• 0

Advies bedrijfsvorm voor 3 zzp'ers die samen iets willen opzetten

Hallo allen,

 

Ik lees al een tijdje e.e.a. op het forum. Nu maar zelf geregistreerd.

Ik zou jullie advies willen vragen omtrent het volgende:

Ik ben zzp'er. Een collega waar ik regelmatig mee werk (ook zzp'er) en ik hebben een idee bedacht voor een internetapplicatie waar we leuke verwachtingen van hebben. Geen van ons beiden heeft echter de kennis om dit technisch ten uitvoer te brengen, dus hebben we iemand gezocht (en gevonden) waar het mee lijkt te klikken, die dat wel kan. (deze persoon is ook zzp'er) Dit willen we met zijn driëen verder uitwerken, maar NAAST onze eigen reguliere werkzaamheden (we hebben nu nog het idee (illusie?- de tijd zal het leren) dat dat mogelijk moet zijn.

We willen die persoon een NDA laten tekenen, en verder moeten we denk ik een intentieverklaring opstellen en nadenken over hoe we onze inspanningen -en straks hopelijk opbrengsten- verdelen. We kunnen qua expertise de hele applicatie waarschijnlijk zonder andere externe mensen opleveren, dus onze investering bestaat voor het grootste deel uit tijd.

Wellicht gaan we na een eerste closed beta versie op zoek naar investeerders.

 

In wat voor vorm kunnen we onze samenwerking het beste gieten, gelet op de zzp status die we nu hebben, en die we voor ieders eigen werk buiten dit project willen behouden? Waar moeten we op letten?

Hoe bepalen we wat een reëele verdeelsleutel is van opbrengsten?

 

Ook overige relevante tips/adviezen worden op prijs gesteld.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jullie naast de gezamenlijke activiteiten ook elk nog aparte dingen doet (je ZZP schap), ligt een BV voor deze gezamenlijke activiteit voor de hand. Die kun je tzt dan ook makkelijk verkopen. Plus dat je in een worst case geval evt schadeclaims (door foute software) binnen de BV houdt, en niet persoonlijk aansprakelijk bent.