• 0

Start onderneming - Aandelen

Hallo allemaal!

 

Ik ben bezig met het opzetten van een eigen bedrijf, die gaat werken met franchise ondernemers. Ik heb hiervoor een complete formule bedacht waar ik 3 jaar mee bezig ben geweest.

 

Nu wil ik dan de start doorvoeren en heb al vele gesprekken gehad ook met de bank.

 

Nu staat de bank achter mijn plan alleen heb ik wel een persoonlijke inleg nodig....... en tja die heb ik niet :s

 

Nu wil ik dus als we de bv gaan oprichten de beurs op en aandelen verkopen. Op die manier heb ik een eigen inverstering maar tja hoe zit dat is dat mogelijk of niet?

 

Wie kan me daar mee helpen?

 

Oh jah ik heb ook al rond gekeken maar kan niemand vinden die me kan helpen financieel gezien :s

 

Ik hoop dat ik hier op de goede plek ben!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Firetax,

 

Met het oprichten van een BV kun je (helaas) niet naar de beurs... alle beursgenoteerde bedrijven zijn NV's... daar gelden veel zwaardere regels voor (met name de kapitaalstorting is veel hoger)...

 

Het karakter van een BV is dat het bedrijf weet wie de aandeelhouders zijn. Dit is dus een hele andere situatie dan de anonieme aandeelhouders die aandelen kopen via de beurs.

 

Wat in jouw geval nou precies wel de juiste weg is, kan ik op grond van deze gegevens niet zeggen... heb je niet ergens een rijke oom of zo?? Met zo'n oom zou je een lening aan kunnen gaan, of samen een BV oprichten (hij een aandeel voor het kapitaal en jij een voor de te verrichten arbeid...)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Nee ik heb geen contact meer met mijn familie en wel een aantal vrienden maar die kunnen me ook niet helpen. Nu heeft de vader van mijn beste vriend ooit een bv gehad en er zit nog geld in die bv na de verkoop van het bedrijfspand maar jah ik ken die vader amper dus die ga ik echt niet vragen!

Link naar reactie
  • 0

Als je echt wil, is dat toch echt een van de weinige oplossingen... actief op zoek gaan naar iemand die in jou wil investeren! Als je een goed doordacht plan hebt (en niet alleen in je hoofd) dan moet het geen probleem zijn, lijkt mij.

 

Geld lenen van de familie is helemaal niet zo gek, dus ik zou de gok gewoon vragen en een keer een afspraak maken met die vader. Misschien vind hij het wel een geweldig idee en komt het ondernemen weer helemaal boven drijven!

 

Succes

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Een NV kost je per jaar waarschijnlijk alleen al een PAAR ton aan accountants, controles, bijdragen etcetera. Daarnaast wil niemand aandelen van een lege NV (Want je hebt alleen een idee) kopen, dus dat is een kansloze missie.

 

Tip: familie, vrienden, viavia kennissen. Werkt vaak beter dan venture capitalists

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.