• 0

Klant verdwijnt spoorloos...met onbetaalde rekeningen.

Hallo,

 

Ik, Marco, ben nieuw hier op het forum. Daarom even een korte introductie.

Sinds een jaar ben ik begonnen als startende ondernemer (vormgever). Dit doe ik naast mijn baan van 28 uur per week bij een multimedia bedrijf. In de eerste instantie voor "er bij" maar mijn plan is om dit fulltime te gaan doen.

 

Zelf heb ik al redelijk gezocht op het forum maar wie kan me tips geven bij het volgende:

 

Een klant van me is spoorloos verdwenen. Het is een horeca-onderneming waarvoor ik o.a. poster en flyerwerk voor deed.

De vaste telefoon is afgesloten en het mobiele nummer van de eigenaar geeft ook niet thuis. Facturen, herinneringen, sommaties, zijn zowel naar het bedrijfsadres als emailadres gestuurd en als laatste middel wil ik er een incassobureau voor inhuren.

 

Maar hoe kom ik te weten of het bedrijf nou faiiliet is of diezelfde eigenaam onder een andere naam ergens anders actief is?

De zaak ligt aan de andere kant van het land dus even langs gaan gaat niet 1-2-3.

 

Alle tips/links zijn welkom.

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

In onze branche (Uitzendbranche) hebben we vaak met dit soort bedrijven te maken. Wat wij altijd doen en naar onze mening goed werkt is direct beslag leggen op het bedrijf,goederen en het belangrijkst, zijn bankrekening. Het ligt natuurlijk wel aan het te vorderen bedrag of het rendabel is.

 

De kosten hiervoor liggen zo tussen de 500-1000 euro. Wij hebben afgelopen jaar 4 van dit soort bedrijven gehad en ze hebben uiteindelijk tot de laatste cent betaald.

 

Veel succes en hoop dat je je geld krijgt waar je recht op hebt.

 

groeten,

 

Rob Angelier

IT oplossing nodig???? http://www.diamond4it.nl

Link naar reactie
  • 0

Je zou het gewoon met een list kunnen proberen.

als het toestel van meneer nog wel in gebruik is, stuur m vanuit internet een sms.

zoiets als,

"geachte heer,mevrouw.. we willen graag een bedrag naar u overmaken maar uw bankrekeningnummer staat niet juist in onze database. Kunt u ons voor (datum) bellen op nummer xxxxxxx om dit door te geven?" met vriendelijke groet, afdeling betalingen. Of "u heeft een prijs gewonnen, wilt u weten wat? bel dan naar...."

 

Dat kan ook door simpelweg een knaloranje ansichtkaart te posten met hierop een slogan dat hij heeft gewonnen en een telefoonnummer. (het jouwe natuurlijk..)

 

Geen succes verzekerd, maar geloof me uit mijn ervaring, het helpt ook enorm vaak om verloren klanten weer uit de schuilplaats te krijgen!

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt!

 

Hij staat wel bij de KVK ingeschreven maar om de status te zien moet ik betalen, dus dat doe ik vanavond eventjes rustig.

Op curatoren.nl (erg handig) staat hij ook niet, dus ik begin te vermoeden dat hij gewoon geen zin heeft om te betalen.

 

Ik heb op allerlei manieren geprobeerd contact maken("nummer verbergen" op mijn telefoon, fake-emails) maar helaas.

Wel een uitkaffer voicemail ontvangen maar hij had ook zijn nummer verborgen, dus helaas.

 

De emails van mij naar hem komen wel aan omdat ik ook zijn website en email beheer/beheerde.

 

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte...

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Als je niet zeker weet of het bedrijf nog wel bestaat en/of de eigenaar er nog wel werkt (misschien verkocht) kan je uiteraard ook gewoon even naar de buren van het bedrijf (en/of zijn prive adres) bellen om informatie in te winnen.

Kan je vragen of het bedrijf nog wel bestaat en of hun bekend is van enige andere problemen in dat bedrijf.

kan vaak erg verhelderend werken.

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad lang geen gek idee - gewoon eens kijken of je het telefoonnummer van een van de buren kunt verkrijgen via een telefoongids waar je op adres kunt zoeken. Bij een horecagelegenheid valt het meestal wel op als de bedrijfsvoering gestaakt is. Als er nog wat gebeurd weet je iig dat er nog wat te halen kan zijn.

Link naar reactie
  • 0

Wel een uitkaffer voicemail ontvangen maar hij had ook zijn nummer verborgen, dus helaas.

 

De emails van mij naar hem komen wel aan omdat ik ook zijn website en email beheer/beheerde.

 

Klinkt als een geval niet willen betalen. Nog 1 keer SMS'en en mailen dat hij moet betalen of dat je het anders uitbesteed. Geef hierbij direct aan dat de incassokosten voor 100% op hem verhaald worden.

En dat uitbesteden ook echt doen!! Binnen een week na laatste herinnering.

 

Even terzijde, ik zou z'n website en email ook maar alvast blokkeren aangezien jij dat beheerd. (uiteraard na het laatste emailtje van jou ;) . Wedden dat hij niet zonder z'n email kan?

Link naar reactie
  • 0

Altijd vervelend, niet betalende klanten >:(. Wij hadden laatst ook zo'n 'fijne' debiteur, ik heb er een 'no-cure-no-pay' incassobureau (www.credifin-nederland.nl) op gezet. Die hebben ons naar alle tevredenheid geholpen ons geld alsnog te ontvangen.

 

Edit: Ik weet eigenlijk niet of het noemen van een website mag? Ik werk er niet overigens. Maar mocht het toch niet mogen, dan bij deze mijn excuses en verwijderen svp.

 

Succes ermee!

 

Groetjes Miep

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Wel een uitkaffer voicemail ontvangen maar hij had ook zijn nummer verborgen, dus helaas.

 

De emails van mij naar hem komen wel aan omdat ik ook zijn website en email beheer/beheerde.

[....]

Dit is een topic van mei (relatief oud dus ;) ), maar ben wel benieuwd naar het vervolg van dit verhaal!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.