• 0

toernooi en kamp databank voor België en Nederland: tornooi.net

Ik speelde al een tijd met het idee om een centraal punt te hebben voor de sport zoekende surfer.

sinds 2008 ben ik er dan echt aan begonnen en dit is nu de 3e versie van de site: www.tornooi.net

Graag had ik jullie (hopelijk constructieve) opmerkingen hierover.

 

doel:

Dat iemand die wil sporten (niet professioneel) en op deze site terecht komt elke keer opnieuw een mooi overzichtje krijgt van waar hij naartoe kan. En dit dan specifiek voor toernooien en kampen.

manier om dat te bereiken:

organisatoren kunnen gratis kampen en toernooien in de databank plaatsen.

sport zoekende surfers kunnen gratis zoeken.

 

geschiedenis:

Je las het al, dit is de derde vesie,de eerste versie had ik volledig in html en php geprogrammeerd, maar dat was niet onderhoudbaar.

Voor de tweede gebruikte ik dan joomla (cms systeem) met een standaard template. Ik was er van overtuigd dat de functionaliteit veel belangrijker was dan het uitzicht vandaar de keuze voor een standaard template.

Maar werd ik even op mijn plaats gezet! De mensen die mijn site bezochten vonden het bijna allemaal een goed initiatief maar vonden dat het uitzicht toch beter moest om nut te hebben.

Daar dus aan gewerkt en het resultaat staat nu online.

 

feedback:

Niet echt een specifiek domein waarop ik feedback wil. Alle feedback is welkom.

Alhoewel,..ik besef dat deze site enkel zal werken als die bekend is. Dus tips over hoe ik deze site bekend zou kunnen maken zijn zeer welkom.

 

groeten en bedankt voor de eventuele feedback

 

djemmers

 

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

even een vraagje: Hoe denk je geld te gaan verdienen met deze site?

 

wel,

 

Om eerlijk te zij was dat eerst eigenlijk niet mijn bedoeling. Ik ondervond gewoon zelf de nood van zo een site en dan dacht k, die maak ik gewoon.

Maar nu dat ik er al zoveel tijd in gestoken heb zou ik er toch graag wat aan verdienen.

 

Ik dacht te beginnen met google adsense en te zien waar ik uitkom.

wel moet ik nog eerst eens goed denken over de plaats(en) waar ik die adds zou zetten. Ik wil namelijk niet dat de functionaliteit of het overzicht van de site verloren gaat. enige suggesties hierover?

 

Ik wil wel absoluut de site gratis houden (plaatsen en opzoeken bekijken van evenementen)

 

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat er heel wat adverteerders moeten zijn die echt geïnteresseerd zouden zijn om op deze site te adverteren. Maar dan moet de site natuurlijk eerst veel bezoekers hebben.

 

In het verleden heb ik al eens het net afgeschuimd naar gratis databanken met emails (zoals dmoz.org) en zo emails verstuurd naar allerlei sportclubs.

Nu vroeg ik me af of er een betere manier is om de site bekend te maken? Want ik besef heel goed dat mijn site staat of valt met het aantal evenementen in de databank.

 

Heeft het volgens jullie zin om bijvoorbeeld de sport bonden aan te schrijven via mail of de provinciale sport diensten?

Een ander idee is op zoek te gaan naar contactgegevens van de sporthallen/complexen en hen een mail te sturen.

 

Allemaal redelijk tijdsintensief...

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

klopt WaltervL,

 

Maar toernooi.nl is anders hoor, daar worden resultaten,deelnemers en toernooien bijgehouden

Bij mij enkel algemene toernooiinfo en kampinfo

Dus bij mij is het meer een kalender algemeen en voor iedereen, niet prestatiegericht.

 

En wat bedoel je bij een goede deal ?

 

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad is het prestatiegebonden maar alle toernooien die er in staan zijn dan in ieder geval bekend en terug te vinden incl inschrijvingsmogelijkheid.

 

Goede deal: Ook voor de bond een voordeel om jouw site te gebruiken/promoten.

Bijvoorbeeld:

Vaak hebben bonden op hun website ook een activiteiten kalender, wellicht zou je die kunnen overnemen/integreren.

En als ze het niet hebben meteen jouw site gebruiken en netjes integreren in hun site.

De aangesloten verenigingen kunnen dan via de site van de bond hun activiteit melden en ze komen ook op jouw site te staan.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad is het prestatiegebonden maar alle toernooien die er in staan zijn dan in ieder geval bekend en terug te vinden incl inschrijvingsmogelijkheid.

inderdaad, maar moet er daar niet betaald worden om je toernooi erop te zetten? een of andere software kopen?

 

Dat moet bij mij niet, ik mik meer op kleinere toernooien.

 

en die deal, ja dat kan misschien wel lukken maar dan moet ik de juiste persoon vastkrijgen en die overtuigen.

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg nog een zot idee.

Wat als ik ervoor zou kunnen zorgen dat facebook mijn toernooien bij evenementen toont. zodat er meer reclame voor de toernooien komt en , niet onbelangrijk, mensen zelf via facebook kunnen zeggen dat ze komen of hun vrienden uitnodigen.

 

iemand een idee of dat mogelijk is ?

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Dat uitvinden, dát is ondernemen :) Ideeën bedenken, kansen grijpen en werken aan het welslagen van je plannen: alleen zó kom je erachter of het wat is of niet. Veel succes!

 

ben ik dus aan begonnen ;-)

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Hoi DJ,

 

Ik heb je website zojuist even bekeken. Ik vind het een zeer leuk initiatief.

 

Ik heb de volgende tips/opmerkingen voor je:

1. zoek: Extra --> velden zijn zo klein ik kan het niet lezen.

2. Voor de tafeltenniskamp kan je meer info vinden op een hyves. Persoonlijk zou ik het veel handiger vinden als die info ook op je website staat. (hoef ik niet naar dat trage hyves :-D)

3. persoonlijk vind ik het niet zo veel toevoegen om in het menu "lijst" en "zoek" te hebben. De zoekfunctie staat namelijk onderaan de lijst. Als je die zoekfunctie (Velder er van) wat breder maakt, kan je die er ook boven zetten. Met de huidige cpu schermen blijft er nog ruimte genoeg over om de resultaten te zien.

 

Tot zover even mijn korte reply. Dit was hetgeen mij in 2 minuutjes opviel.

Link naar reactie
  • 1

Leuk idee, zeker met Facebook en Hyves aan de slag gaan. Daar liggen veel mogelijkheden.

 

Zorg verder voor goede inhoud: http://www.tornooi.net/events?e=103 Dit is niet echt waardevol + niet echt nuttig voor Google. Wat meer inhoud en foto's zouden de site flink interessanter maken.

 

Verder mis ik die foto's eigenlijk overal. Je homepage is nu een beetje overal tussenin. Het is rustig/saai met veel tekst (maak er dan een blitse portal van) maar tegelijkertijd ook niet rustig en effectief ala Google. Maak wat keuzes, wat minder tekst, wat meer beeld je de kwaliteit van je site neemt sterk toe.

 

Oja, die nummertjes in die tabel moeten eigenlijk klikbaar zijn onder het kopje "In de databank". Dus als je op 17 klikt bij kampen 2008 dan moet je meteen een overzicht krijgen van al die kampen.

 

Als laatste is je keuze voor de sport een beetje ondergewaardeerd. Als ik voetbal wil ik niet de rest zien. Ik ga echt niet op tenniskamp, ik zoek een teamuitje voor mijn voetbalteam. Denk vanuit de gebruiker.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

allereerst bedankt voor jullie reactie!

Leuk idee, zeker met Facebook en Hyves aan de slag gaan. Daar liggen veel mogelijkheden.

Ben ik zeker mee bezig, maar is spijtig genoeg niet zo eenvoudig als het eerst leek...

Zorg verder voor goede inhoud: http://www.tornooi.net/events?e=103 Dit is niet echt waardevol + niet echt nuttig voor Google. Wat meer inhoud en foto's zouden de site flink interessanter maken.

Ik laat de users zelf de toernooien toevoegen, dus dat heb ik niet echt in de hand. Ik wou ook zo weinig mogelijk velden verplicht maken om in te vullen zodat organisatoren niet terugschrikken om hun toernooi erop te zetten.

Maar je hebt me hier wel degelijk op een belangrijk punt gewezen. Misschien kan ik iets vinden om de organisatoren aan te sporen om wat uitgebreidere info op de site te zetten.

Verder mis ik die foto's eigenlijk overal. Je homepage is nu een beetje overal tussenin. Het is rustig/saai met veel tekst (maak er dan een blitse portal van) maar tegelijkertijd ook niet rustig en effectief ala Google. Maak wat keuzes, wat minder tekst, wat meer beeld je de kwaliteit van je site neemt sterk toe.

Ik dacht dat ik juist richting google ging? goed beeldmateriaal heb ik (nog) niet dus dat zet ik er ook niet op, ik moet eerst voor overal goed beeldmateriaal hebben.

 

Oja, die nummertjes in die tabel moeten eigenlijk klikbaar zijn onder het kopje "In de databank". Dus als je op 17 klikt bij kampen 2008 dan moet je meteen een overzicht krijgen van al die kampen.

SUPER SUGGESTIE, dat ik daar nog niet op gekomen ben!

Als laatste is je keuze voor de sport een beetje ondergewaardeerd. Als ik voetbal wil ik niet de rest zien. Ik ga echt niet op tenniskamp, ik zoek een teamuitje voor mijn voetbalteam. Denk vanuit de gebruiker.

hmm inderdaad, de logotjes in de header zijn misschien niet direct duidelijk. Eerlijk gezegd heb in niet direct een idee over hoe ik de sportkeuze kan opwaarderen... zal ik eens goed over moeten nadenken.

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Als laatste is je keuze voor de sport een beetje ondergewaardeerd. Als ik voetbal wil ik niet de rest zien. Ik ga echt niet op tenniskamp, ik zoek een teamuitje voor mijn voetbalteam. Denk vanuit de gebruiker.

Man man man, dit is een moeilijke oefening! Hier ga ik lang over doen, maar het gaat het zeker waard zijn!

voorlopig denk ik aan iets met subdomeinen en/of een dropdown listje onder tornooi.net in het logo...

Dat dan de waarde voor de sport vastzet en afhankelijk daarvan de pagina's aanpast.

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
  • 0

Het is rustig/saai met veel tekst (maak er dan een blitse portal van) maar tegelijkertijd ook niet rustig en effectief ala Google.

ja djluc, Hiermee heb je me pas echt aan het denken gebracht!

 

Als mensen op zoek zijn naar een toernooi zijn ze misschien geen nood aan een blitse site met fotomateriaal.

Maar eerder een site ala google (zoals je zelf misschien tussen de regels door suggereerde.)

Ik wil dat mensen makkelijk vinden wat ze zoeken, namelijk een toernooi in provincie of land x, in weekend y in sport z.

 

Misschien gooi ik mijn concept beter helemaal over een andere boeg ?

Maak ik een zeer eenvoudige site (alla google) waar je kan opzoeken en dan metteen klikken naar de eigenlijke toernooisite (indien die bestaat) of een pagina op mijn site met info (als er nog geen toernooisite/pagnia van bestaat)

 

Wat ik mij nu afvraag:

In hoeverre is de layout van google beschermd?mag je dat principe overnemen?

Ik zou, als ik mijn projectje over een andere boeg gooi heel graag een layout alla google gebruiken.

Zo herkent iedereen het direct en weet dat dat een soort zoekmachine is.

 

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat in naar de sobere googleachtige site moet gaan.

Maar daar gaat eerst heel wat denkwerk over moeten gaan.

 

PS. Mijn brein slaat hier op hol, ik denk dat ik de ondernemingsmicrobe te pakken heb!

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.