• 0

Counter-Googling naar nieuwe klanten

Ondanks de wat vage titel van dit topic is het misschien best interessant: Counter-Googling (© Trendwatching.com) houdt in dat je bij (nieuwe) klanten hun persoonlijke voorkeuren probeert te achterhalen, door gebruik te maken van Google. Met enkel wat adresgegevens (vooral email) en natuurlijk de naam van de klant kan soms een schat aan info worden gevonden. De jackpot volgens Trendwatching.com: iemand met een persoonlijk web- of lifelog.

 

"A real-life COUNTER-GOOGLING example? The Bel Air Hotel in LA already Googles first-time guests upon arrival, based on their reservation details (name and address), leading to personalized services like assigning guests a room with morning sun if Googling shows the guest enjoys jogging early in the day (source: http://blog.outer-court.com).

 

Ben ik de enige die dit doet, of jullie ook? Levert het wel eens anders dan verwachte zaken op, en speel je daar op in?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee je bent niet de enige, ik doe het altijd. Een naampje en e-mailadresje intypen in Google in zo gedaan en levert vaak al wel wat op. Laatst kwam ik erachter (via Counter-Googling dus, leuke term) dat een potentiële klant al een website had. Tegen die tijd had ik al twee mailings verstuurd. Ach ja, ze nemen nu een tweede website.

Link naar reactie
  • 0

Iedereen zal in ieder geval wel eens op zij eigen naam gezocht hebben, of ben ik de enige met een groot ego? (dat overigens die beschadigd werd door het gebrek aan treffers en veel informatie over Martijn van Well die van eenden houdt, maar dat ben ik dus niet)

 

Google gebruik ik ook om achtergrond informatie te verzamelen. Als ik wat kan vinden helpt dat dus wel eens, maar vaak genoeg vind je nog maar weinig. Wil ik wat meer weten over de bedrijven dan raadpleeg ik ook de KvK, gewoon eens kijken wat voor bedrijfsstructuur iemand heeft.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ja, hoe ga je om met hits op een naam? Hoe weet je of je wel de juiste persoon vindt?

 

Beetje vreemd om te zeggen: "En is het correct dat u vroeger wapens smokkelde?" Als het dan de verkeerde persoon was :P

 

Daarom zoek ik ook vaak op het e-mail adres van de klant, dan heb je daar geen last van. Maar WelleKe, als iemand jou e-maild met een paar vraagjes of het Dealerschap van ICstats dan check je hem bij google nooit? Gewoon uit nieuwschierigheid? (Ik ben makkelijk te vinden hoor).

Link naar reactie
  • 0
Daarom zoek ik ook vaak op het e-mail adres van de klant, dan heb je daar geen last van.

 

Jelmer,

 

Dan moet je niet toevallig zo'n klant krijgen als ik ;) Van de domeinen die ik geregistreerd heb, gebruik ik voor iedere keer een ander email adres, met daarin de naam van het bedrijf waaraan ik het verstrekt heb... weinig kans dat je dan wat vindt op google... ;D

 

 

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Haha Jelmer leuk dat je dat vraagt (hij heeft dus net zelf wat vragen gesteld over dealerschap ;D)

 

Nou eerlijk gezegd doe ik dat niet zo vaak nee, allemaal extra moeite terwijl dat niet direct nodig is. En van jou had ik toevallig hier al wat gelezen (post over btw en kvk geloof ik) en je komt betrouwbaar over hoor ::)

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

En van jou had ik toevallig hier al wat gelezen (post over btw en kvk geloof ik) en je komt betrouwbaar over hoor ::)

 

Het gaat niet enkel om het checken van betrouwbaarheid, maar ook om bijvoorbeeld achter de hobby van iemand te komen en daarop in te spelen als je die persoon spreekt, om zo direct het ijs te breken of beter over te komen. Zoals in mijn eerste post die quote, daarin wordt de gevonden info gebruikt bij het reserveren van kamers, of zoals jelmerdejong zegt, bij het checken van wat de klant nog meer aan activiteiten heeft.

 

Ik check trouwens ook wel (nieuwe) leden van HL via Google met hun emailadres, geeft soms een goede indicatie van hoe serieus men is met bepaalde vragen op HL ('iemand heeft grootse plannen voor een enorm concern maar wil niet zeggen wat, maar blijkt ergens anders 14 te zijn en vragen te hebben over 'hoe verkoop ik computerspelletjes, want dat vind ik zelf zo leuk').

Link naar reactie
  • 0

Ik check trouwens ook wel (nieuwe) leden van HL via Google met hun emailadres, geeft soms een goede indicatie van hoe serieus men is met bepaalde vragen op HL ('iemand heeft grootse plannen voor een enorm concern maar wil niet zeggen wat, maar blijkt ergens anders 14 te zijn en vragen te hebben over 'hoe verkoop ik computerspelletjes, want dat vind ik zelf zo leuk').

En? Ben ik positief door de screening gekomen? ;)

 

Ik zelf gebruik het ook al een hele tijd en best vaak om wat meer van mensen te weten te komen.

Ik kende het alleen onder de term "Googlism" hieraan is ook een aparte zoekmachine gewijd.

Hij werkt alleen niet altijd even goed, maar het gaat om het idee. ;)

www.ikhebje.nl is wat dat betreft ook wel een makkelijke link

(vereist alleen wel dat je browser zich identificeert als zijnde IE :()

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.