• 0

online reisbureau startfase

Beste mensen op Higherlevel,

 

Mijn naam is Ben en ik ben 23 jaar. Ik ben van plan om een eigen online reisbureau te beginnen. Ik heb al een nieuw gemaakte website klaar staan en heb al gesproken met een touroperator.

 

het geen wat ik nog mis is:

 

- software pakket

- hoe ik het beste een boeking kan verwerken

- hoe te factureren gezien ik internationaal operereer.

- algemene voorwaarden indien iemand boekt, een boeking annuleert etc, etc,

- overkeenkomst aangaan met de touroperator

 

weet iemand misschien waar ik terecht kan voor mijn vragen en mij kan op dit vlak adviseren? ik hoor het graag

 

ik heb nog zitten denken om langs te gaan bij een reisbureau maar denkt niet dat zij zitten te springen om mij daarover wat te vertellen. Zelf ben ik ook nog naar de kvk geweest maar die konden mij alleen informatie geven over het starten van een eenmanszaak

 

Ben.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Een kite- en of golfsurfschool waar ik heb gewerkt maakt gebruik van een document waarin wordt aangegeven dat de gebruiker of afnemer van de les ten alle tijden aansprakelijk is voor het zelfstandig handelen en de gevaren hiervan. (Of iets in die setting).

Hiermee probeert de school eventuele claims bij schade of ongelukken zichzelf in te dekken.

Mij lijkt echter dat dit niet voldoende is

Niet voldoende, maar alle beetjes helpen. De gebruiker verklaart zich in ieder geval bewust van de risico's en accepteert deze. De drempel voor een succesvolle aansprakelijkheidclaim wordt daarmee verhoogd.

 

en dat dit een heel lastig onderwerp is en ook bijna onmogelijk om jezelf (onderneming) hiervoor in te dekken? Hoe staan jullie hier tegenover? Wellicht ervaring mee?

Reisorganisatoren hebben een verregaande aansprakelijkheid ten op zichte van hun klanten. Als een hotelbalkon in Turkije instort door een slechte fundering, kan de reiziger zijn/haar (letsel)schade claimen bij de organisator

 

Het risico is verzekerbaar, maar kostbaar. de ANVR stelt een verzekering voor al haar leden verplicht en stelt daar ook minimumeisen aan. Er zijn op dit moment - volgens ANVR zelf - 3 partijen die een ANVR-proof verzekering kunnen aanbieden, uitsluitend via adviseurs overigens, te weten Delta Lloyd, Amlin (voorheen "Fortis Corporate") en Goudse.

 

Uiteraard ben je als niet-ANVR-lid niet verplicht om een ANVR-proof verzekering af te sluiten, maar als je toch een verzekering zou overwegen zou ik toch voor die variant kiezen. Niets vervelender dan de valse veiligheid van een verzekering die niet dekt wat je nodig hebt.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Robert, ik snap niet helemaal met onderstaande wat je bedoeld?

 

Nadeel bij de ggto is dat het fonds nog opgebouwd moet worden en er dus per klant een bijdrage van 15 euro wordt ingehouden. Een kostenafweging dus maar meer nog een keuze om wat in de luwte te blijven en de concurrentie (nog) niet teveel inzicht te geven in wat we doen en hoeveel klanten we wegpakken :-) beetje rebels zijn.

Alle reizen voeren we in eigen beheer uit overigens, maar lokaal werken we samen met outdoorbedrijven en gidsen. Ook deels een aansprakelijkheidsverhaal overigens.

Hoelang bestaat Simi al?

 

Actieve Vakantie & Groepsreizen | http://www.activetravel.eu/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.