• 0

Microsoft gebruikt Linux uit voorzorg!

Gast Verwijderd account

Net gelezen op WebWereld.nl: Microsoft verhuist updatesite naar Linux

Link: http://www.webwereld.nl/nieuws/15952.phtml

 

Omdat verwacht wordt dat de worm Blaster dit weekeinde een massale DDoS (Distributed Denial of Service, ofwel de site gaat plat) gaat uitvoeren op Windowsupdate.com, heeft MS deze site verplaatst naar Akamai.com dat onder Linux draait. ;D

 

Wel een beetje wrang voor Bill Gates om te worden aangevallen door Microsoft gebruikers omdat zij een OS gebruiken wat zo lek is als een rieten uienmandje van Xenos.

 

Overigens: Met een goede (Linux of hardware) firewall/router ben je niet vatbaar voor de Blaster-worm en aanverwanten. Op mijn firewall (FreeSCO.org) zie ik wel erg veel pogingen tot besmetting langskomen. Uit de hele wereld.....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

eigenlijk is dit bericht nogal uit zn verband getrokken, of wordt het in ieder geval verkeerd begrepen. microsoft stalt zijn website niet op linux omdat dat zo goed is dat het misschien wel een ddos attack zou overleven, maar om andere redenen:

 

ze hebben hun sites bij akamai draaien, wat een wereldwijd netwerk heeft en de site ahw op heel veel servers in de hele wereld tegelijk neerzet. zo worden de aanvragen netjes verdeeld en heeft (hopelijk) geen enkele server het zo druk dat ie op zn bek gaat. toevallig draait akamai op linux, maar je zou in theorie met windows exact hetzelfde truukje uit kunnen halen. gewoon zorgen dat je altijd meer bandbreedte hebt dat de ddos groot is.

 

linux is mijns inziens net zo min tegen een ddos bestand als windows, want een ddos heeft vrij weinig met het OS te maken wat je draait maar met de beschikbare bandbreedte heb ik het idee.

 

ps: ik ben overigens absoluut niet pro-ms dan wel pro-windows :)

Link naar reactie
  • 0

Kweet niet pcies hoe het allemaal zit, maar ik weet wel dat Windowsupdate zomaar naar linux verplaatst kan worden, want het is gemaakt in ASP & co. en dat zet je niet zomaar op linux..

 

En daarbij, webwereld is een goed voorbeeld van nieuwssite, die niet zo van Microsoft houdt..

 

Op andere nieuwssites heb ik nog nix gevonden, dus ben benieuwd hoe goed ze hun huiswerk hebben gedaan, en zoals Paul al zei, het is zowiezo aardig uit zijn verband getrokken..

ICStats analyseert, interpreteert en rapporteert over het bezoekersgedrag op uw website (We zijn ONLINE!)http://www.icstats.nl/
Link naar reactie
  • 0

Het is sowieso geen gek idee: Als een platform 'under attack' is, kun je de oplossing beter via een ander platform oplossen.

 

Stel dat morgen blijkt dat alle mercedessen een productiefout hebben in de motor... Ga je die dan met een mercedes afslepen, of toch liever met iets anders?

 

want het is gemaakt in ASP & co. en dat zet je niet zomaar op linux

 

ChiliAsp?

 

linux is mijns inziens net zo min tegen een ddos bestand als windows, want een ddos heeft vrij weinig met het OS te maken wat je draait maar met de beschikbare bandbreedte heb ik het idee.

 

Dit lijkt me in principe juist. Het primaire gevolg is onbereikbaarheid van de server die het doelwilt is, als gevolg van bandbreedte-gebrek. Een ander gevolg kan zijn: de servermachine kan de requests niet aan, ook al is er bandbreedte voldoende. In dat laatste geval is het natuurlijk sterk afhankelijk van de server zelf hoe lang dit goed gaat. Ik durf niet te voorspellen welk server OS daarbij het voordeel heeft.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Benm: 'niet zomaar'. Het kan wel, maar een ASP site die is ingericht voor MS server draait m.i. niet klakkeloos op ChiliASP. Heb het één keer geprobeerd, erg veel complicaties...

Link naar reactie
  • 0

Had hem er eigenlijk ook ingezet om een reactie te krijgen :) Maar helaas, Jelmer gaat er met de credit vandoor :p

 

(Daarom stond er ook de "& co" bij, want er zullen ook allerlei compoments gebruikt worden die je niet zomaar overzet.. Die de verandering nog veel moeilijker maken dan alleen de overstap naar Chillisoft )

ICStats analyseert, interpreteert en rapporteert over het bezoekersgedrag op uw website (We zijn ONLINE!)http://www.icstats.nl/
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Sorry. Het bericht op WebWereld.nl was inderdaad niet geheel juist onderbouwd, zie de reacites op WebWereld.nl ( en andere sites). Wel jammer.

 

Ook is het jammer dat in een dergelijke korte tijd zoveel XP-PC's besmet konden worden. Gelukkig (tot nog toe) was het voor de gebruiker geen schadelijke worm.

 

Enfin, Microsoft zegt van het hele gebeuren geleerd te hebben.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.