• 0

Nieuw product voor supermarkt

Ik heb een idee om een nieuw product te gaan verkopen in een supermarkt.

 

Hoe pak ik dat aan:

 

A. Ik ga langs inkopers van supermarkten met foto's en het basisproduct dat nog verder uitontwikkeld moet worden

en kijk of er een markt voor zou zijn. (moet het product dan wel beschermen natuurlijk ; zij mogen niet met het idee aan de haal gaan)

 

B. Ik ontwikkel het product, logo, merk, maak een proefproduct en ga het direct verkopen en in de markt zetten.

(dan zijn er natuurlijk wel al veel kosten gemaakt).

 

Verdere vragen: Hoe kom ik aan contacten met inkopers van supermarkten?

Heeft iemand ervaring met verpakking?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij sla je een aantal stappen over.

 

Een supermarkt zal pas overwegen een product in hun schappen op te nemen als je het daadwerkelijk kunt leveren.

Ze willen eerst het product uittesten lijkt mij enwillen sowieso weten wat inkoopprijzen zijn en wat ze voor het product kunnen vragen.

 

als een product nog niet volledig ontwikkeld ontwikkeld is kan een supermarkt er niets mee.

 

Je kunt beter je idee eerst concreet maken en je prototype afmakent maken en daarmee naar een producent.

 

Stel dat het een diepvriesproduct is ga langs Iglo, of dr Oetker en kijk of zij interesse hebben. Supermarkten zullen niet snel producten kopen van een zelfstandig ondernemer.

 

Dan zijn ze afhankelijk van 1 persoon om hun producten op voorraad te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een kant en klaar nieuw product .

Het is mijn eerste en ben dus een zeer kleine jongen .

Echter het product heeft zeer veel potentie (wordt goed ontvangen bij consumenten).

Omdat het over geld gaat zou de volgende stelling niet onmogelijk kunnen zijn : Inkopers van grote bedrijven gaan niet graag "vreemd" .

Ze blijven bij de vaste bedrijven vanwege lafheid want bewezen succes en vanwege de kadootjes .

Je product slijten bij supermarktketens dan wel detailhandel ketens betekend daarom een bijkans onmogelijke opgave .

 

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn wel eens benaderd door een soort van freelance inkoper/verkoper. Hij had contacten met verschillende inkoopcombinaties van supermkarten. Hij handelde dan vooral in artikelen die je wel eens in bakken bij de kassa ziet liggen en welke in het eerste opzicht niet direct in een supermarkt thuis horen. Denk aan geheugenkaartjes, elektrische tandenborstels en dergelijk.

 

Wellicht als je zo iemand te pakken kan krijgen dat je er makkelijk tussen kan komen. Deze mensen hebben immers de contacten binnen de supermarktbranche al en kunnen, mits het product goed is, vaak je product wel bij een x aantal supermarkten neerleggen.

Link naar reactie
  • 0

Omdat het over geld gaat zou de volgende stelling niet onmogelijk kunnen zijn : Inkopers van grote bedrijven gaan niet graag "vreemd" .

Ze blijven bij de vaste bedrijven vanwege lafheid want bewezen succes en vanwege de kadootjes .

Je product slijten bij supermarktketens dan wel detailhandel ketens betekend daarom een bijkans onmogelijke opgave .

 

Je hebt het over een stelling. Heb je het al geprobeerd?

Heb je al contact gezocht met de betreffende categorymanager, heb je een plan dat aantrekkelijk is voor de supermarkt etc.

 

De stelling is op deze manier gewoon niet waar.

Link naar reactie
  • 0

Mijn product is consument klaar . Kan zo in de schappen.

Wanneer ik het test bij willekeurige consumenten is het enthousiasme zeer hoog (en dat doen ze niet om mij te plezieren hoor , geen familie). het is geschikt voor 70% van de huishoudens.

Er zit model en naamsbescherming op.

Iedere denkbare grote retail inkoper voor het product z'n markt kent het .

De eerlijkste was nog van de Blokker die vertelde dat ze het wilde hebben wanneer heel Nederland het kent.

Deels begrijp ik dat wel want waarom winkelruimte offeren aan een onbekend product als je daar ook lelijke onzin kan stallen die heel Nederland voor het raam wil hebben?

Aan de andere kant begrijp ik het niet .

Je wilt toch ook nieuwe klanten trekken of dat er mensen over je gaan praten : "Waar heb je dat vandaan?"

"Bij de die-en-die"

Zelfs je personeel zou zich weer eens wat minder de dozenschuivers kunnen voelen.

Kortom er valt meer winst te halen dan alleen de kassabon om een nieuw en innovatief product te proberen.

Link naar reactie
  • 0

Het nummer 1 probleem van de uitvinder. Hoe krijg ik mijn product op de markt? Beginnen met een paar algemene vragen te stellen op een ondernemersforum lijkt me niet het meest effectieve begin.

 

Ondernemer zijn begint met ondernemen. (kan zo op een tegeltje)

 

Loop eens een supermarkt binnen en vraag naar de vestigingsmanager. Die kan wellicht inschatten of een product potentie heeft en als hij heel enthousiast is kan hij je zelfs doorsturen naar de juiste inkoper. Zo'n doorverwijzing is 100x meer waard dan een willekeurig telefoontje. Dan krijg je de standaard reactie. Stuur maar een monster en een offerte.

 

Uiteraard moet je op voorhand zorgen dat je product grotendeel uitontwikkeld is en je weet wat het moet gaan kosten. Kortom, aan de slag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een idee om een nieuw product te gaan verkopen in een supermarkt.

 

Hoe pak ik dat aan:

 

A. Ik ga langs inkopers van supermarkten met foto's en het basisproduct dat nog verder uitontwikkeld moet worden

en kijk of er een markt voor zou zijn. (moet het product dan wel beschermen natuurlijk ; zij mogen niet met het idee aan de haal gaan)

 

B. Ik ontwikkel het product, logo, merk, maak een proefproduct en ga het direct verkopen en in de markt zetten.

(dan zijn er natuurlijk wel al veel kosten gemaakt).

 

Verdere vragen: Hoe kom ik aan contacten met inkopers van supermarkten?

Heeft iemand ervaring met verpakking?

Zorg ervoor dat je een gereed product hebt met een sterk (geregistreerd) merk en een aantrekkelijke verpakking. Hou er bij het ontwerpen van de verpakking rekening mee dat schapruimte kostbaar is in de supermarktwereld.

Maak, bij voorkeur via een gemeenschappelijke kennis, een afspraak met de bedrijfsleider/eigenaar van een supermakrt bij jou in de buurt. Overtuig deze persoon van de commerciële kansen van je product. Als dat lukt, loodst hij/zij je binnen bij de inkoop van de keten waar zijn/haar winkel toe behoort of bij is aangesloten.

Wij hebben deze weg meerdere malen met succes bewandeld.

 

Sorry, ik zag na het posten pas dat Hans van Nijnatten reeds hetzelfde advies had gegeven.

Link naar reactie
  • 0

C: je gaat naar een supermarkt waarvan je weet dat het een franchise is(Plus is zelfstanding ondernemers verband)

je vraagt of je er een demo voor mag doen en of ze tijdelijk het product in hun schap willen houden

 

D: je gaat naar een supermarkt promotie bedrijf die kunnen je vaak helpen bij promotie, ze maken meestal wel extra kleding met klein logo erop. en die bellen een supermarkt naar jouw keuze.

Link naar reactie
  • 0

Kleinere winkels zijn vaak lid van een inkoopcombinatie, en daarmee is het makkelijker onderhandelen. Grote ketens bepalen de prijs die zij bereid zijn te betalen, en de leveranciers worden uitgekleed, maar ze hebben geen keus. daarom is het handiger om ineerste instantie met kleinere bedrijven in zee te gaan.

groeten, Maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.