• 0

Micro SD kaartjes

Beste,

 

Mijn plan is om Micro SD kaartjes te gaan verkopen op internet. De kaartjes van 8 gb beginnen al bij een prijs van €20,-, varierend tot €30,-.

Nu heb ik een leverancier gevonden waar ik de kaartjes voor zo'n €13,- kan inkopen + adapter. Flinke winstmarge dus als ik een prijs reken van €17,50 (zodat ik nog onder de prijs van de concurrent blijf).

Is het legaal om op je website te vermelden hoeveel de kaartjes ergenst anders kosten? Bijv. dat je zegt van: Bij Dixons €25,-, bij de Kijkshop €22,50 en bij ons te koop voor €17,50....?

Iemand ervaring met het verhandelen van de kaartjes?

 

Mvg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja inderdaad.

Goede service verlenen kan natuurlijk op verschillende manieren. Je klanten bijvoorbeeld beloven om de volgende dag te leveren, en dat kapotte producten geretourneerd kunnen worden.

 

Zal het allemaal eens verder uitzoeken en kijken of het qua prijs nu wel haalbaar is.

 

Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
  • 0

vergeet ook niet dat je kosten gaat maken omdat mensen kaartjes terug gaan sturen (mag binnen 7 dagen). Daarnaast zul je wat kosten moeten rekenen voor uitval en garantie. Je gaat nooit 100% tevreden klanten met goede producten krijgen.

 

Wat je ook kan doen is pakketten verkopen van meerdere kaartjes tegen een goede korting. Zo kun je mensen wellicht verleiden om meerdere kaartjes te kopen en die onder eigen vrienden te verdelen.

Link naar reactie
  • 0

Tja, als je idd de webwinkel en dergelijke zelf maakt, en er niet van hoeft te leven, dan kun je het altijd proberen zonder te gekke risico's te lopen. Op zich helemaal niet slecht - je ziet vanzelf wel of het een beetje wil lopen en welke prijzen je moet hanteren om in ieder geval enige winst te maken.

 

vergeet ook niet dat je kosten gaat maken omdat mensen kaartjes terug gaan sturen (mag binnen 7 dagen). Daarnaast zul je wat kosten moeten rekenen voor uitval en garantie. Je gaat nooit 100% tevreden klanten met goede producten krijgen

 

Dat is inderdaad tricky - en retouren ga je ook op goede producten krijgen. Zeker met memorycards zul je altijd een precentage klunzen hebben dat de verkeerde bestelt (hoe duidelijk je ook bent), die merken vervolgens dat een uSD ook met adapter niet in een CF slot gaat, en maken gebruik van hun wettelijk recht op retourneren voor een refund.

Link naar reactie
  • 0

met de prijzen die je nu noemt hoe je niks over, sterker nog... ik denk dat je er op moet toeleggen.

 

Je houd 1,70 per kaartje over.

daarvan gaat nog o.a. de volgende kosten vanaf:

 

kosten voor betaling (30 tot 70 cent per transactie)

kosten verpakkingsmateriaal

kosten domeinnaam

kosten webhosting

kosten onderhoud webwinkel

rente verlies op voorraad

diefstal/verlies bij transport (zullen regelmatig pakjes verdwijnen die je dan dus opnieuw moet verzenden op eigen kosten wat dus 13 euro per verloren zending kost)

inschrijving kvk

verplichte lidmaadschap hbd

telefoonkosten

kosten voor toesturen van kaartjes naar jou door groothandel (tenzij ze dus franko leveren)

enz..

enz...

enz...

 

en wat er dan overblijft is voor jouw salaris/vergoeding waarvan je dan ook nog eens een 40% inkomsten belasting moet betalen.

Maar denk eerder dat je vanuit prive dus geld moet bijleggen om te kunnen blijven draaien.

 

Kortom: ik denk dat het met dergelijke marges een erg dure hobby gaat worden in plaats van ene goede bijverdienste.

 

Zou dus maar niet met de prijzen gaan stunten en gewoon de markt conforme prijzen aanhouden en je op andere punten zien te onderscheiden van je concurenten.

 

Niemand wordt beter van dergelijke prijsstunters, maak je enkel maar je eigen markt mee kapot.

Link naar reactie
  • 0

Deze post had ik nog niet gelezen maar even mijn reactie:

Daarom is Oscommerce zo geniaal, gratis en nog eens uitgebreid. En heb ook wat ervaring met php en mysql dus kan de nodige aanpassingen ook zelf aanmaken.

dan hoop ik dat je erg goed bent anders heb je weer zo een 500 in een dozijn shop die nergens op lijkt

100x mail lite bubbel evenelop kost 11,43 + 7,50 verzendkosten = 18,93

18,93 : 100 = 0,189 per envelop. Zo'n 20 cent per evelop plus 88 cent aan postzegels is dus ongeveer 1,- aan verzending.

je gaat dus per normale post verzenden. Dan zou ik er toch maar vanuit gaan dat zo een 5% van de zendingen nooit aankomt of door je klanten wordt ebweerd dat ze niks ontvangen hebben (fraude dus). Maar aangezien jij niet kan bewijzen dat ze het ontvangen hebben moet je het nogmaals versturen of hun geld terugboeken. en voor elk fraude geval moet je dus al minimaal 8 nieuwe klanten hebben om dat weer terug te verdienen.

Domeinnaam kost 5,99 per jaar : 12 = 0,499

Hosting kost 2,50 per maand voor een uitgebreid pakket.

sorry hoor, maar voor 2,50 euro per maand heb je echt geen uitgebreid pakket hosting.

Dan zit je bij een zolderkamer hoster die 2000 klanten op 1 server propt waardoor alles bagger traag is en als er eens een probleem is je nooit iemand te pakken kan krijgen en je website misschien wel dagen plat ligt, worden er updates aan de server gedaan die jouw winkel ineens plat kunnen leggen (nieuwe php/mysql versie) enz.

Als je een beetje hosting wil zou ik toch eerder uitgaan van een 50 euro per maand en dan heb je nog steeds een zeer goedkope hosting voor een webshop.

Zo'n 3 euro dus kwijt aan de hosting en domein, niks voor de software want die heb ik al.

 

En ik woon nog thuis dus verdere elektriciteit e.d. hoef ik niet te betalen. :-[ ;D

 

het is duidelijk dat je je hierin gigantisch verkijkt en geen idee hebt wat er werkelijk allemaal bij komt kijken.

Link naar reactie
  • 0

Er komen inderdaad en heleboel kosten bij kijken heb ik al gemerkt.

 

De hosting voor €2,50 kan wel degelijk (zie: www.hostingdiscounter.nl), en nee dat is geen zolderkamerhosting.

 

Ik denk dat ik eens een goede kostprijs ga berekenen en kijken of het wel rendabel voor mij is en welke prijzen ik kan hanteren dan. Ik zal jullie op de hoogte houden.

 

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Link naar reactie
  • 0

tja.. het kan wel voor 2,50 euro per maand hosting, maar wat mag je daar voro verwachten?

helemaal niks natuurlijk.

Als ze per maand meer als 2 minuten aan jou moeten besteden voor een telefoontje of een e-mail dan maken ze dus al verlies op je.

 

voor 2,50 euro per maand heb je absoluut geen serieuse hosting voor een webshop!

Link naar reactie
  • 0

Naja goed, tegenwoordig is hosting voor een prikkie verkrijgbaar dus daar zal ik geen verlies op maken.

 

Wat mij meer zorgen baat is het feit dat mensen de producten gaan retourneren. En dan? Zend je ze dan opnieuw, of geef je hun het geld terug? Want fraude zal er zeker zijn.

Link naar reactie
  • 0

ik wil toch even waarschuwen voor "fake" kaarten..... Ik heb zelf wel eens een fake gehad en dat was via een goede webshop, zij wisten zelf ook niet dat ze fake waren en ik heb direct een nieuwe ontvangen zonder ook maar een enkel probleem (teruggestuurd en had 3 dagen later een nieuwe kaart die wel goed is). De business er in is zeer groot momenteel en er zijn heel veel fake kaarten in omloop...

Link naar reactie
  • 0

Naja goed, tegenwoordig is hosting voor een prikkie verkrijgbaar dus daar zal ik geen verlies op maken.

 

Wat mij meer zorgen baat is het feit dat mensen de producten gaan retourneren. En dan? Zend je ze dan opnieuw, of geef je hun het geld terug? Want fraude zal er zeker zijn.

 

Het is gewoon wettelijk zo geregeld dat mensen na aankoop binnen 7(?) dagen zonder opgaaf van redenen hun spullen mogen retourneren en jij bent dan verplicht het aankoopbedrag terug te storten.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Klopt.

 

En wat als klanten beweren dat het product nooit is aangekomen?

 

Dan heb je een probleem als je het met gewone post verstuurd. Is namelijk nooit bewijsbaar dat het is aangekomen.

Je zult om dat te voorkomen toch op z'n minist iets van een ontvangstbevestiging moeten hebben.

 

Frans

 

PS. om te weten welke drama's je daarmee kan hebben: Zoek maar eens de draadjes van HL-member Vossie op en lees ze door.

Link naar reactie
  • 0

Dit soort handel voalt onder de rubriek "jammerhandel". De prijzen van de concurentie zijn al gedaald voordat jij je voorraad hebt binnengekregen. Dan zit je ermee te kijken dus en kun je gaan verkopen voor kostprijs of zelfs eronder. Bezint eer ge begint!

Link naar reactie
  • 0

En wat als klanten beweren dat het product nooit is aangekomen?

 

Dan heb je een probleem als je het met gewone post verstuurd. Is namelijk nooit bewijsbaar dat het is aangekomen.

Je zult om dat te voorkomen toch op z'n minist iets van een ontvangstbevestiging moeten hebben.

 

Dat is inderdaad heel netelig, aangezien het in principe de verantwoordeljkheid van de verkoper is dat een product daadwerkelijk aan komt. 'Zoekraken in de post' is dus jouw probleem, niet dat van de klant. Overigens is dat maar goed ook, anders zou het wel heel gemakkelijk zijn de boel te tillen door je voor te doen als webwinkel en domweg nooit iets te versturen.

 

ik wil toch even waarschuwen voor "fake" kaarten.....

 

Dat is ook nog een risico inderdaad... en ze zijn zeker in omloop. Vervelende is dat ze soms uiterlijk niet of nauwelijks te herkennen zijn, maar de prestaties zo slecht zijn dat ze niet als echt te verkopen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dat is ook nog een risico inderdaad... en ze zijn zeker in omloop. Vervelende is dat ze soms uiterlijk niet of nauwelijks te herkennen zijn, maar de prestaties zo slecht zijn dat ze niet als echt te verkopen zijn.

 

ze zijn tegenwoordig niet meer van echt te onderscheiden totdat je ineens niks meer op je kaart kunt zetten... zelfs de meest "doorgewinterde" icters krijgen er wel eens een op hun dak....

Link naar reactie
  • 0

Je hebt verschillende soorten in die neppers... sommige lijken inderaad de werken tot het punt waarop opeens blijkt dat de echte capaciteit 1 gb is ipv 8... maar je hebt ze er ook tussen die als class 6 verkocht worden, wel de volle capaciteit hebben, maar de eisen voor class 2 niet eens halen - ik vermoed gemaakt uit chips met productiefouten of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 0

Je idee is op zich goed bedoeeld, maar mensen kopen deze kaartjes meestal bij een fototoestel.

Bedrijven als Media Markt kunnen vaak gigantisch stunten met dit soort artikelen en daar kun jij

niet tegen op.

 

Lage prijsgaranties en keiharde reclame is leuk, maar online en offline kopen kun je niet met elkaar vergelijken.

'Wat als zo'n kaartje niet goed is, als mensen dat terugsturen moeten ze ook weer verzendkosten betalen.

 

Voor zo'n klein verschil zou ik toch lekker naar de winkel gaan.

Link naar reactie
  • 0

Marvin, foto(speciaal)zaken proberen dit soort accessoires met mooie marges te verkopen, er is zeker markt voor aparte aanbieders, of zelfs prijsvechters...

 

...volgens mij zijn veel consumenten geneigd om kaarten bij te kopen met meer geheugen en voor vakanties en speciale gelegenheden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Marvin, foto(speciaal)zaken proberen dit soort accessoires met mooie marges te verkopen, er is zeker markt voor aparte aanbieders, of zelfs prijsvechters...

...volgens mij zijn veel consumenten geneigd om kaarten bij te kopen met meer geheugen en voor vakanties en speciale gelegenheden.

 

Veel mensen schaffen toch wel aan bij het fototoestel (wellicht in combinatie met een korting).

Daarnaast krijgen steeds meer camera's ook eigen geheugen.

Link naar reactie
  • -1

Wat een opmerking van Rene v. Zandwijk.

 

Ik ben juist een jonge student die hier wat informatie wilt verkrijgen. Je zou juist blij moeten zijn dat de jeugd zich ook interesseert in het ondernemen.

 

Beter reageer je niet als het je allemaal niet boeit en maar gewoon wilt zeiken.

 

(Domme vragen bestaan niet, het is juist dom om niets te vragen) Ik dacht dat mensen hiervan wel op de hoogte waren?

Link naar reactie
  • 1

Wat een opmerking van Rene v. Zandwijk.

 

Ik ben juist een jonge student die hier wat informatie wilt verkrijgen. Je zou juist blij moeten zijn dat de jeugd zich ook interesseert in het ondernemen.

 

Beter reageer je niet als het je allemaal niet boeit en maar gewoon wilt zeiken.

 

(Domme vragen bestaan niet, het is juist dom om niets te vragen) Ik dacht dat mensen hiervan wel op de hoogte waren?

 

Je slaat de spijker op zijn kop.

 

Ik ben geen vraag tegen gekomen alleen maar reeds bestaande berekeningen en informatie.

Als je nu ook nog eens iets van de mensen die je adviseren aan zou nemen kan er misschien een leuke handel voor je inzitten maar nu zijn de kosten hoger dan de baten, ondanks je rooskleurige berekening.

 

Ik mag hopen dat je geen economie student bent.

Link naar reactie
  • 0

De gemiddelde consument koopt eenmaal een geheugenkaartje bij aanschaf van de camera. De consument die hierna nog via internet een ander kaartje koopt zal toch al snel wat meer kennis van zaken hebben en zoekt een geheugenkaart met een merk er op.

 

Als je gelooft in je plan, steek er een paar honder euro in en probeer het. Je klinkt zeker van je zaak. Anderen twijfelen. Er is voor jou eigenlijk maar 1 manier om er achter te komen of dit werkt of niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.