• 0

Micro SD kaartjes

Beste,

 

Mijn plan is om Micro SD kaartjes te gaan verkopen op internet. De kaartjes van 8 gb beginnen al bij een prijs van €20,-, varierend tot €30,-.

Nu heb ik een leverancier gevonden waar ik de kaartjes voor zo'n €13,- kan inkopen + adapter. Flinke winstmarge dus als ik een prijs reken van €17,50 (zodat ik nog onder de prijs van de concurrent blijf).

Is het legaal om op je website te vermelden hoeveel de kaartjes ergenst anders kosten? Bijv. dat je zegt van: Bij Dixons €25,-, bij de Kijkshop €22,50 en bij ons te koop voor €17,50....?

Iemand ervaring met het verhandelen van de kaartjes?

 

Mvg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

René, ik kan je gevoel dat de post van Moesje eigenlijk helemaal nergens over gaat prima volgen. (Ik begrijp de strekking van je opmerking daarom een reus waard.) Aan de andere kant kan poster er natuurlijk ook weinig aan doen dat deze en gene best genegen zijn om uit te leggen welke zaken hij nog aandacht moet geven. In die zin is het toch een interessant draadje (inmiddels ruim 1400 keer gelezen).

 

Als je de casus iets abstracter maakt draait het om het volgende: iemand wil een standaardproduct wat zich uitstekend leent om per post te verzenden via een "1-product-webshop" gaan aanbieden met als voornaamste marketingspeerpunt de prijsstelling. Wat vinden we daarvan?

 

Natuurlijk is dat allemaal weinig uitdagend voor velen onder ons maar dat doet niks af aan de goede wil van poster. Wel is het duidelijk dat de poster weinig aan zakelijke voorbereiding heeft gedaan. Jammer dat de andere leden daar niet eerder op hebben gewezen.

 

Een dergelijke shop kan een alleraardigste eerste kennismaking zijn met het ondernemen. ik wens de poster daarom ook veel succes met het bewandelen van zijn ondernemersleercurve. (Verder een prima post dus ook een compensatiereus voor poster.)

 

Succes.

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Iedereen verklaarde mij 4,5 jaar geleden ook voor gek, zelfs 'kenners uit het wereldje'. Had ik eenzelfde topic 4,5 jaar geleden op HL geopend, had ik waarschijnlijk dezelfde soort reacties ontvangen. Gelukkig kende ik HL toen niet...

 

Als je er in gelooft: GAAAN!! Maar dan ook ECHT gaan, voor de volle 100%. Niet 99,9% maar 100% Dit overigens niet als een kip zonder kop ...!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

just my two cents.

 

ik ben in 2005 begonnen met verkopen via internet van een Amerikaans product. Dacht ook dat ze wel bij mij zouden kopen, immers internet bedreigingen alom en mijn software beschermde ook het kind, dus elke ouder wil het wel hebben. Bleek dat ik ondanks voorzichtige ramingen het verkeerd had. Mijn marges waren wel oplopend tot 50%, echter de kosten voor markting, postzegels, adsl, telefoon, porto en iDeal en pakketjes die niet aankwamen bleken een flinke kostenpost. Na 1,5 jaar break even op deze producten.

 

Jouw enigste voordeel op al die andere leveranciers is alleen prijs. De doelgroep zijn de consumenten. Hoe ga je die bereiken? De meesten typen in google de naam van de site in waar ze naar toe willen om dan na 2 of 3 keer klikken daar te komen. Die kijken op de 1e pagina in google, en de kaartjes kopen ze waarschijnlijk in de winkel waar ze met de vrouw (die meestal de beurs bezit) langs lopen. Daarna levert een google op micro sd al 53.000 hits op en vele gesponsorde links.

 

Als je het doet als zakcentje lijkt me dit een leuk plan, wil je er later van leven, zul je jezelf als leverancier moeten onderscheiden van bol.com, memoryshop en geheugen.com om er maar eens een paar te noemen die mij te binnen schieten. Maar je zult eerst moeten investering in je voorraad en dan hopen dat nu juist die (de hardlopers) worden gekocht.

 

Veel succes!

 

Ow ja, houd rekening dat de belastingdienst je inkomsten gaat controleren en dat je tot enkel jaren terug naheffingen kunnen opleggen voor inkomsten waar geen inkomstenbelasting over is afgedragen en dat je boekhouding tot op de cent klopt en je voor alles (uitgaven en inkomsten) een goed verhaal hebt. Ik ben er geweest. :D

 

...

 

 

Groetjes,

 

Frank

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik zeker wat mee!

Ik hoop het plan dan ook in de toekomst ook echt uit te kunnen werken. Ik ben nu bezig met het onderhandelen met de leverancier voor een eerlijke prijs.

 

Hou jullie op de hoogte van verdere vorderingen.

 

Groetjes.

Link naar reactie
  • 0

Jouw enigste voordeel op al die andere leveranciers is alleen prijs. De doelgroep zijn de consumenten. Hoe ga je die bereiken?

 

Met dit soort artikelen is de goedkoopste zijn wel een groot voordeel. Er is best een groep consumenten die via pricewatches en dergelijke de beste deal probeert te vinden. Uiteraard moet je nagaan wat de kosten zijn om daarin opgenomen te worden, en of die bijvoorbeeld per klik of sale doorberekend worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een onderneming die geheugenkaarten verkoopt (shop 100, microsdbestellen) en er is zeker wat mee te verdienen maar verwacht zeker geen goudmijn omdat je zeker als je wil gaan prijs stunten het erg moeilijk zal zijn om de hosting, reclame, kantoorkosten en noem zo nog maar 100 dingen. Ik raad je aan maak niet te grote investeringen en bouw het langzaam op bijv. idd. zoals ik al las een een van de reacties via marktplaats, speurders etc. je leert en ziet vanzelf dan wel of het wel of niet tegen valt.

 

Nog vragen dan hoor ik het wel.

All by one webshops - Een persoon, een magazijn, een hoofdbedrijf kortom een kracht!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.