• 0

Hoe houdt je bezoekers bezig?

Goedenavond,

 

Ik vraag me af hoe je bezoekers met de leeftijds categorie 13-23 nu bezig kan houden op het internet, en ze plezier en gemak te kunnen laten ervaren.

 

Ik merk vaak dat de ene website dit heeft wat leuk is, en de andere "dat" dan weer heeft. Dit zorgt ervoor dat je van website naar website schakeld en elke keer weer moet zoeken wat waar zit, aanmelden enz.

 

Nu ben ik een designer/programmeur en kan haast alles inbouwen en onder 1 dak brengen wat ik wil,

 

Maar waar houdt je die leeftijds categorie mee zoet?

 

Chatten, forum, prijsvragen, schrijfwedstrijden zijn er maar voor mijn gevoel mis ik iets heel belangrijks, maar ik weet niet wat?

 

Wat ik graag zou willen weten is: Wat mis jij op veel websites, of wat missen bekenden van jou rond die leeftijdscategorie?

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Stel dat je er een zinvol antwoord op krijgt, wat wil je er dan mee? Ga je echt een 'alles in een' site bouwen?

 

Ik ben ver over de datum heen maar ik kan wel wat verzinnen:

- contact met leeftijdsgenoten

- hoe versier ik een jongen / meisje

- sex

- spelletjes

- hoe word ik populair

- hoe maak ik goede studiekeuzes

- mode

- brommers / auto's

- make-up

- vakanties

- problemen met ouders / familie / vrienden oplossen

- muziek

- sport

 

etc etc

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Die onderwerpen begrijp ik, het zijn inderdaad dingen waar zij zich mee bezighouden. Maar dat lijkt meer op een forum vullen.

 

Nu je het zegt, misschien ieder van die leeftjids categorie een "website" blog geven om zich uit te leven zodat ze van elkaar leren is wel mogelijk.

 

Ik maak inderdaad alles wat interesant genoeg is in de website, ik wil 1 groot punt hebben. Het systeem werkt trouwens al, maar het mist gewoon iets.

 

Ik sta nog helemaal open voor suggesties.

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Beste Mathieu,

 

Ik denk dat het heel veel afhangt van het doel van de website, dus verwacht ik niet een uniforme oplossing voor je vraag. Dan bestaat er volgens mij geen doelgroep van 13 tot 23 jaar, maar zal die opgehakt moeten worden. Het zal dan ook maatwerk blijven.

 

Idee is om in hun wereld te duiken, bezoek hyves, fok en dergelijke sites. Kijk wat daar leeft en hot is.

 

Wellicht hebben anderen hier wel betere tips voor je. In elk geval plezier met zoeken en natuurlijk succes.

Link naar reactie
  • 0

Nu Fok! en dergelijke al heel populair zijn is het denk ik lastig om de gehele groep jongeren aan te trekken.

 

Wellicht is het een idee om je te richten op een bepaalde doelgroep.

 

Je hebt verschillende sub-culturen onder jongeren en verschillende interesses.

 

Puur in muziek, kleding en lifestyle zit er veel verschil.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af hoe je bezoekers met de leeftijds categorie 13-23 nu bezig kan houden op het internet, en ze plezier en gemak te kunnen laten ervaren.

 

Kijk, dit vind ik nog eens een knellende vraag voor een vierentwintigjarige !!!! ;D

 

Mag ik deze met een wedervraag beantwoorden ? In de stijl van "man bijt hond"

 

Hoe zou jij op internet bezig gehouden willen worden?

Link naar reactie
  • 1

Ligt er ook een beetje aan waar je naar toe wilt met je website. Is het een social networking site, is het een community of is het een entertainment site.

 

Facebook is begonnen als pure social networking site en heeft het stukje entertainment (slim) door derden laten bouwen (in de vorm van facebook apps), op die manier komt er sowieso het goede aan 'add-ons' op je site.

 

Hyves is altijd nog voornamelijk social networking, het stukje applicaties van derden komt wel op gang maar volgens mij is het bevrienden en berichten heen en weer sturen nog altijd het grootste. Voor zover ik heb gezien zijn de 'community's' binnen hyves, de zogenaamde groepen, niet echt levendige pagina's. Leden melden zich aan voor zo'n groep om te laten zien dat ze zich ermee kunnen identificeren maar de activiteit binnen zo'n groep is vaak niet groot (kansen?).

 

Fok.NL is een community, daar hoeven geen fancy applicaties te draaien. De community houdt zichzelf in stand en die onderlinge interactie is hetgeen wat de leden naar de site blijft trekken.

 

In China is er ook social networks groot geworden omdat ze zich primair op entertainment (vooral social gaming) hebben gericht, zo waren ze een aanvulling t.o.v. het grote QQ.com (+/- 940miljoen leden).

 

Je moet je ook niet blindstaren op wat je aanbied maar ook hoe je het aanbied. Myspace was druk, facebook was erg clean en minimalistisch. Er waren destijds zeker minder functies, minder portals en minder content. Kijk waar ze nu zijn.

Je hebt de early adopters, de influentials, de popi-jopi's uit de klas nodig op jouw social network. Je hebt de schapen nodig waar er 30 achteraan lopen om over jouw dam heen te klimmen.

 

Hierbij moet ik zeggen dat je erg laat bent. Er zijn al talloze hyves, myspace en facebook kloons gemaakt (ook in Nederland) en naar mijn wetenschap heeft nog altijd alleen hyves serieus voet aan de grond.

Social network aggregrators zijn in Nederland nog verre van mainstream, ik zie nog wel kansen in een Nederlands hybride social network die alles kan aggregreren. Met Gmail, facebook, linkedin, hyves, myspace, flickr, hotmail ben je denk ik al een heel eind.

 

Je kan je uiteraard ook op een specifieke Niche richten.

 

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

 

Je hebt de early adopters, de influentials, de popi-jopi's uit de klas nodig op jouw social network. Je hebt de schapen nodig waar er 30 achteraan lopen om over jouw dam heen te klimmen.

 

Succes in ieder geval.

 

Je kunt dit soort sites ook indelen naar de "nerds" en algemene gebruikers.

 

Algemene gebruikers willen toegankelijkheid en eenvoud.

 

De fanatieke internetters met wat meer technische kennis en interesse willen vooral veel functionaliteit.

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt, ik kan hier al aardig mee aan de slag.

 

Sommige aspecten heb ik al meegenomen en sommmige zijn nieuw.

 

Ik sta nog open voor raad,

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 1

Ik zou games doen en dan met name vluchtige flash games thema gerelateerd. Bijvoorbeeld gebonden aan nieuws van de maand, sport evenement enz.

 

Voorbeelden voetbal game (schiet zo veel mogelijke ballen in een doel binnen 1/2 minuut) met highscores en een week/maand prijs(je). Ski (afdaling game). Papieren vliegtuigjes door zo veel mogelijk hoepels.

 

Zoals eerder genoemd alles staat of valt met het thema/doel/doelgroep van de site

Link naar reactie
  • 0

Ik heb tot nu toe alle tips toegepast :) het zijn goede ideeën.

 

Op deze prettige website zitten de experts, vandaar dat dit het onderzoek is uit mijn directe omgeving ;)

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat toen ik in die leeftijds range zat zo'n beetje de hele school aan het darten was. Een online game die toen op de voorpagina van startpagina.nl stond. Ik denk dat games nog steeds wel iets is waar veel jongeren zich mee bezig houden. Op tagged.com heb je game genaamd mafia wars. Loopt als een trein. Een ware rage onder de tagged leden. Het is wel tegenwoordig een stuk geavanceerder dan een paar jaar terug.

Link naar reactie
  • 0

Absoluut waar, de games zijn zelfs voor de online wereld behoorlijk geavanceerd. En als je eenmaal een hit hebt, dan heb je ook echt wat.

 

Als je denkt aan online-games die bankjes verkopen ter grootte van 128 pixels, en daar dan ook gewoon 50-250x €5.00 voor kunnen vangen.. ??? ???

 

Ik heb ook een paar games staan, en moet zeggen, het bezoek komt nu eerder terug als op al mijn andere websites :)

 

Iemand nog suggestie's?

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Op gebied van gaming.

 

Highscore-games werken erg goed (zeker als er al een soort van 'community-gevoel' is ontstaan). Koppel dit je database en je hebt wat leuks.

 

De wekelijkse winnaar van een (nieuw geintroduceert) highscore-game krijgt een leuke presentje. Een game waar veel en actief gespeeld wordt is ook goed te verkopen richting adverteerders (kun je wellicht makkelijker die bioscoop-kaartjes gesponsord krijgen ;) ).

 

Wij hebben hier zelf ook ervaring mee. Wij laten onze community periodiek strijden om enkele gratis potjes poolen in een lokaal pool-café. Dit resulteert iedere keer in enkele duizenden gespeelde speller per week. Bij ons spelen ze pacman.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.