Nieuwkomers welkom in een pauze stand...

Aanbevolen berichten

Beste HL redactie/moderatoren,

 

Is er al eens nagedacht over een optie om nieuwe leden in eerste instantie op pauze te zetten, opdat ze niet direct in hun eerste post spammen, reclame maken, 'domme' vragen stellen, 'onzin' plaatsen?

 

Ik ben zelf pas lid, maar zie iedere dag wel andere nieuwkomers zich bezondigen aan de 'regels'. Ik heb een beetje rond gekeken, maar kon nog niets vinden over mijn bovenstaande 'pauze' optie.

 

Ik denk dan bijvoorbeeld aan dat nieuwe leden eerst 10 inhoudelijke reacties plaatsen voordat ze zelf een opening post kunnen maken. Ik realiseer me dat er dan natuurlijk een drempel wordt opgeworpen wat ten koste gaat van het uinodigende karakter en de openheid van het forum. Maar het zou denk ik wel wat 'profiteurs' eruit filteren, en daarmee tijd besparen van veel HL redacteuren en vaste HL leden die reageren.

 

Alternatief is om bij registratie bij HL heel duidelijk te stellen dat verwacht wordt dat je eerst geeft alvorens je probeert te halen.

 

Als mijn vraag ongepast is, allang beantwoord of niet relevant, dan sorry en doe dan maar een slotje hoor.

 

Groetjes van Nico.

Link naar reactie

Ah je wilt me werkeloos maken ;)

 

Nee, zonder gekheid. Primair op HL is de laagdrempeligheid om vragen te kunnen stellen. Die acht ik belangrijker dan het besparen van werk van de mod's.

Zoals je het nu stelt wordt het allemaal lastiger trouwens: Want wat zijn 10 inhoudelijk posts?

En als je zo graag wil spammen dan open je toch geen nieuw topic, maar sluit je aan bij een bestaand draadje. Dat valt niet te voorkomen

 

Tuurlijk wordt er over dit soort dingen gesproken en ja, het is al diverse malen in verschillende vormen voorbij gekomen, maar ik vind een forum met weinig barrieres belangrijker dan die paar spammers per dag/week.

 

Die vis je er meestal zo uit, net zoals de scholieren en dat valt qua werk wel mee. Mede dankzij al die trouwe leden die beseffen dat HL HL is dankzij de afwezigheid van dit soort gedrag en braaf vermeende spam melden.

 

Dat neemt niet weg dat er in achter de schermen van HL heus wel overlegd wordt over manieren om dit gedrag in te dammen.

 

Tenslotte is het soms ook een beetje een sport om te achterhalen wie er achter een linkdump zit en of je spam kunt bewijzen. Soort van " spot de spammer" :)

 

Groet

Frans

 

Link naar reactie

niet alleen qua mening maar ook weer eens qua 'mod-tijd' zo lekker laat in de avond...

 

Slaap jij eigenlijk wel? want je bent ook overdag er vroeg weer bij en eigenlijk de hele dag actief.....

 

ciao

J

 

Ach slapen.... beetje vermoeiende bezigheid, en zonde van je tijd.

Heb gelukkig aan zo'n 6-7 uur gemiddeld genoeg. Daarnaast speelt een groot deel van mijn werkzame leven zich achter de PC af. Die staat dan ook altijd ingelogd waardoor je mij vaak ziet, ook al ben ik er soms niet. Wellicht m'n foto maar eens veranderen in een Big Brother achtig iets of een camera of zo. Werkt misschien afschrikwekkend voor spammers en scholieren. "Frans is watching you"

 

Moet eerlijk zeggen dat ik me omgekeerd hetzelfde over jou afvroeg.....

 

Frans

Link naar reactie

Spam voorkomen werkt inderdaad niet want dan is er altijd wel een draadje te vinden om te posten.

1e post is juist vaak een vraag dus ik denk dat je een heel hoop minder geregistreerde bezoekers hebt als de 1e post geen vraag mag zijn.

"Inhoudelijk" is lastig te definiëren.

 

En ik gun jullie je lol ;D

Link naar reactie

zonder dollen

 

Nieuwe leden die geconfronteerd worden met drempels haken te vaak af. Registratie is tot daar aan toe, maar als je dan meteen gevraagd wordt om de forumregels te lezen en pas mag reageren na tien reacties, dan krijg je een overloop van posts met de tekst "..." en dat maal tien, zodat ze hun vraag kunnen stellen.

 

Dan kunnen we per nieuw forumlid eerst 10 puntloze reacties weghalen....

 

No thnx dan verwijder ik liever die 5 posts per dag, of beter gezegd, dan verwijdert Frans liever die 5 posts per dag ;D

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Beste Nico,

 

Dank voor je suggestie. Er spreekt uit dat je graag de kwaliteit van Higherlevel hoog wil houden. En dat is prettig : wij streven daar ook naar.

 

Het is inderdaad een lastig evenwicht : aan de ene kant onze oudere leden, die hun best doen om zo goed mogelijk vragen te beantwoorden. En aan de andere kant een open deur, waardoor je niet weet wat er straks naar binnen valt. Zoals je hebt kunnen lezen : dat valt nu wel te modereren. Maar er waren tijden dat dit niet lukte : toen bleek HL een ideale plek voor studenten en scholieren om huiswerk voor te leggen. Dat leidde tot onaanvaardbare situaties, dus vanaf toen is de beperking ingesteld : HL is voor echte ondernemers, niet voor huiswerk.

 

Onze open deur zou in de toekomst verder beperkt kunnen worden, als we opnieuw het werk niet meer aan kunnen. Ik hoop dat niet : voor een deel van de huidige leden is de snelheid en rijkheid van antwoorden op een brandende vraag precies de reden om hier te komen - je hebt echt het idee dat hier goede mensen aanwezig zijn, die direct antwoorden. En het voelt erg prettig om iemand zo snel met goede resultaten te kunnen helpen - een belangrlijke motivatie.

 

Er is natuurlijk ook een andere categorie leden - mensen die rustig meelezen en pas na geruime tijd besluiten ; okay, nu ben ik er ook aan toe : ik denk dat ik een bijdrage kan leveren. Deze laatste categorie leden zorgen niet voor de problemen die jij schetst : ze kennen ons forum en ons streven naar kwaliteit.

 

Voor deze beide nieuwe leden willen we openstaan. Maar zoals ik schreef : het blijft een evenwicht wat we moeten bewaren. Dank voor je suggestie - het is prettig dat je wilt meedenken hoe we Higherlevel kunnen verbeteren.

Link naar reactie

Wat is eigenlijk de reden dat studenten die met een vraag zitten niet geholpen worden en ondernemers met exact dezelfde vraag wel?

 

Ik snap dat vragen als: "Ik moet voor mijn studie dit doen, hoe doe ik dat?"

 

irritatie opwekt als studenten geen moeite doen om het antwoord in 1 van de vele topics te vinden.

 

Maar studenten kunnen vanuit een stage of studie opdracht met dezelfde concrete vraagstukken zitten als een ondernemer die nog niet beantwoord zijn in een ander topic en toch bedragen aan het forum..

 

En hoe zit dit met mensen die voor een baas werken maar wel beleidsmatige taken uitvoeren? Of een accountmanager of vertegenwoordiger die graag tips wil uitwisselen over acquisitie?

 

 

Link naar reactie

Beste mensen,

 

Dank voor jullie reacties. Ja, ik ben het met jullie eens, laagdrempelligheid is belangrijk. Ik bedacht ook dat in mijn voorstel de echte spammer dan willekeurig 10 posts gaat plaatsen en daar heb je meer werk aan.

 

Nou, laat ik dan deze plek gebruiken om jullie een compliment te maken voor jullie onuitputtelijke, enthousiaste, betrokken, inhoudelijke en ondernemende wijze van modereren. Dank jullie wel!

 

Groetjes van Nico, een beginner die van plan is lang te blijven :)

Link naar reactie

 

...

En hoe zit dit met mensen die voor een baas werken maar wel beleidsmatige taken uitvoeren? Of een accountmanager of vertegenwoordiger die graag tips wil uitwisselen over acquisitie?

 

 

 

Aanvullend op wat Joost zegt: zolang het met ondernemen te maken heeft zijn ook vragen en tips van werknemers welkom. Voor werknemerspecifieke vragen is HigherLevel niet het forum, en willen we dat ook niet worden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Nog een optie, post 1 van een nieuwe gebruiker pas publiceren als deze is gecontroleerd door een admin?

 

Lijkt me ook een behoorlijke werkdruk en een negatief effect voor mensen die niet willen wachten totdat hun post is goedgekeurd. Kan een paar dagen overheen gaan. Het is een goed idee dat vind ik zeker maar ik heb mijn twijfels bij de haalbaarheid.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Dat idee heeft meer nadelen dan voordelen.

 

Nadelen zijn de wachttijd voor de poster, en meer werk voor de mods. In het huidige systeem kan iedereen posts die niet aan de HL regels voldoen, melden aan de mods (knop rechtsonderin elke post). Daarmee wordt ook al een hoop 'vuil' snel gedetecteerd en opgeruimd. Een behoorlijk zelfreinigend vermogen, dus.

 

Aan het huidige systeem zitten voor ons als mods meer voordelen dan nadelen. Maar we staan altijd open voor suggesties om het anders te doen!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.