Ga naar inhoud
  • 0

Hoe (lage) aanloopkosten op te nemen in mijn ondernemingsplan?

Ik lees hier al een tijdje mee en zit ik met een vraag. Ik ben bezig met

het ondernemingsplan en alles wat daar bij komt kijken.

 

Verschillende zaken, waar normaal kosten voor gemaakt worden, zullen worden gedaan door vrienden van ons:

 

- Ontwerp logo en huisstijl

- De website wordt gemaakt

- Gevelreclame wordt gemaakt en geplaatst

- Ontwikkelen reclamecampagne en overige marketing

 

En zo nog een aantal dingen.

 

Hoe ga ik dit verwerken in het ondernemingsplan? Normaal maak je hier kosten voor en worden deze meegenomen in het ondernemingsplan, kan ik deze kosten weergeven als ´eigen inbreng´, net als een eigen computer, eigen auto en gereedschap? En wordt dit dan ook gezien als een soort risico wat de ondernemer loopt?

 

Als het al ergens staat, zou ik het ook fijn vinden als iemand reageert met het ´´zoekwoord´´ waarmee ik het kan vinden, want tot nu toe kan ik hierover niets vinden. (of ik heb niet goed gezocht ::) )

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 319 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.