• 0

Algemene voorwaarden i.c.m. kleine herhaalopdrachten

Beste ondernemers,

 

Ik had een vraag over de toepassing van de algemene voorwaarden op kleine herhaalopdrachten. Als voorbeeld noem ik een klant waarvoor een website ontwikkeld is die regelmatig bijgehouden moet worden. Er is geen onderhoudscontract o.i.d. waarin vastgelegd is wat er op jaarbasis gedaan wordt, voor welk bedrag en onder welke voorwaarden.

 

Het is puur een zaak van een belletje à la "kun je even langskomen", even fixen en factuurtje. Uiteraard wil ik wel dat op deze klusjes de algemene voorwaarden van toepassing zijn i.v.m. betalingstermijnen, aansprakelijkheid, et cetera. Hoe maak je deze echter van toepassing op elke klus?

 

Ik neem aan dat je ze niet elke keer mee hoeft te nemen om opnieuw te laten ondertekenen? Daarentegen lijkt zomaar een eenmalige handtekening ook niet voldoende, omdat het telkens om een nieuwe overeenkomst gaat op het moment dat ik op hun verzoek op de fiets stap?

 

Ik ben benieuwd!

 

Michiel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zegt het al zelf: onderhoudscontract... ;)

Maar wat nu als ik dan kom voor een andere klus? Dat zou weer niet passen binnen het onderhoudscontract. Het gaat me erom dat op klusjes die zonder offerte e.d. voltooid worden, wel de algemene voorwaarden van toepassing zijn.

 

En dit is alweer mijn honderdste bericht op HigherLevel! 8)

Link naar reactie
  • 0

omdat het telkens om een nieuwe overeenkomst gaat op het moment dat ik op hun verzoek op de fiets stap?

Beetje off-topic ...

 

Breng jij je klanten al "voorfietskosten" in rekening? Klinkt weer eens anders en wordt waarschijnlijk betaald met een brede glimlach door de klant.

 

Succes! (en op naar de 200)

 

Ard

Op dit moment kan ik dat niet doen zonder het schaamrood op de wangen te krijgen... De ene klant die ik op de fiets bezoek woont in de straat, de ander drie straten verderop ;-). De rest bezoek ik niet, of in ieder geval niet per fiets.

 

Ik begrijp echter wel wat je bedoelt, en ben benieuwd naar wat hierbij gebruikelijk is? Qua bedrag? Als het dus om serieuzere afstanden gaat?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.