• 0

Eigenaar van bedrijf achterhalen?

Kan ik acherhalen wie de oprichter/eigenaar van een bedrijf is, en zo ja hoe?

 

Via de KVK kan ik een bedrijfsprofiel opvragen waarin de directeur geregistreerd staat, maar dit hoeft natuurlijk niet per se de (of een mede-)eigenaar te zijn. Zijn er nog andere wegen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

er zijn meerdere bedrijven waar je een adressenbestand kunt opvragen met hierin de gegevens van de eigenaren etc zoals bijv. tnt en cendris. als het om slechts 1 bedrijf gaat zou je het bedrijf natuurlijk ook gewoon even kunnen bellen om dit na te vragen?

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij er in dit geval om dat die informatie wordt bevestigd of is geverifiëerd door een officiële instantie. Moet voor ieder Nederlands bedrijf de eigenaar of oprichter eigenlijk ergens geregistreerd staan? (en indien ja, waar?)

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij er in dit geval om dat die informatie wordt bevestigd of is geverifiëerd door een officiële instantie. Moet voor ieder Nederlands bedrijf de eigenaar of oprichter eigenlijk ergens geregistreerd staan? (en indien ja, waar?)

Waarom persee geverifieerd door een officiele instantie? Ze liggen vastgelegd in de akte bij de notaris maar daar zit een geheimhouding op.

 

In de jaarrekening bij de KVK zou je het ook kunnen proberen want in veel jaarrekeningen die ik zie staan de aandeelhouders in. Echter ook niet altijd. In de belastingaangifte is het verplicht om aandeelhouders te vermelden maar dit is niet openbaar.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Beste JohanK,

 

zonder enige toelichting blijft het een vreemde vraag met onduidelijk doel. Bij de KvK kun je (gewaarmerkte) uittreksels opvragen. Met wat meer informatie kunnen we allicht beter helpen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

als het bedrijf een website heeft, kan je naam en adres nagaan. Via deze site kan je kijken onder welke naam en adres een website geregistreerd is. Wel eerst het vakje "uitgebreid" aanvinken.

 

Ik zoek de eigenaar van Philips, krijg ik dit:

 

Koninklijke Philips Electronics N.V.

Groenewoudseweg 1

5621BA EINDHOVEN

Netherlands

 

;D ;D ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat dit een heel oud onderwerp is. Ik vraag me alleen af, hoe het kan dat EUROPESE regels de SIDN ervan weerhouden om adresgegevens van personen te publiceren, terwijl de Deense zusterorganisatie, DK-Hostmaster, juist het tegenovergestelde beweert.

 

Sorry dat ik een oud onderwerp openhaal, maar ik ben gewoon benieuwd.

 

Albert van Harten

Denemarken

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik weet dat dit een heel oud onderwerp is. Ik vraag me alleen af, hoe het kan dat EUROPESE regels de SIDN ervan weerhouden om adresgegevens van personen te publiceren, terwijl de Deense zusterorganisatie, DK-Hostmaster, juist het tegenovergestelde beweert.

 

Sorry dat ik een oud onderwerp openhaal, maar ik ben gewoon benieuwd.

 

Albert van Harten

Denemarken

Is een kwestie van interpretatie, want regels hebben altijd interpretatie en uitleg nodig. Ik denk dat de uitleg van SIDN juist is: ze mogen de gegevens niet verder gebruiken dan waarvoor ze verstrekt zijn. Ik vermoed - assumption being the mother of all fuckups - dat DK-Hostmaster zegt 'iedereen die actief op Internet is, moet zijn gegevens publiceren, dus doen wij dat' en die uitleg snap ik ook.

 

Overigens publiceert SIDN de gegevens niet, maar iedereen die de gegevens nodig heeft, krijgt ze wel van SIDN.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.