• 0

Inkomensverzekeringen ondernemer

Goede middag,

 

Ik zoek informatie over inkomensverzekeringen voor ondernemers, maar kan hierover op het Internet niets vinden. Het gaat om verzekeringen voor ziekte en kortdurende arbeidsongeschiktheid.

 

Ook zoek ik een prijs- en conditie-vergelijker voor ondernemners-inkomensverzekeringen, zoals Independer voor particulieren is. Bestaat zo iets ook voor ondernemers?

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 2
Het gaat om verzekeringen voor ziekte en kortdurende arbeidsongeschiktheid.

 

Kortdurende arbeidsongeschiktheid? Dat lijkt mij het zelfde als je huis wel verzekeren tegen inbraak maar niet tegen brand. M.a.w.: het voornaamste risico (grootste impact, gemiddeld € 500.000,- tot € 1.000.000,- schadelast) is langdurige arbeidsongeschiktheid, een probleem dat 2 op de honderd ondernemers tijdens hun carriere tegenkomen.

 

Kortdurende arbeidsongeschiktheid is iets waar je zelf voor spaart en alleen verzekert voorzover en zolang het spaarbedrag nog niet toereikend is om het zelf 6 maanden tot 2 jaar uit te zingen. Je verzekert immers alleen datgene wat je niet zelf kunt dragen. En arbeidsongeschiktheid verzekeren met een wachttijd korter dan 6 maanden is op de lange termijn altijd duurder dan zelf dragen (het premieverschil is groter dan het verzekerde bedrag)

 

Ook zoek ik een prijs- en conditie-vergelijker voor ondernemners-inkomensverzekeringen, zoals Independer voor particulieren is. Bestaat zo iets ook voor ondernemers?
Ja, het heet Rolls en is verkrijgbaar bij iedere goede objectieve verzekeringadviseur. Zie bijlage voor een voorbeeld

marktanalysevoorbeeld.pdf

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Kortdurende arbeidsongeschiktheid? Dat lijkt mij het zelfde als je huis wel verzekeren tegen inbraak maar niet tegen brand. M.a.w.: het voornaamste risico (grootste impact, gemiddeld € 500.000,- tot € 1.000.000,- schadelast) is langdurige arbeidsongeschiktheid, een probleem dat 2 op de honderd ondernemers tijdens hun carriere tegenkomen.

 

Kortdurende arbeidsongeschiktheid is iets waar je zelf voor spaart en alleen verzekert voorzover en zolang het spaarbedrag nog niet toereikend is om het zelf 6 maanden tot 2 jaar uit te zingen. Je verzekert immers alleen datgene wat je niet zelf kunt dragen. En arbeidsongeschiktheid verzekeren met een wachttijd korter dan 6 maanden is op de lange termijn altijd duurder dan zelf dragen (het premieverschil is groter dan het verzekerde bedrag)

 

Kortdurende AO kan wel degelijk interessant zijn om te verzekeren. 2 op 100 lijden onder langdurige ao, maar veel groter percentage ondernemers lijdt onder kortdurende ziekte.

 

Voorbeeld: DGA van een tandartsenpraktijk met meerdere stoelen waarbij hij zelf ook patienten behandelt.

 

Als deze tandarts ziek wordt, kan hij niet op korte termijn een vervanger regelen. Op korte termijn is er dus een inkomensdaling, terwijl hij op middellange termijn prima een extra tandarts kan aannemen die de patienten van de zieke DGA behandelt. Weliswaar is er op LT ook schade, maar de grootste schade wordt op KT geleden. Kies hiervoor een verzekering die in de eerste zes maanden meer uitkeert en daarna minder of niets.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.