• 0

vraag mbt invullen aangifte inkomstenbelasting ondernemers

Goedenavond,

 

In eerste instantie heb ik uitstel gevraagd voor de aangifte 2008, aangezien ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord nog niet van de belastingdienst had ontvangen. Nu ben ik voor de eerste keer bezig met de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers en heb ik enige vraagtekens m.b.t. de juiste invoer van gegevens van de balans (de informatie bij de belastingdienst is summier hierover.

 

Even een korte uitleg van het bedrijf. Het betreft een VOF met twee vennoten. Beide vennoten ontvangen maandelijks een voorschot.

 

Mijn vraag is: de winst. wordt deze reeds verdeeld onder de vennoten bij de aangifte of dient de winst bij het eigen vermogen te worden opgeteld in de passivazijde?

 

De voorschotten. Worden deze bij de activa (bij de passiva kan geen min-teken worden gebruikt) neergezet en onder welke post (en moet hier de winst alvast vanaf worden gehaald)?

 

Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dtrans

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Dtrans

 

Je verdeelt dit als volgt:

 

je geeft de balans en W&V van de gehele VOF aan. Onderaan de W&V splits je de winst zoals afgesproken in de VOF akte.

 

In de balans splits je het bedrijfsvermogen in jouw en jouw compagnons deel. Dit doe je als volgt per vennoot:

 

Beginvermogen 1-1

+ winstaandeel

+ eventueel gestort geld vanuit privé

- opgenomen voorschotten

= Eindvermogen 31-12

 

Dit laatste komt ook terug in jouw IB deel onder de vermogensvergelijking.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Bedankt voor het bericht.

 

De balans en v/w-rekening zijn ook conform hetgeen jij vermeldt opgemaakt. Alleen vind ik het moeilijk de juiste passage te vinden in de elektronische aangifte waar ik hetgeen kan invullen.

 

Ik zal vanavond weer een poging wagen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dtrans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.