• 0

digitale vragenlijst!

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jah... heb er net eentje opgezet... of het gebruiksvriendelijk is, laat ik even in het midden. Het is er nooit voor bedoeld (toch Ben). Het werkt echter wel.

 

Ik meen dat er online een gratis mogelijkheid voor is, maar dat is uiteraard voorzien van reclame en maar van tijdelijke aard. En of je dat wil?

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Jah... heb er net eentje opgezet... of het gebruiksvriendelijk is, laat ik even in het midden. Het is er nooit voor bedoeld (toch Ben). Het werkt echter wel.

 

Tja, dit gaat dus vooral over het automatisch genereren van een vrij uitgebreid rapport, dat ook nog in meerdere smaken aangemaakt wordt etcetera.

 

Een enquete in de zit van 'men vult wat in, en de website houdt het totaal bij' is aanzienlijk eenvoudiger. Geen idee wat de kant-en-klare oplossingen daarbij zijn, maar ik ga ervan uit dat er wel een of andere freebie-site is die zoiets kan leveren. Uiteraard bannerware ;)

Link naar reactie
  • 0

ik wil een mooie professionele enquete maken die ik op een internetsite kan plaatsen of op cd kan branden. Iemand ervaring met deze software? namen....freeware.....????

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Voor op internet kun je een hoop scriptjes vinden op www.hotscripts.com! Helaas moet je wel eerst weten in welke scripttaal je een script zoekt, maar ze staan verder heel goed in categorieën ingedeeld!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Helemaal gratis zou ik niet weten, maar wie weet heb je hier wat aan: Studentenenquete (zeggen erg goedkoop te zijn), Formdesk.nl (heeft een gratis bannervariant, wie weet is het wat).

 

(Ruim anderhalf jaar geleden hadden wij met een landelijke Thuiszorgorganisatie en een afdeling van de EUR half een ideetje gehad in deze richting, om een volledige tool te bouwen waarmee volledige enquetes samen te stellen zijn, inclusief uitgebreide opmaak- en rapportagemogelijkheden. Wegens tijdgebrek is het toen een custom-made enquete geworden, en is het idee voor de tool volledig blijven liggen...)

Link naar reactie
  • 0

Waarom is dit off-topic? Lijkt me ook voor anderen relevant: ondernemersgereedschap!

 

Ik ben geen expert, maar heb een jaartje geleden ook al eens gezocht naar enquete-software, omdat ik een internet survey provider wilde opzetten.

 

Voor eenvoudige enquetes (één vraag) is PollMonkey een leuke gratis (tot n=100) dienst. Je kunt uiteraard meerdere polls koppelen. Is gebruiksvriendelijk en grafisch fraai. Zo heeft god het bedoeld. Gaandeweg je poll kun je eenvoudig upgraden naar een zeer betaalbaar abonnement. Gewoon creditcardno doorgeven; no problemo.

 

Meer complexe enquetes kun je maken met gereedschap dat je via Google aantreft op het zoekwoord 'survey tools', waardoor ik Cool Surveys en Zoomerang vond. Ik heb ze niet beproefd, maar de downside van zulke gratis diensten is soms dat er reclame toegevoegd wordt of dat een email harvester je adressen 'oogst'. Niet goed voor je klantenbinding. 8)

 

Top of the hill (& the bill) is de Noorse online survey tool ConfirmIt van FIRM.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit lees ontstaat bij mij de indruk dat ik mijn enquete-project maar weer stevig bij de horens moet grijpen (of is het hoorns ???)

 

Ik was bij mijn laatste werkgever al daaraan begonnen. Het omvat projecten, enquetes, onderwerpen, vragengroepen, vragen en keuzes. Je kunt er allerlei configuraties mee maken en zodoende complete vragensystemen mee opzetten.

 

Omdat die werkgever een Windows omgeving had is de huidige versie in asp-vbscript.

 

Een enquete resulteert in een access-tabel met antwoorden. Die kun je bijvoorbeeld in excel oppakken en analyseren.

 

Mijn plan is om een redelijk compleet systeem opensource en gratis te maken. Een uitgebreidere versie en een analysetool zouden dan wel commercieel worden.

 

Als je beschikt over een webserver die asp aankan, wil ik je graag eens het hele verhaal ie-melen. Het is echter nog wel in een ontwikkelfase, maar kan al wel ingezet worden.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Heb wel eens gebruik gemaakt van http://www.datheon.nl/ bij de beurs startech. Beviel prima, is ook starter.

Maar heb je daarvan ook een toegepitste enquete-oplossing gezien? Enquetes stellen bijzondere eisen. Een 'gewoon' datamanagement systeem schiet vaak tekort.

 

Yep, ze hebben met draadloze handhelds vragen gesteld aan de aanwezige ondernemers. Antwoorden werken direct verwerk. Het resultaat van de enquête staat hier

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Evert,

Jammer dat ik een beetje laat op dit forum ben gekomen. Mopini is namelijk zo'n 'internet survey provider' Je hebt geen handhelds nodig, de respondenten kunnen gewoon antwoorden met een SMS'je en jij hoeft alleen de stellingen in te voeren.

 

Misschien voor de volgende x. Wie weet. ;)

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb ervaring met het doen van online enquêtes en gebruik daarvoor - tot mijn volle tevredenheid - de Amerikaanse website www.surveymonkey.com.

 

Het gebruik is gratis (slechts tot 10 vragen) Wil je deze beperking niet en alle functionaliteiten gaan gebruiken, dan kun je een abonnement nemen voor 19.95 dollar per maand (per maand opzegbaar). Betalen met creditcard.

 

Werkt prima; een aanrader. Succes ermee.

 

Groet,

 

Erik

Erik Heussen

Link naar reactie
  • 0

[quote Beste Evert,

Evert?

Die stelt een vraag en laat zich vervolgens nooit meer zien. Mooie modderator... ::)

 

Beetje rustig he Twalevel ;D, er werden zo laat opties geopperd, dat ik maar van een online versie ben afgestapt! Ik heb ervaring met www.surveymonkey.com en goede ervaringen maar wat betreft layout ziet het er niet uit!!!!

 

Groet,

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Beetje rustig he Twalevel ;D, er werden zo laat opties geopperd, dat ik maar van een online versie ben afgestapt!

 

Beetje slap verhaal Evert. ::) Meestal zijn het studenten die een vraag droppen en dan nooit meer reageren, maar van een moderator die een vraag stelt verwacht ik tenminste een teken van leven. Ik heb je binnen een dag verschillende alternatieven aangereikt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.