• 0

BV adres naar prive woning bij dreigend faillisement, hoe gaat evt. beslag?

Allen,

 

Ik heb een onderneming in 2005 opgericht met een compagnon en investeerder. de werk BV. Mijn belang zit in mijn beheer bv. Deze BV is sinds de oprichting tot begin 2008 op mijn prive adres gevestigd geweest waar wij aanvankelijk via internet verkochten zonder active (lees overdag 40 uur) verkoop deden.

 

In 2008 zijn we naar een pand gegaan en is er een flinke injectie geweest, hebben we 3 man junior personeel aangenomen voor verkoop en marketing. Helaas is na de zomer er flink de klad in gekomen door economie en andere omstandigheden. Het personeel is inmiddels allemaal ontslagen en er ligt voor 28K aan schulden. De aandeelhouders verzoeken mij, na mijn ontslag, weer als statutair directeur aan te treden en de BV op mijn woonadres te vestigen. Ik heb er vertrouwen in dat het een en ander niet als onbehoorlijk bestuur hoeft te worden aangemerkt want we hebben alles netjes en tijdig gedaan en gemeld.

 

Mijn partner heeft eigenlijk de grootste vraag. Wij zijn gehuwd op huwelijkse voorwaarden en zij heeft de spullen. (alles aan de vrouw gegeven :P ). Als het tot beslag komt van de boedel (pc, buro en stoel en printer), dan moet het niet zo zijn dat ze ook het bankstel meenemen, want dan mag ik er op blijven zitten van haar. ;D

 

Mijn advocaat is momenteel gierend druk met van alles, en vind niet de tijd om op korte termijn even te zitten. Daarom mijn vraag of iemand hier er ervaring mee heeft.

 

vraag 2: Wij hebben een krediet bij een bank en wij kunnen ons niet herinneren getekend te hebben voor extra zekerheden. De overeenkomst bestaat uit 3 blaadjes en alg. voorw. De directeur heeft getekend en de naam staat op de werk bv. Kunnen wij door de bank in prive worden aangepakt? Iemand ervaring daar mee?

 

Het meest wrange is dat wij al sinds september 2007 op een order zitten te wachten van diezelfde bank voor 300K. :'(. Tsja, de banken en andere stellen projecten uit, waardoor wij nu ook hier zijn beland.

 

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden.

 

Frank

Groetjes,

 

Frank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

vraag 2: Wij hebben een krediet bij een bank en wij kunnen ons niet herinneren getekend te hebben voor extra zekerheden. De overeenkomst bestaat uit 3 blaadjes en alg. voorw. De directeur heeft getekend en de naam staat op de werk bv. Kunnen wij door de bank in prive worden aangepakt? Iemand ervaring daar mee?

 

Er van uitgaande dat die drie blaadjes de gehele kredietovereenkomst bevatten en er geen sideletters gemaakt zijn, dan die drie blaadjes goed nakijken of er ergens expliciet wordt vermeld dat die en die een borgtocht heeft afgegeven of die en die hoofdelijk aansprakelijk is voor het krediet.

Zo niet dan is er voor de bank geen mogelijkheid om de bestuurders aan te spreken.

( de directeur zal alleen getekend hebben om de vennootschap te verbinden.)

 

Waar je nog wel even op moet letten, hoe de kredietnemer is omschreven ( één B.V. of meerdere B.V.'s).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.