Het grote "Vijf Vragen aan HLers!" topic

Aanbevolen berichten

Leuk dat ik mee mag doen!

 

Wat doe je of wat doet je bedrijf precies?

Mijn bedrijf, Ad Summa, ontwikkelt gebruiksvriendelijke webdiensten. Deze webdiensten moeten ingewikkelde klussen vergemakkelijken: doel is om de tijd die een taak kost te minimaliseren door een efficiënte aanpak.

 

De eerste webdienst wordt Webquete. Met Webquete is het extreem makkelijk om enquêtes te maken en verspreiden. Ik bied een gratis pakket aan voor scholieren, studenten en kleine organisaties. Grotere organisaties kunnen gebruikmaken van Webquete Zakelijk, dat net dat beetje meer biedt.

 

Daarnaast ontwikkel ik zo af en toe websites op maat voor klanten!

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waarin onderscheid je je van anderen?

Innovatie is voor mij: moeilijke dingen makkelijk maken. Dus geen technische hoogstandjes of flitsende grafische kunstjes. Wat ik pas écht knap vind, is het verbeteren en versnellen van bestaande processen. Om dit te bereiken draait alles bij de webdiensten van Ad Summa om gebruiksvriendelijkheid: een duidelijke interface, knoppen op de plek waar ze horen en geen tierelantijnen.

 

De gebruiksvriendelijkheid van de webdiensten test ik met een Ondernemerspanel en Scholierenpanel. Deze panels bestaan uit respectievelijk een groep ondernemers en een groep scholieren. Ik vraag hen regelmatig om een blik te werpen op een webdienst, bijvoorbeeld Webquete. De feedback van de panelleden gebruik ik om de webdiensten te verbeteren.

 

Welke muziek draai je de laatste tijd veel? Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

De muziek van Don McLean vind ik erg mooi (en dan met name Crossroads en American Pie!). Verder kan ik iedereen de serie The Office aanraden! Zelf heb ik de serie op DVD, maar naar mijn weten is hij dit moment ook op televisie te zien. Deze serie bevat talloze

.

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij HigherLevel?

Het enige échte ondernemersforum van Nederland!

 

Wat is jouw yes-moment?

Mijn inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Het is heerlijk om echt te kunnen beginnen. Je bent al tijden bezig met het lezen over de regels omtrent het (minderjarig) ondernemen, het opzetten van een boekhouding, et cetera. Als je dan met je mapje met je KvK-nummer naar buiten loopt, is dat een heerlijk gevoel.

 

De vraag van Seb: Je bent een van de jongste ondernemers hier op het forum. Zie jij jouw leeftijd als een voordeel bij het ondernemen of merk je in de dagelijks praktijk het tegendeel?

Een belangrijk voordeel is het enthousiasme van mensen: ze vinden het leuk, een 16-jarige ondernemer. Dit enthousiasme leidt ertoe dat veel andere ondernemers bereid zijn tot het geven van nuttige tips en adviezen (ook, of zéker, op HigherLevel!).

 

Nadelen? Moeilijk. Sommigen zijn onzeker over je kunnen, want je bent immers geen ervaren rot die al enkele decennia in het vak zit. Maar of dit een nadeel is? Ik weet het niet, want het maakt het des te leuker om te bewijzen dat je het wél kunt!

 

-----

 

Ik zou het stokje graag willen doorgeven aan Joost Schravendeel, de eigenaar van Nanon. Nanon ontwikkelt producten waaronder de "horeca-marketing-tool" Clubworkx en het narrowcastingsysteem Nowcast.

 

Mijn vraag: Hoe voorkom je dat concurrenten de unieke producten van Nanon namaken en jou met een flinke campagne wegconcurreren?

Link naar reactie

Bedankt voor het stokje!

 

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

Nanon maakt web-based applicaties (of in ieder geval grotendeels web-based, cliënt applicaties ontwikkelen we in .NET) voor klanten en voor eigen exploitatie. Op dit moment exploiteren wij zelf de producten Clubworkx en Nowcast.

 

Clubworkx is een applicatie voor de horeca-ondernemer. Het is begonnen als een marketing-management applicatie maar is inmiddels een alles omvattende applicatie. Administratie, personeelsplanning, loonstroken, marketing, statistieken, concepten voor evenementen, website-beheer, narrowcasting-beheer. Uiteraard zelf aan te geven welke je wel en/of niet wil gebruiken.

Het is wel zo dat binnen Clubworkx het meest geavanceerde stuk betrekking heeft op de marketing. We doen veel met geautomatiseerde direct-marketing middels een loayliteitsprogramma. Als iemand bijvoorbeeld twee maal achtereenvolgend in een discotheek komt, is de derde keer achtereenvolgend gratis. We spelen hierop in door na die tweede keer een SMS-bericht te sturen dat de volgende keer gratis is. We registreren ook de aankoop van munten, tegenover iedere munt staat een x-bedrag spaartegoed, dit tegoed is één maal per maand in te wisselen. Vlak voor het feest waar dit tegoed ten gelde gemaakt kan worden krijgt de klant een SMS-bericht met de hoeveelheid opgespaard tegoed dat hij die avond gratis kan opmaken in de discotheek. Met als resultaat dat de moeilijke weken (laatste week voor het nieuwe salaris) ook goed bezocht worden, en bezoekers vaker terugkeren.

Uiteraard zorgen de bezoekfrequentie en de bestedingen per persoon voor hele mooie statistische gegevens. Gegevens waar een horeca-ondernemer voorheen nooit zo gedetailleerd over heeft beschikt.

 

Nowcast is het narrowcasting platform van Nanon. Naast de gebruikelijke elementen in een narrowcasting applicatie (een CMS voor al je schermen/kanalen/slideshows/slides) hebben we extra functies gemaakt die voor kosten en tijds-besparing zorgen bij de afnemer. Zo kan een marketing-manager in het systeem zelf een 'slide' aanmaken in een zogenaamde 'slide-creator' helemaal binnen zijn eigen huisstijl. Deze is bewust beperkt tot enkel de lettertypen, kleuren, plaatjes en achtergronden die door hun marketing of reclamebureau zijn aangeleverd zodat het er altijd goed uitziet en binnen de eigen huisstijl blijft. Hierdoor kan een (grafisch niet kundige) marketing-manager binnen 1 minuut een gelikte advertentie maken en verspreiden over talloze schermen binnen meerdere vestigingen.

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waarin onderscheid je je van anderen?

Voor mij is innovatief zijn om kostbare handelingen, content en kennis schaalbaar en betaalbaar te maken. In ons geval doen we dit dus door middel van webbased-applicaties.

 

Ik onderscheid mij van anderen doordat ik altijd de nieuwste technieken & tools nuttig weet te integreren in mijn applicaties. Ook zoek ik altijd oplossingen in de vorm van partnerships in plaats van dat ik alles zelf wil bouwen, zo kun je uiteindelijk richting de eindgebruiker een platform aanbieden waarbij iedere afzonderlijk gedeelte het beste is wat er op de markt te verkrijgen is, maar dan onder 1 dak in een simpele, heldere en mooie gebruikersinterface.

 

Het helpt ook wel dat ik iedere dag enorm veel tech/marketing/online-marketing blogs lees, en al het voor mij bruikbare weet te onthouden.

 

Welke muziek draai je de laatste tijd veel? Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Ik hou enorm van dance-muziek, en dan vooral van die feel-goed muziek. Voorbeelden:

 

Yvez Larock - Rise Up

Guru josh project - Infinity

Rio - when the sun comes down

 

Daarnaast vind ik veel nummers van kanye west erg goed. Ik ben nogal een commerciële clubkut, maar dat maakt het vinden/ beluisteren van muziek ook wel erg makkelijk. Ik zet Slam!FM op in de auto en heb het prima naar mijn zin.

 

Films kijken vind ik geweldig, heb er alleen de laatste periode niet meer zoveel tijd voor vrijgemaakt. Enkele films die ik echt geweldig vind:

 

The usual suspects

Donnie Darko

Memento

The shawshank redemption

The bournce trioligy

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij HigherLevel?

Een goede vriend van mij vroeg mij eens, Joost wat was die ondernemers-site ook alweer die je me had gegeven? Higherlevel ofzo? Maar ik had hem nooit die url gegeven maar ben toch gaan kijken. Na een tijd meelezen had ik het gevoel dat ik vooral op gebied van innovatieve web-diensten / jongerenwebsites wel wat kon bijdragen aan de discussies. Voor higherlevel zat ik vooral veel op SiteDeals.nl en tbforum.nl, dit zijn webmaster-fora.

 

Ik vind het ondernemersschap echt geweldig en dit forum blijft me gewoon boeien. Ik was al redelijk snel hooked. Daarbij wil ik zeggen dat het hele 'karma-gebeuren' als beginner enorm goed werkt. Als je op die manier een blijk van waardering krijgt van je mede-forumgenoten weet je dat je niet voor niets moeite stopt in Higherlevel, maar dat ondernemers echt wat aan je bijdrage hebben.

 

Wat is jouw yes-moment?

Iedere keer als ik mijn (soms wat vergaande) ideeën pitch richting een klant en deze na een tijdje stilte zegt; dit is precies wat we zoeken, maar dan beter. Ik kan er nog net niet emotioneel van worden, het geeft een geweldig gevoel om te zien dat je het bij het goede eind hebt.

 

Een anders Yes-moment heb ik onlangs meegemaakt, na de tweede week van juli draait er in twee vestigingen van één van de grootste speelgoedwinkels mijn narrowcasting-applicatie (3 om 6 schermen). Het is een pilot, maar van wat er tot nu toe is laten zien is de klant dusdanig enthousiast dat de kans aanwezig is dat er wel eens een gigantisch groot enorm YES!!!!-moment kan aankomen.

 

Veel zelfvoldoening gaf ook het winnen van een pitch voor een grote klant van één van de grotere narrowcasters van Nederland (althans, sowieso in terms of uitgegeven overname-bedragen). Een paar maanden nadat wij waren begonnen met aansluiten van het systeem is de accountmanager van de andere narrowcaster nog langsgekomen en heeft gezegd tegen de klant zijn marketing-manager: Dit systeem is inderdaad iets geavanceerder dan het onze, dit zouden wij niet kunnen opleveren, en ook niet binnen de prijs van onze vorige offerte.

 

De vraag van Michiel Hennink": Mijn vraag: Hoe voorkom je dat concurrenten de unieke producten van Nanon namaken en jou met een flinke campagne wegconcurreren?

Voorkomen dat ze me achteraf gaan namaken kan ik niets aan doen, waar ik wel wat aan kan doen is om ze voor te blijven. Vaak zijn de concurrenten die met het grote geld smijten ook de grotere en loggere organisaties die erin geloven dat met een flinke smak geld binnen no-time het beste product kan worden gemaakt en een groot marktaandeel kan worden verworven, probleem daarbij is dat wanneer ik bij één van mijn partners of klanten het signaal krijg dat er iets beter kan, anders moet of bij moet worden gebouwd ik dat gewoon meteen ga ontwikkelen, bij een logge organisatie gaat dat ergens de molen in en is uiteindelijk de time-to-market bijzonder lang. Op applicatie-niveau kan ik ze voorblijven door gewoon continu te blijven innoveren in een hoog tempo en hierbij niet de verkeerde weg in te slaan door te blijven praten en luisteren naar klanten en partners.

 

Zoals ik eerder stelde werken we veel met partnerships. De klant waarneer ik refereer in het bovengenoemde yes-moment komt ook van een partner van ons. Deze partner is een enorm bedrijf (mijn maatstaven ;) ) met een grote klantenkring waarbij de ingangen op het juiste niveau zitten, omdat ik deze partner er van heb weten te overtuigen dat hun content het beste te distribueren valt over onze narrowcasting-applicatie zijn we een joint-venture gestart en zitten we bij meerdere hele mooie (grote) prospects om de tafel.

 

Voor het geval Clubworkx hebben we meegemaakt dat wij een pitch wonnen van een concurrend systeem (heavy funded) omdat onze applicatie uitgebreider en beter was dan die van hun. Hierop heeft deze concurrent aangegeven dat ze dit 'wel even bij zouden bouwen' en dan terug zouden komen met een scherper aanbod. Een week later ging bij ons de telefoon om te praten over een samenwerking tussen hun pas-controle-systeem en onze horecamarketing/management applicatie.

 

Eigenlijk komt het er op neer dat door blijvend en snel innoveren in combinatie met goede partners je uiteindelijk tegen die concurrent-met-de-flinke-campagne staat de pitchen bij die gewilde klanten. Dan zijn de kansen gelijk maar heb ik geen onnodig geld stukgeslagen op allerlei zaken die mijn product niet ten goede komen.

 

Ik wil het stokje doorgeven aan Joost Rietveld omdat ik de hoeveelheid kennis die hij heeft (en hier deelt) echt fascinerend vind.

 

Mijn extra vraag is: Je geeft zo gigantisch(!) veel kennis weg aan de Higherlevel-community, komt het ook (regelmatig) voor dat klanten zich bij je melden omdat ze hier hebben meegelezen?

 

 

 

Link naar reactie

Dank je wel Joost. Stokje overgeven aan Joost is als een estafette: 1 op 1 actie en dus meteen opvolging in dit topic

 

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

 

Kaliber Adviseurs is een MKB-advieskantoor in een wat bredere zin dan de meesten gewend zijn. Onze diensten omvatten: administratieverzorging, accountantsdiensten, fiscaal advies, bedrijfs(economisch) advies, herintredingsbegeleiding vanuit WW en WIA (zogenaamde I.R.O., Individuele ReïntegratieOvereenkomst) en ondernemerscoaching in het buitenland (letterlijk www.evenafstandnemen.com). Daarnaast geven we veel cursussen en lezingen bij banken en de KvK.

 

Ik begeef me op een combinatieterrein van fiscaal advies en bedrijfsadvies. Dat betekent dat ik graag de adviseur en spil ben in de samenwerking tussen cliënt, bank, notaris, accountant en andere betrokken. Een bijzondere plek hierin heeft het advies over de fiscale aanwending van ontslagvergoedingen. Dit vergt zo’n 50% van mijn tijd. De andere tijd adviseer en begeleid ik ondernemers bij het opzetten van rechtspersonen en samenwerkingsverbanden en dan blijft er nog wat tijd over voor belastingaangiftes en divers fiscaal advies.

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waarin onderscheid je je van anderen?

 

Innovatie komt in de fiscale- en advieswereld niet echt veel voor. Enerzijds doordat we te veel gebonden zijn aan wettelijke regels en voorschriften, anderzijds omdat innovatie niet op de agenda staat in deze wereld. Innovaties merken we wel aan de automatiseringskant (digitaal en papierloos kantoor, communicatie met de fiscus langs elektronische weg), maar dat is voor onze sector niet uniek.

 

Kaliber moedigt wel het gebruik van online boekhouden aan. We zijn er niet op uit om per cliënt zo veel als mogelijk te werken, maar willen juist dat ondernemers beter weten hoe hun financiën ervoor staan. Die innovatie werkt twee kanten op: cliënten komen veel beter te weten wat administreren inhoudt en hoe ze hun cijfers kunnen interpreteren en wij kunnen ons meer richten op advies en begeleiding. Dat is een onderscheid in onze sector waarin wij behoorlijk voorop lopen.

 

Welke muziek draai je de laatste tijd veel? Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

 

In de auto staat vaak de radio aan (flits info op QMusic via RDS). Zelden een CD en soms via de USB-stick. Ik ben echt iemand die met de muziek van zijn ouders is opgegroeid, dus kun je zomaar Gilbert O’Sullivan uit de speakers horen. Top 40 volg ik maar beperkt omdat er gewoon elke week heel erg veel rotzooi tussenzit. Tijdens het werk draait Arrow Jazz.

 

Als ik echt bewust muziek luister dan kan het echt van alles zijn. Twee Meter Sessies zonder specifiek thema, jaren zeventig en tachtig, reggae, hiphop en om af en toe even de stemming erin te krijgen is Cuddly Toy van Roachford altijd een aanrader. Voel ik me weer helemaal goed.

 

Films? Waar te beginnen? In de jaren 90 keek ik alles wat uitkwam, nou ja, vrijwel alles. Films die me altijd bij zullen blijven?

-   The Godfather trilogy

-   The Lord of the Rings trilogy

-   The Usual Suspects

-   Scent of a Woman

-   Pulp Fiction

-   La Vita è Bella

-   Snatch

-   Loch, Stock…

-   Papillon

-   Oh Brother, Where Art Thou?

-   The Man Who Wasn't There

-   Il buono, il Brutto, il Cattivo

-   En meer recent echt genoten van Wall-E

 

Televisie is beperkt tot goede series als Lewis, Inspector Morse, Criminal Minds en een buitenbeentje als Time Warp op Discovery en docu’s over oud Italië. Alleen van Topgear heb ik nog nooit een aflevering gemist (nu serie 13, zondag 21 uur BBC2).

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij HigherLevel?

 

Ik was sinds 2005 al erg betrokken op het Kassa forum en beantwoorde daar veel vragen. Voor de Vara deed ik als ‘expert’ ook mee aan de Vara Roodshows. Het forum van Kassa werd echter overspoeld met foute antwoorden, domme opmerkingen en haat en nijd over en weer omdat er geen moderatie was. Na daar herhaaldelijk op gewezen te hebben, zonder resultaat, heb ik mijn account opgeheven daar.

 

In 2006 kwam ik bij Kaliber aan de bak en begon mijn advisering over ontslagvergoedingen pas echt. En als je dan eens wat googlede, kwam je ook toen al snel op HL uit. Ik verbaasde mij over menig antwoord dat gegeven was en het aantal openstaande vragen over met name de stamrecht BV. Account aangemaakt en gaan beantwoorden, nauwelijks beseffend dat mijn informatie-deel-drang in google zo zou aanslaan. Met elke vraag die ik beantwoorde werd het begrip stamrecht BV beter geïndexeerd door google en stapelden de vragen zich op. Dit zelfs tot ‘ergernis’ van de mods omdat een stamrecht BV inderdaad weinig met ondernemen van doen heeft als je er alleen geld in oppot (vandaar de FAQ over gouden handdrukken). Maar er is meer dan alleen een stamrecht BV en dus struinde ik ook het fiscale board af op zoek naar antwoord-behoeftigen.

 

Mijn dadendrang werd echter al snel door de mods opgemerkt en weldra volgde een uitnodiging van Mikky en al snel kwam Edward Lich op bezoek en nog sneller zei ik: “ja, ik word graag mod”. En zo geschiedde het dat ik nu vrijwel elke dag wel even online ben.

 

Wat is jouw yes-moment?

 

Er zijn altijd veel van die mwah momenten. Succesjes die niet echt noemenswaardig zijn. Een echt yes-moment kwam in de week in 2007 waarin ik voor het eerst in het Engels presentaties gaf gedurende drie ochtenden op rij aan de medewerkers van Compuware die ontslagen werden. Dat vereiste het omzetten van mijn kennis van de Nederlandse fiscale taal naar het Engels en zorgen dat Engelsen en Amerikanen begrepen wat ze in Nederland fiscaal kunnen doen met hun ontslagvergoedingen. Nu presenteer ik graag en erg gemakkelijk, maar in het Engels was dit nieuw en vereiste het ook dat ik moest denken in het Engels om zo vragen snel en adequaat te beantwoorden. Het yes-moment kwam helemaal tot leven toen ik de evaluatieformulieren las van de toehoorders en onverkort positieve reacties kreeg. En uiteraard niet in de laatste plaats alle cliënten die na de presentaties met mij zaken wilden doen en nog steeds cliënt zijn.

 

Een nog veel groter yes-moment is aanstaande, met dank aan HL, maar dat komt t.z.t. uitgebreid aan bod op het forum.

 

De vraag van Joost Schravendeel: Je geeft zo gigantisch(!) veel kennis weg aan de Higherlevel-community, komt het ook (regelmatig) voor dat klanten zich bij je melden omdat ze hier hebben meegelezen?

 

Ja, dat is absoluut het geval. Momenteel ontvang ik 3 tot 4 mensen per week naar aanleiding van HL. De kennis die ik deel is overigens beschikbaar in boeken en online. Het gaat er om dat je de informatie duidelijk weet te maken en weet te beperken tot wat relevant is, zonder bewust dingen uit te sluiten. Ik heb namelijk een broertje dood aan adviseurs die niet volledig zijn en informatie naar hun hand zetten of achterhouden uit eigen belang. In de advieswereld over gouden handdrukken komt dit veel te veel voor. Mensen zien door de bomen het bos niet meer, zelfs als ze de eerste bomen omgezaagd hebben.

 

Adviseurs die objectief blijven, de tijd nemen, geen informatie achterhouden en net even buiten het probleem denken aan randvoorwaarden, randverschijnselen en randoplossingen zijn de toekomst. Door kennis te delen hier open ik in zekere zin een blik voor ondernemers naar de adviestoekomst.

 

Je ziet dat in verzekeringsland al gebeuren. Tussenpersonen komen niet meer weg met de voor hen beste offerte omdat de consument mondiger wordt en informatie wijd verkrijgbaar is online. Dat zal voor de fiscale advieswereld ook gaan gelden. Fora als HL dragen daar prachtig aan bij en ik heb alvast een voorschot genomen op de kenniswereld die internet gaat worden. Voor mij is het heel simpel: goed advies mag niet onnodig duur zijn en het moet controleerbaar zijn zonder dat je kosten hoeft te maken voor een second opinion. Daarin speelt HL een goede rol en dat zorgt ervoor dat er een vertrouwen ontstaat vanuit mijn posts op HL.

 

Dus ja. Commercieel is het zeker interessant, maar ik ken ook de keerzijde: als ik iemand adviseer een BV op te richten en dat advies wordt over een jaar terecht getackeld door een andere adviseur, dan is mijn aanwezigheid hier ineens mijn schandpaal, waar ik dan ongetwijfeld aan vast genageld wordt. Ik adviseer dus vanuit Kaliber zoals ik dat op HL ook doe.

 

Het stokje gaat naar:

 

Edward Lich van 4Legal.

 

Mijn vragen aan Edward:

 

Je bent er - volgens mij - al bij vanaf het eerste uur (nov. 2003). Uit nostalgie: hoe zag destijds HL eruit? Kun je ons laten inzien wat er anders geworden is?

 

groeten

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Joost, dank voor het stokje. Mijn reactie heeft veel te lang op zich laten wachten, maar ik ben net terug van vakantie. Marcel, bedankt voor de voorzet.

 

 

 

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

 

Welk bedrijf bedoel je? 4 Legal is ons oudste bedrijf. 1 juli 2004 zijn wij formeel van start gegaan. Enerzijds vervullen wij opdrachten op interimbasis, anderzijds bieden we een alternatief voor de adviespraktijk van de advocatuur en adviseren wij op juridische vraagstukken. Daarvoor maken wij gebruik van een netwerk van ruim 250 zelfstandige juristen, legal managers en contractmanagers.

 

Eerder dit jaar, 1 april jl. om precies te zijn, zijn wij een vergaande samenwerking aangegaan met de AratisGroep. Onze intentie is om volgend jaar tot een fusie te komen. De AratisGroep bestaat uit drie bedrijven, MCS consultancy (contractmanagement), Aratis (inkoop en aanbestedingen) en Deyler. De activiteiten van deze laatste hebben we inmiddels ondergebracht bij 4 Legal en per 1 augustus a.s. is Deyler Werving en selectie een feit. Hiervoor zijn 2 leuke en zeer enthousiaste dames aangenomen.

 

Wat ons in belangrijke mate onderscheid is dat wij allen in de praktijk meewerken en daarom ook niet te vergelijken zijn met een willekeurige detacheringsclub. Een ander punt is de tarieven. Onze tarieven liggen 30 tot 70% lager dan die van gespecialiseerde advocaten.

 

Ons tweede bedrijf, Infovester, zijn wij in 2007 samen met Paragin gestart. Daarin bieden wij Legalalert.nl aanbieden, een kennisapplicatie waarmee gebruikers geautomatiseerd online informatiebronnen in één overzicht kunnen bijhouden op basis van individuele zoekacties. Sinds 1 augustus jl. hebben we formeel een nieuwe samenwerking binnen Infovester met Blue Horizon, beter bekend van onder meer Rechtennieuws.nl. Wij hebben hoge verwachtingen van deze samenwerking.

 

Mijn rol in dit geheel lijkt misschien op die van een Chinese bordjesartiest, maar niets in minder waar. We hebben een goede rolverdeling. Ik houd mij primair bezig met de aansturing van 4 Legal en Infovester, maar we hebben allemaal een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid om de groep tot een succes te maken.

 

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waarin onderscheid je je van anderen?

 

Innovatief zijn is vooral inventief zijn. Stilstand is achteruitgang. Wat vandaag innovatief is, is morgen achterhaald, zeker door het internet. Met alleen innovatief zijn redt je het als bedrijf niet. Het ook vooral om marketing en focus. Je tanden kunnen zetten in iets en daaraan vast kunnen houden. Tegendraadse bewegingen durven maken en niet te snel opgeven.

 

Als ik kijk naar de juridische wereld dan kan ik Joost Rietveld een hand geven. Juristen lopen niet voorop en zijn vooral behoudend. Wij lopen daarin aardig voorop, zowel wat onze dienstverlening en onze benadering daarin, als ook in de sfeer van kantoororganisatie en flexibiliteit. Lean and mean, oplossingsgericht, meewerken en meedenken zijn wel de toverwoorden waarmee we ons profileren.

 

 

Welke muziek draai je de laatste tijd veel? Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

 

Muzikaal ben ik een veelvraat: pop, klassiek, jazz. Alleen Jazz is natuurlijk al ontzettend breed. Ik heb een paar heerlijke Blue Note cd’s in de auto en die gaan ook vol open als ik niet naar BNR luister.

 

Televisie kijken is niet aan mij besteed. Mijn manco is dat ik heel slecht kan stilzitten. Als de TV aanstaat dan is dat op een dood moment in het weekeinde. Top Gear probeer ik toch altijd tijd voor in te ruimen en heel af en toe een aflevering van Coldcase, DWDD of een oude aflevering van Monty Python of Jiskefet wordt herhaald.

 

Films? Ik ben al lange tijd niet meer naar een bioscoop geweest. Het is een flauw excuus maar onze kinderen zijn daar in belangrijke mate debet aan. Tijdens de studietijd gingen we iedere week wel naar de sneak-preview. Maar om een tipje van de sluier op de lichten: Life of Brian, Pulp Fiction , The Devils Advocate (Al Pacino in het algemeen), das Leben der Anderen, etc….

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij HigherLevel?

 

Ik ben in oktober 2003 betrokken geraakt en sindsdien eigenlijk niet meer weg te slaan. Mijn start was zoals zo velen hier. Ik zocht en vond op Higherlevel een antwoord op mijn vragen. Ik was eigenlijk op zoek naar een format voor een ondernemingsplan. Dat format heb ik toen niet gevonden, maar wel veel enthousiaste mensen die belangeloos bereid waren om anderen verder te helpen. En dat spreekt mij eigenlijk nog steeds aan.

 

 

Wat is jouw yes-moment?

 

Daar kan ik kort over zijn, de stap naar zelfstandigheid. Ik heb daar nog nooit spijt van gehad. Ik zie veel mensen die twijfelen of ze de stap moeten zetten, maar kan het eigenlijk alleen maar aanraden.

 

 

De vraag van Joost Rietveld

Je bent er - volgens mij - al bij vanaf het eerste uur (nov. 2003). Uit nostalgie: hoe zag destijds HL eruit? Kun je ons laten inzien wat er anders geworden is?

 

Niet helemaal vanaf het eerste uur, maar wel één van de early birds. Het is bijzonder lastig om zo aan te geven wat er in die tijd is veranderd. Heel veel eigenlijk, the look, maar vooral ook the feel. Wat ik in ieder geval een ontwikkeling in positieve zin vind is dat de tweedelig tussen administrators c.q. moderators en expertleden enerzijds en het de overige leden minder groot is geworden. Dat komt naar mijn idee in belangrijke mate door de groei van het aantal leden, maar ook de diversiteit van de leden. Daardoor is de inbreng aan kennis en kunde enorm gestegen en het forum ook zo waardevol als bron. De off-line bijeenkomsten dragen daar natuurlijk ook aan bij.

 

Een vraag waar we al jaren mee worstelen is hoe we de oorspronkelijke doelgroep actief krijgen, althans om daarvan te vernemen tegen welke problemen zij in hun ontwikkeling aanlopen. En dan hebben we het niet over de alledaagse vragen waar iedere ondernemer mee te maken heeft, maar meer de bijzondere vraagstukken. Wellicht is dit forum in de huidige opzet ook wel niet het meest geëigende middel is om vraagstukken die met innovatie te maken te hebben goed voor het voetlicht te brengen. De laatste borrel/strandfeest was hiervoor weer illustratief en werd duidelijk dat diverse leden bezig zijn met hele leuke innovatieve zaken. Ik zou heel graag zien dat iets meer van die activiteiten bekend zou worden en leden daarvoor de mening en kennis van andere leden vragen.

 

Aan wie draag je het stokje over? Aan Ironny (a.k,a. Ronny van den Bosch) Er wordt wel eens gezegd dat kleine ondernemers niet succesvol kunnen zijn omdat ze teveel rollen in één persoon moeten vervullen. Hoe los jij dat op?

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

( zelfs na inkorten behoorlijk wat tekst.. :-[ )

 

Inleiding

Het heeft wat vertraging opgelopen maar daar is dan mijn bijdrage aan dit draadje. Misschien beter eerst een klein stukje voorgeschiedenis over mij, aangezien ik het welkomstdraadje nooit heb ingevuld…

Aanvankelijk lag mijn interesse in de retailbranche. Toen ik een jaar of 17 werkte ik als vakkenvuller en later vulploegleider bij de Edah Supermarkt. Mijn toenmalige bedrijfsleider stelde mij voor om naast wat opleidingen te volgen voor een carrière in de supermarkt. Zo gezegd zo gedaan, ik wist toch niet wat ik wilde en dus ben ik daar dan ook heel wat jaartjes blijven hangen.

Ik kwam er achter, dat het heerlijk is om klanten tevreden te stellen en ik deed daar ook alles voor. Zonder problemen haalde ik het hele magazijn ondersteboven voor een zak bloem van fl 0,19.. De klant was dan gelukkig, dus ik ook…

Het gaf me ook echt een kick; Een leeg magazijn, een prachtig aangevulde en volgespiegelde winkel en volle aantrekkelijke displays. Telkens de omzet van de voorgaande week proberen te overtreffen en lekker met de klanten bezig zijn.

Later heb ik mijn huidige vrouw ontmoet en aangezien zij Franse is en ik dus alle vakanties in Frankrijk doorbracht, ben ik gestopt met mijn werk in de supermarkt. Op de mooiste (hoge omzet)dagen als net voor Kerstmis en Pasen was ik nooit van de partij en dan kun je eigenlijk geen carrière maken in een winkel. Via wat omwegen kwam ik een paar jaar later in de callcenterwereld terecht. Was even wennen dit naar buiten te brengen overigens.. Zodra ik tegen iemand zei dat je in een callcenter werkt is het allereerste wat ik hoorde: “O JIJ bent zo’n vervelende gast die mij ’s avonds tijdens het avondeten belt…”

Maar weinig mensen staan er bij stil dat ze vaker met een facilitair callcenter spreken dan met het daadwerkelijke bedrijf waar ze naar toe bellen met een klacht of vraag.

Toch wilde ik ondanks alle (voor)oordelen die over callcenters worden verspreid er nooit meer weg. Wellicht heeft het geholpen dat ik vrijwel alleen in interne callcenters heb gewerkt, dus van de organisatie zelf. Maar de hectiek vond ik heerlijk en klanten telefonisch tevreden stellen of een klacht ombuigen naar een verkoop gaf echt een kick. Aangezien ik behoorlijk graag praat…, kon ik natuurlijk goed mijn draai vinden. Door continu mee te denken over verbetering van de dienstverlening naar de klant en efficiëntere werkprocessen werden me kansen geboden door te groeien. Een aantal goede opleidingen en de benodigde ondersteuning zorgde er voor dat ik toch een leuke carrière kon maken. Echter in mijn eigenwijsheid en zoektocht naar meer onafhankelijkheid, besloot ik met een compagnon een eigen facilitair callcenter op te starten. We stelden alleen een ondernemersplan op om een financiering los te krijgen en vonden onze weg door opdrachten binnen ons bestaande netwerk en wat (externe) interimopdrachten. Met name deze interimopdrachten zorgden voor de benodigde cashflow om te kunnen blijven bestaan. Na anderhalf jaar met behoorlijk wat onenigheid en verschillen in visie heb ik afstand gedaan van mijn aandeel in de zaak. Ik wilde los en wilde alleen door in iets waar ik goed in ben.

 

Wederom belandde ik in een groot spanningsveld. Mijn vrouw wilde zekerheid ( zoek een baan) en ik wilde opnieuw en snel. Er wordt wel eens gezegd dat de ondernemer zo sterk is als de partner die achter hem staat. Nou dat viel niet mee om mijn vrouw achter me te laten staan. En terecht overigens.… Een echte niet-ondernemer voor de 2e keer overtuigen dat je een goed plan hebt om een bedrijf te starten, wel even ergens geld moest ophalen maar dat het wel van de grond zou komen..…De eerste keer viel dat al niet mee, de 2e keer was dus nog veel lastiger.

Ik heb daarom een businessplan geschreven om de haalbaarheid van het bedrijf in te schalen. Vervolgens was mijn eerste verkooppraatje aan mijn belangrijkste klant, mijn vrouw, een behoorlijke kluif…

Maar goed, het plan was goed, mijn vrouw ging er in mee, de bank was aardig en ik vastberaden. Ik ben dus gestart, alléén eindverantwoordelijk, dus als dingen niet goed gaan kan ik dat alleen aan mezelf wijten.

 

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

Mijn bedrijf….. zelfs nu ik al een tijdje up en running ben, blijft het wat vreemd om over MIJN bedrijf te praten… Natuurlijk ben ik er erg trots op, maar om de een of andere reden ben ik altijd wat behoudend als iemand mij vraagt wat ik doe. Zelfs toen ik een leuke managementfunctie bekleedde binnen een callcenter en mensen vroegen me wat ik deed, was mijn antwoord standaard dat ik in een callcenter werkte. Ik weet eigenlijk niet waarom…Maar dan toch, wat doet mijn bedrijf precies?

Mijn bedrijf is een telefoonservicedienst. Wat houdt dit in? Wij nemen de telefoon aan voor andere bedrijven. Op momenten dat zij de telefoon niet kunnen/willen beantwoorden, wordt deze doorgeschakeld naar ons en nemen wij uit de naam van dat bedrijf het gesprek aan. Zo kan het dus zijn dat ik in een paar minuten tijd de telefoon aanneem uit naam van de Albertheijn, de C1000 en de Aldi.

Vanzelfsprekend zijn deze bedrijven geen realistische klanten. In de praktijk richten wij ons voornamelijk op de kleinere bedrijven tot ca 3 personeelsleden. Vaak zijn dit bedrijven zonder secretaresses of receptionistes. We wikkelen alle gesprekken af volgens het protocol wat we hebben doorgekregen.

In de meeste gevallen resulteert dit in een e-mail-notitie met nawt gegevens van de beller en een terugbelverzoek. Zo heeft de beller een warme stem aan de andere kant van de lijn. Dit geeft vertrouwen en zal een potentiële klant, in de wetenschap dat hij/zij wordt teruggebeld, veel minder vaak doen verder shoppen, dan wanneer hij of zij op een antwoordapparaat stuit.

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waarin onderscheid je je van anderen?

Continu zoeken naar mogelijkheden ter verbetering van de service naar mijn klanten toe, maar ook ten behoeve van efficiëntie mijn bedrijf. Om kosten te besparen heb ik bijvoorbeeld mijn klantendatabase en facturatiedatabase zelf gebouwd en/ of gedeelten aangepast vanuit bestaande excelmodellen. Dat kostte veel tijd maar ik ben erg tevreden met het resultaat. Verder houd ik mijn ogen open voor met mijn bedrijf gerelateerde zaken, waarbij ik klanten nog beter van dienst kan zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uitlevering van telefoonnummers en/of de bijbehorende hardware. Zolang het maar een combinatie is met mijn dienst. Toch heeft innovatief zijn ook behoorlijke valkuilen. Soms ben ik geneigd om door te draven in mijn ideeën en wil ik zoveel leveren aan een klant dat het eigenlijk ten nadele werkt van de business..Van meet af aan probeer ik dit wel altijd voor ogen te houden. Dus “Nee” verkopen aan een klant die service wil wat je eigenlijk niet kunt bieden, kan toch ook een goede klantenservice zijn!

Iets verkopen wat je uiteindelijk niet waar kunt of wilt maken, levert op den duur ellende op. Daarnaast kan het zo zijn dat, indien je wel alles doet voor deze klant, je andere (bestaande) klanten hierdoor benadeelt.

Het blijft echter wel lastig de juiste keuzes hierin te maken. Zeker als je elke euro nodig hebt.

Een voorbeeld, een klant koos onlangs voor mijn telefoondienst en levert direct 3 formulieren aan. Alsjeblieft Ronny, bij vraag 1 geldt formulier A, bij vraag 2 formulier B en overige vragen geldt formulier C.

Mijn antwoord naar de klant was toch direct dat we er zo niet gaan uitkomen. Dit kost me teveel tijd en als alle klanten formulieren aanleveren word ik gek… MAAR…. Ik wil wel meedenken. Als ik een paar kleine aanpassingen doorvoer in mijn database, ( wat ook voor andere klanten van nut kan zijn) de beller zijn/haar gegevens opneem en bij vraag 2 naar uw website verwijs, dan kan ik toch iets voor u betekenen. Dit wordt gewaardeerd. De klant is dan ook tevreden.

Dat is dan ook direct hetgeen waarin ik me onderscheidend wil maken t.o.v.anderen. Meedenken met de klant. Aandacht geven. Net een stapje harder lopen, maar wel in de maat. Ik zit er ook bijna letterlijk bovenop. As ik al enige tijd niets meer heb vernomen van de klant of ik merk dat er weinig wordt doorgeschakeld, bel ik om te vragen of alles naar wens verloopt. Een contactmoment. Ik laat ze weten dat ik aan ze denk en zij worden weer wakker gemaakt. Ook bij de eerste informatieaanvragen blijf ik er kort op zitten. Nabellen, mailen en weer bellen tot ze of klant worden, of duidelijk aangeven niet geïnteresseerd te zijn in mijn dienst. Ik stel me ook naar mijn klanten kwetsbaar op wat wordt gewaardeerd. Daarnaast kan ik ook nog eens scherpe tarieven aanbieden.

 

Welke muziek draai je de laatste tijd veel? Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Vaak gewoon radio, met name Chiel Beelen. Daarnaast hou ik van alle muziek en heb dan ook alle soorten cd’s in de auto liggen. Maar net afhankelijk van de stemming waarin ik zit, welke muziek ik opzet. Ik ben opgegroeid met de Beatles, Beegees en Elvis en daar heb ik dus een paar cd’s van liggen. Ik luister nog graag naar Ac-Dc, Rammstein, Guns’n Roses en Metalica. Maar ook Fleetwood Mac vind ik heerlijk en op de rustmomenten geniet ik van Andrea Bocelli. En oh ja… (en daar schaam ik me niks voor..:) ) ik mag toch ook erg graag lekker meelallen met Frans Bauer, Jan Smit en natuurlijk.. Hazes…

Qua t.v. is zondagavond studio sport en dinsdag csi Miami eigenlijk het enige wat ik volg op t moment. Ik kijk graag eens een film en af toe huur ik er een. Films met al Pacino en Clint Eastwood zijn mijn favorieten. De laatste van Clint Eastwood, the Gran Torino is erg top. En als ik eens echt niet wil nadenken, kan ik een lekkere knokfilm van Steven Segal ook wel waarderen.

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij HigherLevel?

Ondernemen is een vak apart. Je moet ook bereid zijn om dit vak te willen leren en dus op zoek gaan naar kennis die je niet hebt.. Ik zocht dan ook een jaar of 2 geleden bewust op het woord “ondernemersforum” om wat antwoorden te zoeken op wat vragen die ik had. Daarna krijg je meer vragen en ontdek je ook dat het leuk is als je je zelf eens iemand van kennis of ervaring kunt voorzien. Zonder HL was ik nu ook zeker geen ondernemer meer. Voor mij is alle info die ik hier vandaan heb gehaald een enorme steun geweest. Ik vind het ook nog eens heerlijk om met wat mensen te sparren over dingen of gewoon eens wat van me af te schrijven wanneer ik daar zin in heb. Als iemand dat dan leest en reageert heb ik daar een goed gevoel bij. Zeker als de mensen waarvan je verwacht en/of hoopt dat ze reageren dat ook daadwerkelijk doen. Het is ook leuk om andere ondernemers te volgen en zien wat ze er aan doen om hun bedrijf te laten ontwikkelen.

Maar goed, er gaat ook nog veel info naast me heen. Belangrijke info waar ik tegen op zie om te weten, maar die wel belangrijk zijn of worden. ( alles mbt belastingen J ). Ik zal dit nog wel moeten opbrengen om me hierin te verdiepen om hier niet nog eens mijn neus te stoten. Ook al besteed ik dit uit, toch vind ik dat je hier zelf ook kennis van moet hebben.

 

 

Wat is jouw yes-moment?

Ik heb een aantal mooie yes momenten die ik eigenlijk al eens wilde melden op het Yes topic maar het is er nog niet echt van gekomen..

Een 3-tal maanden na mijn start heb met een grote klant een jaarcontract af kunnen sluiten. Een heel prettig moment. Zeker omdat dit een klant is die ik er graag bij heb, maar waarvan ik ook weet dat deze door wegvallen mijn bedrijf kwetsbaar kan maken. Een jaarcontract tegen iets lagere tarieven was voor mij de oplossing om de kwetsbaarheid enigszins te beperken. Nu kan ik deze ook met een geruster hart meenemen in de prognoses.

Daarnaast ontwikkelt het bedrijf zich uitstekend, word ik goed gevonden in google en lig ik voor op schema. Nu ben ik nog bezig om een interessant project van de grond af te krijgen en als dit lukt binnen een paar maanden biedt dit veel perspectief voor de toekomst…

 

De vraag van Edward

Er wordt wel eens gezegd dat kleine ondernemers niet succesvol kunnen zijn omdat ze teveel rollen in één persoon moeten vervullen. Hoe los jij dat op?

Kleine ondernemers niet succesvol zijn… Ik denk dat het in de eerste plaats belangrijk is om de vraag te stellen: “Wanneer ben je succesvol”? De eerste keer dat ik voor mezelf begon samen met een compagnon, hadden we grote plannen. Een grote kantoorruimte, veel werkplekken, 300k omzet of meer.. We waren hard op weg dit te realiseren maar ik voelde me niet succesvol.. Het was niet mijn ding.

Dit, wat ik nu doe, is wèl mijn ding. Ik loop voor op schema, heb alleen maar tevreden klanten en ik kan mijn gezin nog eten geven ook. Daarnaast ben ik ook nog eens vrijvaak op tijd thuis om tijd met vrouw en kinderen door te brengen. Hier ligt mijn eerste lat van succesvol zijn. Ik leg volgend jaar de lat een stukje hoger en hoop dan in plaats van een 10 jaar oude auto, een 9 jaar oude auto te kunnen rijden… J ( dit is natuurlijk bij wijze van spreken, alleen om aan te geven dat ik van mening ben dat je zelf moet bepalen wat je succesvol vindt en als dat realistisch is, probeer je dat waar te maken. Is dat gelukt ben je in mijn ogen al succesvol)

Omdat ze teveel rollen in één persoon moeten vervullen. Hoe los jij dat op?

Het is erg belangrijk om te weten wat je kwaliteiten zijn, maar veel belangrijker om te weten wat je kwaliteiten niet zijn! Als je dat weet, vervul je dus de rollen waar je wel goed in bent en vermijd je de overige rollen of je zoekt daar de juiste partijen voor.

Ondanks dat ik de enige eindverantwoordelijke ben, heb ik al ruim voor de start gezorgd voor een stok achter de deur. Een coach, die mij voorziet van de juiste (opbouwende) kritiek en steun..

Ik heb deze coach vorig jaar tijdens de afsluiting van het andere bedrijf in de hand genomen om mijn kant van de afhandeling te verzorgen. Een keuze omdat deze externe coach geen emoties laat meewegen in de afhandeling van de zaak. Daarna heb ik hem gevraagd over mijn schouder mee te kijken en mee te sturen. Rollen die dus niet voor mij weggelegd zijn besteed ik uit. Indien structureel neem ik dit ook mee in mijn maandelijkse kosten. Als ik niet overtuigd ben van de baten of de kosten te hoog zijn, ga ik zoek ik naar aan andere oplossing.

 

Aan wie draag je het stokje over?

Aan DJLuc (a.k,a Luc Franken) Inmiddels wat meer een bekende voor mij maar toch ben ik erg benieuwd naar zijn antwoorden op de vragen.

Mijn extra vraag aan DJ Luc

Je gaat al een aantal jaren mee als ondernemer, gezien je jonge leeftijd vind ik dat persoonlijk een hele goede prestatie. Veel jeugdige mensen hoef je immers niets wijs te maken, die weten alles al.. ;)

Wat zou jij anders doen als je wèl naar de wijze raad van een levenservaringsdeskundige had geluisterd en als je niets anders zou doen, wat zou je dan een aan jeugdige ondernemer voor belangrijke tip mee willen even als extra steun in de rug?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Inleiding

Hola, soy Luc. Yo tengo 22 años. ;D Een jonge ondernemer met een webbedrijf sinds eind 2006. Sinds enige tijd ben ik tevens met mijn collega's hier op HigherLevel beheerder. Mijn bedrijf heet: TenToday.

 

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

We maken websites, that's it. We maken graag hele gave websites of hele goedkope websites. Dat doen we op een vrij unieke wijze qua organisatie. We werken vanuit diverse landen samen aan projecten. In één project werken programmeurs uit Polen bijvoorbeeld samen met een vormgever uit Barcelona.

 

De websites die we verkopen zijn óf goedkoop: GO-ON goedkope websites, één van onze labels. Of het zijn gave maatwerk projecten die we onder onze bedrijfsnaam TenToday maken. Voor deze categorie maatwerk websites zal binnenkort een nieuw merk gelanceerd worden waarmee we echt laten zien hoef gaaf dit is!

 

We zijn actief in Nederland en in Barcelona.

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waarin onderscheid je je van anderen?

We maken sowieso voor onze klanten innovatieve oplossingen. Complete websites met YouTube koppelingen, twitter updates en content management systemen. Verzin het maar wij kunnen het maken!

 

Daarnaast proberen we als organisatie te innoveren. We zijn constant bezig om onze internationale communicatie te verbeteren. We ontwikkelen zelf systemen om onze processen te automatiseren. Ook maken we gebruik van een digitale administratie met digitale facturen etc.

 

Welke muziek draai je de laatste tijd veel? Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Favoriet is het platenlabel Hed Kandi http://hedkandi.com. Nog uit mijn tijd als DJ toen we met dit label regelmatig de feestjes op z'n kop zette! Daarnaast nu veel Spaanse muziek de laatste tijd om wat Spaans te leren :)

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij HigherLevel?

Door de enthousiaste leden! Dat is werkelijk de enige reden naast natuurlijk dat het onderwerpen betreft die mij interesseren. Hier op HigherLevel wordt zo enthousiast en meedenkend gereageerd dat het gewoonweg een niet te missen forum is. Nadat ik een tijdje hier actief ben geweest ben ik ook in contact gekomen met een hoop leden en daardoor is die band alleen maar sterker geworden.

 

Wat is jouw yes-moment?

Mijn move naar Barcelona. Door TenToday van een flinke afstand (letterlijk) te bekijken heeft dat gedwongen tot organiseren. Ik wil met TenToday een bedrijf neerzetten wat zelfstandig draait. Dat heeft grote sprongen gemaakt doordat ik niet meer zelf altijd aanwezig ben.

 

Mijn extra vraag aan DJ Luc

Je gaat al een aantal jaren mee als ondernemer, gezien je jonge leeftijd vind ik dat persoonlijk een hele goede prestatie. Veel jeugdige mensen hoef je immers niets wijs te maken, die weten alles al..

Één erg scherpe vraag, zeker omdat ik gewoon stront-eigenwijs ben. Dat is inderdaad iets wat ik hier heb moeten leren. Ik was toen (3 jaar geleden) een jaar of 18-19. Ik heb hier op HL geleerd om advies te durven vragen. Eerst dacht ik dat niemand hiertoe bereid zou zijn maar uiteindelijk bleek dat mensen dit juist leuk vinden! Wat ik hier aan heb gehad is onbetaalbaar. Als er nu onderwerpen langs komen waar ik mee kan helpen probeer ik dat ook te doen.

 

Wat zou jij anders doen als je wèl naar de wijze raad van een levenservaringsdeskundige had geluisterd en als je niets anders zou doen, wat zou je dan een aan jeugdige ondernemer voor belangrijke tip mee willen even als extra steun in de rug?

Als ik heel erg goed had geluisterd had ik nu niet gedaan waar ik mee bezig ben! Dus tsja, je moet natuurlijk niet altijd luisteren ;). Of mijn plan het meest succesvolle is weet niemand tot het uitgevoerd is. Dus over een aantal jaren zal dat pas zichtbaar worden.

 

Aan welk lid van Higherlevel wil je graag de volgende "Vijf Vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar graag willen stellen?

Peter van der Laan alias moovio.nl. Peter is een ondernemer in mijn vakgebied (websites) maar dan specifiek gespecialiseerd op zoekmachines, conversies, adwords etc. Peter heeft nog maar een 30 berichten maar heeft in de kwaliteit van zijn berichten duidelijk geen opstart periode nodig!

 

De vraag voor Peter: Je geeft klanten op internet advies betreft hoe ze meer en beter kunnen verkopen. Wat zie je als je kijkt naar de leden van HigherLevel, hoe gaat het met ze op dit vakgebied? Zijn ze beter bij de tijd dan gemiddeld omdat ze online actief zijn op bijvoorbeeld dit forum?

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Wat doe je of wat doet je bedrijf precies?

Moovio zorgt ervoor dat je meer gaat verkopen met je website. Dit doe ik door online marketing in te zetten, met als specialisatie conversie optimalisatie en zoekmachine marketing.

 

Gebruikers van zoekmachines hebben actief een keuze gemaakt voor een zoekterm en een resultaat. De betrokkenheid bij het onderwerp of product is met geen enkele andere vorm van online marketing zó goed te bereiken.

 

Moovio adviseert niet alleen hoe de site technisch aangepast moet worden voor een betere vindbaarheid, maar let ook op de menselijke factor: is de site nog wel bruikbaar en aantrekkelijk voor een bezoeker? Deze combinatie zorgt voor meer bezoek én meer verkopen.

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waar onderscheid je je van anderen?

Werken in de online marketing betekent dat je je creativiteit vol moet benutten. Zoekmachines als bijvoorbeeld Google en Bing zijn continu bezig hun software door te ontwikkelen om met elkaar te kunnen blijven concurreren. Hierdoor moet je met innovatieve ideeën komen om een topresultaat voor je klant te kunnen bewerkstelligen.

 

Mijn aanpak onderscheidt zich van anderen doordat ik niet de website als uitgangspunt neem voor optimalisatie, maar de community waarbinnen deze zich beweegt. Niet de wens "ik wil een product verkopen", maar de antwoorden op "waarom zouden mensen dit product willen kopen" is de leidraad bij mijn werk.

 

Welke CD's (of MP3's, of internetstreams) draai je de laatste tijd veel? Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Mijn muzieksmaak hangt af van m'n "mood". Meestal staat de Q-music livestream aan, maar ook Tchaikovsky en wat meer ruigere houseversies komen langs. Sinds onze lange reis door Azië, is modern Bollywood toegevoegd aan de stijlen.

 

Bollywoodfilms kijken in een bioscoop in India is een hele belevenis. Het is niet te evenaren met Youtube, maar toch twee clipjes uit de immens populaire film "Rab Ne Bana di Jodi".

 

default.jpg default.jpg

 

Wat is jouw yes-moment?

Met Moovio betrokken geraakt zijn bij het Shakti Streetkids Project in Pushkar, India. Mijn vrouw en ik hebben er een complete familie bijgekregen waarbij we, samen met andere sponsors, meer dan 70 kinderen de kans geven naar school te kunnen gaan.

 

1.039.JPG

 

Peter, kent jouw bedrijf seizoensinvloeden in de afzet? en hoe ga je daar mee om?

Online marketing kent geen seizoenen, maar wel pieken. Dit is voor iedere site of product anders. De één verkoopt meer met sinterklaas, de ander mikt op de zomervakantie. Het mooie is dat je voor vernieuwingen niet een jaar hoeft te wachten totdat je het kunt doorvoeren bij je klanten. Als je met Pasen een mooi product hebt neergezet, kun je dit bij andere klanten als "Best Practice" meenemen in de zomer.

 

Extra vraag van DJLuc: Je geeft klanten op internet advies wat betreft hoe ze meer en beter kunnen verkopen. Wat zie je als je kijkt naar de leden van HigherLevel, hoe gaat het met ze op dit vakgebied? Zijn ze beter bij de tijd dan gemiddeld omdat ze online actief zijn op bijvoorbeeld dit forum?

Ik zie een gemengd beeld, wat goed weergeeft hoe geweldig HigherLevel.nl is voor ondernemers. Je komt zowel startende als meer ervaren ondernemers tegen en allemaal willen ze graag hun kennis delen. Zo helpen we elkaar vooruit.

 

Het enige wat ik op het moment een beetje jammer vind is dat ervaren leden een vraag (onbewust) te snel afkappen, want zij zijn niet meer een "beginner". Je denkt als ervaren forummer al snel "Da's toch logisch, dat snapt toch iedereen..." terwijl het voor vele starters best een zelf-overwinning is om toe te geven dat je iets niet weet.

 

Aan welk lid van Higherlevel wil je graag de volgende "Vijf Vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar graag willen stellen?

Graag zou ik Danny Verhoeven de kans willen geven zich te presenteren aan de leden van Higherlevel.nl. Onbekend maakt onbemind, wat helaas een te zien was aan Danny's Karma. Ik hoop dat dit hem het zetje richting de plus kan geven.

 

Mijn extra vraag aan Danny:

Je bedrijf richt zich op startende ondernemers. Merk jij dat door de recessie meer mensen een onderneming starten, of schrikt de huidige economische situatie mensen juist af?

 

 

 

Link naar reactie

Doordat Danny heel eerlijk aangegeven heeft, even niet mee te willen doen in dit topic (ivm drukke werkzaamheden) is het draadje doorgegeven aan de weledele heer Johannes Hendrik van den Berg, aka Hans !

 

Buiten de standaard vragen heeft Hans natuurlijk nog een extra vraag tegoed, welke ik nu zal stellen :

 

Hans, buiten je gewone werkzaamheden een B&B opstarten, lijkt mij iets bijzonders. Hoe ben je (zijn jullie) daar bij gekomen ? En geeft dit niet ook een bepaalde inbreuk op je privé leven ? Ontbijt reserveren aan je gasten en dergelijke ?

 

Succes en veel plezier met het beantwoorden van je vragen,

 

Groet, Marcel

 

(PS : In ieder geval één compliment : wanneer ik de foto's op je site zie, wil ik dit weekend graag nog komen !)

 

 

 

 

Link naar reactie

1. Wat doe je of doet je bedrijf precies?

Op dit moment ben ik in een soort Sabbatical-periode waarin ik mij (her)bezin op de toekomst. Vooralsnog denk ik – maar dat heb ik in een ander topic al wat meer toegelicht – dat een vaste baan (voorlopig) beter voor mij zou zijn.

Vroeger (voor ‘Plan Oort’ en de brede herwaardering) hield ik mij als zelfstandige al een aantal jaren bezig met financieel -, verzekering - en belastingadvies; en - daarna en ervoor eerst jaren in loondienst te hebben gewerkt (o.a. als Beroepsmilitair bij de Luchtmacht en als Casinomanager) en hier en daar nog wat te hebben bijgeleerd ;) – ben ik mij toe gaan leggen op marketing-, communicatie- en organisatieadvies, als consultant, trainer en coach. Dat heb ik nu – min of meer noodgedwongen – neergelegd. Daarnaast ben ik nog bezig met iemand samen een full-service evenementenbureau (Link Events®) op te zetten en ontwikkel ik trainingen, zoals www.msbp.nl©. Maar nu haal ik veel energie en voldoening uit mijn sabbatical èn onze B&B, daar later meer over…

 

2. Wat betekent innovatief zijn voor je, en waar onderscheid je je in van anderen?

Over innovatie heb ik een uitgesproken mening:

‘Als het nog niet bestaat, moet het er komen en als het bestaat, moet het verbeterd kunnen worden en als het verbeterd kan worden, mag het bestaan.’ Het draait mijns inziens allemaal om het (blijven) realiseren van bestaansrecht.

 

3. Welke muziek speel je de laatste tijd veel?

Ik ben idolaat van Jimi Hendrix, maar houd ook van veel andere soorten muziek, dus Anouk, Frank Boeijen, Herman Brood (hem kende ik een beetje, heb in 2005 als stille vennoot in de CV Brood nog geparticipeerd in de productie van de film ‘Wild Romance’, was overigens geen echte kaskraker ;D), Elvis (Costello en / of Presley), Ramses Shaffy of Jeff Wayne (heb ik trouwens laatst persoonlijk ontmoet!), enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.

 

En ik speel zelf al zo’n 35 jaar gitaar (ook in jamsessies en bandjes), dus ik vermaak me zonder cd of plaat ook wel op het muzikale vlak…

 

4. Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Dat zijn twee films: ‘My name is nobody’ (De guitigheid van Terence Hill komt wel overeen met de mijne, is mij weleens verteld, evenals zijn ogen ::)) en ‘Good Will Hunting’ (met dit levensverhaal heb ik wat parallellen)

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij Higher Level ?

Dat was een jaar of drie geleden een tip van Herbert van Hoogdalem (google die naam maar, als je wilt weten wie dat is, Annedien kent hem volgens mij ook). En zo is het gekomen, eerst maanden meegelezen en me toen maar eens hier en daar ertegenaan gaan bemoeien ;)…

 

5a. Buiten je gewone werkzaamheden een B&B opstarten, lijkt mij iets bijzonders. Hoe ben je (zijn jullie) daar bij gekomen?

Toen onze boerderij na jaren eindelijk uit de as en stof van de verbouwingsperikelen begon te herrijzen, zei een vriend een keer: “Prachtig gedaan zo, met die kamers aan die lange gang en die extra badkamer, dat zou prima dienst kunnen doen als luxe B&B.” Toen is dat nog een tijd in ons hoofd blijven rondspoken, de gemeente bleek bij navraag ook welwillend met de vergunning, etc… toen is dat idee meer gaan rijpen, nu is het dan een feit.

 

5b. En geeft dit niet ook een bepaalde inbreuk op je privé leven?

Neen, alles is bij ons ruim van opzet en ons woongedeelte is afgescheiden van de B&B (was ook één van de eisen van de brandweer). En we zijn er altijd nog zelf baas over wanneer we gasten kunnen / willen hebben.

 

5c. Ontbijt serveren aan je gasten en dergelijke?

Is echt zo ontzettend leuk om te doen, we houden ervan dit vrij uitgebreid te doen en de waardering die we daarmee oogsten is gewoonweg top!

 

Aan welk lid van Higherlevel wil je graag de volgende "Vijf Vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar graag willen stellen?

 

Aan Romano Sandee:

Jouw verhaal is in versnipperde vorm hier wel op HL terug te vinden en je oogste daarmee ook weleens mijn respect, zeker je leeftijd in aanmerking genomen en de ontwikkeling die je mijns inziens hebt doorgemaakt. Zou je hier eens in één alinea kunnen bundelen waar precies jouw drijfveren, passie en doorzettingsvorm vandaan komen en waar denk je dat dit nog heen kan gaan? Ik denk dat dit wel een inspiratiebron voor velen kan zijn, dat is in ieder geval de bedoeling van mijn vraag.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

1. Wat doe je of doet je bedrijf precies?

Mijn bedrijf bestaat uit een aantal onderdelen en doelgroepen. Te splitsen in;

-   Particulieren

-   Bedrijven

-   Non-profit

De activiteiten voor deze doelgroepen zijn erg divers. Bij particulieren coach ik vooral om af te vallen via verschillende wijzen (zie ook vraag 2) en ben ik sinds enkele maanden bezig met ontspanningsmassage en hiervan een combinatie te maken, bij bedrijven verzorg ik gezondheidsevenementen in de breedste zin van het woord. Dit kan een enkele workshop zijn rondom voeding en lifestyle, maar kan net zo goed een dagprogramma zijn met diverse activiteiten tot een week. Alles is mogelijk in goed overleg met de opdrachtgever. Tenslotte is er nog de non-profit. Hier versta ik scholen, peuterspeelzalen en kinderdagverblijven onder waar ik met regelmaat een workshop geef over hoe je omgaat met voeding bij kinderen. Vanaf oktober zal er ook gestart worden met een pilot op het voortgezet onderwijs en zal dus een nieuwe sub-doelgroep zijn binnen non-profit. Daarbij is de onderscheid gemaakt in 2 handelsnamen; HealthLife Bloxxes word gebruikt bij bedrijven en non-profit. Ik gebruik mijn eigen naam (Romano Sandee) bij particulieren.

 

2. Wat betekent innovatief zijn voor je, en waar onderscheid je je in van anderen?

Innovatief zijn is voor mij een stapje voor zijn op je concullega’s. In mijn vak blijft de basis hetzelfde; afvallen vind plaats wanneer je minder energie binnen krijgt dan je verbruikt. Echter door de verpakking, communicatie en communicatiemiddel of –kanaal aan te passen kun je je onderscheiden. Het gebruik van nieuwe media speelt voor mij een belangrijke rol hierin. Het meest recente product dat hieruit is voortgekomen is TwiD, dit staat voor; Twitter Dietcoaching. Deze dienst is sinds juni geïntroduceerd en worden gevolgd door 4 mensen. De resultaten via deze service zijn goed en totaal niet anders dan wanneer iemand wekelijks bij je lang komen voor een gesprekje. Vragen worden snel beantwoord en bij voorkeur binnen enkele uren. Als ik dan verder kijk naar het onderdeel; waarmee ik mij onderscheid? Ik denk dat ik dat als persoon al ben. Mijn eigen ervaringen die ik meeneem in mijn advisering en gebruik van nieuwe communicatiekanalen.

 

3. Welke muziek speel je de laatste tijd veel?

Ik ben nooit echt fan van 1 band, zanger of iets dergelijks geweest, maar muziek betekent tegelijkertijd wel veel voor me omdat ik dit koppel aan 1 van mijn hobbies stijldansen wat ik nu zo’n 2,5 jaar doe. De laatste tijd ben ik bezig geweest met de dansen “Weense Wals” en “Engelse Wals”. Beiden 3-kwarts maten en dus veel op gedanst. Voor de mensen die nou niet weten wat ik bedoel met deze dansen; hier 2 filmpjes om een idee te krijgen.

 

Engelse Wals (uit Dancing with the Stars 2006 toen ze het programma nog niet verkloot hadden);

http://www.youtube.com/watch?v=63KIfA9YTYw

 

Weense Wals (uit Dancing with the stars 2009, niet Nederlands (weet niet waar wel)) In veel programma’s van Dancing with the stars hebben ze al meer show erin zitten. In dit filmpje nog niet waardoor eigenlijk de authentieke dans nog te zien is. Er is alleen een lange intro (dans start na 2 minuut 20).

http://www.youtube.com/watch?v=1ci8P95OgVw

 

Lastige aan de Weense wals is en waarom training zo noodzakelijk is, is dat je je zo moet concentreren op punten zodat je niet duizelig word.

 

4. Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Het zou niet gek zijn als ik hier Dancing with the Stars noem, maar beter ben je aanwezig bij de opnames; dat heeft toch een tikje meer charme. Verder ben ik iemand die toch wel wekelijks in de bios zit. Meest recente film die ik heb gezien is de Final Destination 3D. Een goede film, zit nog steeds goed in elkaar en ook is er goed gebruik gemaakt van de 3D-effecten. Beter dan in Ice Age 3D bijvoorbeeld waarin het 3D effect nauwelijks toegevoegde waarde heeft. Daarnaast is af en toe Rondom10 interessant (afhankelijk van het thema).

 

5. Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij Higherlevel ?

Nadat ik zo’n 3 jaar geleden opzoek was naar antwoorden voor mijn bedrijf en ik een debiteur had met betaalproblemen kwam ik terecht bij Higherlevel; een plaats met vele antwoorden en een groep mensen die het beste met je voor hebben. Inmiddels ben ik iemand geworden die dicht bij de kern zit en kom ook graag naar de Higherlevel meetings; een plek vol mensen met kennis en inspiratie waar je weer dingen van oppikt. Higherlevel is naar mijn idee meer dan een forum alleen. Het is een ontmoetingsplaats van ondernemers, een bibilotheek met antwoorden, een kenniscentrum waar je je persoonlijke ondernemersvragen aan kwijt kunt en een groep mensen met 1 dezelfde passie; ondernemen!

 

Vraag van Hans:

Jouw verhaal is in versnipperde vorm hier wel op HL terug te vinden en je oogste daarmee ook weleens mijn respect, zeker je leeftijd in aanmerking genomen en de ontwikkeling die je mijns inziens hebt doorgemaakt. Zou je hier eens in één alinea kunnen bundelen waar precies jouw drijfveren, passie en doorzettingsvorm vandaan komen en waar denk je dat dit nog heen kan gaan? Ik denk dat dit wel een inspiratiebron voor velen kan zijn, dat is in ieder geval de bedoeling van mijn vraag.

 

Als ik kijk naar mijn levensduur, ben ik van mijzelf altijd al dik geweest. In 2005 ging bij mij de knop om wat betreft het overgewicht. Ik was het voor de zoveelste keer zat om te dik te zijn met alle pesterijen die daarvoor als gevolg waren van het overgewicht. Ik ging naar mijn voormalig diëtist en legde het verhaal uit, mijn motivatie. Ze nam bij mij een glucosetest af en constateerde dat ik een erg hoog suikergehalte had. Ze vertelde mij vervolgens; als je nu niet op dieet gaat, heb je binnen 5 jaar suikerziekte (diabetes type 2). Dat heeft mij destijds zo geconfronteerd én gemotiveerd om af te vallen dat ik binnen 5 maanden 37 kilo lichaamsgewicht verloor. Daarna had ik het idee “hier moet ik meer mee gaan doen”. Na een aantal keer in diverse landelijke en regionale bladen te hebben gestaan besloot ik de opleiding tot gewichtsconsulent te doen en startte mijn bedrijf. Wat is dus mijn passie en drijfveer? Vooral mijn eigen ervaring denk ik. Ik vind het ontzettend leuk om mensen te helpen en te adviseren en heb ervaren wat ik mensen vertel. Mijn doorzettingsvermogen heb ik naar mijn idee altijd al gehad. Wil je bijna 40 kilo afvallen, heb je dat ook zeker nodig. In alle dingen die ik in mijn “leven” heb gedaan blijkt het uit. De acties die ik als tiener al opzette voor verkeersveiligheid tot op de dag van vandaag met door te zetten hoe ik het graag hebben wil in allemaal stapjes om de cliënt zo goed mogelijk te adviseren. De tegenslagen die ik al heb meegekregen van niet betalende debiteuren tot acties tot niets hebben geleid; allemaal te maken met doorzettingsvermogen. Waarom dan toch doorgaan? Omdat dit écht iets is wat bij mij past, het liefst in de meest nieuwe combinaties en waar ik mijn vrijheid en creativiteit in kwijt kan. Ik hoop een beetje dat dit de bedoeling was, anders lees ik het wel in het antwoord topic.

 

Aan welk lid van Higherlevel.nl moeten we de volgende serie "Vijf vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar zelf willen stellen?

 

Rikkert Walbeek

 

Vraag: Als salesadviseur kom je naar mijn idee altijd erg dichtbij een organisatie en voor zeker kleinere bedrijven zit je heel dicht op “iemands kindje”. Hoe ga je om met ondernemers die juist nog erg zorgzaam zijn voor hen kindje en het lastig vinden om bijvoorbeeld het uit handen te geven? Hoe zorg je dat je zo dicht mogelijk bij het bedrijf komt te staan zodat je de sales juist weet over te brengen?

 

Link naar reactie

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

Oorspronkelijk ben ik alleen begonnen met het bouwen van websites ( 9 jaar en 3 dagen geleden) vanuit die achtergrond ken ik m'n huidige zakelijke partner en we werken eigenlijk al sinds het begin samen aan allerlei websites en projecten. Ruim drie jaar terug waren we het zat om na te denken en te plannen voor grote projecten/dromen en besloten om gewoon maar te gaan doen, in die periode is de basis voor al onze huidige sites geboren. Wat we hebben samengevoegd onder de noemer MovingLabs.

 

Twee jaar terug ben ik afgestudeerd en zijn we beide fulltime hier mee aan de slag gegaan met als belangrijkste uitgangspunt dat we uiteindelijk wilden doen wat we leuk vonden en geen last wilde hebben van de traagheid van een grote organisatie. De basis van wat we doen is het in eigen beheer bedenken, bouwen, onderhouden en exploiteren van websites.

 

Echter, omdat we beiden vooral een technische achtergrond hebben, besloten we al direct dat partnering een belangrijk onderdeel van onze strategie zou worden. Dit houdt voor ons in dat wij met een aantal partners samenwerken die wel sterk zijn op het gebied van marketing maar niet in staat zijn om hun concept uit te werken. Wij doen hierbij alle technische aspecten: ontwerp, implementatie, onderhoud en beheer en nemen hierin ook het risico in ruil voor een significant belang in het geheel. Deze projecten met partners nemen momenteel het grootste deel van onze tijd in beslag.

 

In de tijd die we daarnaast nog over hebben bouwen we verder aan onze eigen applicaties. Vaak bouwen we gewoon wat we zelf nodig hebben (ik schrijf dit bijvoorbeeld nu in YourDraft, wat we 3 jaar terug in een paar dagen in elkaar gezet hebben) Omdat wij zelf nooit fysiek op de zelfde locatie zijn, richten een aantal hiervan zich op het alles digitaal en online hebben en samenwerken. De belangrijkste applicatie waaraan we momenteel werken is een online omgeving voor de ontwikkeling van database applicaties.

 

Omdat we in totaal meer dan 70 concepten (inclusief die van alle partners) hebben in verschillende stadia van ontwikkeling, is het ontwikkelen van een platform hiervoor ook een belangrijk onderdeel van onze activiteiten. Vooral ook op het gebied van onderhoud en doorlooptijden hopen we hier uiteindelijk veel voordeel uit te halen. (De meeste van die 70 concepten staan overigens in de ijskast, wachtend op tijd en aandacht, we zijn wel een beetje gek, maar niet helemaal. We vinden het echter wel belangrijk om ieder idee wat opkomt in ieder geval uit te schrijven en soms te voorzien van een ontwerp conceptje)

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waar onderscheid je je in van anderen?

Ik zou graag willen zeggen: alles wat wij doen is innovatie, maar dat is momenteel nog niet de realiteit. Wel ligt onze ambitie heel sterk bij R&D. Onze strategie is er dan ook sterk op gericht om hier veel ruimte voor te creëren. Ik denk dat innovatie uiteindelijk betekent: nooit genoegen nemen met de huidige stand van zaken. In dat opzicht denk ik dat weinig (web)applicaties nog echt voorbij gaan aan het relatief triviaal opslaan, presenteren en delen van data. Als ik onze droom samenvat denk ik dat we door slim hergebruik uiteindelijk meer tijd/aandacht aan echt innovatieve toepassingen geven en daardoor sneller kunnen inspringen op echte behoeften van gebruikers. Ik zie die noodzaak tot innovatie zelf vooral in de enorme stroom inkomende informatie waarmee iedereen te maken krijgt.

 

Welke CD's (of MP3's, of internetstreams) draai je de laatste tijd veel?

Als ik muziek luister is het eigenlijk vrijwel altijd een shuffle op de complete collectie. Eigenlijk draai ik de laatste tijd sowieso te weinig muziek, ik werk namelijk vaak met de laptop in bijzijn van anderen en heb een hekel aan een koptelefoon. Als ik dan toch wat moet kiezen denk ik dat ik het vaakste draai: Metallica, Megadeath, Iron Maiden en Slayer. Maar ik kan ook erg blij worden als er eens iets van van K's choice, De Vliegende Panters , Anouk, Coldplay of Racoon langs komt. Ik gebruik muziek vaak om lekkerder te werken, vandaar veel muziek met hoog tempo en veel energie.

 

Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Ik kijk eigenlijk wel veel tv (altijd al gedaan) en er is best wel veel leuks voor op de achtergrond of in een dood moment. Een televisieprogramma wat me eigenlijk nooit verveelt is Keuringsdienst van Waarde. Maar, het bewijs voor echte kwaliteit is voor mij als ik m'n laptop er voor dichtklap om met volle aandacht te kijken. En in dat kader wil ik één serie aanraden: The Wire. Voor mij laat deze serie perfect zien hoe simplistisch de karakters in bijna alle andere films en series zijn. Het laat je (mij iig) heel erg voelen hoe erg je als mens constant bezig bent mensen in te delen in goed en slecht. (En hoe frustrerend het is als dat beeld dan na 10 afleveringen opeens weer op de schop moet)

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij Higher Level ?

Zo te zien ben ik hier al weer sinds 26 november 2007, rond die tijd was ik net twee maanden klaar met afstuderen en druk met starten waarbij ongetwijfeld opkomende mij vragen naar hl.nl hebben gebracht. Ik ben nooit echt van het actief posten op forums en ook hier heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik uberhaubt wat gepost heb. Ik ben namelijk helemaal niet het type om dingen te vragen. Ook wik en weeg ik vaak erg of m'n post wel echt iets toevoegt (en cancel uiteindelijk regelmatig). Dat hangt natuurlijk ook samen met een gebrek aan voldoende kennis over de meeste onderwerpen hier. Of ik enthousiast betrokken ben weet ik niet, maar enthousiast over HL zeker. Ik vind het heel mooi hoe mensen kennis delen zonder er direct wat voor terug te verwachten.

 

Veel applicaties kunnen mensen "gratis" mee werken op het internet. Hoe zorg je toch dat je bedrijf rendabel word en je dus omzet draait?

Als je doelt op de applicaties die genoemd staan op onze site: dan begrijp ik je vraag volledig :) De meeste hiervan zijn ook niet rendabel. (de meeste staan ook stil qua ontwikkeling of zijn 'just for fun') Maar ook voor de andere sites die wij beheren geld meestal in essentie dat ze gratis zijn. De manier om hier mee om te gaan zijn door advertenties en betaalde upgrades (zoals op PicturePush: meer uploaden en features tegen betaling) voor ons zijn beide ongeveer even belangrijk. Dit werkt echter alleen als sites op basis van het gratis aspect of de content al veel bezoekers kan trekken. Dat is dan ook de reden dat veel van onze eigen ideeen nog in de ijskast staan, we hebben momenteel nog niet de tijd en capaciteit om zowel ontwikkeling als marketing/verkoop er van te doen.

 

Aan welk lid van Higherlevel wil je graag de volgende "Vijf Vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar graag willen stellen?

Ik vond het onvoorstelbaar dat hij hier nog niet aan de beurt is geweest ondanks zijn enorme aantal berichten: Willem Joosten. En mijn vraag is: Ik las een paar dagen geleden dat je een aantal weken door RSI klachten afstand hebt moeten nemen van het werken. Heeft dit veel invloed gehad op je onderneming en/of heeft het geleid tot nieuwe inzichten voor de toekomst?

 

Edit: en ik had altijd de illusie dat ik kort en bondig schreef... blijkbaar niet...

Link naar reactie

Rikkert heeft al eens meegedaan, zie https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=40;action=display;threadid=25346;start=0#msg90167

 

In het allereerste bericht in dit topic staan alle deelnemers. Toch liever een ander kiezen die nog niet aan de beurt is geweest?

 

Ik denk dat de lijst op pagina 1 weer eens ververst/opgeschoond/aangevuld mag worden :

 

De volgende personen mogen toegevoegd worden ...

- Edward

- Ronny (ironny)

- Luc Franken (djluc)

- Moovio

- Hans van den Bergh

- Romano Sandee

- Michiel van Vlaardingen

(- Willem Joosten)

;D

 

MOD-edit: Done

Link naar reactie

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

Ontwerpen en implementeren van maatwerk software die draait op Internet. Veel mensen denken dan meteen aan websites. De technische kant daarvan doe ik ook. Maar mijn passie ligt vooral bij 'echte' software pakketten. Zo heb ik begin dit jaar een administratief pakket opgeleverd om informatie van gemeentelijke websites te verzamelen, verwerken en rapporteren in PDF documenten en op Google Maps. En werk ik nu aan een toepassing die adresselecties voor 'direct mailings' mogelijk maakt op basis van consumentenprofielen.

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waar onderscheid je je in van anderen?

In 1998 schreef ik mijn eerste Internet toepassing. Met een achtergrond in Windows software ontwikkeling was dat even afzien. De mogelijkheden waren zó beperkt! Hoewel de ontwikkeling van Internet redelijk snel gaat is het nog steeds een uitdaging om een echt goede gebruikersinterface te maken. Innovatie heeft dus vooral op dat vlak mijn aandacht. Daarnaast vind ik zo'n beetje alle (nieuwe) techniek 'cool'. Nu alleen nog 48 uur in een dag om daarmee te experimenteren en toe te kunnen passen.

 

Welke CD's (of MP3's, of internetstreams) draai je de laatste tijd veel?

Mijn vaste analoge radiostation is KinkFM; pop, rock en alternatieve muziek. Tijdens de huishoudelijke klusjes staat meestal wat hardere gitaarmuziek op (Slipknot, Tool, Rage against the Machine etc) In de auto heb ik een cd met rustige dames als Giovanca, Joss Stone en Erykah Badu. Dit vooral vanwege het risico op te hard tijden met harde gitaren op de speakers ;-)

 

Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Een programma dat iedereen zal bevallen is erg lastig. Ik ga dus voor een televisieprogramma dat ik persoonlijk gewèldig vind: 'In search of perfection' van Heston Blumenthal. In dit kookprogramma neemt Heston een bekend gerecht onderhanden en werkt dit tot in perfectie uit. Het programma spreekt mij aan omdat ik zelf graag kook. Maar vooral omdat ik het perfectionisme, soms tot in het absurde*), bij mezelf herken. Ben alleen een beetje jaloers dat hij al dat experimenteerwerk in werktijd kan doen.

 

*)Hoe krijg je het vel van een eend het beste los? Probeer het los te blazen met rietjes, een fietspomp en een autobandenpomp :)

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij Higher Level?

Nils de Witte van de NeBIB wees me in 2004 op dit geweldige forum.

 

Ik las een paar dagen geleden dat je een aantal weken door RSI klachten afstand hebt moeten nemen van het werken. Heeft dit veel invloed gehad op je onderneming en/of heeft het geleid tot nieuwe inzichten voor de toekomst?

Als programmeur zit ik véél achter het scherm en ben me al jaren bewust van de risico's op RSI. Heb dus ook al (lang geleden) de nodige maatregelen getroffen als ergonomisch toetsenbord, headset voor m'n vaste telefoon, goede afstelling buro en stoel etc. Desondanks sluipt een verkeerde houding en/of overbelasting er blijkbaar toch zomaar in. Nog beter opletten dus en me vooral bewust zijn van de klein(st)e vooraankondigingen van overbelasting.

 

Qua werk heb ik er gelukkig weinig last van gehad. De lopende projecten hadden geen belangrijke deadlines en wat schuiven was dus geen probleem voor mijn klanten. Was het werk dringender geweest dan had ik het uit kunnen besteden. Ook hier geen nieuwe inzichten dus; over de situatie dat ik uit zou vallen is ook nagedacht. Al was de eerste keer dat een prospect vroeg 'wat gebeurt er als je voor een bus stapt' wel wat confronterend.

 

Aan welk lid van Higherlevel wil je graag de volgende "Vijf Vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar graag willen stellen?

Ik geef het stokje door aan Nico Schouten. Nico, je bent begin dit jaar begonnen met het opzetten van een website voor informatie uitwisseling over zeldzame aandoeningen. Een erg mooi concept! Met een heleboel kleine doelgroepen die ook nog eens verspreid zijn over heel Europa lijkt het mobiliseren van al die partijen me een flinke uitdaging. Hoe heb je dit aangepakt en zijn er nieuwe al nieuwe successen te melden?

Link naar reactie

En ik nog wel denken dat ik door HL minder te bezoeken en te posten wel lekker onder de radar blijf, niet dus ;)

 

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

 

Na een periode van radiostilte ben ik druk bezig mijn bedrijf een nieuw richting te geven. Anders dan een paar jaar geleden wil ik nu veel nauwer samenwerken met opdrachtgevers aan projecten, het zogenaamde co-creëren. Dit ga ik doen op projectbasis om na afronding van het project er helemaal uit te stappen (zo denk ik daar vandaag over ;) ) om daarna weer heel iets anders op te kunnen pakken.

Ik ben voor co-creatie op zoek gegaan naar moeilijke liefst onorthodoxe vernieuwingsprojecten waar ik naast de technische realisatie en organisatie zaken vooral wil samenwerken met mensen. Drie jaar geleden werkte ik altijd alleen in mijn werkplaats, toen heb ik gemerkt dat op die manier werken erg eenzaam is en ik zelf een behoefte heb om meer onder de mensen te zijn. Vanuit die optiek ligt co-creatie dan voor de hand.

 

Persoonlijke note voor de teruglezers.

Het is dus allemaal wat anders is gelopen dan ik 3 jaar geleden had voorzien. Het feit dat mijn inmiddels ex vrouw 3 jaar geleden op een toch wel onverwacht moment de stekker uit ons huwelijk trok betekende praktisch dat ik in vele opzichten weer terug was bij af. Ik heb die onverwachte vrijheid eens benut om mezelf eens goed onder de loep te nemen. Mijn belangstelling voor de menselijke psyche groeide en heb daarom afgelopen jaar een opleiding counselling gevolgd.

 

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waar onderscheid je je in van anderen?

 

Het onderscheid zit hem erin dat ik naast een denker ook een doener ben, meer iemand die weet hoe het werkt als je zelf met iets nieuws komt. Ik ben een echte autodidact, ik leer snel nieuwe dingen en heb door de jaren heen een heel breed ervaringsgebied opgebouwd waarmee ik makkelijk nieuwe combinaties kan creëren. Mijn manier van denken wijkt duidelijk af van mensen die via de gebruikelijk weg op zoek gaan naar oplossingen.

 

Welke CD, MP3's, of streams beluister je de laatste tijd veel?

 

Veel dance op YouTube en Radio8fm, de lokale Brabantse zender.

 

Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

 

KRO's Dragons Den is van de buis dus even geen tv wel video, ik kijk regelmatig op TED talk, ik ga er dan even voor zitten om iets uit te zoeken om mij te laten inspirireren door andere sprekers. De presentatie van Ken Robinson is favoriet. Ken Robinson Says Schools Kill Creativity

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij Higher Level?

Toen ik in 2004 bij een internetbedrijf werkte dat wat moeilijke draaide kwam het idee op om iets voor mezelf te gaan doen. Via Google kwam ik toen op HL terecht. Dat was ergens in juni of juli, later dat jaar heb ik mezelf geregistreerd nadat het bedrijf waar ik werkte omgevallen was. Van begin 2005 tot begin 2009 ben ik admin geweest op HL.

 

Nico, je bent begin dit jaar begonnen met het opzetten van een website voor informatie uitwisseling over zeldzame aandoeningen.

Een erg mooi concept! Met een heleboel kleine doelgroepen die ook nog eens verspreid zijn over heel Europa lijkt het mobiliseren van al die partijen me een flinke uitdaging. Hoe heb je dit aangepakt en zijn er nieuwe al nieuwe successen te melden?

 

Ik ben hier ingerold toen ik 3 jaar geleden weer contact kreeg met een jeugdvriend. Zijn vrouw heeft een hele kleine patiënten vereniging die van andere kleine groepen wel eens de vraag kreeg of ze hen niet kon helpen met het realiseren van een website. Op dat moment was deze groep zelf ook toe aan een nieuwe site. Ik heb hen toen geholpen met het analyseren van de behoeften van zowel gebruikers als de verenigingen. Daar is toen een op Nederland gerichte site uit voort gekomen waar verenigingen ieder hun eigen plekje op hebben gekregen.

Door enkele contacten met buitenlandse verenigingen ontstond het idee om een soortgelijk platform op te zetten dat hetzelfde doet maar dan voor ieder deelnemend land en en of taalgebied. Omdat dit allemaal maatwerk is betekende dit voor mij heel veel werk, werk dat niet alleen verband hield met de site maar ook invloed had op de organisaties achter dit project. Voor de duidelijkheid, ik heb geen regel code geschreven, mijn taak lag op het gebied van beleid en projectmanagement.

Dat verander proces loopt nog steeds, beslissingen die genomen worden voor dit project lopen vooruit op de noodzakelijke veranderingen binnen de organisatie waardoor ik dus in zekere zin een grote invloed uitoefen op de toekomst van de stichting.

Er zijn kleine succesjes zoals en potentiele UK deelnemer die erg terughoudend was en nu steeds enthousiaster begint te worden en gisteren in de mail heeft toegezegd heeft deel te willen gaan nemen. Het zijn juist die kleine succesjes in deze pionierfase die belangrijk zijn om toekomstig draagvlak te creeren.

Nu hebben we deelnemers uit Nederland, België, Frankrijk, Italië. Slovenië, Spanje, Oekraïne. De UK gaan daar dus bijkomen, ook met Duitsland en Zweden onderhouden we contacten.

We noemen het een Europees project maar ik weet dat er gegevens naar mij onderweg zijn van een Canadees die ook graag mee wil doen. Als de Spaanse sectie straks goed gevuld is hopen we ook andere Spaanstalige landen erbij te krijgen.

Wat we vooral proberen is door goede en actuele content nieuwe deelnemers aan te trekken. Verder is er naast een plek voor patiënten ook een aparte plek op de site gecreëerd voor artsen en onderzoekers. Die beginnen ook enthousiast te worden en hebben al toegezegd zich in te willen zetten voor onder andere validatie van de gegevens op de site.

Daarmee zijn we denk ik een van de eerste feitelijk wereldwijd opererende platforms die patiënten, specialisten en onderzoekers onder één dak samenbrengen.

 

We zijn nu zover dat we de software inclusief onze opgedane kennis aan willen gaan bieden aan die andere 8000 verenigingen van zeldzame aandoeningen die niet of nauwelijks op het web vertegenwoordigd zijn. Juist door het bundelen van de krachten kan het voor iedereen betaalbaar blijven en is het een krachtig instrument dat ingezet kan worden in de zoektocht naar de juiste behandeling, best practices.

 

 

Aan welk lid van Higherlevel wil je graag de volgende "Vijf Vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar graag willen stellen?

 

Ik wil het stokje graag doorgeven aan Karen Romme.

 

Karen, je hebt recent je nieuwe boek Calimeromarketing 2.0 gelanceerd. Dit boek gaat in op de mogelijkheden die het web biedt voor kleine ondernemers om zich te onderscheiden van anderen. Waren het jarenlgeleden vooral de fora die iets te bieden hadden, anno 2009 gebruiken steeds meer mensen social networksites als Twitter, LinkedIn en Facebook om er een paar te noemen.

Welke impact zullen deze ontwikkelingen volgens jou hebben op het gebruik van een platform zoals Higherlevel ? Denk je bijvoorbeeld dat er bepaalde typen gebruikers zijn die van platform switchen ?

Link naar reactie

Onder het motto beter laat dan nooit, hierbij eindelijk mijn antwoorden op de inmiddels beroemde vijf vragen:

 

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

Het is mijn missie - en die van mijn bedrijf - om ondernemers, en mensen die dat willen worden, te informeren en inspireren. Dat doe ik vooral met mediaproducten als boeken, een scheurkalender, internetprojecten en presentaties.

Door het enorme succes van mijn vierde boek - Calimeromarketing, waar kleine bedrijven groot in kunnen zijn - is een belangrijk onderdeel van mijn werk het bijna wekelijks verzorgen van presentaties en workshops over mijn marketingfilosofie of onderdelen daarvan.

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waarin onderscheid je je van anderen?

Eigenlijk helemaal niks, want voor mij is innovatie een nietszeggend containerbegrip. Voor mij is de juiste dingen doen om mensen verder te helpen belangrijker dan nieuwe dingen doen. Met andere woorden: ik heb meer met inspireren dan met innoveren.

Ik denk dat ik me onderscheid van anderen doordat ik me al ruim tien jaar als ondernemer bezighoud met het ondernemerschap zelf als vakgebied. Die combinatie komt weinig voor en doordat ik zelf ondernemer ben, kijk ik vermoedelijk anders tegen een aantal zaken aan dan mensen die zich vanuit loondienst bezighouden met ondernemerschap.

Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

Geen enkele. Hoewel ik een enorme filmfan ben verschillen mensen zo veel dat ik geen enkele film ken die iedereen zou moeten zien. De film die het meest indruk op mij heeft gemaakt is Koyaanisqatsi, maar die wordt nooit meer in bioscopen vertoond en moet je wat mij betreft wel op een groot scherm zien.

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij HigherLevel ?

Ik heb me begin 2005 voor de derde keer aangemeld op HL nadat iemand me erop wees dat iemand daar mijn ‘nieuwe’ boek over Calimeromarketing noemde. Toen viel me op dat er nog niemand was die vragen beantwoordde van mensen die vanuit een uitkering wilde starten en dat er (op dat moment) weinig fiscale ondernemerskennis aanwezig was. Beiden vielen onder mijn kennisgebieden. Toen ben ik mijn kennis daarover gaan delen met de vragenstellers alhier. Mijn enthousiasme groeide toen ik erachter kwam hoeveel starters ik een stapje verder hielp met iedere vraag die ik beantwoordde. Daarnaast leerde ik via HL in de loop der jaren een aantal erg leuke en gepassioneerde mensen kennen die mijn leven hebben verrijkt en die ervoor zorgden dat ik jarenlang met enige regelmaat vragen ben blijven beantwoorden.

 

Welke impact gaan de sociale netwerksites volgens jou hebben op het gebruik van een platform zoals Higherlevel ? Denk je bijvoorbeeld dat er bepaalde typen gebruikers zijn die van platform switchen?

Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker. Ik ben immers zelf ruim een halfjaar geleden grotendeels ‘geswitcht’ van HL naar Twitter. Dat was in eerste instantie als research voor mijn nieuwe boek omdat ik moest weten wat je met Twitter kon om erover te kunnen schrijven. Al Twitterend kwam ik er achter dat fora als HL voor ondernemers als mijzelf een aantal beperkingen hebben ten opzichte van sociale media.

Het grootste nadeel van een forum als HL ten opzichte van een sociaal medium als Twitter is wat mij betreft dat je deel uitmaakt van een community die je niet zelf samenstelt. Daardoor moet je ook door de bijdragen heen van mensen die je niet boeien en over onderwerpen die je niet boeien. Dat hoeft bij Twitter niet meer, dat scheelt mij in ieder geval veel tijd en ergernis. Daarnaast biedt het je als ondernemer de kans de toegang tot alle onderwerpen die je boeien op één plek samen te brengen, wat natuurlijk uitermate efficient is.

Daarnaast is op HL een redelijke scheiding tussen de mensen die (antwoorden) geven, mensen die delen en mensen die (antwoorden) krijgen, terwijl je in sociale media afwisselend gever, krijger en deler bent. Dat maakt dat sociale media ondernemers veel kunnen opleveren.

Over de impact die sociale netwerksites op fora als HL gaan hebben, heb ik nog nooit echt nagedacht. Ik vermoed dat er voor beiden een markt is en ze allebei nog een hele tijd bestaansrecht zullen blijven hebben. Wat ik wel denk is dat de mensen achter HL zich zullen moeten verdiepen in sociale media en de ontwikkelingen daarin om daar op in te kunnen spelen. Want anders zal HL op termijn niet meer zijn dan een enorme databank met startersvragen en antwoorden die dan sneller zal verouderen dan dat een relatief kleine groep die lang hier geboeid blijft kan bijhouden. Maar goed, dat zijn slechts mijn twee centen.

 

Aan welk lid van Higherlevel wil je graag de volgende "Vijf Vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar graag willen stellen?

Ik wil het stokje graag doorgeven aan de heroprichter van dit draadje: Marcel/down/up/and more

 

Mijn vraag: wat zijn de grootste zakelijke en persoonlijke lessen die je hebt geleerd van het onafwendbare einde van je eerste bedrijf?

 

Gezien het tijdstip waarop ik deze reactie post, verwacht ik niet dat ik Marcel hiervan zelf op de hoogte hoef te stellen. ;D

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.