loading
Ga naar inhoud
Manon GJ

Mijn perfectionisme nekt me!

Aanbevolen berichten

Bah bah ik word gek van mezelf >:( Even mijn frustratie kwijtraken hier ;)

 

Ik blijf maar dingen verbeteren aan de website van de webwinkel die nu gewoon eens online moet gaan. Ik zou het liefst een volledige encyclopedie toevoegen voordat ik begin geloof ik.

 

Ben nog niet tevreden over alle producten die aan elkaar gekoppeld zijn, wil nog leukere foto's hebben, wil filmpjes erop hebben en veel inhoudelijke informatie.

 

Ik wil gewoon dat als iemand op onze site komt, dat de eerste indruk meteen zo goed mogelijk is en niet op 80% van mijn kunnen.

 

Zucht zucht zucht.....is erg vermoeiend.....

 

Zou t een ondernemerstrekje zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Manon

 

het komt overal voor, niet alleen bij websites. Ook als ik een nieuw product ontwikkeld heb, denk ik later : dat kan volgens mij nog beter. Maar het product voldoet, verkoopt goed. In een volgende versie zal ik dan de nieuwe inzichten wel weer verwerken.

probeer geen perfectie na te streven, dan lanceer je het nooit.

 

Groeten

Peter

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat is juist de kracht van de ondernemer. Maak iets, blijf scherp en critisch en verbeter het. Maar stel het niet uit totdat je denkt dat je er helemaal tevreden over bent: dat moment komt namelijk nooit en dat is maar goed ook, anders zouden er wel erg veel ondernemers zijn die op een gegeven moment achterover gaan hangen!

 

ciao

Joost


DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het perfectionisme?

Of onzekerheid of het wel goed genoeg is, of bang voor de reacties?

 

Wat jij 80% vindt, vindt een ander wellicht 99%, en blijk je teveel waarde te hechten aan dingen die niet zo relevant zijn.

Wat jij 100% vindt, vindt een ander wellicht maar 70%, en heb je de wensen van je bezoekers wellicht iets verkeerd of anders ingeschat

 

Moraal: Voor wie maak je je shop? voor jezelf of voor je bezoekers?

 

En denk je niet dat een shop alleen maar 100% kan worden als je niet in eigen kring rondvraagt, maar juist de bezoeker laat oordelen. Zijn surfgedrag analyseren, haar feedback beoordelen, dat levert denk ik meer op dan zelf die laatste 20/15/10/5/3/2/1% proberen te optimaliseren

 

GO LIVE!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het perfectionisme?

Of onzekerheid of het wel goed genoeg is, of bang voor de reacties?

 

Wat jij 80% vindt, vindt een ander wellicht 99%, en blijk je teveel waarde te hechten aan dingen die niet zo relevant zijn.

Wat jij 100% vindt, vindt een ander wellicht maar 70%, en heb je de wensen van je bezoekers wellicht iets verkeerd of anders ingeschat

 

Moraal: Voor wie maak je je shop? voor jezelf of voor je bezoekers?

 

En denk je niet dat een shop alleen maar 100% kan worden als je niet in eigen kring rondvraagt, maar juist de bezoeker laat oordelen. Zijn surfgedrag analyseren, haar feedback beoordelen, dat levert denk ik meer op dan zelf die laatste 20/15/10/5/3/2/1% proberen te optimaliseren

 

GO LIVE!

 

Ja baas ;D

 

Het is geen onzekerheid en ik ben ook niet bang voor de reacties. Ik wil het gewoon graag maken zoals ik het in mijn hoofd heb nu ;) Natuurlijk is het veel belangrijker wat bezoekers ervan vinden, dus meten is weten!!

 

Site komt er aan!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is nu belangrijker; je assortiment of de vormgeving van je site?

Zoals iedereen al zei; je blijft continu verbeteringen toevoegen en af is het nooit.

 

 

Allebei! Ik zit nu toevallig nog wat extra producten uit te zoeken waarvan ik vind dat ik die toch echt moet hebben ;D

Vormgeving is erg belangrijk voor conversie, tsja ik wil gewoon alles.

 

Maar het antwoord van Jeroen was eigenlijk al helemaal geweldig want ik had echt even een blinde vlek voor het feit dat de mening van gebruikers heel veel bijdraagt en daarom zal ik toch echt online moeten gaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij zit het probleem dat je specifiek een datum wil plannen om live te gaan. Ik denk dat dat niet werkt.

 

Je kunt je website beter eerst aan een kleine groep mensen tonen. Er zijn altijd problemen die je zelf niet hebt gezien omdat iemand bijvoorbeeld een IE6 browser gebruikt, een popup blocker gebruikt die een deel van je site blokkeert, of javascript heeft uitstaan terwijl je dat op je website gebruikt. Op het moment dat je daar pas later achter komt is dat altijd vervelend, omdat je dan onder tijdsdruk staat omdat je allemaal persberichten hebt uitgestuurd.

 

Ik zou op de frontpage een bericht zetten dat de website er nog niet is, maar op een andere pagina de echte website gewoon actief houden en die doorgeven aan een aantal personen. Deze kunnen je van allerlei terugkoppeling voorzien. De groep mensen bereid je dan vervolgens langzaam uit, je zet eens een berichtje op een forum neer met je website en als deze dan door een flink aantal mensen getest is, dan ga je pas echt live...

 

Vergeet ook niet dat het beter is om met weinig functionaliteiten te starten, dan om veel functionaliteiten te hebben die niet helemaal goed werken. Het is geen ramp om bijvoorbeeld "iDeal betalingen binnenkort mogelijk' neer te zetten, alles beter dan dat het niet blijkt te werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Herkenbaar... maar hetgeen jij nu in je hoofd hebt, dat kan er volgend jaar (of zelfs volgende maand) alweer helemaal anders uitzien. Je kent onze site zoals ze nu is, dat is inmiddels de derde compleet vernieuwde versie, en dan heb ik het over uitzicht, hetgeen je ziet bij een eerste indruk. De kleinere, minder opvallende wijzigingen (voor de klant dan) sinds onze start zijn niet meer te tellen (en er ligt nog een waslijst klaar om u tegen te zeggen). Veel van die zaken zijn gegroeid uit hetgeen we opmerkten van zodra we eenmaal bezig waren. Wanneer klanten -tig keer dezelfde vraag stellen, dan is er toch iets niet duidelijk en dat moet dan aangepast worden. Nieuwe betaalmethoden werden toegevoegd, verzending werd aangepast, nieuwsbrief toegevoegd, ...

Je hebt één erg groot voordeel dat je niet mag onderschatten Manon, en dat is dat je man je site maakt. Dat is hier ook zo, en van zodra ik iets bedenk dat weer eens anders moet slaakt Gino een diepe, demonstratieve zucht en gaat hij aan de slag. Wanneer je beroep moet doen op een firma is dat wel even anders. Met andere woorden: dé sprong (online gaan) moet je toch een keer wagen, maar je kan wijzigingen vrij snel en eenvoudig (laten) aanbrengen. Wat wel belangrijk is (en waar ik zelf eerlijk gezegd echt slecht in ben, dus liefst afschuif naar iemand anders) is het testen van de versie die online gaat, maar dat spreekt voor zich denk ik. Op een nieuwe site landen die al bij de eerste klik een foutmelding geeft, geeft niet zo'n denderende indruk ;)

Maar los van dat zou ik zeggen: het is nooit perfect, je bent nooit klaar, haal mij uit mijn nieuwsgierigheid en ga online... ik wil je zelfs van opmerkingen voorzien ;D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Perfectionisme is heel handig, als je er maar voor waakt dat je uiteindelijk niet zwicht en omslaat naar die zgn. realiteit van 80%! Als je constant gaat voor 100% en erachter komt dat het structureel uitkomt op 80%, wees dan daar in ieder geval niet tevreden mee, maar wel blij! Want kies je ervoor om die realistische 80% aan te houden, zul je uiteindelijk daar weer 80% van realiseren, maar dat is dan nog maar 64% (80% van 80) van waar je oorspronkelijk voor ging, enz...

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant 'in ruste', gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook verbeteringen om de 100% te halen zijn veranderingen die andere aspecten weer relativeren naar 80%, en zo beland je in een cirkeltje, er komt geen eind aan!

 

Ik heb mijn website in 1 jaar tijd 28x opnieuw gemaakt... en ja nu alweer een nieuwe aan het maken.. ik herken het dus wel.

 

Laten we maar zeggen, een wiel kan nog zo perfect rond moeten zijn.. hij moet wel rollen om nut te hebben.

 

 


www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar bericht
Delen op andere sites

start with a plan

 

maak een lijst waaraan je absoluut wil voldoen voordat je site in de lucht gaat. zet een streep onder die lijst. Vink de punten een voor een af, nieuwe ideeën zet je onder de streep, die zijn voor versie II.

 

Op een gegeven moment moet je gewoon starten. mijn eigen site is inmiddels ook alweer een aardig aantal keer aangepast maar op een gegeven moment is het goed (hoewel er alweer een nieuwe vormgeving aankomt) Voor jezelf dingen maken is het moeilijkste wat er is. probeer even die oogkleppen af te doen en je te richten op je klanten. geef een aantal van hen (of de categorie family en friends) de mogelijkheid om te sneakpeaken. onder het mom van dit is de definitieve site. Grote kans dat ze het nu al helemaal geweldig vinden.


www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar bericht
Delen op andere sites

start with a plan

Voor jezelf dingen maken is het moeilijkste wat er is. probeer even die oogkleppen af te doen en je te richten op je klanten. geef een aantal van hen (of de categorie family en friends) de mogelijkheid om te sneakpeaken. onder het mom van dit is de definitieve site. Grote kans dat ze het nu al helemaal geweldig vinden.

 

De family en friends vinden het geweldig ;) maar ja hihi ....... dat helpt me dus niet blijkbaar.

 

Die lijst waarover jij het hebt, heb ik gemaakt. Ik gebruik heel fanatiek OneNote en ik heb inmiddels een tabje met 'to do na de lancering'.

 

Er zijn nog wel wat basics af te maken (bijvoorbeeld gewoon de klantenservice gegevens die toch echt verplicht zijn om te melden) dus dat is pure tekst. Maar het gaat er echt aankomen en jullie berichten hebben me echt inzicht gegeven. Thanks!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Die lijst waarover jij het hebt, heb ik gemaakt. Ik gebruik heel fanatiek OneNote en ik heb inmiddels een tabje met 'to do na de lancering'.

 

 

Staat deze ook op je lijst Manon?

http://www.thuiswinkel.org/bedrijven/

 

groeten

J


DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd, Manon! Alhoewel ik voorlopig nog even niet tot jouw potentiele klanten behoor heeft je gedrevenheid me erg geinspireerd. Zelfde schuitje enzo.

 

(hoi allemaal trouwens! Ik lees alweer geruime tijd mee, maar volgens mij is dit mijn eerste post ooit)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zie daar, waarde jonkvrouwe,

 

Een prachtige berg, maar helaas, zij voldoet nog niet helemaal aan onze eisen, dus laten we haar maar niet aan het grote publiek tonen. Stel dat zij niet mooi wordt gevonden en de mensen besluiten er met een grote boog omheen te lopen. dat zou verschrikkelijk zijn! Nee, we zullen haar eerst nog even vormen, zodat zij exact wordt wat wij hadden bedacht, want alleen dat is goed genoeg.

 

Het beste middel om niet afgewezen te worden, is niets presenteren. ;)

 

Sancho


Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zie daar, waarde jonkvrouwe,

 

Een prachtige berg, maar helaas, zij voldoet nog niet helemaal aan onze eisen, dus laten we haar maar niet aan het grote publiek tonen. Stel dat zij niet mooi wordt gevonden en de mensen besluiten er met een grote boog omheen te lopen. dat zou verschrikkelijk zijn! Nee, we zullen haar eerst nog even vormen, zodat zij exact wordt wat wij hadden bedacht, want alleen dat is goed genoeg.

 

Het beste middel om niet afgewezen te worden, is niets presenteren. ;)

 

Sancho

 

Het is niet zozeer haar schoonheid waar ik me druk over maak, smaken verschillen nu eenmaal. De bergpaden omhoog moeten veilig zijn en liefst zo kort mogelijk zodat ze naast bewonderende oooh's en aaah's ook de beste weg naar de andere kant bieden. Dan wil niemand er meer omheen lopen en is mijn doel bereikt :-K

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Manon, het is een geval van het aanleggen van de perfecte bergpaden, of eerst snel paden aanleggen en later verfraaien en verkorten. Beide mogelijkheden hebben voordelen en nadelen, ik zou geneigd zijn vooral te kijken naar wat klanten willen: willen ze sowieso een pad, en is het minder belangrijk dat dat perfect is, of verkassen ze bij de eerste kuil meteen naar een andere berg?


r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 13 leden online en 190 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké