• 0

invoerrechten/belasting geimporteerde mp3 spelers

hallo

 

Ik ga mp3spelers/iphones importeren uit china via een amerikaanse bedrijf. Ik ben nieuw met internationale handel ik heb alles geregeld zoals betaling. maar hoe zit het met belasting?

totale bedrag is 110 euro. moet ik hier belasting over betalen?

 

hoe wanneer en waar moet ik belasting betalen. Ik had ooit iemand gehoord dat je een brief krijgt om de belastingbedrag te betalen, maar iemand anders zegt weer dat het dan te laat is en ook nog een boete overeen moet betalen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vraag je dit als ondernemer, of als privépersoon? 110 euro is niet echt een groot bedrag voor het importeren van dat soort goederen :)

 

prive persoon

Geen ondernemersvraag, dat is jammer want het doel van HL is om ondernemers op weg te helpen.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Vraag je dit als ondernemer, of als privépersoon? 110 euro is niet echt een groot bedrag voor het importeren van dat soort goederen :)

 

prive persoon

 

Dan moeten we helaas streng zijn. HL is er voor ondernemers en daarom zet ik een slot op dit topic.

Overigens ben je als particulier de BTW bij import gewoon verschuldigd (USA of China maakt niet uit), dus heb je wel je antwoord.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.