• 0

Verrekening heffingskorting met fiscale partner

Hallo,

 

Graag wil ik het volgende aan u voorleggen.

 

Van de belastingdienst krijg ik nu te horen dat ik een lager bedrag terukrijg omdat men de heffingskortingen niet volledig heeft kunnen verrekenen (ruim 1000 euro), maar mijn vrouw welke uit loondienst een gewoon inkomen heeft moet 300 euro betalen! Aangezien wij niet samen aangifte kunnen doen, is dit toch oneerlijk? Is er een manier om mijn verloren heffingskorting over te hevelen naar mijn vrouw?

 

En zo ja hoe pak ik dat dan aan?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

voor ondernemers die weinig winst of verlies maken speelt vaker.

 

@Spiegeltje:

Je kunt alleen zoveel heffingskorting terugkrijgen als dat jouw vrouw aan belasting moet betalen (let wel: voor verrekening loonbelasting!).

 

Ik begrijp alleen niet waarom je niet samen aanfifte hebt gedaan. Je schrijft 'mijn vrouw' dan neem ik aan dat je gehuwd bent. Dan moet je zelfs samen aangifte doen en zijn jullie fiscaal partner en kan dus jouw heffingskorting (deels) uitbetaald worden. Als de aanslag van een van jullie nog niet definitief is vastgesteld, dan kun je beide aangiftes nog herzien en alsnog het fiscaal partnerschap aangaan.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.