• 0

Welke webhosting kan iemand mij aanraden?

Ik heb het forum al doorgezocht maar ik kon er geen (actueel ) antwoord op vinden. Het laatste topic was van 2006.

Ik had wel in een ander topic deze link gevonden: http://www.naarvoren.nl/artikel/webhosting.html waar ik zeker ook iets aan heb.

 

Maar toch nog wat hulp of advies van jullie:

 

Voor mijn startende bedrijf ( dienst, geen webshop) wil ik een redelijk simpele website. Het gaat meer als informatie pagina dienen. Wie, wat en waar vragen.

 

Nu wil ik een goede webhosting vinden.

 

Wie kan mij uit ervaring een (goede) webhost aanbevelen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb vele webhosting bedrijven gehad de afgelopen jaren, duur - goedkoop - grote bedrijven en kleine,

 

Van alle vind ik www.deziweb.nl nog het beste, waarom?

Dat is omdat ze snelle servers hebben, dns control, goede software zoals direct admin, installatron, en meer.

Ze reageren zeer snel op tickets, en als ik ze bel krijg ik de altijd vriendelijke helpdesk aan de lijn die goed helpt, zo behulpzaam heb ik het nog nooit meegemaakt.

 

Ik heb geen aandelen bij hun, en deze informatie is NIET als spam bedoeld maar ik vind hun echt prettig, een echte aanrader.

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al mijn site's gehost bij www.Starthosting.nl

 

Ze zijn erg goedkoop qua maandelijkse kosten maar ook het registreren van een domeinnaam is €3,50 waar het bij andere hosters vaak tegen de €12 aan loopt. Mijn site was binnen 24 uur online na registratie, vond ik persoonlijk erg vlotjes....

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels al meer dan 4 jaar uitstekende ervaringen met www.sohosted.com te Drachten.

Snelle en deskundige helpdesk en hosting-pakketten op Windows IIS servers tegen scherpe prijzen.

 

Gratis adverteren doe je op www.sneup.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat je pas merkt wat de kwaliteit is van een hoster als er wat (goed) mis gaat. Zo heeft Jeroen goede ervaringen met widexs. Zij hebben mijn site enkele jaren zonder problemen gehost. Tot ik een telefoontje van een klant kreeg dat m'n mail niet werkte. Alle mail ging per ommegaande terug naar de afzender. Enkele telefoontjes en uren later werkte het allemaal weer. Toen ik vroeg aan de persoon die het probleem aan het oplossen was wat de oorzaak was kreeg ik als antwoord 'Geen idee wat het was maar het werkt weer. Als het weer gebeurt gelijk bellen'. Tja... Een aanbeveling voor een hoster die een gecrashte server binnen 30 minuten weer live heeft staan heeft voor mij dus meer waarde dan een aanbeveling met als motivatie dat het al drie jaar goed draait.

 

Mijn huidige hoster pair.com stuurde een mailtje 'de harddisk in uw server geeft aan dat deze mogelijk defect gaat raken. Wij vervangen hem daarom vanmiddag. Uw server zal daardoor maximaal 15 minuten offline zijn'. Kan ik van harte aanbevelen dus ;)

 

Heb erg slechte ervaringen met hosting bij pins en servernation.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat je pas merkt wat de kwaliteit is van een hoster als er wat (goed) mis gaat.

 

Zo heb ik erg slechte ervaringen met www.watsnel.nl

 

Site ligt erg vaak offline en mail komt simpelweg niet door. Daardoor mis je veel mail of deze komt veel later binnen (denk aan een week later). Geen aanrader!

Link naar reactie
  • 0

gaat deze topic niet een beetje de verkeerde kant op. Het gaat om hostingbedrijven aanraden en niet afraden.

 

Een hoster kiezen kan een hele persoonlijke keuze zijn. Dat een bepaalde hoster voor persoon A goed werkt hoeft nog niet te betekenen dat deze de juiste keuze is voor persoon B. Om jezelf te helpen bij het kiezen van een hostingbedrijf is het in eerste instantie van belang dat je duidelijk op een rijtje hebt aan welke voorwaarden er minimaal voldaan moet worden voordat je bij de hoster aan de slag gaat. Anders blijft het appelen en peren vergelijken.

 

De meerwaarde van dit topic is mij dan ook niet duidelijk. Ik heb door de jaren heen gewerkt met een aantal goede hosting bedrijven maar zou me zomaar kunnen voorstellen dat iemand anders daar totaal andere ervaringen mee heeft.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Heb al jaren uitstekende ervaring met:

www.yourhosting.nl

 

Aanbod is gewoon redelijk goed (mb's ruimte en verkeer), servers gaan redelijk vlot voor shared hosting en geen last van grote time-outs. De grote klapper is echter de helpdesk. Die is gewoon bijna perfect. Ik heb niet zo heel vaak contact met ze, nergens voor nodig, maar mocht ik eens een berichte sturen, heb ik regelmatig binnen 10 minuten een antwoord. Ik kan daar normaal gesproken aan zien dat men het bericht ook gelezen heeft en veelal is "het probleem" daarmee al (bijna) opgelost. De enige keer dat dat een beetje misliep en ik het plan opvatte om maar eens te gaan bellen, kreeg ik alsnog een paar dagen later een bericht dat iemand anders het facturatie probleempje opgepakt had en eea alweer opgelost was. Heerlijk gewoon! Vooral in vergelijking met wat andere aanbieders, waar je je eerst door een compleet, niet ter zake doent, script moet worstelen. aaah

 

Gr

Mark

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik heb al vele webhosts gehad, en voor gewoon een statische informatiewebsite zou ik je www.euhosting24.eu aanraden. Daarmee kom je naar mijn weten het goedkoopst uit, ik heb nooit een goedkopere gezien. Bij deze host is een domein PLUS webruimte al goedkoper dan alleen een domein bij verscheidene andere hosts die beweren dat ze de goedkoopste zijn. De website oogt onprofessioneel, maar na registratie krijg je daar toch niks meer mee te maken en het controle paneel is gewoon van dezelfde kwaliteit als andere hosts, net als de service.

Als je zomaar op Google zoekt naar hosts, krijg je als eerste hits meestal de duurste. Ze kunnen wel een factor 5 in prijs schelen met goedkopere hosts die net zo goed hetzelfde leveren. Zeker als je gewoon een informatiepagina wilt, kan je het gewoon goedkoop houden en al die extra's die bij een duurder pakket komen negeren, Je hebt zelfs niet per sé PHP nodig ook al zit dat er meestal wel in.

Het is goed dat je om raad vraagt bij het kiezen van een host, want die duurdere hosts overleven doordat nieuwkomers die duurderen als eerste vinden, en helemaal geen idee hebben over hoeveel zoiets zou moeten kosten. Door gebrek aan ervaring kunnen ze niet goed vergelijken.

Link naar reactie
  • 0

Een lage prijs is ook niet alles. Het gaat dan niet zelden om een student die de hosting er als bijbaantje een beetje bij doet. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar het is meestal een minder goede keus als je afhankelijk bent van je website. Goed serverbeheer en goede support leveren kost nou eenmaal geld, als je een zakelijke website hebt kun je beter iets meer uitgeven en naar een betrouwbare hostingprovider zoeken in plaats van een goedkope.

Link naar reactie
  • 0

Heb al jaren uitstekende ervaring met:

www.yourhosting.nl

 

Mijn ervaring met deze club is alleen van het willen weghalen van domeinen en hosting aldaar voor twee van mijn klanten. In beide gevallen een moeizame klus gebleken. Over de kwaliteit van de rest van de diensten kan ik niets zeggen..

 

Zelf gebruik ik TransIP op dit moment veel. Het voordeel is snelle domeinregistratie en volledige DNS controle. Hosten op shared servers gaat op zich goed. Ik heb nu bij twee sites (op verschillende servers) gehad dat de server plat ging (in het weekeinde), deze waren snel weer hersteld. Nadeel: Bij shared hosting is SSL niet mogelijk. Je kan dan een dedicated server huren, virtuele servers bieden ze (nog) niet.

Link naar reactie
  • 0

Wederom bedankt.

 

Seb, de meerwaarde voor mij als TS is dat ik als leek helemaal geen ervaring heb en door positieve verhalen van anderen over een hostingaanbieder in elk geval een idee kan krijgen over de dienst. ( beetje kaf van het koren verhaal)

 

Dan is het daarna inderdaad bekijken welke het beste bij mijn bedrijf past.

 

Op dit moment heb ik zelf het beste gevoel bij het bedrijf in Drachten. Maar ik heb nog niet alle linken kunnen bekijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vele webhosting bedrijven gehad de afgelopen jaren, duur - goedkoop - grote bedrijven en kleine,

 

Van alle vind ik www.deziweb.nl nog het beste, waarom?

Dat is omdat ze snelle servers hebben, dns control, goede software zoals direct admin, installatron, en meer.

Ze reageren zeer snel op tickets, en als ik ze bel krijg ik de altijd vriendelijke helpdesk aan de lijn die goed helpt, zo behulpzaam heb ik het nog nooit meegemaakt.

 

Ik heb geen aandelen bij hun, en deze informatie is NIET als spam bedoeld maar ik vind hun echt prettig, een echte aanrader.

Ik kan DeziWeb ook van harte aanbevelen!!

 

ZIe ook de ISP25, en lees de recensies op de pagina van DeziWeb (die op positie 2 in de ranglijst staat).

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Op ispgids.com kun je een uitgebreide lijst vinden van hosters met ervaringen van andere gebruikers.

Voor statische websites zul je bij honderden hosters kunnen gaan.

Dus om te vergelijken en een geschikte te kiezen moet je long term denken.

Wat wil je in de toekomst gaan doen? Wil je een shop hebben? Fora? etc. (Daarbij moet je vaak zowel php/asp hebben als database mogelijkheden)

Verder als je afhankelijk bent van mail e.d. een hoster zoeken die ook wat aan spamfiltering doet en redundante mailservers.

Een telefoonnummer is vaak ook handig als je iemand wil spreken ipv mail. (Veel goedkopere hosters die goed zijn hebben om de kosten te beperken geen telefoonlijn voor support.)

Alles op een rij zetten van wat je nu en in de toekomst nodig zult hebben en dan op zoek gaan.

 

Op webhostingtalk.nl kun je dan een aanvraag doen op de juiste gedeelte en dan kun je daar specifieke aanbiedingen krijgen op je wensen. Hoe meer detail je geeft hoe beter je kunt kiezen en de hosters hun aanbiedingen kunnen aanpassen.

 

Success...

MIDENS ICT - Systeembeheer, Internet Diensten, Advies en Levering HP, Cisco, APC en Datacenter Producten. www.MIDENS.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.