• 0

Simpel pakket voor eenmanszaak?

Hallo allemaal,

 

Ben in de opstartfase van een 1mansbedrijf (IT consultancy, project en interimmanagement).

 

Ik zoek een eenvoudig boekhoud/factureerpakket. Heb al veel gekeken in dit forum en op internet, ben benieuwd wat mensen met vergelijkbare bedrijven gebruiken.

 

Kenmerken:

- 1 manszaak

- facturen per maand of per project (ong 10-100 per jaar)

- geen producten, alleen diensten

- gewenst: exportmogelijkheid naar bijv Excel of tekstbestand.

 

Tot nu toe lijkt SnelStart Boek 1 icm Nota 1 me al behoorlijk te bevallen. Ook Minipak is niet slecht.

 

Andere tips?

 

Bedankt,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben destijds gestart met ADBplus 2000. Ik was heel tevreden van het pakket maar door de uitbreiding van mijn activiteiten had ik nood aan een pakket specifiek voor mijn onderneming. Nu is alles gecentraliseerd in 1 pakket : aankopen, verkopen, offertes, bestellingen, leveringen, klanten, leveranciers, stockbeheer, personeelsbeheer, loonadministratie, ...

 

Dat de loonadministratie opgenomen zit in 1 pakket is vooral handig omdat de vertegenwoordigers procentueel betaald worden, afhankelijk van hun persoonlijke omzet. Het reken- en opzoekwerk om te controleren wie wat verkocht heeft behoort nu definitief tot de verleden tijd.

 

Van ADBplus 2000 was ik tevreden om te starten

(zie website : www.monicom.nl)

Link naar reactie
  • 0

Ben sinds korte tijd in het bezit van het programma snelstart en mij bevalt het prime. Eenvoudig maar toch uitgebreid in de mogelijkheden. Daarnaast groeit de applicatie min of meer met je mee aangezien je het pakket altijd kan uitbreiden op het moment dat de onderneming groeit. Ik ben in het bezit van Snelstart boek 1 en dat is bijzonder hulpzaam voor een kleine onderneming.

 

Succes met het maken van een keuze!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor jullie suggesties!

 

Heb besloten om Snelstart aan te schaffen. (Modules Boek2 en Nota1).

 

Redenen:

  • boekhouden simpel en snel opzetten en bijhouden, ook voor niet-boekhouders
  • telebankieren geïntegreerd
  • prettig user interface
  • export naar o.a. Excel
  • qua techniek hangt er een MS Access database onder, waar ik zelf ook rapportages op zal kunnen maken
  • facturatie module werkt prima samen met boekhouding module
  • niet duur, en uibreidbaar naar zwaardere modules als mijn toko een wereldbedrijf wordt ;D
  • goede / snelle helpdesk, ook als je 't nog niet hebt gekocht.

 

Andere pakketten heb ik ook bekeken / mee gedemo'd, maar deze bevalt me 't beste.

 

Tnx,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.