• 0

Lege B.V Verkopen

Hallo Allemaal

 

Heb nog een paar Lege B.V.S op de plank legen

zouden die nog wat waardt zijn!

Het is een lege holding die onder mijn holding hangt en daar onder zit de werkmaatschapij.

en waar moet ik op letten bij de verkoop.

Er is vrijwel niks mee gebeurt met dit zetje er staat alleen aan de moeder maatschapij een lening uit .

 

Groeten Gijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Gijs

 

Ik heb in mijn netwerk nog wel mensen die interesse hebben in lege BV's. PM me desgewenst.

 

Let erop dat je alle originele stukken (statuten, aandeelhoudersregister) compleet hebt en dat de BV schoon is. Dus geen onverwachte grappen van de fiscus of schuldeisers. Reken op 1500 tot 2500 euro per BV, afhankelijk van de doelomschrijving en de snelheid waarmee geleverd kan worden.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

dat is het probleem niet.

 

De tussenholding zal haar aandelen in de dochter eerst moeten overdragen aan jouw holding. Daarover zal afgerekend moeten worden met de fiscus. Dan pas kan de holding BV de aandelen in de tussenholding verkopen, maar dan zit de fiscus er nog tussen (te verwachten aanslag VPB en dus is de BV nog niet schoon), vanwege de overdracht van aandelen dochter BV aan holding BV.

 

Erger wordt het als er een fiscale eenheid is voor de VPB. Die zal ontvlochten moeten worden, waarbij alle fiscale voorwaarden geëerbiedigd moeten worden. Complex fiscaal advies derhalve.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Mischien begrijp ik het niet!

De aandelen van de tussen holding zitten in de beheer van mij denk ik!

 

Bij mijn eigen vermogen staat ( balans tussen holding)

Het maatschaplijk kapitaal bedraagt 90.000 verdeeld in 9000 gewone aandelen van 10,00 nominaal

Geplaats Kaptiaal en volgestordt zijn:

1800 gewone aandelen van nominaal € 10,00

 

Bij mijn (eigen....) beheer bv zijn 1800 aandelen geplaatst

 

Het is dan toch heel simpel de vordering die er nog naar mij openstaat op de beheer b.v die wordt overgenomen door een kopende partij

 

Groeten Gijs

Link naar reactie
  • 0

De werk B.V die er onder hangt is ook leeg. en die is dan eventuuel ook te koop.

( ik verkoop de Holding plus werk B,V )

Volgens mij heb ik het dan ook verkeedt uitgelegt

Mijn andere werk B.V S Die vallen dan wel rechtstreeks onder mijn eigen beheer B.V. (

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Allemaal

 

Heb nog een paar Lege B.V.S op de plank legen

zouden die nog wat waardt zijn!

Het is een lege holding die onder mijn holding hangt en daar onder zit de werkmaatschapij.

en waar moet ik op letten bij de verkoop.

Er is vrijwel niks mee gebeurt met dit zetje er staat alleen aan de moeder maatschapij een lening uit .

 

Groeten Gijs

 

Bel Nieuwhoff van Adcomp (Helmond). Die kan het je zo vertellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.