• 0

'Verhuizen' van BV

 

Hoi iedereen!

 

Ik ben DGA van een BV. Zowel de BV als ik zijn geregistreerd in Nederland. Ik ben echter van plan om over 6 tot 12 maanden te emigreren naar Australië en daar mijn werkzaamheden voort te zetten (voor Australische ipv Nederlandse klanten). Heel spannend natuurlijk, maar ik heb geen flauw benul wat raadzaam is om met mijn BV te doen, zowel in fiscaal opzicht als in administratief opzicht.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een kwestie van opheffen & opnieuw beginnen of kan een BV ook verhuizen om vervolgens onder de regelgeving van het nieuwe land te vallen? Wellicht kent iemand een goede adviseur op dit vlak?

 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

 

Bart H.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een BV in Australie lijkt me niet echt handig, al is het alleen maar omdat je dan iedere keer uit mag leggen wat een BV is. Een Australische rechtsvorm is dan praktischer.

 

Voor wat betreft de BV kun je dan een afweging maken of je deze wil liquideren, meenemen of hier laten. Die keuze is mede afhankelijk van je plannen (zul je ook nog voor NL klanten wat gaan doen), de activa/passiva van de BV (denk aan stille reserves, pensioenverplichtingen, etc), je eigen wensen, etc. Daar is met deze info niet zo heel veel van te zeggen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.