• 0

Zekerheid betaling Western Union

Ik heb ervaring met importeren vanuit China. Betalingen via Paypal, levering via DHL. Tot nu toe 100% tevreden.

 

Ik ben nu op zoek naar een speciale printer voor bedrijfsmatig gebruik en heb deze gevonden in Indonesie voor scherpe prijzen bij diverse leveranciers, ong. $2000. Stuk voor stuk willen ze alleen zaken doen via Western Union of T/T.

 

Mijn vraag: Is het mogelijk een zekerheid in te bouwen bij het overboeken van dit bedrag?

De ontvanger kan met mijn gegevens en een MTCN-nummer het geld incasseren. Is het mogelijk om een deel van de gegevens pas te geven als het product ingecheckt is bij DHL?

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Is er een andere mogelijkheid om zeker te zijn dat afspraken nagekomen worden?

Eventueel via derden maar dan moet de prijs niet 50% hoger komen te liggen.

Zaken doen met dit bedrijf is eenmalig.

 

Alvast bedankt.

Cees

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet of je bij 1 transactie eerst 50% kunt loslaten en dan later nog een keer 50%. Je kan in elk geval 2 transacties doen. 1 zonder wachtwoord, waarbij de "ophaler" alleen zijn id moet laten zien en daarmee het geld op kan halen. De 2e met paswoord, welke je pas geeft nadat hij het product uit handen heeft gegeven en/of bij aankomst.

 

Zaken doen op afstand blijft risicovol. Ik heb er alleen nog nooit problemen mee gehad, ook niet bij Western Union. Een keer een "knaller" pakken van 2k is leuk, maar wat zou jouw life time value zijn voor die klant ? Of hoeveel omzet zou hij mislopen als jij heel NL vertelt wat voor een dief hij is. Andersom: hoeveel omzet kan ie extra pakken als jij ambassadeur voor hem wordt.

 

Kortom: ik zie geen gevaar. Die gasten leven van de handel en niet van diefstal.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

2000 dollar is in die regio anders wel al snel een jaarsalaris.

 

Mensen kunnen daar gekke dingen voor doen. Zekerheden? Zou ik in ieder geval kiezen voor een T/T. Dan heb je sowieso een echte naam te pakken en is er een papertrail. Zeker als het een zakelijke rekening op naam van het bedrijf is. Het is niet veel, maar in ieder geval meer dan bij Western Union.

 

Succes en veel geluk gewenst!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij horen in de US geen goede verhalen over Western Union en het is alleen aan te raden voor prive gebruik als je de persoon zelf kent. Met zaken transacties zou ik zeker erg voorzichtig zijn.

Vraag naar andere opties ??Of eventueel een escrow account. Heb enkele keren gebruik gemaakt van www.safefunds.com maar ik weet niet of die ook bemiddelen bij betalingen buiten de USA ?

Nogmaals ik zou eerst naar andere opties zoeken of andere leveranciers die andere methodes van betalingen ontvangen.

 

Groetjes,

Yoli Wheeler - Yoli@shopussa.com

www.shopussa.com

(Fort Lauderdale, Florida - USA)

Link naar reactie
  • 0

Een dag verder en veel research gedaan. Conclusie: de kans is groot dat het hier om Indonesische Scams gaat.

Er is al heel wat op fora geschreven, o.a. www.verifysuppliers.com, http://www.worldlawdirect.com/forum/online-purchases-sales/ en nog een paar van dat soort sites. Veel gedupeerden en veel tips.

 

Ondertussen ben ik aan het mailen met de leverancier. Op de vraag wat er precies in het pakket zit dat verstuurd gaat worden ontdek ik fouten. Behalve taalfouten, teksten die 1 op 1 gekopieerd van een US-site, ook een product dat meegelevert wordt die er niet standaard bij zit, een fout die een leverancier nooit zal maken. Ik wacht nog even op de "invoice" om die na te trekken maar ik weet genoeg, als er als betaling alleen WU of T/T staat moet je op je hoede zijn.

 

Op zich jammer, er zullen goede leveranciers tussen zitten maar hoe vindt je die.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben wel benieuwd wat voor 'speciale printers voor bedrijfsmatig gebruik' er met - vermoedelijk dan wel de allerbeste - prijs-kwaliteitverhouding uit Indonesie vandaag komen.

Als men daar echt zo bekend om staat moet je toch gewoon een sample of een stuks via TT van een fabrikant of wel betrouwbare handelaar moeten kunnen kopen?

Bied je allemaal ook nog geen zekerheid, als je dat echt wil moet je of dit soort orders uberhaupt niet plaatsen of een escrow-oplossing vinden, maar klinkt beter dan wat je nu omschrijft.

Om even terug te komen op het kwaliteitsaspect, wat wil je nu echt wilt bereiken, goed je bespaard als het goed gaat vermoedelijk wat geld. Dat kan nooit gigantisch zijn voor 1 stuks, als dat wel heel veel geld is is er in de meeste gevallen iets mis.

Vervolgens krijg je een apparaat van een niet internationaal merk en als ie kapot gaat (heb ik zelf altijd last van met meer reguliere printers op den duur) heb je zeer beperkte tot geen support/garantie.

Ik zal best een paar dingen over het hoofd zien, maar op basis van de aangeleverde informatie zou ik er nog eens over nadenken.

Je kan in China tax-free shoppen in Hong Kong maar voor ICT-zaken koop ik liever gewoon op het vaste land, bij een probleem staat er dan binnen een dag iemand voor de deur.

Hoe dan ook, it's your call, good luck!

Inkoop, oem/odm productie, inspectie en logistiek in China www.query-enjoy.com

Link naar reactie
  • 0

Even buiten de originele vraag om, want dit hield mij idd ook bezig.

Een goede klant van me "verhuisde" naar een Ali-Baba-land, ivm werk man. Na 3 jaar kwamen ze weer terug, en hadden daar leuke apparatuur gekocht, waaronder een printer.

 

Helaas, hoe ik ook mijn best gedaan heb, het lukte me niet de goede cartridge's / toners voor haar te bestellen.

Moet je je dan niet afvragen of het dit allemaal waard is....

Link naar reactie
  • 0

Western Union wordt veel gebrukt voor scams. Het lijkt goed geschikt, maar de safeties kunnen omzeild worden. I geloof dat die scams al 10 jaar plaatsvinden.

 

Ik zou nooit een waardevol apparaat voor een te lage prijs kopen van een leverancier in Verweggistan die betaling vis Western Union eist.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Misschien wat naief te denken dat het daar goedkoper kan.

Het ging om een printer voor shirts, iets wat in die landen veel gedaan wordt. Die apparatuur wordt wereldwijd verkocht alleen daar wat goedkoper. Om er zeker van te zijn heb ik de leveranciers gevraagd een foto te maken van de apparatuur met een briefje met mijn naam erbij. Bij geen reactie plaats ik alle gegevens incl. IP-nummer op verschillende fora die goed geindexeerd worden door Google.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.