• 0

Alles "gecovered" met boekhouden in excel?

Beste Higherlevelers,

 

Ik ben sinds een paar weken echt ondernemer, op zich erg leuk, maar de onzekerheid over bepaalde dingen begint zijn tol te eisen. Ik hoor van veel verschillende mensen veel verschillende dingen over mijn administratie en boekhouding: wat ik allemaal bij moet houden en wat ik allemaal moet doen.

 

Op dit moment heb ik een administratie als volgt:

- 1 map met inkomende facturen en bonnetjes

- 1 map met uitgaande facturen

- 1 map met correspondentie, contracten en belastingdienst informatie

- 1 map met bankafschriften

 

Ik houd daarna http://www.ondernemeneninternet.nl/files/excelboekhouden3.xls deze excel-boekhouding bij. Alles wat in mijn map uitgaande facturen zit, vind je daar digitaal (alle verkopen staan daar geregistreerd), alles wat in mijn map inkomende facturen (en kosten zonder factuur, met bankafschrift) zit staat daar bij inkoop/investeringen.

 

Mijn vraag is: voldoe ik zo aan al mijn verplichtingen en voer ik zo een goede administratie? De KVK zegt namelijk dat ik per-se een grootboek bij moet houden, maar is dat werkelijk nodig? Op deze manier kan ik ook berekenen hoeveel BTW ik moet afdragen, en dat is uiteindelijk het belangrijkste toch?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

 

Groeten,

Sam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, je voldoet hier niet mee. In het excelformulier wordt alleen een Winst en Verliesrekening bijgehouden en ontbreekt je balans. Die zul je echt moeten maken en de bijbehorende grootboeken maken.

 

Je W&V en de balans moeten overeenkomen met een vermogensvergelijking dus grootboeken is hartstikke verplicht.

 

Grt

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Hallo Renders,

 

Ik ben sinds een paar weken echt ondernemer, op zich erg leuk, maar de onzekerheid over bepaalde dingen begint zijn tol te eisen

 

Blijkbaar heb je geen lol in boekhouden. Je moet wel aan allerlei eisen voldoen en blijkbaar een grotere inspanning leveren dan

je dacht. Je kunt deze werkzaamheden ook uitbesteden. Kost wel iets maar het wordt goed gedaan volgens de regels en jij je kunt bezig zijn met ondernemen ipv boekhouden.

Groet, Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.