• 0

Hoe belangrijk kan een manager zijn bij online ondernemen?

Graag reactie op het feit of het positief kan zijn om een manager aan te nemen op commisie bij het uitbreiden van mijn merk.

Het beheren van de webshop wil ik volledig zelf doen, daarnaast wil ik ook dropshippen en in latere toekomst uitbreiden naar hotels, resorts, etc

Mijn branche is chocolade.

Voor het dropshippen en de andere plannen zou ik een manager willen aannemen die zich hiermee kan bezighouden.

Hierbij hoort ook het uitschrijven van een marketingcampagne bij om bv leuke (gratis) artikels te krijgen in buitenlandse kranten, websites, etc

graag uw mening

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het simpele antwoord is natuurlijk: als extra handjes meer opleveren dan ze kosten, doen!

 

Opleveren en kosten trouwens niet alleen financieel, maar ook in tijd en aandacht die je er aan moet geven.

 

Als je nu bijv merkt dat je door tijdgebrek niet aan noodzakelijke dingen toekomt, en daarmee je bedrijf niet zo snel kan groeien als jij wilt, kun je tijd 'creeren' door zaken uit te besteden. Dat kost geld maar als het je bedrijf ten goede komt, waarom niet? Onderschat dan niet dat zeker in het begin een 'nieuwe' inwerktijd nodig heeft, en die tijd moet jij er ook aan besteden.

 

Vragen die je jezelf kunt stellen:

- haal ik mijn doel (snel genoeg) als ik alles alleen doe?

- kan en wil ik dingen delegeren?

- kan en wil ik iemand inwerken en managen?

- wat kost het me in tijd, geld en energie?

- wat levert het op in tijd, geld en energie?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Het is niet helemaal gerelateerd op je vraag maar ik wilde het toch posten...

Het simpele antwoord is natuurlijk: als extra handjes meer opleveren dan ze kosten, doen!

 

Om de kosten te drukken is misschien een (afstudeer)stagiair ook een idee. De vragen die Fred Wiersma voorlegde blijven dan hetzelfde. Voordelen van een (afstudeer)stagiair is dat ze gretig/jong zijn.

Als hij of zij goed is kan je hem/haar ook in dienst houden, evt. dan op comissie basis.

 

Vragen die je jezelf kunt stellen:

- haal ik mijn doel (snel genoeg) als ik alles alleen doe?

- kan en wil ik dingen delegeren?

- kan en wil ik iemand inwerken en managen?

- wat kost het me in tijd, geld en energie?

- wat levert het op in tijd, geld en energie?

 

Groeten

Link naar reactie
  • 1

Nee sorry, ik kan geen studenten aanraden. Wat ik wel kan:

 

Een stagiair kan zijn van de opleiding:

- IBMS; dit zijn (inter)nationale studenten gericht op internationale handel

- dan is er nog de altijd vage Commerciele Economie, hoop niet dat nu mensen boos zullen worden ::)

 

Overige Ideeen

Project starten met opleidingen. Een bijvoorbeeld is een Consultancy opleiding. (misschien kost dit teveel tijd)

- Zo snel dat ik weet heeft Nyenrode wel zoiets. Zo zijn er nog vele denk ik!

 

Succes!

Het zou leuk zijn om het vervolg verhaal ook te horen in deze thread! Ben namelijk erg benieuwd!

Link naar reactie
  • 0

Een stagiair kun je niet "gewoon" even aan het werk zetten. Die moet je namelijk begeleiden en juist de extra dingen leren. Het is geen werknemer maar hij of zij is bij een stage bedrijf om te leren.

 

Daarbij horen fouten maken, verslag onder stage tijd maken et cetera.

 

Ik zou dus alleen kiezen voor een Stagiair als je tijd over hebt om iemand te begeleiden.

 

Maar dat is niet je bedoeling geloof ik.

Link naar reactie
  • 0

is idd niet de bedoeling.

alsook het niet de bedoeling is dat ik fungeer als stagebedrijf. die persoon kan dat in zijn vrije uren doen van thuisuit in de beginfase. misschien een leuke manier om zo iets bij te verdienen. uiteraard moet alles gebreefd worden aan mij en neem ik de final beslissing.

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

Komt bij dat je van een stagiair niet kan verwachten dat deze top kwaliteit levert en je helpt bij het uitbouwen van je merk. Een stagiair is iemand die leert en in principe niet iemand die naast jou op de ondernemersstoel komt zitten.

 

Wat je vraag betreft voor de belangrijkheid van een manager vroeg ik me direct af waarom noem je dit een manager. Een manager is iemand die mensen aanstuurt en met deze mensen verantwoordelijk is voor een proces(deel). Het lijkt me handig om de taken van de persoon die je nodig hebt goed te formuleren. In het werven en selecteren van de juiste persoon komt dit van pas, ook naar die persoon zelf in termen van verwachtingen, motivatie en persoonlijke match.

 

Na een juiste omschrijving kun je erachter komen dat taken niet structureel zijn, deels structureel, tijdelijk of eenmalig. Je kan dan kiezen voor tijdelijke inhuur van expertise, specifiek gericht op de klus, hoge kwaliteit e.d.

 

Iemand in dienst nemen of structureel inhuren vergt verder nauwe afstemming met jouw visie als ondernemer. Het moet persoonlijk klikken. Je merk moet onderschreven worden. De persoon moet een ondernemersmentaliteit hebben, want ik neem aan dat je verwacht dat hij of zij initiatief neemt binnen jouw kaders en in staat is om zaken van begin tot eind te klaren.

Link naar reactie
  • 0

by the way, what's in a name?

als het maar iemand is die zich kan geroepen voelen om de taak te volbrengen en mijn merk naar een ander niveau te tillen en de uitstraling te geven dat het nodig heeft of wat ik wil realiseren.

 

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.