• 0

Winkel van de toekomst?

Dit valt een beetje in allerlei categorien, maar ik plaats het toch maar hier.

 

METRO group heeft hun idee van een virtuele winkel van de toekomst online gezet: http://www.future-store.org/servlet/PB/menu/1000373_l2/1061317295333.index.html

 

De sleutelwoorden zijn hier draadloos netwerk, RIFD en andere ICT oplossingen.

 

Op de site kun je ook uitgebreide demo's downloaden.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eindelijk! Dat complexe proces van boodschappen doen volautomatisch.

Met GPRS de koffiefilterzakjes vinden! Mijn aardappelen krijgen een irisscan en worden vanzelf gewogen! Een knipperend bericht om me iets aan te wijzen dat in de aanbieding is!

We krijgen namelijk nog niet genoeg prikkels, maar een paarduizend messages per dag....zou de winkel van de toekomst niet een oase van rust mogen zijn, in de gehaaste overgeautomatiseerde wereld?

Ik denk eerlijk gezegd, na het bekijken van het demo-filmpje, dat de technologie zich voor veel interessantere dingen leent dan hier getoond wordt.

Alles scannen en bij de kassa betaalt de demo-mevrouw met papiergeld... om maar iets illustratiefs te vertellen over de bedenkers.

Je scant alles zelf en kunt gewoon de winkel uitlopen; hoe wordt er gecontroleerd of je alles wel gescand hebt? Een meer fraudegevoelig systeem kan ik bijna niet bedenken.

Bij Albert Heijn gebeurt trouwens al zoiets, toch? Zelfscan? Dus erg 'future' is het ook niet--

Met zulke hi-tech toepassingen moet er toch iets innovatievers te verzinnen zijn dan een display dat vertelt dat je die wijn goed bij vis kunt drinken?

Informatie waar volgens mij meer behoefte aan is, is een uitputtende ingrediëntenlijst. Met de vele allergische kinderen van tegenwoordig, een 'boodschappenlijst' met producten in de winkel die risicoloos zijn. Voor vegetariërs de 'verborgen vleesproducten' (gelatine in snoep, kwark, etc., vleesbouillon in aardappelsalade etc.).

Of een intelligente applicatie, waar ik een budget kan invoeren en deze stelt een menu voor, op basis van mijn profiel (liefhebber van zwitserse kaas, houdt niet van tuinbonen, vegetariër, laat zich verrassen, geen witte chocola....etc.).

 

Enfin, ben benieuws waar het naartoe gaat :-)

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.