• 0

Is het ongevraagd plaatsen van bedrijven op een verzamelwebsite rechtsgeldig?

Dag,

 

Graag jullie advies over het volgende: op een bepaalde website zijn er diverse bedrijven (profiel + link naar website) geplaatst in een bepaalde branche.

 

Vandaag kreeg ik telefonisch het uitdrukkelijke verzoek om 2 bedrijven eraf te halen, want zij zitten niet te wachten op een exposure van hun bedrijf. Zij kiezen voor een persoonlijke benadering: kiezen zelf hun klanten uit ipv dat klanten hen vinden. Ook vinden zij dat er voorraf toestemming gevraagd had moeten worden.

 

Dit vind ik ontzettend jammer en nadelig voor het totaal overzicht wat de website wil bieden. 2 vragen:

 

1. Mag je ongevraagd gegevens plaatsen van bedrijven op een website, in hoeverre ben ja daarmee in 'overtreding'?

2. Vraagt een Ilocal bijv ook vooraf toestemming om gegevens te plaatsen?

 

Hoor graag jullie mening.

 

Vriendelijke groeten,

Erica

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

...

Dit vind ik ontzettend jammer en nadelig voor het totaal overzicht wat de website wil bieden. 2 vragen:

 

...

 

Of het mag weet ik niet. Wel vraag ik me af waarom dat zo jammer is. Bezoekers van je site hebben er niets aan dat ze bij zo'n bedrijf komen dat niet op hun zit te wachten, dus waarom die frustratie inbouwen?

 

Ik zou die bedrijven dus gewoon netjes verwijderen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

iLocal en andere van dit soort bedrijven vragen geen toestemming om je op de website te plaatsen, aangezien er zo gigantisch veel van dit soort 'bedrijfzoekersites' zijn neem ik aan dat het legaal is. Ik heb hier verder geen verstand van en garandeer dit ook niet.

 

Ik denk wel dat het zo netjes is om het bedrijf in kwestie van de website af te halen.

Link naar reactie
  • 0

Ik check zelf regelmatig de zoekresultaten van mijn bedrijfsnaam in Google. Ik wil dan tenminste de eerste 10 ofwel naar sites van mij verwijzen, of naar andere branch-specifieke sites (forum, online magazine etc.). Geen verzamelsites.

 

Het risico is namelijk dat als de eerste zoveel sites in de google resultaten verzamelsites zijn dat een potentiele klant door de bomen het bos niet meer ziet en ook niet de juiste informatie te pakken kan krijgen. Ik was een paar maanden geleden op zoek naar de website van een drukker bij mij in de buurt. De combinatie bedrijfsnaam + plaats leverde alleen maar verzamelsites op. Gevolg: drukker is een potentiele klant misgelopen (nou ja, zo kort door de bocht is het niet, kon wel het telefoonnummer vinden en met een belletje waren ook mijn vragen beantwoord)

 

Het argument "dan kun je beter gevonden worden" werkt in dit geval, in mijn ogen, averechts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 324 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.