• 0

Beginnen eigen bedrijf

Op lingerie- en badpakken gebied heb ik -denk ik - een gat in de markt ontdekt en ik zou hier graag een bedrijf(je) voor op willen richten.

Het eerste probleem waar ik op stuit is hetvolgende: de produktie zal denk ik in het buitenland plaats moeten vinden. Nu heb ik vele sites op internet bezocht , maar de fabrikanten die zich aanbieden , bieden hun eigen produkt aan, ik kan niemand vinden die mijn ontwerpen zou willen uitvoeren.

Heb nog nooit iets met ondernemen te maken gehad (ben als juriste altijd in dienstverband werkzaam geweest) en zie een vloedgolf aan dingen waar ik geen enkel verstand van heb op me af komen. Hoe vind ik goede fabrikant, hoe kom je erachter dat hij de kwaliteit gaat leveren die je wilt, hoe pak je het aan met verzending, douane enz. kortom: mijn hoofd loopt om van alle vragen.

Bestaat er een site waar je stap voor stap duidelijk gemaakt wordt, hóe je zoiets aan moet pakken, waar je op moet letten, maar met name (zie boven): hoe komt je aan een fabrikant. De prototypes zijn op dit moment in de maak maar dan.....

Ben erg blij met reacties en tips die alles wat overzichtelijker maken , bij voorbaat mijn hartelijke dank!!

 

Marina

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou ook al je vragen en doelen op papier proberen te zetten. Ga met jezelf aan het brainstormen.

 

Maak overal een doelboom voor. Dat werkt voor mij altijd erg goed.

 

De middelen zullen dan onderzocht moeten worden en dat kan inderdaad overal. Vooral op internet is veel informatie. En natuurlijk de sites die Fred Wiersma hierboven noemt.

 

Zodra je alles meer op een rij hebt zullen denk ik langzaam je vragen beantwoord worden.

 

Veel succes, :)

Link naar reactie
  • 0

Als ik je topic lees en in mijn achterhoofd hou dat je juriste bent, dan gaat het jou waarschijnlijk vooral om de praktische uitvoering, het laten maken van het product.

 

Ik weet er zelf niets vanaf, hopelijk anderen hier wel. Waar ik zelf aan zou denken is om online even op zoek te gaan naar een bedrijf wat ook zelf iets heeft ontworpen en heeft laten maken. Als dit in een geheel niet concurrerende branche is dan zou je die ondernemer kunnen vragen hoe hij/zij dit heeft aangepakt. Als je met een aantal ondernemers hebt gesproken dan ben je denk ik al een stuk wijzer.

 

Ik ken zelf wel een aantal leveranciers van kleding (die zelf laten maken in India etc) maar die zijn allemaal gericht op biologische materialen dus daar heb je denk ik niet zoveel aan omdat daar dan weer extra hobbels bij komen kijken die voor jou niet nodig zijn misschien.

 

Verder zou je kunnen kijken welke brancheverenigingen er zijn voor jouw branche en daar contact mee opnemen. (Staan op de KvK site, wel een beetje verborgen maar ze staan wel ergens).

Link naar reactie
  • 0

Hi Marina,

 

Ik heb 't een en ander laten produceren in China en kan je wel een contactpersoon geven.

Hij is snel en spreekt engels, wat zeldzaam is voor een chinees!

 

Voor badpakken textiel en vervaardigen kun je ook in spanje kijken.

Wil je het textiel ook zelf ontwerpen? Want dan zit je wel aan het aantal meters vast.

 

Zoeken van een goede leverancier is inderdaad het moeilijkste en het meest tijdrovende.

 

Belangrijk is hoe wordt het geleverd onder welke Incoterms? FOB? Dat moet je uitzoeken.

 

Het verschepen uit China laat ik door een NL bedrijf doen, als er iets misgaat dan is het makkelijker communiceren.

 

Voor de douane moet je weten welke Taric code jouw product heeft, dat is ook een heel gezoek. En de taric code verteld je ook meteen hoeveel invoerrechten je moet betalen.

 

Verder, mijn eerste zending was een ramp, ik dacht alles wel even online te doen. De samples zagen er goed uit maar de uiteindelijke zending was vreselijk. Ik heb 1 ding geleerd je zult altijd een tripje moeten maken ter controle.

 

Mocht je nog iets willen weten kun je me mailen pm-en.

 

Nadine.

 

hoi nadine, ik heb je mailadres even uit dit bericht gehaald om te voorkomen dat het voor doeleinden wordt gebruikt die je niet voor ogen had toen je dit bericht plaatste. contact hebben kan via de kleine groene PM-knop (personal message) links naast dit bericht in het profiel van jou

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.