RTL4 programma Ik begin voor mezelf. Discussieer mee!

Aanbevolen berichten

Nav de oproep van Karen hier:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=51;action=display;threadid=23560

 

leek het mij leuk om op HL dit programma te volgen. Ik heb zojuist gekeken en kwam tot het volgende:

 

Dit programma is wel een les voor onderners die willen starten. In dit geval Horeca:

 

Bas en Pedro's Horeca complex op de camping. Klassiek verkeerd starten...

 

- geen ervaring in de horeca (zie daarom de onderstaande problemen)

- geen personeel vlak voor de start

- helft van het benodigd personeel bij de start

- de borden en bakjes discussie bij de groothandel: echt lachen...

- snackbargasten met ijs en friet op het restaurantterras die de dure tafels bezet houden (klassieke misser!)

- warm eten laten staan om drankjes te gaan halen

- voorraden op voordat de avond over is

- ach shit: regen en de camping blijft leeg...

- ijsmachine kapot en je 5 weken af laten schepen door de leverancier

 

Hopelijk leren we ooit nog eens of ze nog steeds ondernemen...

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Ik vond het op zichzelf wel een vermakelijk programma. Had alleen gehoopt dat er meer gefocust werd op het daadwerkelijke starten.

 

Dus meer het hele traject voordat de eerste omzet binnenkomt. Dat het hele starterstraject met beginnende ondernemers word doorlopen zoals afspraak bij de KVK, belastingdienst, boekhouder/accountant etc. etc. Programma had naar mijn idee nu meer weg van een ned. 1 programma zoals "het roer om".

Link naar reactie

Ik vond het op zichzelf wel een vermakelijk programma. Had alleen gehoopt dat er meer gefocust werd op het daadwerkelijke starten.

 

Dus meer het hele traject voordat de eerste omzet binnenkomt. Dat het hele starterstraject met beginnende ondernemers word doorlopen zoals afspraak bij de KVK, belastingdienst, boekhouder/accountant etc. etc. Programma had naar mijn idee nu meer weg van een ned. 1 programma zoals "het roer om".

Daar komt een speciale aflevering op zondagochtend RTL7 10.40 uur

Welk advies krijgen Bas en Pedro?

Hoe goed zijn Bas en Pedro als ondernemers? Hebben ze overal aan gedacht? De antwoorden op deze en andere vragen, worden tijdens de uitzending op RTL7 gegeven door specialisten van .......(sponsors)

Link naar reactie

Ik heb vanmorgen de uitzending bekeken en die viel eigenlijk wel een beetje tegen.

Je ziet wat intervieuws en de heren geleerden geven hun oordeel over de vraag of de nieuwe ondernemers het gaan redden maar echt interessant was het niet.

 

Ze hebben ook een website bij dit programma waar op zich wel nuttige info is te vinden..

 

Wat mij betreft is het wel een leuk programma om te zien maar of het echt leerzaam is weet ik zo net nog niet..

 

Karen

Link naar reactie

Hallo allen,

 

Ik heb de afgelopen weken een paar keer het programma "Word ik rijk" met HenkJan Smits bekeken (komt ergens laat op de avond voorbij). Daar interviewt hij telkens een miljonair. De afgelopen 2x waren mensen die zelf met hard werken (lees: ondernemen) hun vermogen zelf hadden verdient.

Afgelopen week ook een deel van het startersprogramma gezien, maar in alle eerlijkheid vond ik de portretten van de miljonairs stukken leuker om naar te kijken. En dat voor iemand die zich al 10 jaar bezighoudt met (oa) startend ondernemerschap en die zelf onderneemt voor het plezier en niet voor het geld...

 

Groeten andere Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Hallo,

 

Ik vond de aflevering van afgelopen woensdag erg goed. Het was erg spannend om Patrick te volgen, vooral omdat er zoveel met hem gebeurde. En de zondag uitzending vond ik deze keer ook nog eens nuttig!!

 

Ik ben benieuwd hoe het met de bed & breakfast gaat lopen!Dat zullen we vanavond zien;)!

 

Groeten Midas

Link naar reactie

Hoi Midas, en welkom op HigherLevel.

 

Bedankt voor je bijdrage.

 

Is dit de manier waarop LVB Networks probeert reclame te maken voor haar programma's?

 

Wees dan gewoon eerlijk en zet erbij dat je van LVB bent.

 

Doe mee aan de discussie, lever info die wij nog niet hebben, geef previews over de komende afleveringen en ik weet zeker dat dat meer kijkers genereert dan als anonieme (behalve voor de mod's :)) poster te proberen mensen warm te krijgen voor je programma.

 

Ben benieuwd naar je input

 

Frans

Link naar reactie

Dankje Frans!

 

Oke dat is een goede tip dus hierbij alvast een vooruit blik voor volgende week(primeur!) om mijn slechte gedrag recht te zetten:

 

NOOSA met Nathalie 36 en Alette 39 in de hoofdrol

 

Wat gaan ze opzetten? Deze zeer creatieve dames zijn begonnen in damesriemen. Ze leggen ieder 40.000 euro spaargeld in en gaan aan de slag.

Het is niet zomaar een riem het is een riem met verwisselbare elementen die je erop kunt klikken. Het nieuwe riemenconcept. Deze marketingdames hebben er uitgebreid over nagedacht en denken met NOOSA een gat in de markt te hebben gevonden bij jonge, modebewuste dames met een goed gevulde portemonnee. Nu hopen op een nieuw succesnummer!

 

Dit is weer iets heel anders dan de slaapfabriek die woensdag is uitgezonden. Ik ben trouwens best benieuwd wat de reacties hier op waren:)!

 

Groetjes Midas

Link naar reactie

Noosa riemen:

 

Productontwerper Martijn Homan heeft‘Chunks’ ontwikkeld in Nepal

Productontwerper Martijn Homan is eind maart voor een maand naar Kathmandu in Nepal vertrokkenvoor een project van DDiD. Naast zijn werk als grafisch vormgever ontwerpt Homan onder de naam labelh unieke en gelimiteerde sieraden en accessoires. In Nepal gaat Homan met ambachtslieden van fair trade organisatie Manushi een collectie Chunks ontwikkelen voor NOOSA - Amsterdam. Deze Chunks zijn kleine verwisselbare elementen, die op een riem bevestigd worden waarmee een originele en persoonlijke uitstraling wordt gecreëerd. Martijn Homan hield een weblog bij van zijn ervaringen in Nepal.

 

De riemen met Chunks zijn een concept van NOOSA-Amsterdam, in wiens opdracht DDiD ontwerper en producent heeft geselecteerd. Verkoop en marketing van de Chunks die door Homan in Nepal worden ontwikkeld is in handen van NOOSA-Amsterdam.

 

Een riem met een uniek en exclusief drukkerssysteem dat als sluiting dient en waarop de Chunks kunnen worden bevestigd, dat is het concept van NOOSA-Amsterdam. De NOOSA riemen zijn gemaakt van hoogwaardig, natuurlijk gelooid leer, dat door het dragen een mooi geleefd karakter krijgt. De Chunks zijn stijlvolle elementen, uit verschillende landen, met ieder een eigen verhaal. De Chunks zijn eenvoudig te verwisselen, waardoor het maken van talloze combinaties mogelijk is. Zo kun je de riem steeds aanpassen aan je outfit of je stemming. Noosa-Amsterdam beschrijft de Chunks als ‘souvenirs van jezelf’. Het zijn elementen die het gevoel geven of je ze ergens vandaan hebt meegenomen. NOOSA riemen en Chunks zijn vanaf september verkrijgbaar in Nederland, in dameskleding boetieks in het hogere segment.

 

Homan was eerder voor DDiD in Peru, waar hij een collectie sierraden ontwikkelde. Net als in Peru wil Homan in Nepal kennis uitwisselen en inspiratie opdoen hoe gezamenlijk een eerlijk product ontwikkeld kan worden.

 

Bij de ontwikkeling van de Chunks in Nepal wordt gewerkt met ambachtslieden van de fair trade organisatie Manushi. Deze organisatie richt zich op het verbeteren van de levensomstandigheden van met name vrouwen in Nepal door het overdragen van kennis op het gebied van design en productontwikkeling voor de Westerse markt. Op die manier wordt duurzame economische ontwikkeling gestimuleerd.

 

bron: DDID

 

noosa amsterdam

Link naar reactie

Nav de oproep van Karen hier:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=51;action=display;threadid=23560

 

leek het mij leuk om op HL dit programma te volgen. Ik heb zojuist gekeken en kwam tot het volgende:

 

Dit programma is wel een les voor onderners die willen starten. In dit geval Horeca:

 

Bas en Pedro's Horeca complex op de camping. Klassiek verkeerd starten...

 

- geen ervaring in de horeca (zie daarom de onderstaande problemen)

- geen personeel vlak voor de start

- helft van het benodigd personeel bij de start

- de borden en bakjes discussie bij de groothandel: echt lachen...

- snackbargasten met ijs en friet op het restaurantterras die de dure tafels bezet houden (klassieke misser!)

- warm eten laten staan om drankjes te gaan halen

- voorraden op voordat de avond over is

- ach shit: regen en de camping blijft leeg...

- ijsmachine kapot en je 5 weken af laten schepen door de leverancier

 

Hopelijk leren we ooit nog eens of ze nog steeds ondernemen...

 

groet

Joost

 

Is dit nou een succes geworden aangaande de kijkcijfers?

Link naar reactie
CIJFERS

 

Kijkcijfers aflevering 1 (Bas en Pedro met Bram’s Corner)

Woensdag 27 mei: 380.000

Zondag 31 mei: 67.000

RTL Z van 1-5 juni: 232.000

 

Kijkcijfers aflevering 2 (Susan met About Flowers)

Woensdag 3 juni: 383.000

Zondag 7 juni: 76.000

RTL Z van 8-12 juni: 205.000

 

Websitebezoek www.ikbeginvoormezelf.com

In de periode 1 juni t/m 8 juni

 

Totaal aantal bezoekers: 4549

Gemiddeld aantal bezoekers per dag: 546

Hoogste aantal bezoekers: donderdag 4 juni - 685

 

bron: lvbnetworks

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.