• 0

Multilevel marketing

Hallo iedereen, wie van jullie is bekend met dit begrip en heeft

ervaring met Welness Business partners.

Ik zit eraan te denken om het erbij te doen, is dit verstandig...let wel ik doe het erbij!

 

Ik zou voor 99 Euro mijzelf moeten inkopen en dan mag ik via hun naam producten verkopen, ik krijg dan trainingen.

Gezien ik 23 ben is het een goedkope manier om cursus te volgen ;)

 

Ik hoor het graag !

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Alkmaarder,

 

Ik mag wel zeggen dat ik op dit terrein een expert ben. In de loop der jaren heb ik vele van deze zaken voorbij zien komen en heb regelmatig bijeenkomsten bezocht. En telkens werd weer aangegeven dat je in korte tijd veel geld kan verdienen.

 

Er is maar 1 antwoord mogelijk op dit fenomeen: NIET DOEN!!!!! De enige die er veel geld mee verdienen zijn de bedenkers van dit fenomeen.

 

Het principe is heel simpel: Jij moet eerst investeren in deelname en producten en vervolgens moet je je ingelegde geld maar weer zien terug te verdienen. In de eerste periode lukt het de meesten nog wel om enthousiaste familie over te halen, maar uiteindelijk zul je ook wildvreemden moeten benaderen. En dan blijkt dat die meestal ook al contact hebben met iemand uit hun eigen familiekring die handelt op deze wijze. Met andere woorden de spoeling wordt dunner en dunner. Het begint je nu wel duidelijk te worden dat er weer sprake is van een pyramidesituatie.

 

Vraag jezelf eens af; als deze wijze van werken zo lucratief en interessant is, waarom blijft iedereen dan toch gewoon voor zijn baas werken?

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
  • 0

totally agreed.

 

Het concept Multi Level Marketing wordt door het gros van de higherlevelaars (namelijk echte ondernemers, echte ondernemers in spe, echte ondernemers adviseurs en gewoon leuke lui) als een verrotte ziekte beschouwd.

 

In theorie klinkt het allemaal fantastisch, maar als je vrijheid wilt en wilt ondernemen, maak dan iets... Zet iets op waar je in geloofd. Ga dus echt een onderneming starten, ga bloeden, ga zweten, ga vechten. Ondernemen en rijk worden is namelijk niet simpel.

 

Als je snel rijk wilt worden dan moet je een staatslot kopen :P

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ok bedankt voor de adviesen, ik ben ook zeer onervaren als het gaat om dit fenomeen.

Ben wel in het bezit van eenmanszaak maar dit leek me wel handig...!

 

Snel rijk worden is mijn doel niet, en dat de spoeling dun is leek me ook, hoewel ik gisteren toch wel mensen heb gesproken die er echt aan verdienen...!

 

Pyramide spel klopt, alleen is dat bij een werkgever ook, ik werk maar hij strijkt het op !

Dus mijn "werk" gaat naar de hoogste rang, ook zal zet ik nog zoveel om...!

 

Nogmaals bedankt voor de adviezen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor ik mijn eigen bedrijf in de IT sector ben gestart heb ik volgens een multilevel marketing systeem gewerkt. Amway (zie www.amway.nl) was een multilevel marketing systeem waar je winstpercentage afhing van je maandelijkse omzet.

 

Ik was overwegend tevreden van de manier van werken maar de sector waarin Amway opereerde lag me niet zo (huishoudelijke producten). Ik heb er in ieder geval heel veel zaken bijgeleerd die me dagelijks van pas komen in mijn huidige activiteiten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

tja, ik persoonlijk zou toch voor een andere leerschool kiezen. Alhoewel ik zelf ooit in australie voor Amway ben gevallen, dus ik had ook een zwakte.

 

Het grootste nadeel van MLM is dat het allemaal zo fake is, elkaar helpen en daar rijk van worden is wat je verkocht wordt. Er zijn slechts een heeeeeeel klein aantal mensen die er daadwerkelijk ook geld mee verdienen, de rest zijn werkpaarden en slaafjes.

 

Mijn advies, loop er met een grote boog omheen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hierin geef ik zrski helemaal gelijk, rijk worden doe je er niet van. Ik ken maar heel weinig mensen die met Amway echt rijk geworden zijn. Ik verdiende pakweg 5 jaar geleden ongeveer € 1250 per maand met Amway, ik werkte wel 6/7 zo'n 12u per dag. Dus echt veel heeft het me niet opgebracht.

 

Toch blijf ik erbij, ik heb er dingen geleerd die ik vandaag nog steeds gebruik in mijn eigen onderneming.

 

Het is een keuze die je moet maken en 100 euro instapgeld is nu geen fortuin ook hé, aan jou de keuze ...

 

Veel plezier

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me afvraag bij deze situatie, is of die 99 euro alles is wat je als startkapitaal nodig hebt... Ik heb eerder het vermoeden dat dit slechts het beginnetje (een lokkertje) is..............

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

OK, heb redelijk goed geslapen vannacht maar ik denk dat er nog wel wat gif in mijn toetsenbord over is:

 

MLM bestaat alleen maar uit lokkertjes, het is een basisvorm van brainwashing en het is totaal hopeloos om je hierdoor te laten beïnvloeden. Als je bereid bent om al je vrienden en kennissen kwijt te raken en als slaafje achter wat slavendrijvers aan te hobbellen zou ik zeker gaan MLM-en. Als je een greintje zelfrespect hebt, een net iets meer dan gemiddeld IQ en je je vriendenkring belangrijk vindt dan zou ik er dus met een grote boog omheen lopen :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens zrski! Ik bedoelde dit ook als een waarschuwing richting alkmaarder, dat hij zich niet rijk moet rekenen over dat het hem 'maar' 99 euro kost... De kans is groot dat er na die tijd weer een, minstens net zo verleidelijk, aanbod voor je klaar licht die je 399 euro kost, en daarna 2999 euro, enz... enz... net zo lang tot je zoveel hebt uitgegeven dat je gevangen zit in hun web om het allemaal terug te kunnen verdienen...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0
Pyramide spel klopt, alleen is dat bij een werkgever ook, ik werk maar hij strijkt het op !

Dus mijn "werk" gaat naar de hoogste rang, ook zal zet ik nog zoveel om...!

 

Ehm, ja. Maar je werkgever loopt wel alle risico's, je premies worden betaald en als jij een tijdlang niks omzet kan hij je er ook niet zomaar uitgooien.

Hij heeft wel voor alle randvoorwaarden gezorgd waardoor jij je werk goed kunt uitvoeren, als jouw functie-omschrijving 'verkoop', 'sales' of 'marketing' bevat, word je daar toch voor betaald? Als je ergens als systeembeheerder werkt en je haalt alle orders binnen zou ik het sowieso verdacht vinden ::)

 

Als je een sales kanjer bent kan je op veel plekken aan de slag, ook met provisieregelingen-- daar heb je geen MLM voor nodig. Hoe dan ook veel succes met je keuzes en je onderneem-aspiraties.

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Ben ook wel eens naar de Welness sekte gelokt met mooie voorwendselen. Alleen al het idee dat ik op zo'n manier mensen zou moeten trekken.... Hier ging het trouwens wel om grotere bedragen. Volgens mij moest je voor minstens 1000 euro aan troep bestellen. Dat is leuk voor degene die boven jou in de piramide zit, maar dan moet je het maar proberen kwijt te raken.... :-\

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
Ik was overwegend tevreden van de manier van werken maar de sector waarin Amway opereerde lag me niet zo (huishoudelijke producten). Ik heb er in ieder geval heel veel zaken bijgeleerd die me dagelijks van pas komen in mijn huidige activiteiten.

Waarschijnlijk bedoel je de ordinaire verkoopkunstjes 'leren'. Natuurlijk kun je dit in de praktijk gebruiken.

 

Bij dit soort -snel rijk worden- toestanden verkoop je volgens mij een slecht produkt waar niemand wat aan heeft.

 

Mijn advies is zoek een goed produkt waar je achter staat en ga dit proberen te verkopen. Er zijn vele goede produkten en als je op provisiebasis wil verkopen zullen vele bedrijven hiervoor open staan (en de eerste 100 eurotjes die hou je gewoon in je zak). Bovendien zal dit 'leukere' ervaringen opleveren dan je vriendenkring iets proberen aan te smeren. De verkoopkunstjes leer je vanzelf (ook met een goed produkt).

 

EN

 

Een goed produkt verkoopt zichzelf alleen een goede verkoper kan dit nogal versnellen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hebben we nu niet zo'n beetje alles gezegd wat er te zeggen valt over MLM? Het heeft in ieder geval niks met ondernemen te maken en je moet het ook niet doen. Onder geen enkele voorwaarden.

 

Is er iemand voor om deze discussie te sluiten? Nog een laatste woord misschien? Ander gaat ie morgen dicht.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.