• 0

prijsbepaling domeinnaam

Beste mensen,

 

Ik heb een domeinnaam op het oog echter deze moet ik kopen. de verkoopprijs is € 750.00 ex btw en / of huurprijs is 15.00 per maand.

ik heb de resultaten op google laten onderzoeken en hier kwam het volgende uit:

vraag pm in google: 260

aanbod in google:

Normaal: 7860

titel:223

links 4070

adwords:10

max 4070

KER:111

 

Ik wil graag deze domeinnaam voorlopig naar mijn website laten doorlinken alleen zit ik met de vraag... Is het het geld waard?

Is er iemand die op basis van deze gegevens kan zeggen of het de investering waard is? ik moet best veel hebben vanuit internet, maar kopen is toch weer € 750.00..wat ik toch een behoorlijke investering vind..

wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

 

mvgr ronny.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het zo lees is het niet alleen een domeinnaam maar zit er ook een site bij?

Want waar komen anders die links vandaan? Of linkt de domeinnaam nu naar een andere site?

 

Wat bedoel je verder met adwords:10 en max:4070

 

Ik neem aan dat KER de Keyword Effeciency Rate is, maar dat doet weer vermoeden dat er wel een site achter de domeinnaam hangt,

 

Ofwel : zou je iets meer toelichting kunnen geven?

 

Los daarvan is het trouwens bij de meeste domeinnamen gewoon wat de gek ervoor geeft.

Hoeveel bezoekers komen er nu, hoeveel extra bezoeker en conversies denk je dat het voor jou op gaat leveren, en wat zijn die conversies waard voor jou de komende, laten we zeggen, 3 jaar.

 

Als je denkt dat je meer dan 750,-- winst extra kunt maken in de komende 3 jaar dankzij die domeinnaam, dan zou ik het gewoon doen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het is maar net wat jij met de domeinnaam wilt gaan doen en of die domeinnaam echt bij jouw bedrijf past.

Ik het niet mogelijk om een domeinnaam te nemen die er op lijkt.

 

Ikzelf vindt € 750,00 niet echt veel (als de domeinnaam echt van levensbelang is voor jou).

Ikzelf heb ook wel verkocht en gekocht voor deze prijzen (of nog meer), zonder maar ook te kijken hoeveel links / verkeer er is naar de aan-te-kopen domeinnaam (als er een website op draait).

 

Je moet je afvragen wat je ermee wilt, en of het dan een echte toevoeging voor je is!

Link naar reactie
  • 0

In een ander topic deed je je beklag over een concurrent die op een domeinnaam die jij had willen kopen dezelfde dienst was gestart.

 

help, dienst is gekopieerd onder eenzelfde, langer bestaande domeinnaam..

 

Ik weet niety of het nu om hetzelfde mogelijke probleem gaat, maar door nu 750,- E te investeren kan je dat nu in ieder geval voorkomen. Ik weet niet hoe winstgevend jouw business is, maar dat zal voor mij toch een reden zijn om die domeinnaam te kopen.

Link naar reactie
  • 0

Kruising,

 

Het is natuurlijk niet zo dat je even een zin uit een ander topic kunt quoten en daar hierop verder kunt borduren. Door alleen maar deze zin te quoten mis je de essentie van mijn andere topic, daar gaat het hier niet over.

Als ik een investering doe dan moet dat zijn omdat om geld op te laten leveren. Afhankelijk van mijn financiële situatie en de hoogte van de investering moet dit ook nog eens binnen een bepaalde termijn gebeuren.

Ik kan het niet opbrengen om maar iets te kopen met als achterliggende gedachte, dat mijn concurrenten dit dan niet kunnen. Dat is (in mijn geval, op dit moment) hoogstens een prettige bijkomstigheid.

 

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Het punt is dat je nieuwe domeinnaam (even met ronny contact gehad via pm) niet heel veel verschilt van je huidige.

 

Je kunt je natuurlijk afvragen, als je hem alleen maar doorlinkt naar je huidige site, wat de toegevoegde waarde is.

 

Want alleen op de nieuwe domeinnaam wordt je niet gevonden als er geen content achter zit, en zal men eerder bij de originele site uitkomen die wel/betere content bevat.

 

De domeinnaam is dus alleen interessant als hij in het geheugen van mensen blijft hangen voor herhalingsbezoeken of bij reclamecampagnes

 

bijvoorbeeld www .paarsekrokodil.nl in plaats van www .bestrijdingvanbureaucratiebijdeoverheid.nl

 

Aangezien beide domeinnamen op die manier niet sterk verschillen en beide eenvoudig onthouden worden zou ik het niet doen, maar de centen stoppen in verdere optimalisatie van de eigen site

Link naar reactie
  • 0
door deze beter naam is verkeer met minimaal 20% gestegen

 

Meer (willekeurig) traffic zet nog niet direct zoden aan de dijk. Bij 5 seconden over jullie website navigeren, valt mij op dat plaats en verzorgingsgebied mij niet direct duidelijk werden. Ook het netnummer is er niet een die iedereen weet.

 

Goede tips om een domeinnaam niet te huren, of het moet als doorverwijzing zijn. Als er naast de naam van 750 EURO meer verwante beschrijvende namen zijn, blijft het natuurlijk altijd nog een redelijk bedrag. Rekenen of schatten dus, wat ie je waard kan zijn.

 

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Huren van een domein naam is absoluut geen optie. Wordt ook vrijwel door niemand meer gedaan trouwens.

Tegenwoordig kan en mag iedereen een domeinin registreren. Zelfs particulieren. Dat was een paar jaar geleden anders en daaruit ontstond het huren.

 

Aangezien jij een belangrijk deel van je bedrijfsactiviteiten op deze naam wil laten draaien is het verstandiger deze te kopen.

Wat de prijs betreft kan eigenlijk niemand een uitspraak doen. De waarde van het domein hangt voor jouw voornamelijk af van de gebruikte naam. Alle andere gegevens zijn minder relevant.

 

750€ is echter geen schokkend bedrag als je weet dat sommige (nog niet eens bijzondere) domeinnamen voor 1500-3000 euro verhandelt worden.

 

De vraag is dus vindt jij het dat bedrag waard ? Zo ja, kopen. Zo niet, laat gaan ...

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

Frans Sijtsma heeft het reeds gezegd. Een domeinnaam zonder website heeft voor zoekmachines geen waarde. De uitzonderingen zijn 'Type-in domeinnamen' die spontaan bezocht worden via de adresbalk.

 

De enige domeinnamen die je absoluut in bezit moet hebben als bedrijf zijn uwbedrijf.nl, uwbedrijf.be, uwbedrijf.com, en uwbedrijf.eu. De buitenlandse tld's natuurlijk enkel als er plannen zijn om de dienst/product ooit in het buitenland aan te bieden. De rest is optioneel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.