• 0

Duitse juridische kennis gevraagd ivm "Abmahnungen"

Wie heeft er hier duitse juridische kennis, ik stel deze vraag omdat ik op diverse fora berichten heb gelezen, van wanneer ja je op de duitse internetmarkt begeeft je moet voldoen aan strikte voorwaarden en eisen,omtrent je gegegevens en andere zaken, zoniet dan kan je een Abmahnung ontvangen.

 

Er zijn duitse advocaten die hier een broodwinning van maken wie weet hier meer over?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Wie heeft er hier duitse juridische kennis, ik stel deze vraag omdat ik op diverse fora berichten heb gelezen, van wanneer ja je op de duitse internetmarkt begeeft je moet voldoen aan strikte voorwaarden en eisen,omtrent je gegegevens en andere zaken, zoniet dan kan je een Abmahnung ontvangen.

 

Er zijn duitse advocaten die hier een broodwinning van maken wie weet hier meer over?

 

Klopt inderdaad. Relatie van mij heeft een 'Abmahnung'' gehad over haar voorwaarden die niet conform de wetgeving waren (geneuzel, maar goed...). Haar site lag 5 dagen plat tot de voorwaarden correct waren.

 

Dus ik heb mijn voorwaarden door een advocaat laten checken, mijn 'Impressum' klopt, want ik heb inderdaad geen zin in dat soort toestanden.

 

(google maar op "Abmahnung+AGB")

Link naar reactie
  • 1

Een relatie van mij is betrokken bij een nederlands-duitse firma die opereert bij ons net over de grens.

Ze houden zich o.a. bezig met financien, verzekeringen, fiscale zaken en juridische zaken. Als je interesse hebt kan ik

je een pm sturen met zijn gegevens.

Groet,

Jeroen

 

EDIT; vergeten te vermelden maar ze zijn met name gericht op het internationale karakter t.a.v. het zaken doen tussen beide landen.

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.