Op 21 april is bij mij een alarmsysteem geïnstalleerd. Op 23 april kwam de eerste storing waardoor ik het systeem niet meer kon gebruiken. Na veel bellen met meldkamer en leverancier kwam uiteindelijk op 13 mei een monteur langs, Deze constateerde dat het systeem in onze kantoor/huiselijke situatie niet goed kon werken en stelde een ander systeem voor waarbij ik door het hele huis op alle ramen en deuren magneetcontacten en glasbreukmelders zou krijgen. Dit was voor mij niet acceptabel noch los van het feit dat alle kozijnen hier over een poosje worden vervangen en de boel weer opnieuw kan beginnen.
De hoofdmonteur die vervolgens op 19 mei langskwam heeft e.e.a. aan de melders aangepast waardoor het oorspronkelijke probleem inderdaad opgelost lijkt. Echter, vandaag kwam mijn man op het idee eens te testen of de aangepaste melders überhaupt nog wel werkten.....niet dus! Na inschakeling van het alarm kon ik daarna doodgemoedereerd door de achterdeur binnenlopen, de melders in de huiskamer reageerden nergens op, ook niet als we recht in de straal op en neer springen. Schijnveiligheid dus.
Inmiddels ben ik het aardig zat. Op 8 mei heb ik de leverancier al een brief gestuurd dat ik hem nog twee weken gunde om de problemen op te lossen en het systeem naar tevredenheid te doen functioneren en anders ontbinding van de overeenkomst + schadevergoeding eiste.
A.s. dinsdag komt opnieuw een monteur langs. Ik heb er onderhand weinig vertrouwen meer in, temeer omdat de eerste monteur al direct aangaf dat het systeem in onze kantoor/huis situatie niet naar behoren zou kunnen functioneren, althans niet zoals in de koopovereenkomst overeengekomen.
Welke stap(pen) raden jullie mij aan te zetten wanneer volgende week inderdaad blijkt dat het systeem niet zal functioneren zoals overeengekomen?
Ik heb inmiddels drie keer twee uur werkloos hier rondgehangen (nog buiten de oorspronkelijke installatie), klanten moeten afbellen en zelfs een keer een afspraak bij een klant moeten afbreken vanwege een (naar later bleek) valse alarmmelding. Ontbinding van de overeenkomst + schadevergoeding voor gederfde inkomsten lijkt mij redelijk maar wat zeggen de experts?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marjan
Marjan
Graag advies van de experts hier:
Op 21 april is bij mij een alarmsysteem geïnstalleerd. Op 23 april kwam de eerste storing waardoor ik het systeem niet meer kon gebruiken. Na veel bellen met meldkamer en leverancier kwam uiteindelijk op 13 mei een monteur langs, Deze constateerde dat het systeem in onze kantoor/huiselijke situatie niet goed kon werken en stelde een ander systeem voor waarbij ik door het hele huis op alle ramen en deuren magneetcontacten en glasbreukmelders zou krijgen. Dit was voor mij niet acceptabel noch los van het feit dat alle kozijnen hier over een poosje worden vervangen en de boel weer opnieuw kan beginnen.
De hoofdmonteur die vervolgens op 19 mei langskwam heeft e.e.a. aan de melders aangepast waardoor het oorspronkelijke probleem inderdaad opgelost lijkt. Echter, vandaag kwam mijn man op het idee eens te testen of de aangepaste melders überhaupt nog wel werkten.....niet dus! Na inschakeling van het alarm kon ik daarna doodgemoedereerd door de achterdeur binnenlopen, de melders in de huiskamer reageerden nergens op, ook niet als we recht in de straal op en neer springen. Schijnveiligheid dus.
Inmiddels ben ik het aardig zat. Op 8 mei heb ik de leverancier al een brief gestuurd dat ik hem nog twee weken gunde om de problemen op te lossen en het systeem naar tevredenheid te doen functioneren en anders ontbinding van de overeenkomst + schadevergoeding eiste.
A.s. dinsdag komt opnieuw een monteur langs. Ik heb er onderhand weinig vertrouwen meer in, temeer omdat de eerste monteur al direct aangaf dat het systeem in onze kantoor/huis situatie niet naar behoren zou kunnen functioneren, althans niet zoals in de koopovereenkomst overeengekomen.
Welke stap(pen) raden jullie mij aan te zetten wanneer volgende week inderdaad blijkt dat het systeem niet zal functioneren zoals overeengekomen?
Ik heb inmiddels drie keer twee uur werkloos hier rondgehangen (nog buiten de oorspronkelijke installatie), klanten moeten afbellen en zelfs een keer een afspraak bij een klant moeten afbreken vanwege een (naar later bleek) valse alarmmelding. Ontbinding van de overeenkomst + schadevergoeding voor gederfde inkomsten lijkt mij redelijk maar wat zeggen de experts?
Vast dank voor jullie aandacht.
groeten,
Marjan
maak eens een buiteling:
www.saltoadvies.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21116-geschil-met-leverancier/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag