• 0

Samenwerking

Dag iedereen,

 

Ik wil mijn bedrijf niet verkopen, maar wil mijn bedrijf samenvoegen met het bedrijf van iemand anders en vraag me af wat de beste structuur daar voor is.

 

De structuur van mijn bedrijf is: Persoon - Werk BV, waarde van het bedrijf: 800.000

De structuur van het bedrijf om mee samen te voegen: Persoon - Personal Holding - Werk BV (Werk BV is 1 maart 2007 opgericht) waarde van het bedrijf: 2.800.000

 

Het bedrijf waar ik mee wil samenwerken is een fiscale eenheid, en we willen dit niet graag verbreken. We willen de onderneming drijven vanuit een pand van mijn vader die 5% van de aandelen bezit en onder een andere naam. Het moet een geheel worden en eventueel willen we het over een tijdje verkopen.

 

Daarnaast willen we sowieso zo min mogelijk betalen aan belasting. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Welke structuur moet er opgericht worden? Ook rekening houdend met de 3 jaarsregeling?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wat willen jullie zelf qua rechtsvorm, en hoe lang de tijd hebben jullie om het op te zetten?

Wil je samen een VOF, een joint venture via een BV (fiscale eenheid vpb is dan uitgesloten), alleen samenwerken?

 

Waarom willen jullie de huidige fiscale eenheid niet verbreken/wat zou het kosten om dat wel te doen?

 

Wanneer willen jullie (op zijn vroegst) verkopen, wat wil je dan verkopen (alles, een deel), wil je dat ook anderen kunnen investeren?

 

Met welke 3-jaarsregeling moet rekening worden gehouden?

 

De structuur is uiteraard afhankelijk van wat jullie - buiten het fiscale - zelf willen. Daarop kan de fiscale structuur dan ook worden afgestemd.

 

Er zijn nog veel meer vragen te beantwoorden voordat een definitieve structuur kan worden voorgesteld. Daar ga je op dit forum waarschijnlijk niet uitkomen, maar we kunnen natuurlijk wel een poging wagen. Bij de daadwerkelijke uitvoering zou ik je wel aanraden om de benodigde adviseurs in te schakelen, accountant en notaris zul je vermoedelijk toch wel nodig hebben en een fiscalist en een jurist lijkt me ook geen overbodige luxe.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.