• 0

Import uit China: beoordeling betrouwbaarheid fabrikant en contract

Beste mensen, Ik wil beginnen met het importeren van een product uit China en heb al een lijstje gemaakt van fabrikanten en tussenhandelaren die ik wil benaderen. Ik heb hierover twee vragen:

 

Is er een instantie waar ik kan controleren of het bedrijf wel echt bestaat en of het geen oplichters zijn? Ook wil ik graag controleren of het echt de fabrikant betreft en geen tussenhandelaar. (Ik las op het forum dat veel tussenhandelaren op alibaba.com zich uitgeven voor fabrikant). Kan ik me hiervoor tot een Chinese kamer van koophandel of andere instantie richten?

 

Mijn tweede vraag betreft het vast leggen van afspraken. Als ik de voorwaarden waar product en levering aan moeten voldoen vast wil leggen, waar moet ik juridisch gezien rekening mee houden? De fabrikant kan wel een contract ondertekenen en opsturen, is dat echter rechtsgeldig en kan je daar werkelijk iets mee als het misloopt?

 

mvg,

Ruben

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Ruben,

 

Beste mensen, Ik wil beginnen met het importeren van een product uit China en heb al een lijstje gemaakt van fabrikanten en tussenhandelaren die ik wil benaderen. Ik heb hierover twee vragen:

 

Is er een instantie waar ik kan controleren of het bedrijf wel echt bestaat en of het geen oplichters zijn? Ook wil ik graag controleren of het echt de fabrikant betreft en geen tussenhandelaar. (Ik las op het forum dat veel tussenhandelaren op alibaba.com zich uitgeven voor fabrikant). Kan ik me hiervoor tot een Chinese kamer van koophandel of andere instantie richten?

-----------------------

** Jazeker, wij doen dit ook, maar is primair natuurlijk een princiepe van goed zaken doen van de koper (U) Wanneer U een machine in NL koopt komt U ook even kijken hoe de showroom eruit ziet en een kopje koffie.

 

In NL weet je dan over het algemeen wel of het goed zit of niet. China is natuurlijk een ander verhaal. Niet alleen zijn de afstanden nog al groot, maar de taal is ook een obstakel. Natuurlijk, het lieve meisje of jongetje achter de skype of MSN spreekt redelijk engels, maar daar wil je geen zaken mee doen. Het gaat om de personen die de beslissingen nemen of bij eventuele problemen contact persoon zijn. Hier gaat het nogal eens mis.

 

Controle is niet alleen kijken wie de legale personen achter het bedrijf zijn, maar ook de achtergrond registratie en daadwerkelijke aanwezigheid van productie of fabriek. Iets wat een tussenhandelaar natuurlijk niet heeft.

 

Maar de situatie in China ligt nog wat gecompliceerder: De tussen persoon en de fabriek hebben vaak een afspraak... Hierin mag de tussenpersoon zich profileren alsof hij voor dit bedrijf werkt en kan mensen langsbrengen bij de fabriek om te komen kijken. Als witneus kom je er dan nooit achter hoe de vork echt in de steel steekt. Lijkt onschuldig allemaal, die arme fabriek heeft niemand die engels spreekt, dus is wel te begrijpen toch ? Niet dus, want deze tussenpersoon pakt 10% minimaal van JOUW winstmarge.

 

Voordeel van een goed beeld of een onderzoek is dus dat je direkt met de fabriek kan gaan praten zonder dat er iets aan de strijkstok blijft hangen en dat je afspraken maakt met de rechtmatige verantwoordelijken in de fabriek.

 

Een tussen persoon is heel behulpzaam met aannemen van Uw order, maar veranderd zn mobieltje als er problemen zijn.

 

Probleem is echter: wanneer U via alibaba iemand benaderd je eigenlijk al te laat bent. Dan zit je aan de tussenpersoon vast. Beter is om producenten te vinden, en via andere weg de fabriek direkt, in het Chinees te benaderen alsof je iets zoekt voor de Chineze markt. Wanneer alles is uitgewerkt kom je met de mededeling dat het FOB Guangzhou moet en dan pas weten ze waar het naar toe gaat. Op deze manier kun je ECHT de laagste prijzen krijgen en goede voorwaarden.

--------------------------

Mijn tweede vraag betreft het vast leggen van afspraken. Als ik de voorwaarden waar product en levering aan moeten voldoen vast wil leggen, waar moet ik juridisch gezien rekening mee houden? De fabrikant kan wel een contract ondertekenen en opsturen, is dat echter rechtsgeldig en kan je daar werkelijk iets mee als het misloopt?

---------------------------

*** Is altijd moeilijk in China. Als je tekend is dit in algemeen onder Chineze wetgeving.Als buitenlander sta je dan niet echt sterk en al wil je procederen is de weg naar het gerecht een stap in het duister.

 

Enige wat je kan doen is een persoonlijke relatie met de verantwoordelijke partijen opbouwen, hun persoonlijk verantwoordelijk houden voor productie, regelmatig QC doen om niet achteraf in de problemen te komen.

 

In algemeenheid is het zo dat wanneer problemen met produkten daar blijven waar ze zijn ontstaan: de fabriek, er altijd een mogelijkheid is een oplossing te vinden. Als alles al in rotterdam staat en je komt er dan achter dat er iets fout is zijn de poppen aan het dansen.

--------------------------

 

Veel success

Link naar reactie
  • 0

Paul, ik kan me voorstellen dat dat wat jij beschrijft vaak voorkomt, maar het komt niet altijd voor en mijn mening is dan ook heel anders.

....

Niet dus, want deze tussenpersoon pakt 10% minimaal van JOUW winstmarge.

....

Misschien wel je eigen winstmarge, maar wat maakt het uit als hij beter dan jou kan onderhandelen en dus voor een betere prijs heeft gezorgt?

....

Een tussen persoon is heel behulpzaam met aannemen van Uw order, maar veranderd zn mobieltje als er problemen zijn.

....

Ik heb dus een tussenhandelaar, en had ook weleens pech met kwaliteit. Maar iedere keer is het netjes opgelost, kreeg ik geld terug of nieuwe levering van de artikelen. Als het om verkeerde levering ging kreeg ik de verkeerde artikelen gratis en bij nieuwe bestelling de juiste artikelen.

...

Op deze manier kun je ECHT de laagste prijzen krijgen en goede voorwaarden.

...

Ik denk dat iemand die in China woont, die de ins- en outs van de markt kent, de cultuur, etc, beter kan onderhandelen dan wij Nederlanders. ;-)

 

Ik kan me voorstellen dat er vaak slechte tussenhandelaren zijn, maar mijn ervaring is dat het alles ontzettend makkelijker maakt en je veel tijd en geld scheelt. Misschien maakt het verschil dat die van mij uit Hong Kong komt, weer net iets andere cultuur dan 'de echte Chinzen'.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste anna82

 

1 Ik denk dat elke willekeurige inkoper het hier niet mee eens is.

 

2 Ik geef toe dat er ook goede tussenpersonen zijn, feitelijke probleem is dat zij niet aansprakelijk zijn en zonder hun ben je het haasje als er echt iets fout gaat. Ik heb hier genoeg voorbeelden van mensen die met mij contact opnemen die met deze problematiek te maken hebben. Stellen dat tussenpersonen, let wel: geen bedrijven, per definitie betrouwbaar zijn is niet iets wat ik ondersteun. Het percentage oplichters is naar mijn inzien te groot om over een aanvaardbaar risico te spreken.

 

100 mp3 speler is nog wel te doen, maar echte orders doe je nooit via een tussenpersoon. Altijd direkt met de fabriek.

 

3 Honkies zijn inderdaad het chineze Uber-ras. dat denken ze zelf tenminste. Het enige wat ik zie is dat ze wellicht iets beter de westerse manier van zakendoen begrijpen en beter engels spreken. Maar een Chinees in Honkong staat vaak ook ver weg van de realiteit in China en is veelal aangewezen op Shenzhen, Zhongshan, Guangzhou etc voor productie. Daar zit zijn familie en "netwerk".

 

Doel en reden van inkopen in China is een reductie in aanschafprijs. Anders heb je hier weinig te zoeken. Alles bij elkaar optellend, risk-assesment etc is de keuze altijd aan de koper natuurlijk. Als je professioneel in China inkoopt kijk je naar elke procent en je zorgt dat er niemand mee-eet van jouw centen. Niet iedereen kan dit doen natuurlijk vanuit NL, maar kan wel de condities creeren die risico en kwaliteit/prijsverhouding garanderen en bewaken.

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat je zo negatief denkt over Chinese tussenhandelaren. Ikzelf denk daar heel anders over. Ik koop nu al bijna 6 jaar in via mijn tussenhandelaar en iedere keer zijn de problemen goed opgelost. En ook al koop je rechtstreeks in bij fabriek, je blijft aansprakelijk voor wat je doet.

 

Wat ik me afvraag, als je zelf rechtstreeks in wil kopen bij de fabriek, hoe weet je dan zeker dat je de beste prijs zal krijgen? Het lijkt mij dat een tussenhandelaar betere contacten heeft met de fabriek aangezien hij er dagelijks langs kan gaan, voor velen inkoopt dus grotere bestellingen plaatst, etc.

Link naar reactie
  • 0

{quote}Wat ik me afvraag, als je zelf rechtstreeks in wil kopen bij de fabriek, hoe weet je dan zeker dat je de beste prijs zal krijgen? Het lijkt mij dat een tussenhandelaar betere contacten heeft met de fabriek aangezien hij er dagelijks langs kan gaan, voor velen inkoopt dus grotere bestellingen plaatst, etc.

 

Dit lijkt een valide argument maar is het niet. U gaat uit van de goedheid van een persoon en ik zeg dat het beter is om vanuit feiten beslissingen te nemen: dat kan zijn de gronstofprijs, schatting aan arbeid en winstmarge voor fabriek etc.. Door deze manier krijg je echte vak kennis en is direkt onderhandelen met de fabriek gebaseerd op feiten mogelijk. Op dat moment weet je zeker dat je in de goede richting zit.

 

Nogmaals, niet alle Chinese tussenhandelaren zijn slecht, dit geef ik toe.

Link naar reactie
  • 1

 

Is er een instantie waar ik kan controleren of het bedrijf wel echt bestaat en of het geen oplichters zijn? Ook wil ik graag controleren of het echt de fabrikant betreft en geen tussenhandelaar. (Ik las op het forum dat veel tussenhandelaren op alibaba.com zich uitgeven voor fabrikant). Kan ik me hiervoor tot een Chinese kamer van koophandel of andere instantie richten?

 

Mijn tweede vraag betreft het vast leggen van afspraken. Als ik de voorwaarden waar product en levering aan moeten voldoen vast wil leggen, waar moet ik juridisch gezien rekening mee houden? De fabrikant kan wel een contract ondertekenen en opsturen, is dat echter rechtsgeldig en kan je daar werkelijk iets mee als het misloopt?

 

 

Beste Ruben,

 

jou beide vragen zijn voor mij de reden geweest om naar China te verhuizen. Een agent via alibaba.com of een vergelijkbare website is met het veranderen van email, telefoonnummer en een nieuw alibaba-account voor jou verdwenen. Een agent heeft vaak ook baat bij een hoge productie prijs, daar hangt zijn commissie van de fabrikant vanaf.

 

Wanneer ik hier iets laat produceren bezoek ik minimaal 2x de productie. 1ste keer om kennis te maken, en 2de keer tijdens het productie proces, om kwaliteit te beoordelen.

 

om rechtsgeldig een contract aan te vechten zal je veel tijd, moeite en energie gaan kosten. Je moet zorgen dat je zelf macht hebt, d.m.v. betaling, nieuwe orders etc.

 

Veel is afhankelijk van het type product dat je wilt kopen. Maar ben voorzichtig, en laat je niet foppen! je zult niet de eerste zijn die zijn neus flink stoot door te gemakkelijk te zijn, het is mij ook overkomen.

 

succes!

Link naar reactie
  • 0

Die tussenpersonen zijn heel verschillend. ik heb direct contact met zowel fabrieken als tussenpersonen. veel producten zijn bij de tussenpersonen een stuk goedkoper dan bij de fabrieken, maar de fabrieken hebben weer grotere onderhandelingsmarges. Het is een beetje ondoorzichtig soms. Het verschilt enorm per product en uiteindelijk is het een kwestie van prijslijsten opvragen en gaan vergelijken.

 

Bij nieuwe leverancier bestel ik eerst 1 product dat een beetje ingewikkeld te maken is, maar weinig geld kost. Als ze zoiets goed leveren dan overweeg ik meer te bestellen. Dan weet je na die eerste keer wellicht niet alles, maar je weet wel dat het een bestaand bedrijf is.

 

Met China denk ik altijd dat je je door contracten wel lekker kunt beschermen en alles kunt dicht tikken, maar als je echt een dispuut krijgt kun je toch nergens echt aankloppen. Je kunt wel in je recht staan, maar haal je je recht ook als puntje bij paaltje komt?

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Veel producten zijn bij de tussenpersonen een stuk goedkoper dan bij de fabrieken, maar de fabrieken hebben weer grotere onderhandelingsmarges. Het is een beetje ondoorzichtig soms. Het verschilt enorm per product en uiteindelijk is het een kwestie van prijslijsten opvragen en gaan vergelijken.

 

Wij werken al aardig wat jaren met Chinezen en in China (ik ben de enige westerling in het bedrijf en “spreek” Chinees), en ik kan stellig zeggen dat tussenpersonen een stuk duurder zijn dan de fabrikanten zelf. Zonder een goed netwerk in China kan je moeilijk goede prijzen bedingen. Overigens kennen fabrikanten geen prijslijsten de tussenhandel wel! Wil je dus een goede prijs bedingen dan moet je zelf naar de fabriek, maar als ‘wit spook’ wordt ons westerlingen hoogstwaarschijnlijk de hoogste prijs berekend.

 

Daarbij komt dat veel fabrikanten geen licentie van de regering hebben om te mogen exporteren dus ben je aangewezen op de tussenhandel en exporteurs, daarom doet mijn compagnon die een Chinees is woonachtig in Nederland alle onderhandelingen, alleen met de fabrikant! Exporteren regelen wij ook zelf.

 

Ramon

 

Geen leverancier maar uw partner in business / www.china-eurotrade.com

Link naar reactie
  • 0

Voor echt zaken doen met China moet je gewoon hier zijn en face to face met de fabriek praten over jouw wensen, de prijs en condities.

 

Voor meer kruimelwerk kun je ook vanuit nederland eea regelen, maar het risicoprofiel is dan groter. Langs gaan bij de producent levert vaak een heleboel duidelijkheid, commitment en hogere garantie op kwaliteit.

 

Met inkopers in Nederland met 20 certificaten etc etc kun je nog niet de brug sluiten naar de producent, ze enkel in een hoek duwen en dan hopen op het beste. Het is altijd beter direct kontakt te hebben, niet alleen om te zorgen dat alles goed gaat maar ook om in geval dat iets niet goed gaat direkt met het bedrijf om tafel te gaan zitten.

 

Persoonlijk is er altijd wat te regelen maar per telefoon/sms/email gaat het excusen boek open hier.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag producten gaan kopen bij www.wholesale-brands.com.

Hierbij komen de producten rechtstreeks uit China.

Mijn vraag is of iemand ervaring met dit soort dingen heeft en kunt zeggen wat ik het beste kandoen.

Is het bedrijf bijv te vertrouwen?

Zullen ze goed leveren?

enz

 

Alvast hartelijk dank

Link naar reactie
  • 0

ik zou het niet doen.

 

Hoe weet je overigens dat de produkten rechtstreeks uit China komen ?? Het staat er wel maar dat betekend dus niets.

 

is geen chinese website (heeft overheids code nodig op website)

 

Vanuit China hebben ze hem al geblokkeerd, ik kan hem enkel met proxy bekijken. Dan zijn er een aantal belanrijke links al "about us" en "contact us" onderaan die niet werken.

 

zit iemand achter met een hotmail adress en telefoonnummer dat niet klopt.

 

Dit is typisch zo'n website waar je uiteindelijk via western union je geld nooit meer terug ziet.

 

Whois zegt oa:

 

Administrative Info: (FAST-13648196)

Guoying

Guoying Huang

No.6582 Beijing Road

Nanyang, 473000

China

Phone: +86.37763879998

Fax..:

Email: wholesale-brands@hotmail.com

Last modified: 2009-02-06 16:08:37 GMT

 

Technical Info: (FAST-12785240)

Attn: wholesale-brands.com

BlueHost.com- INC

1958 South 950 East

** FREE DOMAIN REGISTRATION **

Hosting plans starting at ONLY $6.95 per month -

Provo, Utah 84606

United States

Phone: +1.8017659400

Fax..: +1.8017651992

Email: whois@bluehost.com

Last modified: 2009-04-10 18:18:13 GMT

 

Link naar reactie
  • 0

Indien je te maken hebt met dit type websites, probeer steeds het volgende :

 

Google even : "website name hier" spam scam

 

dan zie je al vaak vrij snel of het bedrijf in kwestie al iets op zijn kerfstok heeft.

 

voor de bovenvermelde website zijn er al direct een paar forums die voor hen waarschuwen (zoekterm in google was :

"wholesale-brands.com spam"

 

Een zo'n link :

http://resources.alibaba.com/topic/527468/Scammers_Automated_Systems_Limited_.htm

 

WAARSCHUWING :INDIEN ER GEEN MELDING IS, IS HET NOG GEEN GARANTIE DAT HET OM EEN BONAFIDE OPERATIE GAAT. Dus gebruik steeds je gezond verstand (if something looks to good to be true, it often isn't true) :)

 

Mensen, Algemene regel: "Merk" Electronica, (Sony,LG,...) ga je nooit legitiem in China aan goedkopere prijzen kunnen bekomen. Er hangt daar steeds een staartje aan !!! Ofwel namaal, ofwel wordt er niets opgestuurd, ofwel word er oude brol opgestuurd. China is een duur land voor allerhande merkproducten !!!

 

 

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

 

is geen chinese website (heeft overheids code nodig op website)

 

 

geldt dat enkel voor china of ook voor india?

hoe kan ik als leek zien waar die code staat? mijn beoogde leverancier heeft een .com site in het engels gemaakt, volgens whois is het volgens mij wel indiaas bedrijf (het kan dus mogelijk een tussenhandelaar zijn)

en met een L/C en contract wordt je toch niet heel snel besodemieterd, of is dat heel blond gedacht?

Link naar reactie
  • 0

 

is geen chinese website (heeft overheids code nodig op website)

 

 

geldt dat enkel voor china of ook voor india?

hoe kan ik als leek zien waar die code staat? mijn beoogde leverancier heeft een .com site in het engels gemaakt, volgens whois is het volgens mij wel indiaas bedrijf (het kan dus mogelijk een tussenhandelaar zijn)

en met een L/C en contract wordt je toch niet heel snel besodemieterd, of is dat heel blond gedacht?

 

Dat is inderdaad alleen voor China.

 

Als je via Whois moet nagaan met wie je eigelijk zaken doet is het misschien verstandig 2x na te denken.........

Een telefoontje proberen te maken naar het bedrijf, vragen of je een afspraak kan maken de fabriek te bezoeken, alle adres gegevens op laten sturen, vragen om bankinformatie voor overmaken aanbetaling, de buren van ze opbellen, vragen om kopieen van bedrijfs registratie etc etc zijn allemaal manieren om er achter te komen of je argwaan moet krijgen.

 

Ook is het, wanneer het om een groot bedrag gaat misschien handig om navraag te doen bij kamers van koophandel in India, China etc, etv aan het Consulaat.

Link naar reactie
  • 0

Ik vroeg me af of het een idee is, om naar bijvoorbeeld Nederlandse of europese referenties in de vorm van klanten te vragen, of is dat "not done"?

 

Je kunt altijd om een referentie vragen. lijkt mij persoonlijk niets mis mee.

Hierbij moet echter niet vergeten hier ook een duidelijk intentie van de klant tegenover mag staan . Als het gaat om zomaar even controleren en dan denken we er nog even over dan stoor ik mijn bestaande klanten ook liever niet.

 

Overigens staan referenties ook op mijn website, de partijen waarmee ik samenwerk of zakelijke diensten uitwissel zijn met een druk op de muis te vinden.

 

Maar goed, niet iedereen is er van gecharmeerd, om verschillende redenen natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt dat natuurlijk altijd vragen.

 

Maar makkelijk zal dat meestal niet zijn. Chinese bedrijven concurreren elkaar helemaal gaar, dus klantinformatie (zeker met naam en contacten) zijn goud geld waard en Europese bedrijven hebben er veelal geen behoefte aan om hun leveranciers informatie op straat te hebben liggen...

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Het is wel begrijpelijk om de redenen die jullie noemen Paul en Mark, ik zou er zelf ook niet erg voor open staan om klanten, gegevens van andere klanten te geven. Maar ik moet ergens een beetje zekerheid los zien te peuteren.

 

Ik heb nu contact met fujiancrafts.com het contact verloopt soepel en bij WHOIS zie ik geen vreemde zaken en op alibaba hebben ze een "trustpass profile" (Authentication and Verification procedure conducted by a third-party credit-reporting agency have a TrustPass Profile).

 

Met googlen kom ik ook geen vreemde zaken tegen.

Ik zal nog wel navraag doen bij het consulaat (geen ervaring mee), maar naar mijn idee houden dan mijn verificatie methodes op. En zal ik een beperkte oplage gaan bestellen.

 

even off topic:

Ik vroeg mij nog wel af, ik heb de FOD prijzen geoffreerd gekregen, maar laat het transport ook aan hun over (CIF), is dat verstandig, of zal ik dat beter via een andere partij kunnen regelen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

..

 

even off topic:

Ik vroeg mij nog wel af, ik heb de FOD prijzen geoffreerd gekregen, maar laat het transport ook aan hun over (CIF), is dat verstandig, of zal ik dat beter via een andere partij kunnen regelen?

 

 

Je bedoelt zeker FOB ipv FOD? Ikzelf heb alleen ervaring met FOB en zelf regelen. CIF heb ik geen ervaring mee maar iemand op dit forum had er slechte ervaring mee, je hebt dan geen keus door wie je het laat sturen naar huis dus heb je ook geen prijskeuze, kortom kan erg duur zijn. Bij FOB zorgt de leverancier voor verzending en zoek je zelf een bedrijf die het inklaart en vanaf Rotterdam naar jou laat sturen. Voordeel van helemaal zelf laten sturen is dat je het makkelijker kan verzekeren. Ikzelf deed in het begin FOB en sinds ik wil verzekeren laat ik de verzerzending vanaf leverancier tot bij mij doen door http://www.itg.de/ , 1 van de vele bedrijven die dat soort services biedt. De prijsverschil tussen FOB en helemaal zelf is volgens mij heel laag / vrijwel 0.

Link naar reactie
  • 0

Anna: ik bedoel idd FOB..

FOB betekend toch dat het door de fabricant wordt behandeld tot dat het de railing van de boot over is (in de chinese haven dus) en komen de kosten van de zeevracht, verzekering, inklaring, en transport in nederland voor jouw rekening.

 

Maar ik had zelf ook al het idee, dat er misschien wel exorbitant hoge prijzen gevraagd konden gaan worden voor het verzenden.

 

Ik zal eens gaan informeren bij het transportbedrijf wat jij aandraagt. Het gaat in het beginsel nog maar om een max 20ft container, dus misschien wil ik het transport naar huis zelf nog wel regelen om de startkosten een beetje te beperken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf herinner FOB als levering tot de haven Rotterdam, en dat je dan de verzendkosten per boot aan leverancier betaald....

Even gegoogled en dit gevonden op wikipedia:

FOB specifies which party (buyer or seller) pays for which shipment and loading costs, and/or where responsibility for the goods is transferred.

....

Indicating "FOB port" means that the seller pays for transportation of the goods to the port of shipment, plus loading costs. The buyer pays cost of marine freight transport, insurance, unloading, and transportation from the arrival port to the final destination. The passing of risks occurs when the goods pass the ship's rail at the port of shipment.

 

Het is dus blijkbaar net wat je afspreekt...

 

Ik raad je aan bij meerdere bedrijven offerte aan te vragen, bv ook bij http://www.eaglegl.nl/ . Heb zelf alleen ervaring met gedeelde container, kan zijn dat de prijzen elders beter zijn.

Link naar reactie
  • 0

dank je anna,

Helaas doet de link het wel, maar de .com site met info niet, wie weet op een later tijdstip wel..maar zoals je zegt, er zijn genoeg bedrijven die het transport regelen, dus ik ga maar eens tussen 2 of 3 bedrijven vergelijken.

 

sorry TS: dit was even lichtelijk OT

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf ondernemer uit China. Waar het om gaat zijn de totaal kosten die worden gemaakt de goederen op een adres in Nederland te krijgen.

 

Bij FOB levering en je moet zelf het transport regelen. In dit geval kun je ervan uitgaan dat de leverancier veel hogere kosten maakt in China bij transport naar de haven. (container wordt opgehaald door een bedrijf dat aangesteld is door NL transporteur) Deze kosten, ook al zijn ze niet zichtbaar betaal je gewoon.

 

CIF. De leverancier regelt transport, jij regelt met een lokale transporteur de import and lokaal transport.

 

De CIF optie blijkt goedkoper te zijn. Bovendien worden een aantal zeer slechte transporteurs geweigerd. Er zijn een aantal prijsstunters in NL actief die het transport niet verzekeren, ook al betaal je er wel voor.

 

Erg veel transporten naar Nederland gedaan, regelen vanuit Nederland lijkt goedkoper, maar is het vaak niet. Als je leverancier de hogere lokale kosten in China accepteerd, dan is het dus wel goedkoper :-)

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies is gewoon het hele transport zelf te regelen, producent op FOB basis te laten produceren.

Er zijn een aantal grote Europese bedrijven zoals Schenker die ook in China zitten en zorgeloos het vervoer tot aan de voordeur kunnen regelen. Deze helpen je dan ook indien gewenst met inklaring in NL en verder transport als nodig.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.