• 0

20uur verloren, opzoek naar: webshop + boekhoudsysteem

 

Ik heb 2dagen lang fulltime gezocht naar een webshop + boekhoudsysteem, maar de vraagtekens nemen alleen maar toe wanneer ik me hierin verdiep.

 

Situatie nu:

Zonder studie of professionele kennis heb ik 1,5 jaar lang een beetje met excell/word geknutseld voor mijn bedrijf. Mijn bedrijfje groeit en ik wil meer data betreft klantenbeheer, voorraadsysteem, mailinglisten,etc. Met mijn huidige exceldocumenten moet ik hier veel te veel tijd in steken. Ik wil nu goede investering doen in zowel een webshop- + boekhoudsysteem of een combinatie hiervan.

 

Doel:

Tijd besparen, meer orders kunnen verwerken(tot 25), overzicht behouden op voorraad & klanten.

 

Probleem + vraag:

Ik weet exact wat ik nodig heb voor mijn website en boekhouding. Maar geen gevraagde verkoper kan me vertellen welk pakket precies bij mij past. Natuurlijk ook niet hoeveel het ongeveer gaat kosten. Kan iemand me hier straks een antwoord op geven?

 

 

Wat heb ik gedaan?

Ik heb veel gezocht op google. Er zijn geen vergelijkbare situaties met een oplossing. Meeste mensen hebben al één van beide systemen. Ze zoeken naar het beste boekhoud of voorraadsysteem dat bij hen past. Maar ik heb nog helemaal niets en ben op zoek naar de beste combinatie.

 

Gezochte systemen:

Snelstart(lichte voorkeur omdat boekhouder dit heeft):

Shopfactory (grootste webshopsoftware van NL)

Logivert (concurrent van Shopfactory)

Virtuemart/joomla (open source webshopsoftware)

Online systeem waarbij men maandelijks betaald voor een voorraad+boekhoudsysteem in 1.

 

Ik heb me vooral verdiept in Snelstart & Shopfactory omdat deze los van elkaar dicht bij mijn wensen komen. Probleem is dat deze twee bedrijven weinig van elkaar af weten. Ze kunnen dus niet adviseren wat het beste aansluit op mijn wensen. Zowel snelstart als Shopfactory bieden uitgebreid mogelijkheden voor klantenbeheer, voorraadsysteem. Ik wil bijv. niet overbodig dezelfde functies aanschaffen.

 

Snelstart + Shopfactory combinatie:

Shopfactory reageert niet (geeft ook een indruk dat de klant het zelf moet uitzoeken met de grote faq lijsten. Ook geen contact info op hun site. Hun e-mailadres verschijnt als een soort spam nadat je een demoversie heb gedownload). Snelstart weet weinig van Shopfactory af. Ze kunnen alleen afstemmen nadat ik al een webshop systeem heb. Hier schiet ik niks mee op.

 

Vraagteken Snelstart + Shopfactory combinatie:

Ergens heb ik ook in een forum gelezen (ruim 1 jaar oude post) dat de koppeling tussen snelstart & webshop alleen nuttig is voor simpele producten zonder opties. Ik heb geen idee wat met 'opties' exact bedoeld wordt. Er werdt een vb. genoemd met computer en componenten. Ik heb kleding/schoenen met verschillende maten en kleuren. Vraag is of het bij mij wel overgebracht kan worden naar snelstart.

 

Online voorraadsysteem met abonnementkosten:

- heb hier nog niet echt in verdiept. vooral op het gebiedt van website denk ik dat het niet aan mijn eisen zal voldoen. Alleen met de combinaties hierboven genoemd ben ik al 10uur mee bezig geweest.

 

Andere webshopsoftware:

Logivert+winkelpro zijn alternatieven van Shopfactory. Goedkoper, maar ik zag niet de nuttige functies die ik bij Shopfactory had gezien. Elk bedrijf zet de functies weer in een ander vorm neer wat enorm veel energie kost om te vergelijken.

 

Opensource + snelstart:

VirtueMart/joomla + snelstart zou ook gecombineerd kunnen worden. Dit vergt weer enorm veel opzoekwerk. Mijn vriend die goed is in websitedesign zou veel tijd moeten steken om alle applicaties te vinden die Shopfactory al heeft. Hier tegenover heeft Shopfactory geen extra mogelijkheden dan wat in het pakket zit. Als iets ontbreekt, dan moet je maar hopen op een goede update welk overigens weer geld kost.

 

 

Mijn wensen in het kort:

- 1 factuur sturen en de voorraad moet zowel in webshopsysteem + boekhoudsysteem automatisch aangepast worden

- ik moet op 1 plek(boekhoud- of webshopsysteem) klantengegevens kunnen bijhouden: dus wat,hoeveel en wanneer een klant iets heeft gekocht. Op basis van klantnaam/klantnummer(liefst allebei) moet ik de hele geschiedenis van de klant kunnen opzoeken.

- eenvouding een mailinglist genereren op basis van voorkeur klant.

- eenvouding een mailinglist genereren op basis van aankopen klant.

- Wishlist functie: klanten geven aan welke producten ze in de toekomst willen kopen of afgeprijst willen zien.

- klanten/verenigingen moeten kunnen inloggen en speciaal voor hen gemaakte aanbiedingen kunnen zien

- klanten/verenigingen moeten kunnen inloggen en speciale kortingstarieven kunnen zien

- lay-out van website moet bij liefst helemaal naar imago& smaak van bedrijf aanpasbaar. (Ik heb een vriend die me in webdesign kan ondersteunen)

- voor boekhouden moet het bankafschriften kunnen inlezen

 

Ik heb ook een uitgebreid lijst van ruim 2 pagina's. Als iemand deze lijst wil doornemen met advies erbij, graag!

Wie zou me kunnen vertellen wat het beste bij me past en hoeveel het ongeveer gaat kosten?

 

Nu na ruim 22 uur ben ik nog steeds niet door de orientatie fase heen gekomen.

Alle tips om door deze fase heen te komen zijn welkom!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

He Frans,

 

Bedankt voor je berichtje. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb me aangemeld door een vriend van mij "Ryan16600".

 

Als ik wat toe te voegen heb zal ik het op het forum zetten. Ik zie dat je al hebt opgezocht dat ik op sitedeals actief ben, daar is het vaker via PM. Ik zal erop letten!

 

Gr Maurits

 

 

 

...

Graag lees ik alsnog je toelichting.

...

 

 

In de voorgaande topics is over alle shops al best veel geschreven. De naam magento is al een paar keer gevallen, ik denk dat dit de beste keus is. Magento is een zeer professioneel pakket met weinig beperkingen. Zo is er een goede administratie van producten, 75 verschillende betalingskoppelingen en in de toekomst kun je het zelfs integreren met het sugar CRM. Als je shop gaat groeien kun je email berichten en correspondentie met je klanten koppelen aan dit CRM wat je veel tijd gaat besparen.

 

Wat Astron ook zegt is dat een winkelbeleving belangrijk is een shop. Neem als voorbeeld een bol.com, je koopt al gauw producten waar je in eerste instantie niet naar zocht. Het is belangrijk dat klanten door blijven klikken en nieuwe leuke dingen vinden. Magento biedt deze mogelijkheden helemaal. Hieronder heb ik wat links geplaatst van shops die ook deze shop gebruiken waar je dit zelf kan zien.

 

Deze shop heeft wel wat eisen aan de hosting, als je een fatsoenlijke host neem zou dit geen probleem moeten zijn. Bij een webshop is uptime ontzettend belangrijk, ik neem aan dat je sowieso niet hosting voor 3 euro per maand wilde overwegen. Een goede VPS server is ruim voldoende voor je shop.

 

Het opzetten van alles gaat uiteraard tijd kosten, dit kost het opzetten van de andere shops ook. 500 producten invoeren kost wel wat moeite. In het begin kun je overwegen de layout van de webshop simpel te houden en meer gebruik te maken van standaard instellingen, als je daarna tijd over hebt kun je langzaamaan meer extra's installeren en inzetten. Bezoekers zullen hiermee ook zien dat jouw bedrijf in beweging is en steeds meer innoveert.

 

Kort samengevat denk ik dat Magenta een goede keus is omdat het erg veel toekomst biedt. Al je huidige wensen bevat en er verder goed uitziet. Ik zou het daarom ook zeker in je lijst met potentiële shops zetten.

 

Links:

 

http://www.annaki.nl/

http://www.broekensite.nl/

http://agmaccushop.nl/

 

Bij deze mijn eerste inhoudelijke reactie op dit forum ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

.... Magento is de toekomst? !

 

OsCommerce vs Magento:

http://webforumz.com/e-commerce-and-business/69361-oscommerce-vs-magento.htm

http://www.itwebexperts.com/advantages-magento-vs-oscommerce-conversion-site.php

 

 

Vragen Magento:

- Ik heb ca. 250producten(1product kan 10maten hebben). Is mijn huidige server, pakket €29,- p/jaar van www.mijndomein.nl voldoende? Via de link hierboven heb ik gelezen dat er over een server van 100$/maand wordt gepraat om Magento aan te kunnen. Geldt dit ook in mijn geval?

 

 

Vragen aan Maurits (heeft mijn wenspakket bekeken)

 

CRM systeem:

- Vossie had over Magento i.c.m. Exact online gehad. Sugar CRM is t.o.v. Exact online met 7$ p/m wel voordelig. Hun goed

ogend lay-out en gewonnen prijzen geeft me extra veel vertrouwen. Mijn vraag is of ik snelstart nog nodig heb?

- Zo niet, hoe breng ik de gegevens over aan mijn 'snelstart' boekhouder?

 

- Weet je misschien hoeveel implementaties ik moet installeren om mijn wenspakketje compleet te maken?

En hoeveel kosten deze implementaties eventueel? Ik krijg nu de indruk dat ik met alleen tijd en slechts 7$ p/m het

eindresultaat al kan bereiken.

- Eventuele namen van de implementaties zou erg gewaardeerd worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

OsCommerce draait al jaren mee, want voor- en nadelen heeft. Een voordeel is dat er echt ontzettend veel plugins, themes e.d. te verkrijgen zijn, een groot nadeel is dat de basis verouderd is. Het maakt gebruik van oplossingen die vroeger gebruikelijk waren, maar tegenwoordig zeer verouderd zijn. Het zal je met OsCommerce niet meevallen om een mooi CSS design met XHTML en SEO links te krijgen. Indien je een webshop wilt hebben hoeft dat geen prioriteit te hebben, maar ik zou dat wel willen.

 

Magenta is zeer goed pakket, maar heel makkelijk is het niet. Je hebt een webshop niet zomaar klaar, er gaat best wel wat tijd in zitten en heeft ook zo zijn eisen. Een goede keuze voor de grote webshops in mijn ogen.

 

PrestaShop is nieuwer en simpeler dan Magenta, maar is eenvoudig en snel te installeren, werkt standaard met CSS, XHTML en ondersteund ook het gebruik van SEO links. Aanpassingen in de code zijn vrij makkelijk te maken, de code zit vrij logisch in elkaar. Super voor kleinere webshops doordat het zeer snel is op te zetten. Het is overigens gratis te gebruiken, dat je een percentage van je omzet moet betalen is volgens mij onzin. Doneren aan elk open source project wat je gebruikt is altijd een goed idee.

 

In principe is alles met Snelstart te verbinden. Het enige wat je hoeft te doen is klanten, facturen en betalingen te synchroniseren met de SnelStart API. Je maakt wat extra tabellen waarin je status informatie bij houd, en een koppeling die verbinding maakt met je server en zo de data synchroniseert. Facturen zou ik altijd door de webshop laten maken.

 

Voordat je je beslissing maakt, neem een paar uur de tijd om het ook daadwerkelijk uit te testen. Ik heb ooit een licentie van osCommerce gekocht (CRE loaded) maar kwam er na een paar uur achter dat het niet was wat ik zocht. Ik denk dat het prima kan functioneren, maar het voldeed niet aan mijn eisen. Een goede keuze maken kost tijd, niet iedereen heeft dezelfde wensen en wat voor de een een voordeel is, kan voor de ander een nadeel zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

Vragen Magento:

- Ik heb ca. 250producten(1product kan 10maten hebben). Is mijn huidige server, pakket €29,- p/jaar van www.mijndomein.nl voldoende? Via de link hierboven heb ik gelezen dat er over een server van 100$/maand wordt gepraat om Magento aan te kunnen. Geldt dit ook in mijn geval?

 

Van je huidige server kun je niet uitgaan dat er genoeg rekenkracht en geheugen is gereserveerd voor een dergelijke shop. Bij downtime kun je bij een goedkopere host ook niet erop rekenen dat het snel opgelost is, je betaald er immers niet veel voor service. Ik denk dat je met ongeveer 30 euro per maand een goede en betrouwbare host voor je webshop + administratie hebt.

 

Vragen aan Maurits (heeft mijn wenspakket bekeken)

 

CRM systeem:

- Vossie had over Magento i.c.m. Exact online gehad. Sugar CRM is t.o.v. Exact online met 7$ p/m wel voordelig. Hun goed

ogend lay-out en gewonnen prijzen geeft me extra veel vertrouwen. Mijn vraag is of ik snelstart nog nodig heb?

- Zo niet, hoe breng ik de gegevens over aan mijn 'snelstart' boekhouder?

 

 

 

Sugar CRM is meer geschikt om klantgegevens in op te slaan, correspondentie te bewaren, mailings te sturen en reclame campagnes op te zetten. Het staat los van je boekhoudprogramma dat vooral om cijfers gaat. Het biedt een grote meerwaarde als je shop begint te lopen en je honderden klanten heb die je ook een goede service wilt bieden.

 

Voor exactonline is een module beschikbaar zodat je een directe koppeling hebt met Magento. Je kan dit uiteraard handmatig doen maar dat kost je waarschijnlijk veel tijd, die module kost eenmalig 150 euro.

 

http://www.vivendoconnect.com/erp-accounting/exactonline.html

 

Ik ken het pakket snelstart verder niet zo goed, maar ik denk dat je met exactonline geen snelstart meer nodig hebt?

 

Wat je verder nog nodig hebt is iDeal en/of Paypal. Dit geeft je klanten het gemak van betalen, hier is ook een extentie voor die hier te vinden is.

 

http://www.magentocommerce.com/extension/159/ideal-extension

 

- Weet je misschien hoeveel implementaties ik moet installeren om mijn wenspakketje compleet te maken?

En hoeveel kosten deze implementaties eventueel? Ik krijg nu de indruk dat ik met alleen tijd en slechts 7$ p/m het

eindresultaat al kan bereiken.

- Eventuele namen van de implementaties zou erg gewaardeerd worden.

 

Zoals ik al hierboven neergezet heb zijn er veel mogelijkheden om je shop uitgebreid en geautomatiseerd te maken.

 

Wat je in ieder geval nodig hebt:

- Goede betrouwbare server met dagelijkse backups ~25-30 euro p/m

- (Opensource) webshop

- Boekhoudpakket 30 euro p/m (exactonline in dit geval)

- Koppeling met boekhoudpakket 150 euro eenmalig

- Veel tijd om alles in te voeren

 

Extra (maar wel handig)

- iDeal integratie en koppeling met provider.

- Koppeling met CRM systeem (vooral belangrijk als de shop begint te lopen).

 

Ik denk dat je hiermee een beetje een beeld gekregen hebt, het lijkt veel regelwerk maar dat is vooral in het begin. Als je dit eenmaal voor elkaar hebt hoef je je alleen nog maar bezig te houden het echte werk dat een webshop kost, producten verkopen, versturen en klanten tevreden houden. Je verdere vragen hoor ik graag weer.

 

Ps: nog bedankt voor je "reus", leuk de eerste te krijgen ;)

Link naar reactie
  • 0

Onlangs ben ik op zoek gegaan naar een oplossing voor onze webshops. Vier jaar geleden de keuze gemaakt voor osCommerce en dat is ons drie jaar lang goed bevallen. Het is la een verouderd pakket en daarom ging ik op zoek naar andere mogelijkheden omdat we meer wilde.

Ik heb gekeken naar Magento en Prestashop, VirtueMart viel bij mij gelijk al af. Ik maak gewone websites graag met Joomla!, maar niet onze webshops.

 

Ik kan je daarom het meeste vertellen over osCommerce en slechts een klein beetje over Prestashop en Magento.

 

Ik vond Magento veel mogelijkheden hebben maar een te zwaar en ingewikkeld pakket. Prestashop vond ik inderdaad wel een makkelijk pakket en werkt een beetje zoals Joomla! wat betreft toevoegingen en contributies, gemakkelijk voor de leek. Het pakket is echter veel te licht voor mijn toepassingen al was ik al wel gelijk verliefd op de "geïntegreerde" administratie. Netjes facturen op opvolgend nummer, door de klant te downloaden als PDF etc. Je hebt dan geen adminsitratie software meer nodig. Aan de beheer kant echter veel te weinig mogelijkheden en alles werkte op dat moment nog niet helemaal goed (vrij nieuw pakketje) en viel daarom voor mij af.

De nieuwe osCommerce is nog in alfa fase dus dat ging ook niet gebeuren.

Ik heb een half jaartje terug dus de keuze gemaakt met osCommerce door te blijven gaan en een flink rijtje cotributies toegevoegd.

 

Vragen Os Commerce:

- Ik lees via de links hieronder dat het betreft lay-out weinig mogelijkheden heeft t.o.v. JoomlaVirtuemart. Klopt dit?

- Goed gevoel is: alles kan!

 

Vragen VirtueMart:

- is het met snelstart(boekhoudsotfware) te combineren?

of kan er eenvoudig i.c.m. een programma als OsFinancials gewerkt worden >> excell exporteren, kolommen

verschuiven (max. 1uur werk) >> gereed voor boekhouder

- Kan de bovenstaande eis ook gerealiseerd worden met VirtueMart?

- Goed gevoel is: lay out + minder inwerktijd.

 

De layout mogelijkheden zijn met osCommerce prima als je maar goede HTML kennis hebt. Bij Joomla! en Prestashop kan je een layout kopen of freeware downloaden en implementeren, daar heb je geen HTML kennis voor nodig. Je kan zelf een template maken voor Joomla! en Prestashop en die weer eenvoudig implementeren. Met osCommerce moet je een flink aantal pagina's bewerken. Met een pakket als Dreamweaver overigens een eitje.

 

Ik lees op de site van osFinancials overigens dat VirtueMart ook te koppelen is aan osFinancials. Magento zal binnenkort wel volgen.

Snelstart zal waarschijnlijk makkelijker te begrijpen zijn maar als je boekhoudkundige kennis hebt kan met osFinancials standaard al heel veel.

 

Succes met je keuzes!

Link naar reactie
  • 1

Samenvatting tot nu toe:

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Genoemde webshops

 

 

Prestashop:

Jong & sterk groeiend, eenvoudig in gebruik, compleet en fatsoenlijk. Nog niet zoveel implementaties - wel regelmatig updates. Het is nog afwachten of deze geschikt zal zijn voor de veeleisende liefhebber.

 

OsCommerce:

De jarenlange alleskunner. Alle implementaties zijn mogelijk, zeer groot en bekend. Echter al oud en niet zo verrassend meer. Design & webdesign iets minder.

 

JoomlaVirtueMart:

Niet zo groot als OsCommerce, minder mogelijkheden/implementaties, maar wel flexibelere design mogelijkheden.

 

ShopFactory:

Beperkt design/lay out. Geschikt om snel wat producten online te zetten.

 

Magento:

Zwaar gewicht krachtpatser, nieuwer & frisser dan OsCommerce. Meer webdesign mogelijkheden. Sinds mrt of mei 2008 gelanceerd. Door zijn lange inwerktijd, minder aantrekkelijk voor kleine ondernemingen die snel willen starten.

 

--------------------------------------------------------

 

Boekhoudpakketten:

 

Een uitgebreid pakket van Snelstart kan grotendeels vervangen worden door CRM pakketten (Customer Related Management). CRM pakketten zouden handiger moeten zijn i.c.m. webshop, bovendien spaart het me honderden euro's door eenvoudiger Snelstart pakket te nemen.

 

Snelstart zou eventueel ook vervangen kunnen worden met Exact online.

ohmega kan ook, kost wel ca. 1000euro, te duur.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Mijn geval - Magento:

Een jong groeiend bedrijf met regelmatig nieuwe ideeën hoeft in toekomst geen zorgen te maken op beperkingen. Extra veel inwerktijd in het begin geeft garantie voor de toekomst; géén overstap//opnieuw inwerktijd later. Dankzij jullie heb ik al tientallen uren bespaart (géén verkeerde pakketten getest). Deze uren kan ik nu mooi in Magento stoppen.

 

 

Hoeveel kost een omschakeling naar goed uitgerust automatisch boekhoud- & webshopsysteem.

- Server met dagelijks back-up(voor Magento) €30 p/m = €360 p/jaar

- Zwaargewicht opensource Magento gratis

- CRM pakket: CRM Sugar of vTigere? $7,- p/m = €60p/jaar of €0,00

- Koppeling met boekhoudpakket €150,-

- Boekhoudsoftware Exact Online Advanced: €49 p/m = €600p/jaar

- exactonline voor studenten €1,- p/m (kan hier wellicht gebruik van maken)

- iDeal integratie gratis

- iDeal bij mijn ING bank €0,75 per transactie

- Pin pakket ING bank €56,- p/maand (komt later)

 

Waar te vinden:

Server: http://www.xlshosting.nl/xen-vps-product.html?gclid=CMzd5Pam65oCFYQH3wodYHAkAQ

Magento: www.magentocommerce.com/

CRM Sugar: http://www.sugarcrm.com/crm/

Koppeling boekh.pak. http://www.vivendoconnect.com/erp-accounting/exactonline.html

iDeal: http://www.magentocommerce.com/extension/159/ideal-extension

iDeal bankaansluiting: http://www.ing.nl/zakelijk/betalen/geld-ontvangen/ideal/index.aspx

 

Benodigde tijd alle taken:

- overstap mijndomijn.nl naar nieuw server (2uur)

- aanschaf / download alle middelen (8maal 1,25 = 10 uur)

- Diverse installaties voordat het functioneert (10maal 2 = 20uur)

 

- inwerktijd, Magento (wenningsfase basics) (50 uur)

- inhoudelijke taken Magento (50 uur)

- Invoeren gegevens & inwerktijd Exact Online (20uur)

- Huidige klanten gegevens in Excell zetten (10uur)

- inwerken sugarCrm of vTiger (20uur)

 

 

Vragen :

Over aanschaf middelen:

- zou de VPS 2 server met 256RAM geheugen//20Gb voldoende zijn? (zie site hierboven) Ik heb ca. 250producten?

Sommige producten hebben verschillende maten.

- wat vervangt het voorraadbeheer-pakket zoals OsFinancials? Moet ik bij Magento geen add-on aanschaffen?

 

Over CRM systemen:

- voor klantengegevens heb ik nog geen digitale lijst. Alles moet ik vanuit papier overzetten naar bv. excell. Is het verstandig om te wachten en dit direct op CRM Sugar te doen? Scheelt me misschien 10uur. Klantenoverzicht voor mailing heb ik wel nodig.

 

Hieronder heb ik ze proberen te vergelijken. Er zijn sterk afwisselende meningen. Sommigen beweren dat vTiger beter is voor kleine bedrijven. Maurits: denk je dat vTiger ook goed voor me is?

http://www.siteground.com/sugarcrm_vtiger.htm

http://ostatic.com/question/how-does-vtiger-stack-up-against-sugarcrm

 

Navraag:

Klopt het dat Magento meer mogelijkheden dan OsCommerce betreft Design?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

magento heeft een voorraad beheer systeem.

 

Magento bied inderdaad vele malen meer mogelijkheden voor layout aanpassingen maar nog belangrijker... je hoeft niet in de core code te kloten zoals bij oscommerce zodat toekomstige aanpassingen egwoon zonder problemen mogelijk zijn.

 

Overigens is het aanpassen van de layout in magento niet heel gemakkelijk maar kan je dat voor een paar honderd euro goed laten doen door ervaren mensen.

Link naar reactie
  • 0

 

...

Boekhoudpakketten:

 

Een uitgebreid pakket van Snelstart kan grotendeels vervangen worden door CRM pakketten (Customer Related Management). CRM pakketten zouden handiger moeten zijn i.c.m. webshop, bovendien spaart het me honderden euro's door eenvoudiger Snelstart pakket te nemen.

...

 

 

Dat snap ik niet. Snelstart is een boekhoud / factureerprogramma, niet een CRM systeem. CRM is kort gezegd bedoeld voor marketing en salesactiviteiten (relaties bijhouden, prospects / leads management, marketing campagnes etc etc etc), niet voor boekhouden.

 

Voor online CRM kun je eens kijken op www.zoho.com of www.salesforce.com . Het zal vast mogelijk zijn hier je boekhouding aan te koppelen (of zelfs te integreren) maar daar heb ik geen ervaring mee.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Nu ik het aantal taken een beetje op een rijtje heb gezet (sommige nog niet opgenoemd), krijg ik al wat zweet op mijn voorhoofd.

 

150uur alleen is best wel krap. Dat ik straks voor 95% de website moet beheren, maakt de tijdsplanning lastig. Ik maak zorgen dat ik zonder verdieping in de openSource het straks niet kan beheren.

 

Zowel OsCommerce als Magento zijn nieuw voor me. Voor design in Oscommerce heb ik html kennis nodig. Geldt dit ook voor Magento ?

 

Misschien is het beter om de informatie heel even te laten zakken.

Link naar reactie
  • 0

 

Benodigde tijd alle taken:

- overstap mijndomijn.nl naar nieuw server (2uur)

- aanschaf / download alle middelen (8maal 1,25 = 10 uur)

- Diverse installaties voordat het functioneert (10maal 2 = 20uur)

 

Jij kan zelf alles installeren en optimaliseren naar je wensen? Ik zou 't een knappe prestatie vinden! Zelf ik, heb enige ervaring met sites bouwen ;), vind 20 uur voor de installatie van al die zaken nog erg rap! Zeker als ik er geen ervaring mee zou hebben!

 

Wat betreft je hosting: Een VPS is echt niet nodig om te starten. Een goede webbouwer regelt gewoon een goed hostingpakket voor je.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dat snap ik niet. Snelstart is een boekhoud / factureerprogramma, niet een CRM systeem. CRM is kort gezegd bedoeld voor marketing en salesactiviteiten (relaties bijhouden, prospects / leads management, marketing campagnes etc etc etc), niet voor boekhouden.

 

 

snelstart heeft upgrade pakketten met voorraad- en klantenbeheer, zie www.snelstart.nl.

1 van mijn eisen was 'Data Track' van mijn klanten. Ik wilde weten hoeveel, wanneer en wat mijn klanten gekocht hebben. Door klantnaam/klantnummer wil ik de geschiedenis en contactgegevens zien van mijn klanten.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder een copy&paste uit mijn e-mail met snelstart:

 

Klantenbeheer:

1) Kan ik bijhouden en opzoeken wat en hoeveel mijn klanten hebben gekocht. 1a)Biedt het pakket ook iets om de aanmaak van de mailinglist te gemakkelijker te maken?

 

A: Met SnelStart!Nota 4 kunt u de historie bij de klant bekijken. Aangegeven wordt: wanneer, wat, hoeveel en voor welke prijs. Met SnelStart!Plus kunt een debiteurenbestand exporteren naar Excel. Dit geeft mogelijkheden i.c.m. Word. Ook kunnen etiketten worden afgedrukt.

 

2)Voorraadbeheer:

- worden de inkoopfacturen ingescand of moeten de artikelen manueel ingevoerd worden?

-A: Worden manueel ingevoerd, tenzij u werkt met de inkoopmodule. Dan wordt de voorraad automatisch bijgeboekt.

 

- voorraad wordt bijgehouden bij elk product dat ik verkoop, correct?

-A: U kunt per artikel aangeven of de voorraad moet worden bijgehouden.

 

- mijn voorraad ligt in verschillende plaatsen(steden). Biedt het systeem ook de mogelijkheid om dit bij te houden. Ik wil dus weten waar mijn producten liggen en hoeveel bij elk plaats.

-A: SnelStart kan maar van één magazijn de voorraad bijhouden.

 

3) Factuur design:

- kan ik facturen zelf ontwerpen/aanpassen? Het gaat bijv. om de hoeveelheid kolommen, breedtes en eventueel een ander layout. (met MS-excell kon het makkelijk)

A: De factuurlay-out is volledig aan te passen. Er zijn standaard lay-outs aanwezig.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
  • 0

 

Benodigde tijd alle taken:

- overstap mijndomijn.nl naar nieuw server (2uur)

- aanschaf / download alle middelen (8maal 1,25 = 10 uur)

- Diverse installaties voordat het functioneert (10maal 2 = 20uur)

 

Jij kan zelf alles installeren en optimaliseren naar je wensen? Ik zou 't een knappe prestatie vinden! Zelf ik, heb enige ervaring met sites bouwen ;), vind 20 uur voor de installatie van al die zaken nog erg rap! Zeker als ik er geen ervaring mee zou hebben!

 

Wat betreft je hosting: Een VPS is echt niet nodig om te starten. Een goede webbouwer regelt gewoon een goed hostingpakket voor je.

 

---------------------------------------------------------------------

Ik heb nog een vriend die me helpt. Hij heeft kennis met dreamweaver/html, webdesign, joomla en is verder een snelle leerling. Echter denk ik zeker niet dat hij in de buurt kan komen van een ervaren webshopbouwer(ook voor hem zal veel uitzoekwerk zijn). De uren waren ook zeer grof gepland.

 

Zou je misschien een realistisch beeld voor me kunnen schetsen met de uurplanning? Ik heb nog geen goed idee wat de taken zullen zijn na verdieping. Ook weet ik niet wat de stappen zullen zijn zodra ik eraan begin. Als ik voor OsCommerce kies, moet ik bijv. html leren dat tientallen uren kost. Support om zaken efficient aan te pakken worden erg gewaardeerd.

 

Het heeft namelijk een groot impact als ik mijn tijd aan verkeerde zaken besteed.

 

VPS server:

niet nodig? webbouwer?

Momenteel heb ik de site lopen via www.mijndomein.nl. Maurits vertelde dat het niet genoeg is om Magento aan het kunnen. Raad u hier aan om een derde persoon in te schakelen? Mijn vriend is in principe verantwoordelijk voor de technische zaken van de openSource.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Zowel OsCommerce als Magento zijn nieuw voor me. Voor design in Oscommerce heb ik html kennis nodig. Geldt dit ook voor Magento ?

 

 

De layouts werken met templates. Je zet een layout om in html en zet deze dan in een sjabloon, in dit sjabloon zet je waar alles moet komen vanuit je shop . Je moet hier wel gedegen html, css en XML kennis voor hebben. Ik zou het daarom altijd uitbesteden, iemand met ervaring doet er veel minder lang over.

 

Informatie over layouts staat hier: http://www.magentocommerce.com/design_guide/articles/intro-to-layouts

 

Wat ik je wel kan aanraden is om een bestaande template te kopen (of freeware) en deze een beetje aan te passen naar je wensen. Je hoeft dan minder te scripten en je kan eerder online gaan. Het hoeft in het begin niet allemaal perfect te zijn, als de shop er maar verzorgd uitziet.

 

Vb: http://www.templatemonster.com/magento-themes/24204.html

 

 

Klantenbeheer:

1) Kan ik bijhouden en opzoeken wat en hoeveel mijn klanten hebben gekocht. 1a)Biedt het pakket ook iets om de aanmaak van de mailinglist te gemakkelijker te maken?

 

 

Dat zit ook in het systeem, screenshotje hier te vinden: http://www.magentocommerce.com/images/uploads/admin_dashboard.jpg

 

Nieuwsbrief zit ook in Magento.

 

2)Voorraadbeheer:

- worden de inkoopfacturen ingescand of moeten de artikelen manueel ingevoerd worden?

-A: Worden manueel ingevoerd, tenzij u werkt met de inkoopmodule. Dan wordt de voorraad automatisch bijgeboekt.

 

Dat eerste moet ongetwijfeld kunnen maar kost waarschijnlijk veel tijd en geld om te installeren. In Magento zit ook een voorraadbeheer dat je kan koppelen aan de frontend.

 

 

- mijn voorraad ligt in verschillende plaatsen(steden). Biedt het systeem ook de mogelijkheid om dit bij te houden. Ik wil dus weten waar mijn producten liggen en hoeveel bij elk plaats.

-A: SnelStart kan maar van één magazijn de voorraad bijhouden.

 

Voorraden op verschillende plaatsen met verschillende distributie centra is wel erg ambitieus. Wil je dit nu al?

3) Factuur design:

- kan ik facturen zelf ontwerpen/aanpassen? Het gaat bijv. om de hoeveelheid kolommen, breedtes en eventueel een ander layout. (met MS-excell kon het makkelijk)

A: De factuurlay-out is volledig aan te passen. Er zijn standaard lay-outs aanwezig.

 

 

Facturen zou ik via Magento laten genereren, die zet namelijk de producten erop. Het boekhoudpakket is puur voor de financiele adminstratie, ik zou dit gescheiden houden.

 

 

Hoe ik het zou aanpakken:

 

- Webshop voor uitstalling producten, genereren van facturen en voorraadbeheer.

 

- Elke dag export uit webshop naar boekhoudsysteem met een plugin.

 

- In de toekomst koppeling met CRM systeem zodra je klantenbase erg toegenomen is.

 

Over het CRM systeem, VTiger is bijna hetzelfde als Sugar CRM. Beiden zijn een prima keuze.

Link naar reactie
  • 1

Dat snap ik niet. Snelstart is een boekhoud / factureerprogramma, niet een CRM systeem.

 

De meeste boekhoud pakketten hebben CRm achtige functies of die kan je als toevoeging er bij kopen. De meeste CRM systemen hebben overigens ook een factuursysteem.

 

Ik denk overigens dat een CRM systeem voor een webshop met hoodzakelijk particuliere klanten redelijk overbodig is. Ik heb zelfs een osCommerce webshop enigszins omgebouwd en gebruik hem als CRM systeem voor mijn zakelijke dienstverlening, met name offertes, orders en correspondentie.

 

@kw2086

Ik denk dat het handig is je eerst te concentreren op de webshop software, daar ga je het meeste mee werken. Zodra daar je keuze duidelijk is, kies je bijpassende administratie software.

 

Magento bied inderdaad vele malen meer mogelijkheden voor layout aanpassingen maar nog belangrijker... je hoeft niet in de core code te kloten zoals bij oscommerce zodat toekomstige aanpassingen egwoon zonder problemen mogelijk zijn.

Daarom is Magento ook een zwaarder pakket. Op een identieke server zal osCommerce sneller draaien ook al is de code, zeker na veel aanpassingen verre van optimaal.

 

Ik ben er niet voor gevallen maar ik denk dat Magento je niet zal teleurstellen zolang je daar in de hosting maar rekening mee houd. VirtueMart kan nog wel eens tekort gaan komen gezien de wensen van kw2086.

 

@Vossie hoe ver ben je eigenlijk met het omzetten van je shops, draait het al?

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

De layouts werken met templates. Je zet een layout om in html en zet deze dan in een sjabloon, in dit sjabloon zet je waar alles moet komen vanuit je shop . Je moet hier wel gedegen html, css en XML kennis voor hebben. Ik zou het daarom altijd uitbesteden, iemand met ervaring doet er veel minder lang over.

 

Informatie over layouts staat hier: http://www.magentocommerce.com/design_guide/articles/intro-to-layouts

 

Wat ik je wel kan aanraden is om een bestaande template te kopen (of freeware) en deze een beetje aan te passen naar je wensen. Je hoeft dan minder te scripten en je kan eerder online gaan. Het hoeft in het begin niet allemaal perfect te zijn, als de shop er maar verzorgd uitziet.

 

Vb: http://www.templatemonster.com/magento-themes/24204.html

 

 

Maurits: bedankt voor de heldere toelichting. Html, css, xml klinkt onder de knie krijgen klinkt als ruim 100uur studie voor mij. Mogelijk kan ik hiervoor mijn vriend inschakelen later, maar een template van $185,- aanschaffen is een hele goede tip. Freeware(gratis template) geeft mij het gevoel dat er reclame op zit of een matig kwaliteit.

 

(vraag aan snelstart):

1) Kan ik bijhouden en opzoeken wat en hoeveel mijn klanten hebben gekocht. 1a) Biedt het pakket ook iets om de aanmaak van de mailinglist te gemakkelijker te maken?

 

Dat zit ook in het systeem, screenshotje hier te vinden: http://www.magentocommerce.com/images/uploads/admin_dashboard.jpg

 

Nieuwsbrief zit ook in Magento.

 

Bedankt!

 

(vraag aan snelstart):

 

2)Voorraadbeheer:

- worden de inkoopfacturen ingescand of moeten de artikelen manueel ingevoerd worden?

-A: Worden manueel ingevoerd, tenzij u werkt met de inkoopmodule. Dan wordt de voorraad automatisch bijgeboekt.

 

Dat eerste moet ongetwijfeld kunnen maar kost waarschijnlijk veel tijd en geld om te installeren. In Magento zit ook een voorraadbeheer dat je kan koppelen aan de frontend.

 

 

 

- mijn voorraad ligt in verschillende plaatsen(steden). Biedt het systeem ook de mogelijkheid om dit bij te houden. Ik wil dus weten waar mijn producten liggen en hoeveel bij elk plaats.

-A: SnelStart kan maar van één magazijn de voorraad bijhouden.

 

Voorraden op verschillende plaatsen met verschillende distributie centra is wel erg ambitieus. Wil je dit nu al?

 

Het is niet zo ingewikkeld als het lijkt. Een tweede voorraad verstuur ik rechtstreeks vanuit mijn leverancier. Het brengt mijn klanten vele voordelen, geen extra kosten, maar wel administratie. De rest liggen als testpakketjes bij promotors/verenigingen die voor me promoten. De klanten verwerf ik dus grotendeels met gewoon face-to-face activiteiten.

Met excell kan ik een overzicht maken. Het is alleen lastig i.c.m. mijn voorraadbeheer.

 

Van 30 product A, heb ik dus bijv.

- 5 zelf in handen (1sample)

- 15 bij leverancier

- 10 verdeeld door 5 promotors. (5samples)

Om het gedetailleerder te maken, heeft elk promotor en ikzelf een testproduct die niet als nieuw verkocht kan worden.

 

De controle hierover vergt tijd, maar wel nodig omdat promotors multipliers zijn. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken met een webshop voorraadsysteem? Is er een eenvoudiger manier dan met excell 5 sheets maken voor elk promotor. Idee nu is 20 in webshop-voorraadsysteem zetten + 10 apart met excell noteren. Bij inventarisatie(einde van het jaar) zal ik dit los moeten noteren.

 

 

3) Factuur design (vraag aan snelstart):

- kan ik facturen zelf ontwerpen/aanpassen? Het gaat bijv. om de hoeveelheid kolommen, breedtes en eventueel een ander layout. (met MS-excell kon het makkelijk)

A: De factuurlay-out is volledig aan te passen. Er zijn standaard lay-outs aanwezig.

 

Maurits:

Facturen zou ik via Magento laten genereren, die zet namelijk de producten erop. Het boekhoudpakket is puur voor de financiele adminstratie, ik zou dit gescheiden houden.

 

 

Kan ik aannemen dat het factuurpakket van Magento al standaard erin is gebouwd? Dus géén extra installaties meer nodig.

 

 

Hoe ik het zou aanpakken:

 

- Webshop voor uitstalling producten, genereren van facturen en voorraadbeheer.

 

- Elke dag export uit webshop naar boekhoudsysteem met een plugin.

 

- In de toekomst koppeling met CRM systeem zodra je klantenbase erg toegenomen is.

 

Over het CRM systeem, VTiger is bijna hetzelfde als Sugar CRM. Beiden zijn een prima keuze.

 

 

CRM zou ik inderdaad na dit project kunnen doen. Het bespaart me tijd wat ik nu hard nodig hebt. De 150uur was eigenlijk incl. oriëntatie berekend. Nu ben ik erachter gekomen dat ik na 50uur nog steeds niet heb uitgezocht wat het precies wordt. Door mijn weekenden en avonden in te leveren wordt mijn aantal beschikbare uren 250:-) Wel heb ik extra brede & oppervlakkige kennis van diverse pakketten. Daarnaast heb ik met dank aan Maurits al verschillende info voor de volgende fase: verdiepen in Magento.

 

Ik hoop dat het Magento wordt. Alleen maak ik me nog een beetje zorgen dat Na overleg met mijn vriend die deel uitmaakt van dit project, hoop ik een definitieve beslissing te kunnen maken.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
@Vossie hoe ver ben je eigenlijk met het omzetten van je shops, draait het al?

 

Ik heb voor 4 shops nu de layout klaar en deze staan online.

Moet voor 1 shop nog een geheel aangepast assortiment komen en voor alle shops moeten nog een aantal kleine zaken geregeld worden (zoals layouts van e-mails en facturen).

 

De verdere afwerking wordt echter uitbesteed, basis systeem wordt opnieuw geinstaleerd en helemaal geconfigureerd en daarna worden de huidige shops daarnaartoe over gezet en alle nog openstaande puntjes afgerond.

Tevens zullen de shops die nog niet op dat systeem draaien omgezet worden.

Hoop met ongeveer 1 maand alle shops helemaal 100% online te hebben met magento en dan te kunnen starten met de overige uitbreidingen van magento.

Link naar reactie
  • -1

Hoi,

 

Ik werk voor een bedrijf dat gespecialiseerd is in het integreren van open source oplossingen. Zo ook b.v. Zen Cart webwinkel met een SQL Ledger boekhoudsysteem. Maar ook integratie met andere ERP systemen zijn mogelijk, eventueel met een klein stukje maatwerk. Ook de combi Joomla!/Virtuemart hebben zij ervaring.

 

Zelf heb ik vroeger altijd met Unit 4 software gewerkt en over het boekhoud gedeelte kan ik alleen maar vol lof zijn. Ik weet dat zij tegenwoordig ook een geïntegreerde ecommerce oplossing hebben, maar daar heb ik geen ervaringen mee. Ik ben 'bekeerd' tot open source en dus bemoei ik mij niet meer met closed source software.

 

Stuur maar een PM als je meer wilt weten.

 

Gr. Richard.

Link naar reactie
  • 1

Hoi,

 

Ik weet dat je zelf zo veel mogelijk in de hand wilt houden en dat outsourcen heel duur kan zijn. Wel merk ik dat je zelf in detail hebt bestudeerd wat je allemaal nodig hebt en hoe het in elkaar moet komen te zitten.

 

Ik vermoed dat wanneer je dit op freelance.nl zet en je aangeeft dat je weinig geld hebt er best een paar partijen zijn die dit al eerder hebben gedaan het voor heel weinig willen doen (ik merk nu vanwege het economische klimaat dat veel partijen onderbezetting hebben en ze best diep willen gaan, geen uurtje factuurtje taferelen dus). Binnen een uur heb je dan 10 aanbieders welke je in ieder geval nachtrust kunnen geven. Ik zou je echt aan willen raden het in ieder geval te proberen en de aanbiedingen even aan te zien. Telefoneer ook met ze zodat je zoveel mogelijk info los krijgt voordat je het doet (of niet). Dit heeft mij echt vel problemen gescheelt! Hoe specifieker je de probleemomschrijving en specificaties neerzet en aangeeft dat het puur om de installatie gaat hoe meer de partijen doorhebben dat je niet een marketeer bent met een zak geld, je kunt vooral nu dan veel kennis voor weinig inkopen en je klus alsnog op tijd afkrijgen.

Link naar reactie
  • 1

Fase 1: oriëntatie

 

Keuze is voor Magento. Het heeft alle mogelijkheden. Het kan meer bieden dan alle andere software pakketten. Volgens de bronnen hieronder is magento hoogst waarschijnlijk de toekomst. Er zijn OsCommerce die overstappen naar Magento, maar niet andersom.

Nadeel van Magento is dat het extra veel inwerktijd kost t.o.v. andere pakket. Wellicht ook meer geld voor technische ondersteuning. Er zijn namelijk nog niet veel Magento experts die met elkaar concurreren. Omdat ik verwacht later nog het e.e.a. te veranderen aan de website, ga ik voor Magento. Beter meer tijd nu investeren dan later tijd verliezen om opnieuw een ander pakket te gaan installeren.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alle vergelijkingen OsCommerce, ZenChart, Prestashop, VirtueMart, Magento:

      http://www.design4magento.com/category/magento-vs-other-ecommerce-applications/

      http://www.echthelder.nl/gratis-webwinkel-starten/

 

 

Vergelijking OsCommerce vs JoomlaVirtueMart:

Kort technisch: http://www.joomlavirtuemartideal.nl/2008112138/joomla-en-virtuemart/oscommerce-vs-virtuemart.html

Uitgebreid:    http://blog.centresource.com/2006/10/12/virtuemart-vs-oscommerce-first-glance/

kort algemeen: http://www.uwwinkel-online.nl/veelgestelde_vragen.html

 

Verschil OsCommerce – Magento – voorraadbeheer

      http://www.webwinkelblog.nl/magento-vs-oscommerce-voorraadbeheer/

 

Voorbeeldsites Prestashop & Shopfactory:

Prestashop:    http://www.prestashop.com/en/showcase_liveshops

Shopfactory:http://www.easyaddin.nl/contents/nl/d146_webshop_shopfactory_webwinkel_website_voorbeelden.html

Magento:    vraag voor website voorbeelds aan Vossie/Maurits.

 

 

 

fase 2 komt gauw.

- veel magento info & links voor mede geïnteresseerden

- situatie, plan, aanpak, targets, probleem

 

Link naar reactie
  • 0

Fase 2: verdiepen Magento:

 

Project:

   Wie:       Student – jong ondernemer

   Nu:       Van excell – word – e-mail – paint administratie naar

   Doel:      Automatiserend webshop(magento) + boekhoudsysteem

   Deadline:   31 juli 2009

 

Middelen:

   Mijn tijd:

-   T/m 15juni:      50uur besteedt aan oriëntatie

-   T/m 30 juni:   nog ca. 70uur beschikbaar

-   T/m 31juli:      nog ca. 30uur beschikbaar

 

   Tijd vriend (html, php, sql, installatie Joomla/Virtueart kennis)

-   Vanaf 1juli:      voldoende tijd

 

   Budget (moet inclusief alles zijn, een investering voor minimaal 2jaar):

-   max. 2000euro

 

Targets:

-   Functionerende Magento webshop

-   Minimale eisen functies:

o   Liefst mogelijk voorraad op verschillende plaatsen mogelijk

o   Werkende functie: VIP leden zien na inloggen lagere prijzen per product.

o   Werkende functie: Leden kunnen inloggen en speciaal voor hun bestemde aanbiedingen zien

o   Product presentatie(design) moet aan mijn minimale eisen voldoen.

 

o   Geïnstalleerde functie: diverse korting functies: upselling/cross selling,etc

o   Geïnstalleerde functie: Stoplicht indicatie voorraad voor klant

o   CRM geïnstalleerd, gereed voor verdieping en invoering klantengegevens

-   Ingevoerd inhoud website:

o   Voorraad ingevoerd

o   Alle ca. 250 artikelen ingevoerd

o   Inhoud gereed en geplaatst

-   Design – template moet geschikt zijn:

 

Tijdsplanning:

-   Mijn tijd:

o   Meer specifieke details aanmaken/formuleren zodat het alléén uitvoerenwerk wordt

o   Geschikt template aanschaffen//laten aanpassen(design).

o   Alle add-ons voor benodigde functies bij elkaar zoeken.

o   Invoeren voorraad in het systeem

o   Invoeren inhoud website

-   Mijn vriends tijd:

o   Alle add-ons installeren. Zorgen voor een werkend systeem.

-   Externe hulp:

o   Maurits Dijksgraaf of andere freelancers.

 

Probleem nu:

-   Doel nu is z.s.m. verdiepen in het systeem zodat ik kan producten/inhoud kan toevoegen. Ik heb geregistreerd bij Magento en het pakket gedownload. Bij de installatie zit ik vast met stap 2

 

Instructies installatie:

-   2. Upload all the decompressed files to your web server via FTP. Be sure to install to your public HTML file.

-   3. Create a MySQL database and user/password for Magento

Ik heb een server van 2,5euro/maand. Om het straks vlot te laten werken moet ik mijn site straks verhuizen naar een server van 30euro/maand. Hieronder heb ik al enkele geschikte bronnen gevonden, maar dit komt later wel.

 

Ik heb vraagtekens bij: files up loaden naar FTP server. Is er geen mogelijkheid om offline Magento te testen?

 

 

Oplossing?:

-   Misschien kan mijn vriend tot tijd maken voor de installatie.

-   Tweede oplossing is hostingserver zoeken, die me hierbij tegelijker tijd helpt bij de installatie.

-   Derde oplossing… iemand hier op HighForum die me kan helpen? 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Info, verdiepend op Magento en toebehoren functies:

 

Breed algemeen site Magento:

1)   http://www.design4magento.com/category/magento-tutorials/

 

Installatie tutorial – 15 min.

1)   http://www.smartcoyote.com/tutorial-installation-magento.html (via server www.siteground.com)

2)   http://www.magentocommerce.com/wiki/magento_installation_guide#downloader_install (algemeen)

3)   (na registratie is nog een handleiding te zien in magento’s forum)

 

Magento hosting servers:

1)   http://www.siteground.com/magento-hosting.htm      (5,95USD/maand)   

2)   http://w3hosting.nl/               €25,- p/m ex. BTW. 50gb/5gb.

3)   http://www.simplehelix.com/          (19,95USD/maand of 200USD/jaar) 50gb/5gb

4)   Via Maurits Dijkgraafs Way2web.

 

Prevent biggest mistakes.

http://inchoo.net/ecommerce/magento/top-3-mistakes-by-magento-beginners/ 1uur

 

Features:

1)   Klantengeschiedenis + mailing list:                   gratis

   http://www.magentocommerce.com/images/uploads

2)   Design + template:                     

   http://www.templatemonster.com/magento-themes/24204.html      $180

   http://www.templates.com/product/magento-themes/          $180

   http://www.design4magento.com/category/magento-tutorials/         gratis

http://www.practicalecommerce.com/articles/1037-Web-Design-Tips-Configuring-Templates-Adding-a-Product-Grid-in-Magento-                   summary tutorial + text 1uur

 

3)   Speed up Magento

http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/36225/      30uur

http://www.magentocommerce.com/group/view/168/ (opinion)      1uur

4)   Tips voor beheerders:

http://www.twokings.nl/?e=71                     

 

5)   iDeal koppeling:

http://www.magentocommerce.com/extension/159/ideal-extension

 

 

Fase 3:

Verdieping en installatie alle add-ons. Zorg dragen voor een werkend systeem.

Inhoud invoeren.

 

Fase 4:

Boekhoudsysteem Exactonline:

-   http://www.vivendoconnect.com/erp-accounting/exactonline.html

-   www.snelstart.nl

 

6)   CRM systemen:

Namen: Vtiger                           40uur

Namen: Sugar                           40uur + €6,95

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Link naar reactie
  • 1

 

Ik heb vraagtekens bij: files up loaden naar FTP server. Is er geen mogelijkheid om offline Magento te testen?

 

Kijk eens op http://www.server2go-web.de/

Dit kan je installeren op je PC en dan heb je een lokale webserver. op je PC om te testen. Magento lokaal op je PC installeren en gaan met de banaan. Wanneer je klaar bent met testen en configureren kan je de files ftp-en naar de echte webserver.

Link naar reactie
  • 0

pika:

 

ben helaas niet verder gekomen. Vriend gaf aan dat alles straks van offline-mode naar server te plaatsen heel wat werk is. Mijn vriend had een hele dag gebruikt om Magento op mijndomein.nl te installeren. Maar mijndomein.nl ondersteunt geen cURL.

 

Ondertussen heb ik contact opgenomen met Maurtis Dijksgraaf way2web.nl. Hij zou een server hebben en is bereid me ook met installaties&design tegen een lager tarief te helpen. Details moeten nog komen. Morgen weet ik meer.

 

Voor installatie magento is het voor mij een must om direct alles op een server van 20-30euro p/maand te zetten.

Toevallig kan ik de wachttijd nu goed invullen met andere taken, maar de server moet binnenkort komen. Anders kom ik in tijdnood. Nu ben ik een beetje afhankelijk geworden van Maurits.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.