• 0

20uur verloren, opzoek naar: webshop + boekhoudsysteem

 

Ik heb 2dagen lang fulltime gezocht naar een webshop + boekhoudsysteem, maar de vraagtekens nemen alleen maar toe wanneer ik me hierin verdiep.

 

Situatie nu:

Zonder studie of professionele kennis heb ik 1,5 jaar lang een beetje met excell/word geknutseld voor mijn bedrijf. Mijn bedrijfje groeit en ik wil meer data betreft klantenbeheer, voorraadsysteem, mailinglisten,etc. Met mijn huidige exceldocumenten moet ik hier veel te veel tijd in steken. Ik wil nu goede investering doen in zowel een webshop- + boekhoudsysteem of een combinatie hiervan.

 

Doel:

Tijd besparen, meer orders kunnen verwerken(tot 25), overzicht behouden op voorraad & klanten.

 

Probleem + vraag:

Ik weet exact wat ik nodig heb voor mijn website en boekhouding. Maar geen gevraagde verkoper kan me vertellen welk pakket precies bij mij past. Natuurlijk ook niet hoeveel het ongeveer gaat kosten. Kan iemand me hier straks een antwoord op geven?

 

 

Wat heb ik gedaan?

Ik heb veel gezocht op google. Er zijn geen vergelijkbare situaties met een oplossing. Meeste mensen hebben al één van beide systemen. Ze zoeken naar het beste boekhoud of voorraadsysteem dat bij hen past. Maar ik heb nog helemaal niets en ben op zoek naar de beste combinatie.

 

Gezochte systemen:

Snelstart(lichte voorkeur omdat boekhouder dit heeft):

Shopfactory (grootste webshopsoftware van NL)

Logivert (concurrent van Shopfactory)

Virtuemart/joomla (open source webshopsoftware)

Online systeem waarbij men maandelijks betaald voor een voorraad+boekhoudsysteem in 1.

 

Ik heb me vooral verdiept in Snelstart & Shopfactory omdat deze los van elkaar dicht bij mijn wensen komen. Probleem is dat deze twee bedrijven weinig van elkaar af weten. Ze kunnen dus niet adviseren wat het beste aansluit op mijn wensen. Zowel snelstart als Shopfactory bieden uitgebreid mogelijkheden voor klantenbeheer, voorraadsysteem. Ik wil bijv. niet overbodig dezelfde functies aanschaffen.

 

Snelstart + Shopfactory combinatie:

Shopfactory reageert niet (geeft ook een indruk dat de klant het zelf moet uitzoeken met de grote faq lijsten. Ook geen contact info op hun site. Hun e-mailadres verschijnt als een soort spam nadat je een demoversie heb gedownload). Snelstart weet weinig van Shopfactory af. Ze kunnen alleen afstemmen nadat ik al een webshop systeem heb. Hier schiet ik niks mee op.

 

Vraagteken Snelstart + Shopfactory combinatie:

Ergens heb ik ook in een forum gelezen (ruim 1 jaar oude post) dat de koppeling tussen snelstart & webshop alleen nuttig is voor simpele producten zonder opties. Ik heb geen idee wat met 'opties' exact bedoeld wordt. Er werdt een vb. genoemd met computer en componenten. Ik heb kleding/schoenen met verschillende maten en kleuren. Vraag is of het bij mij wel overgebracht kan worden naar snelstart.

 

Online voorraadsysteem met abonnementkosten:

- heb hier nog niet echt in verdiept. vooral op het gebiedt van website denk ik dat het niet aan mijn eisen zal voldoen. Alleen met de combinaties hierboven genoemd ben ik al 10uur mee bezig geweest.

 

Andere webshopsoftware:

Logivert+winkelpro zijn alternatieven van Shopfactory. Goedkoper, maar ik zag niet de nuttige functies die ik bij Shopfactory had gezien. Elk bedrijf zet de functies weer in een ander vorm neer wat enorm veel energie kost om te vergelijken.

 

Opensource + snelstart:

VirtueMart/joomla + snelstart zou ook gecombineerd kunnen worden. Dit vergt weer enorm veel opzoekwerk. Mijn vriend die goed is in websitedesign zou veel tijd moeten steken om alle applicaties te vinden die Shopfactory al heeft. Hier tegenover heeft Shopfactory geen extra mogelijkheden dan wat in het pakket zit. Als iets ontbreekt, dan moet je maar hopen op een goede update welk overigens weer geld kost.

 

 

Mijn wensen in het kort:

- 1 factuur sturen en de voorraad moet zowel in webshopsysteem + boekhoudsysteem automatisch aangepast worden

- ik moet op 1 plek(boekhoud- of webshopsysteem) klantengegevens kunnen bijhouden: dus wat,hoeveel en wanneer een klant iets heeft gekocht. Op basis van klantnaam/klantnummer(liefst allebei) moet ik de hele geschiedenis van de klant kunnen opzoeken.

- eenvouding een mailinglist genereren op basis van voorkeur klant.

- eenvouding een mailinglist genereren op basis van aankopen klant.

- Wishlist functie: klanten geven aan welke producten ze in de toekomst willen kopen of afgeprijst willen zien.

- klanten/verenigingen moeten kunnen inloggen en speciaal voor hen gemaakte aanbiedingen kunnen zien

- klanten/verenigingen moeten kunnen inloggen en speciale kortingstarieven kunnen zien

- lay-out van website moet bij liefst helemaal naar imago& smaak van bedrijf aanpasbaar. (Ik heb een vriend die me in webdesign kan ondersteunen)

- voor boekhouden moet het bankafschriften kunnen inlezen

 

Ik heb ook een uitgebreid lijst van ruim 2 pagina's. Als iemand deze lijst wil doornemen met advies erbij, graag!

Wie zou me kunnen vertellen wat het beste bij me past en hoeveel het ongeveer gaat kosten?

 

Nu na ruim 22 uur ben ik nog steeds niet door de orientatie fase heen gekomen.

Alle tips om door deze fase heen te komen zijn welkom!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi even ter info:

Ik heb voor een magento klant van mij een Magento koppeling ontwikkeld die gebruikt maakt van de Snelstart import functionaliteit van boekingen en klanten. We zijn nu aan het testen, verwacht dat deze in de loop van de week af is.

 

Mocht je zover zijn dat je Magento installatie draait dan kan ik je die wel toesturen.

 

gr, Emile

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

een hele dag voor instaleren van magento?

Mag je hooguit 15 minuten kosten, iets downloaden, uploaden en aanroepen en instalatie wijst zichzelf.

 

Maar magento zal meestal niet erg goed werken op een hosting account van 20/30 euro per maand.

Het werkt dan wel maar is erg traag, beter goede hosting nemen daarvoor.

 

Link naar reactie
  • 0

Hier weer een update:

 

Magento installeren op mijndomein.nl lukte niet. Het ondersteunt geen cURL, om precies achter gekomen wat het probleem was kostte tijd. Op offline server testen was niet verstandig omdat het veel werk is om terug op online server te zetten.

 

Enige optie is direct op online server beginnen voor ca. 25euro. Hiervoor heb ik Maurits Dijkgraafs geraadpleegd, web2web.nl. Hij wilt extra ervaring opdoen met magento en is bereid om tegen een lager tarief te helpen met technische zaken. Het was niet nodig om op freelance.nl een ander persoon te raadplegen.

 

Mijn eerste stap nu is een goede template/design kiezen zodat ik aan iets begin, waarbij ik later geen problemen krijg met bepaalde korting functies. (de plaats, ruimte en functie van de template moet geschikt zijn voor mijn eisen)

 

Inwerken voor alleen producten toevoegen kost geen tientallen uren. Het zou vergelijkbaar moeten zijn als 'my space' bij hotmail, maar dan wat uitgebreider uiteraard. Wat ik aan het doen ben is beter nog meer details uitwerken wat ik exact wil op mijn website(de structuur & design op paint).

Verder zoek ik nog naar alle add-ons. Mijn vriend verdiept zich in website installaties. Magento expert Maurits vraag ik om help wanneer het echt nodig is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de update.

Op dit moment zijn wij ook aan het kijken welke mogelijkheden we hebben om over te stappen naar Magento.

Zojuist heb ik met succes magento draaien op een testserver. het installeren is eingelijk zo gebeurt, ook het installeren van updates of ad-ons is een fluitje van een cent. Nu gaan we testen, testen, testen.

Als je nog wat advies nodig hebt dan hoor ik het wel, ik weet nog niet veel van Magento maar dat komt wel :P

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

Pika,

 

zouden we mogen weten welke software je momenteel gebruikt?

Wat was de reden dat je voor magento koos?

Hoeveel kostte de testserver?

 

Ik moet nog beginnen met Magento add-ons vinden. Zou je misschien hiermee kunnen helpen of tips kunnen geven?

Een tijdje geleden had ik ergens gezien dat er add-ons zijn om magento te versnellen. Heb je problemen met de snelheid van magento? Denk je zo'n add-on nodig te hebben?

 

Weet je toevallig hoeveel add-ons er nodig zijn en waar ik ze kan vinden voor de volgende (korting)functies:

- voorraad/stoplicht indicatie

- diverse korting functies (koop 2, krijg 1 gratis/korting, koop A+B, krijg C er gratis bij

er voor 'voorraad/stoplicht' indicatie en diverse kortingfuncties upselling/cross selling(koop 2, krijg korting

- Reseller inkoopkorting - lagere prijzen tonen aan ingelogde resellers.

- Klantenkortingen - lagere prijzen tonen aan ingelogde klanten.

- Productniveau "Niet op voorraad" mededeling - bijvoorbeeld om er een leveringstijd bij te vermelden.

- Product teaser promoties, zoals “Bestseller”

Link naar reactie
  • 0

Pika,

 

zouden we mogen weten welke software je momenteel gebruikt?

op dit moment gebruiken we OScommerce

Wat was de reden dat je voor magento koos?

de reden is de veelzijdigheid, we zijn nog precies aan het kijken wat de voor en nadelen zijn.

Hoeveel kostte de testserver?

[qoute]

Voor ons vrij weinig omdat we daar onze site al gehost hebben.

Misschien kun jeeen subdomein laten aanmaken op je huidige server ?

Ik moet nog beginnen met Magento add-ons vinden. Zou je misschien hiermee kunnen helpen of tips kunnen geven?

Een tijdje geleden had ik ergens gezien dat er add-ons zijn om magento te versnellen. Heb je problemen met de snelheid van magento? Denk je zo'n add-on nodig te hebben?

[/qoute]

Weet je toevallig hoeveel add-ons er nodig zijn en waar ik ze kan vinden voor de volgende (korting)functies:

- voorraad/stoplicht indicatie

- diverse korting functies (koop 2, krijg 1 gratis/korting, koop A+B, krijg C er gratis bij

er voor 'voorraad/stoplicht' indicatie en diverse kortingfuncties upselling/cross selling(koop 2, krijg korting

- Reseller inkoopkorting - lagere prijzen tonen aan ingelogde resellers.

- Klantenkortingen - lagere prijzen tonen aan ingelogde klanten.

- Productniveau "Niet op voorraad" mededeling - bijvoorbeeld om er een leveringstijd bij te vermelden.

- Product teaser promoties, zoals “Bestseller”

de meeste kun je vinden bij magento connect: http://www.magentocommerce.com/magento-connect

 

echter zijn we nog een aantal dingen aan het bekijken, zo is het 'grote' probleem dat we nu redelijk goed gevonden worden, gaan we over naar een ander systeem en server dan zouden we helemaal opnieuw moeten beginnen waardoor de verkopen wel eens kunnen stagneren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heeft hier iemand ervaring mee hoe we dit kunnen oplossen ?

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

echter zijn we nog een aantal dingen aan het bekijken, zo is het 'grote' probleem dat we nu redelijk goed gevonden worden, gaan we over naar een ander systeem en server dan zouden we helemaal opnieuw moeten beginnen waardoor de verkopen wel eens kunnen stagneren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heeft hier iemand ervaring mee hoe we dit kunnen oplossen ?

Waarom zou de verkoop moeten stagneren? Als je de overstap op een incourant moment doet en je hebt eea goed voorbereid dan moet je toch binnen een uur of 2 klaar kunnen zijn. Als je probeert de url's hetzelfde te houden, behoud je ook grotendeels je pageranks en als je dat niet wilt/kunt, maak dan nieuwe en verwijs door van de oude met 403 redirects.

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

urls doorsturen is belangrijk ja, maar ook door het aanpassen van de broncode, de indeling, categorienamen enz.. kan google de website als nieuw beoordelen en zo behandelen inclusief het opnieuw moeten opbouwen van de positie.

 

klopt, maar dan zou je dus weer helemaal van voor af aan moeten beginnen ?

dit is voor ons denk ik nog het enige struikelblok.... de komende maanden gaan we de software testen.

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

urls doorsturen is belangrijk ja, maar ook door het aanpassen van de broncode, de indeling, categorienamen enz.. kan google de website als nieuw beoordelen en zo behandelen inclusief het opnieuw moeten opbouwen van de positie.

 

klopt, maar dan zou je dus weer helemaal van voor af aan moeten beginnen ?

dit is voor ons denk ik nog het enige struikelblok.... de komende maanden gaan we de software testen.

 

dat is niet te zeggen.

Google is vrijwel niet te peilen wat dat betreft en je weet het nooit.

Misschien heb je geluk en veranderd er niks aan je posities maar voor hetzelfde geld heb je wat ik heb gehad en zakt je verkeer met 80% in elkaar na een aanpassing op je website omdat plots alle posities wegvallen.

 

Niemand kan je dat met zekerheid vertellen.

Link naar reactie
  • 0

dat is niet te zeggen.

Google is vrijwel niet te peilen wat dat betreft en je weet het nooit.

Misschien heb je geluk en veranderd er niks aan je posities maar voor hetzelfde geld heb je wat ik heb gehad en zakt je verkeer met 80% in elkaar na een aanpassing op je website omdat plots alle posities wegvallen.

 

Niemand kan je dat met zekerheid vertellen.

 

en hoe heb jij dit ondervangen of opgelost ???

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

dat is niet te zeggen.

Google is vrijwel niet te peilen wat dat betreft en je weet het nooit.

Misschien heb je geluk en veranderd er niks aan je posities maar voor hetzelfde geld heb je wat ik heb gehad en zakt je verkeer met 80% in elkaar na een aanpassing op je website omdat plots alle posities wegvallen.

 

Niemand kan je dat met zekerheid vertellen.

 

en hoe heb jij dit ondervangen of opgelost ???

 

Ik ben er in de praktijk achter gekomen, (waarschijnlijk) door een paar kleine aanpassingen in mijn categorie indeling en paar andere aanpassingen in de website viel mijn zoekmachine verkeer ineens (was echt binnen 24 uur gebeurd) met ruim 80% terug en heb dat nooit meer goed kunnen krijgen.

Ben nu compleet neuwe shops aan het laten bouwen en ga daarmee helemaal vanaf 0 weer opnieuw optimaliseren en proberen of ik het op die manier wel weer goed terug in google kan krijgen

Link naar reactie
  • 0

Hier weer een korte update van mijn webshop- + boekhoudsysteem project waarvoor ik het volgende beschikbaar had gesteld:

 

- 150 uur

- 50 uur van mijn vriend (kennis over html, php, webdesign, installatie joomla virtuemart)

- max. 2000 euro voor 2-3jaar.

- deadline 31juli 2009

 

Ik schat zo'n 75uur gebruikt te hebben voor het uitzoeken van juiste software en nadenken wat ik precies wil. Het e.e.a. was tussendoor gekomen waardoor ik mogelijk de 150uur niet meer haal.

 

Boekhoudsoftware komt nu achteraf. Plan is nu dat de webshop gewoon 31juli wordt gelanceerd zonder ingewikkelde kortingen. Eerst alle producten en inhoud. De upgrades volgen dan spoedig. Belangrijk hierbij is dat de gekozen template geschikt moet zijn voor de upgrades, dat wil zeggen dat ik later niet opnieuw een paar honderd euro + tijd kwijt ben voor upgrades.

 

Morgen zal ik Maurits ontmoeten voor Magento hosting en advies.

Alles is in principe nog onder controle. Mijn eisen tot de deadline zijn iets gedaald, maar de tijd dat ik erin kon steken was ook minder dan verwacht.

 

Link naar reactie
  • 0

 

...

Boekhoudpakketten:

 

Een uitgebreid pakket van Snelstart kan grotendeels vervangen worden door CRM pakketten (Customer Related Management). CRM pakketten zouden handiger moeten zijn i.c.m. webshop, bovendien spaart het me honderden euro's door eenvoudiger Snelstart pakket te nemen.

...

 

Dat snap ik niet. Snelstart is een boekhoud / factureerprogramma, niet een CRM systeem. CRM is kort gezegd bedoeld voor marketing en salesactiviteiten (relaties bijhouden, prospects / leads management, marketing campagnes etc etc etc), niet voor boekhouden.

 

Voor online CRM kun je eens kijken op www.zoho.com of www.salesforce.com . Het zal vast mogelijk zijn hier je boekhouding aan te koppelen (of zelfs te integreren) maar daar heb ik geen ervaring mee.

 

Het is mogelijk om Salesforce te combineren met online Boekhouding.

Mijn advies is let op de combinatie google wave, google voice en met salesforce (en de pakketten die ze aanbieden). Plus opletten van de nieuwe trend mobile shopping.

Earn while you Learn.

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies is let op de combinatie google wave, google voice en met salesforce (en de pakketten die ze aanbieden).

 

Waarom moeten we daar volgens jou op letten? Google wave is iig nog niet beschikbaar

 

Cloud computing met combinatie van mobiel business. Google wave komt eraan en als je goed zoekt kan je het nu al je eigen server van maken en pakket downen.

 

Dat wordt de nieuwe trend, vanwege de manier hoe ze data kan opslaan, eruit halen en veiligheid.

Dan hoef je niet 1000 pakketten aan te schaven.

 

Earn while you Learn.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie de link niet echt met dit topic? Je noemt een paar grote cloudcomputing partijen terwijl we het hier over webshops en boekhoudsystemen hebben? Uiteraard kunnen die op cloudcomputing gebaseerd zijn maar maak je antwoord dan concreet a.u.b.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht voor de topic starter te laat maar voor andere geìntresseerden handig om te weten:

 

Bij osFinancials ...

 

Ze zijn altijd bereikbaar en behulpzaam, ook voor het beantwoorden van beginners vragen.

Al met al ik ben een zeer tevreden gebruiker van de combinatie webshop en osF, en kan het iedereen aanraden.

 

Ruikt heel erg naar reclame maken...zie hier

 

Ik gebruik osFinancials ook (in combinatie met osCommerce) maar raad het niet zonder meer aan. Elke keer na een update weer een aantal problemen glad te strijken. Functies die niet meer (naar behoren) werken of waar je ineens voor moet gaan betalen. Verder is het absoluut geen gebruikersvriendelijk pakket. Als je niet veel kaas hebt gegeten van boekhouden kan beter een makkelijker en simpler pakket kiezen.

Link naar reactie
  • 0

Gebruik MOSCOW: Must have, should have, could have and want to have om je eisen in te delen.

 

Even een kleine opmerking; ik zie hier een fout die heel veel mensen maken met de MoSCoW methode. De W staat niet voor 'want to have' maar voor 'wont have'. Lijkt misschien een klein verschil, maar het bepalen wat expliciet niet hoeft is veel waardevoller dan nog een niveau van dingen die wel zouden kunnen.

 

Maar dat even terzijde :)

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.