• 0

20uur verloren, opzoek naar: webshop + boekhoudsysteem

 

Ik heb 2dagen lang fulltime gezocht naar een webshop + boekhoudsysteem, maar de vraagtekens nemen alleen maar toe wanneer ik me hierin verdiep.

 

Situatie nu:

Zonder studie of professionele kennis heb ik 1,5 jaar lang een beetje met excell/word geknutseld voor mijn bedrijf. Mijn bedrijfje groeit en ik wil meer data betreft klantenbeheer, voorraadsysteem, mailinglisten,etc. Met mijn huidige exceldocumenten moet ik hier veel te veel tijd in steken. Ik wil nu goede investering doen in zowel een webshop- + boekhoudsysteem of een combinatie hiervan.

 

Doel:

Tijd besparen, meer orders kunnen verwerken(tot 25), overzicht behouden op voorraad & klanten.

 

Probleem + vraag:

Ik weet exact wat ik nodig heb voor mijn website en boekhouding. Maar geen gevraagde verkoper kan me vertellen welk pakket precies bij mij past. Natuurlijk ook niet hoeveel het ongeveer gaat kosten. Kan iemand me hier straks een antwoord op geven?

 

 

Wat heb ik gedaan?

Ik heb veel gezocht op google. Er zijn geen vergelijkbare situaties met een oplossing. Meeste mensen hebben al één van beide systemen. Ze zoeken naar het beste boekhoud of voorraadsysteem dat bij hen past. Maar ik heb nog helemaal niets en ben op zoek naar de beste combinatie.

 

Gezochte systemen:

Snelstart(lichte voorkeur omdat boekhouder dit heeft):

Shopfactory (grootste webshopsoftware van NL)

Logivert (concurrent van Shopfactory)

Virtuemart/joomla (open source webshopsoftware)

Online systeem waarbij men maandelijks betaald voor een voorraad+boekhoudsysteem in 1.

 

Ik heb me vooral verdiept in Snelstart & Shopfactory omdat deze los van elkaar dicht bij mijn wensen komen. Probleem is dat deze twee bedrijven weinig van elkaar af weten. Ze kunnen dus niet adviseren wat het beste aansluit op mijn wensen. Zowel snelstart als Shopfactory bieden uitgebreid mogelijkheden voor klantenbeheer, voorraadsysteem. Ik wil bijv. niet overbodig dezelfde functies aanschaffen.

 

Snelstart + Shopfactory combinatie:

Shopfactory reageert niet (geeft ook een indruk dat de klant het zelf moet uitzoeken met de grote faq lijsten. Ook geen contact info op hun site. Hun e-mailadres verschijnt als een soort spam nadat je een demoversie heb gedownload). Snelstart weet weinig van Shopfactory af. Ze kunnen alleen afstemmen nadat ik al een webshop systeem heb. Hier schiet ik niks mee op.

 

Vraagteken Snelstart + Shopfactory combinatie:

Ergens heb ik ook in een forum gelezen (ruim 1 jaar oude post) dat de koppeling tussen snelstart & webshop alleen nuttig is voor simpele producten zonder opties. Ik heb geen idee wat met 'opties' exact bedoeld wordt. Er werdt een vb. genoemd met computer en componenten. Ik heb kleding/schoenen met verschillende maten en kleuren. Vraag is of het bij mij wel overgebracht kan worden naar snelstart.

 

Online voorraadsysteem met abonnementkosten:

- heb hier nog niet echt in verdiept. vooral op het gebiedt van website denk ik dat het niet aan mijn eisen zal voldoen. Alleen met de combinaties hierboven genoemd ben ik al 10uur mee bezig geweest.

 

Andere webshopsoftware:

Logivert+winkelpro zijn alternatieven van Shopfactory. Goedkoper, maar ik zag niet de nuttige functies die ik bij Shopfactory had gezien. Elk bedrijf zet de functies weer in een ander vorm neer wat enorm veel energie kost om te vergelijken.

 

Opensource + snelstart:

VirtueMart/joomla + snelstart zou ook gecombineerd kunnen worden. Dit vergt weer enorm veel opzoekwerk. Mijn vriend die goed is in websitedesign zou veel tijd moeten steken om alle applicaties te vinden die Shopfactory al heeft. Hier tegenover heeft Shopfactory geen extra mogelijkheden dan wat in het pakket zit. Als iets ontbreekt, dan moet je maar hopen op een goede update welk overigens weer geld kost.

 

 

Mijn wensen in het kort:

- 1 factuur sturen en de voorraad moet zowel in webshopsysteem + boekhoudsysteem automatisch aangepast worden

- ik moet op 1 plek(boekhoud- of webshopsysteem) klantengegevens kunnen bijhouden: dus wat,hoeveel en wanneer een klant iets heeft gekocht. Op basis van klantnaam/klantnummer(liefst allebei) moet ik de hele geschiedenis van de klant kunnen opzoeken.

- eenvouding een mailinglist genereren op basis van voorkeur klant.

- eenvouding een mailinglist genereren op basis van aankopen klant.

- Wishlist functie: klanten geven aan welke producten ze in de toekomst willen kopen of afgeprijst willen zien.

- klanten/verenigingen moeten kunnen inloggen en speciaal voor hen gemaakte aanbiedingen kunnen zien

- klanten/verenigingen moeten kunnen inloggen en speciale kortingstarieven kunnen zien

- lay-out van website moet bij liefst helemaal naar imago& smaak van bedrijf aanpasbaar. (Ik heb een vriend die me in webdesign kan ondersteunen)

- voor boekhouden moet het bankafschriften kunnen inlezen

 

Ik heb ook een uitgebreid lijst van ruim 2 pagina's. Als iemand deze lijst wil doornemen met advies erbij, graag!

Wie zou me kunnen vertellen wat het beste bij me past en hoeveel het ongeveer gaat kosten?

 

Nu na ruim 22 uur ben ik nog steeds niet door de orientatie fase heen gekomen.

Alle tips om door deze fase heen te komen zijn welkom!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Hoi Maurits,

 

Ontzettend leuk dat je TS wilt helpen, en dat je je daar zelfs voor geregistreerd hebt.

Welkom op HigherLevel trouwens

 

Zou je die kennis met ons willen delen? Welk pakket is volgens jou het beste voor TS en waarom?

 

Op Higherlevel zijn we gewend dat kennis openlijk wordt gedeeld, beargumenteerd en besproken.

Dit zodat de andere lezers en googelaars er ook wat aan hebben.

 

Net zoiets als jullie op sitedeals.nl doen bij het inkopen van ontwerpen zeg maar.

 

Graag lees ik alsnog je toelichting.

 

Frans

Link naar reactie
  • 2

Shopfactory is een pakket dat je klanten kan kosten. Wij hebben leveranciers waar we eindelijk online inkopen kunnen doen, ze hebben bijna allemaal voor shopfactory gekozen. Voor de bezoeker een ramppakket

 

Dit zou ik, als shopfactorygebruiker, graag uitgelegd zien.

Natuurlijk zitten er nadelen aan shopfactory, zoals bij elk pakket, maar jij stelt het wel erg extreem.

Ik ben benieuwd.....

 

> Onderstaande is niet om naar of vervelend te doen. Het is naar mijn idee ook ontopic omdat de topic starter nog een keuze moet maken en ik hieronder uitleg waarom niet voor Shopfactory of één van de vele vergelijkbare pakketten te kiezen. Ik ben wellicht wat stellig in dingen maar het is en blijft slechts mijn mening. <

 

Shopfactory is (voor de bezoeker) functioneel. De look and feel van deze shops zijn allemaal redelijk hetzelfde en doen goedkoop aan. Shopfactory is heel duidelijk ontwikkeld vanuit de gedachte producten aan te bieden, terwijl een goede shop ontwikkeld is voor de winkelbeleving van de bezoeker. Prestashop en Magento doen dat veel beter.

Om in jouw branche te blijven heb ik een voorbeelde opgezocht (gewoon van de eerste pagina van google), http://www.stripweb.be. De verschillen in look and feel zijn duidelijk.

 

In mijn ervaring zijn Internet klanten vele malen kritischer dan klanten in traditionele winkels. Er wordt op Internet ook veel meer vergeleken. Als Shopfactory webshop leg je het gewoon af in de concurrentiestrijd. Het gaat hierbij dus niet eens om het aanbod, de serviceverlening etc.

 

Veel winkeliers vinden het al bijzonder als ze hun assortiment ook op Internet aanbieden. Dit is echter lang niet genoeg, presentatie is ook op Internet van enorm belang.

 

Naar de broncode (van de gegenereerde pagina) kijkend zie je ook gelijk waarom Shopfactory shops in zoekmachines slecht scoren.

Link naar reactie
  • 1

SnelStart heeft een API / koppeling waarmee je erg eenvoudig verschillende webshops op SnelStart aansluiten. Eenvoudig als in dat een programmeur binnen een dag of enkele dagen met vrijwel elke webshop een koppeling kan bouwen voor de afhandeling van de administratie. Voorraadbeheer zou ik verder gewoon aan je webshop overlaten en niet via je boekhoudpakket doen.

 

Webshops zijn er een boel van, op meerdere plekken worden die al uitvoerig besproken. Kies er wel eentje die goede XHTML / CSS ondersteund en met de nieuwste PHP versies werkt (mijn voorkeur is momenteel PrestaShop). Ik zou een webshop kiezen wat aan je wensen voldoet, en er dan een paar honderd euro voor uittrekken om een koppeling met SnelStart te schrijven.

Link naar reactie
  • 1

Wij hebben voor een aantal klanten webshops gebouwd. Sinds kort werken wij ook met prestashop. VOlgens mij is het voordeel van prestashop dat het vrij makkelijk te leren is, het is zeer compleet en draait op zowat elk fatsoenlijk hosting pakket. Daarnaast is het op dit moment sterk in ontwikkeling en er komen voortdurend nieuwe modules voor.

 

Magento is zoals al eerder door iemand gezegd een zeer zwaar pakket en vergt veel inwerk tijd. OsCommerce is inderdaad een pakket waar je de meeste plugins en modules voor kan krijgen, alleen het implementeren ervan is voor een gebruiker vrijwel niet te doen, je moet dan toch echt iemand gaan inhuren om het aan je wensen aan te passen.

 

Ik ben trouwens wel van mening dat theoretische kennis over een pakket lang niet alles is. Mijn advies zou ook zijn om OsCommerce en prestashop te downloaden, te installeren en er een paar dagen mee te spelen.

 

Een andere mogelijkheid is uiteraard je eisen bij een ervaren webshop bouwer neer te leggen en maatwerk te laten maken.

Houd er dan wel rekening mee dat je waarschijnlijk meer dingen niet opschrijft dan wel en vervolgens regelmatig je shop moet aanpaasen / uitbreiden.

 

 

 

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 1

shopfactory is slecht kwa uiterlijk, indeling van de shop (klantvriendelijkheid), functionaliteiten, uitbreidbaarheid, beheer enz..

Is mijn persoonlijke mening hoor maar is dus naar mijn mening 1 van de aller slechtste e-commerce oplossingen welke er verkrijgbaar zijn (wist destijds niet hoe snel ik het weer van mijn server moest afgooien)

Link naar reactie
  • 1

He Frans,

 

Bedankt voor je berichtje. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb me aangemeld door een vriend van mij "Ryan16600".

 

Als ik wat toe te voegen heb zal ik het op het forum zetten. Ik zie dat je al hebt opgezocht dat ik op sitedeals actief ben, daar is het vaker via PM. Ik zal erop letten!

 

Gr Maurits

 

 

 

...

Graag lees ik alsnog je toelichting.

...

 

 

In de voorgaande topics is over alle shops al best veel geschreven. De naam magento is al een paar keer gevallen, ik denk dat dit de beste keus is. Magento is een zeer professioneel pakket met weinig beperkingen. Zo is er een goede administratie van producten, 75 verschillende betalingskoppelingen en in de toekomst kun je het zelfs integreren met het sugar CRM. Als je shop gaat groeien kun je email berichten en correspondentie met je klanten koppelen aan dit CRM wat je veel tijd gaat besparen.

 

Wat Astron ook zegt is dat een winkelbeleving belangrijk is een shop. Neem als voorbeeld een bol.com, je koopt al gauw producten waar je in eerste instantie niet naar zocht. Het is belangrijk dat klanten door blijven klikken en nieuwe leuke dingen vinden. Magento biedt deze mogelijkheden helemaal. Hieronder heb ik wat links geplaatst van shops die ook deze shop gebruiken waar je dit zelf kan zien.

 

Deze shop heeft wel wat eisen aan de hosting, als je een fatsoenlijke host neem zou dit geen probleem moeten zijn. Bij een webshop is uptime ontzettend belangrijk, ik neem aan dat je sowieso niet hosting voor 3 euro per maand wilde overwegen. Een goede VPS server is ruim voldoende voor je shop.

 

Het opzetten van alles gaat uiteraard tijd kosten, dit kost het opzetten van de andere shops ook. 500 producten invoeren kost wel wat moeite. In het begin kun je overwegen de layout van de webshop simpel te houden en meer gebruik te maken van standaard instellingen, als je daarna tijd over hebt kun je langzaamaan meer extra's installeren en inzetten. Bezoekers zullen hiermee ook zien dat jouw bedrijf in beweging is en steeds meer innoveert.

 

Kort samengevat denk ik dat Magenta een goede keus is omdat het erg veel toekomst biedt. Al je huidige wensen bevat en er verder goed uitziet. Ik zou het daarom ook zeker in je lijst met potentiële shops zetten.

 

Links:

 

http://www.annaki.nl/

http://www.broekensite.nl/

http://agmaccushop.nl/

 

Bij deze mijn eerste inhoudelijke reactie op dit forum ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Samenvatting tot nu toe:

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Genoemde webshops

 

 

Prestashop:

Jong & sterk groeiend, eenvoudig in gebruik, compleet en fatsoenlijk. Nog niet zoveel implementaties - wel regelmatig updates. Het is nog afwachten of deze geschikt zal zijn voor de veeleisende liefhebber.

 

OsCommerce:

De jarenlange alleskunner. Alle implementaties zijn mogelijk, zeer groot en bekend. Echter al oud en niet zo verrassend meer. Design & webdesign iets minder.

 

JoomlaVirtueMart:

Niet zo groot als OsCommerce, minder mogelijkheden/implementaties, maar wel flexibelere design mogelijkheden.

 

ShopFactory:

Beperkt design/lay out. Geschikt om snel wat producten online te zetten.

 

Magento:

Zwaar gewicht krachtpatser, nieuwer & frisser dan OsCommerce. Meer webdesign mogelijkheden. Sinds mrt of mei 2008 gelanceerd. Door zijn lange inwerktijd, minder aantrekkelijk voor kleine ondernemingen die snel willen starten.

 

--------------------------------------------------------

 

Boekhoudpakketten:

 

Een uitgebreid pakket van Snelstart kan grotendeels vervangen worden door CRM pakketten (Customer Related Management). CRM pakketten zouden handiger moeten zijn i.c.m. webshop, bovendien spaart het me honderden euro's door eenvoudiger Snelstart pakket te nemen.

 

Snelstart zou eventueel ook vervangen kunnen worden met Exact online.

ohmega kan ook, kost wel ca. 1000euro, te duur.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Mijn geval - Magento:

Een jong groeiend bedrijf met regelmatig nieuwe ideeën hoeft in toekomst geen zorgen te maken op beperkingen. Extra veel inwerktijd in het begin geeft garantie voor de toekomst; géén overstap//opnieuw inwerktijd later. Dankzij jullie heb ik al tientallen uren bespaart (géén verkeerde pakketten getest). Deze uren kan ik nu mooi in Magento stoppen.

 

 

Hoeveel kost een omschakeling naar goed uitgerust automatisch boekhoud- & webshopsysteem.

- Server met dagelijks back-up(voor Magento) €30 p/m = €360 p/jaar

- Zwaargewicht opensource Magento gratis

- CRM pakket: CRM Sugar of vTigere? $7,- p/m = €60p/jaar of €0,00

- Koppeling met boekhoudpakket €150,-

- Boekhoudsoftware Exact Online Advanced: €49 p/m = €600p/jaar

- exactonline voor studenten €1,- p/m (kan hier wellicht gebruik van maken)

- iDeal integratie gratis

- iDeal bij mijn ING bank €0,75 per transactie

- Pin pakket ING bank €56,- p/maand (komt later)

 

Waar te vinden:

Server: http://www.xlshosting.nl/xen-vps-product.html?gclid=CMzd5Pam65oCFYQH3wodYHAkAQ

Magento: www.magentocommerce.com/

CRM Sugar: http://www.sugarcrm.com/crm/

Koppeling boekh.pak. http://www.vivendoconnect.com/erp-accounting/exactonline.html

iDeal: http://www.magentocommerce.com/extension/159/ideal-extension

iDeal bankaansluiting: http://www.ing.nl/zakelijk/betalen/geld-ontvangen/ideal/index.aspx

 

Benodigde tijd alle taken:

- overstap mijndomijn.nl naar nieuw server (2uur)

- aanschaf / download alle middelen (8maal 1,25 = 10 uur)

- Diverse installaties voordat het functioneert (10maal 2 = 20uur)

 

- inwerktijd, Magento (wenningsfase basics) (50 uur)

- inhoudelijke taken Magento (50 uur)

- Invoeren gegevens & inwerktijd Exact Online (20uur)

- Huidige klanten gegevens in Excell zetten (10uur)

- inwerken sugarCrm of vTiger (20uur)

 

 

Vragen :

Over aanschaf middelen:

- zou de VPS 2 server met 256RAM geheugen//20Gb voldoende zijn? (zie site hierboven) Ik heb ca. 250producten?

Sommige producten hebben verschillende maten.

- wat vervangt het voorraadbeheer-pakket zoals OsFinancials? Moet ik bij Magento geen add-on aanschaffen?

 

Over CRM systemen:

- voor klantengegevens heb ik nog geen digitale lijst. Alles moet ik vanuit papier overzetten naar bv. excell. Is het verstandig om te wachten en dit direct op CRM Sugar te doen? Scheelt me misschien 10uur. Klantenoverzicht voor mailing heb ik wel nodig.

 

Hieronder heb ik ze proberen te vergelijken. Er zijn sterk afwisselende meningen. Sommigen beweren dat vTiger beter is voor kleine bedrijven. Maurits: denk je dat vTiger ook goed voor me is?

http://www.siteground.com/sugarcrm_vtiger.htm

http://ostatic.com/question/how-does-vtiger-stack-up-against-sugarcrm

 

Navraag:

Klopt het dat Magento meer mogelijkheden dan OsCommerce betreft Design?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Zowel OsCommerce als Magento zijn nieuw voor me. Voor design in Oscommerce heb ik html kennis nodig. Geldt dit ook voor Magento ?

 

 

De layouts werken met templates. Je zet een layout om in html en zet deze dan in een sjabloon, in dit sjabloon zet je waar alles moet komen vanuit je shop . Je moet hier wel gedegen html, css en XML kennis voor hebben. Ik zou het daarom altijd uitbesteden, iemand met ervaring doet er veel minder lang over.

 

Informatie over layouts staat hier: http://www.magentocommerce.com/design_guide/articles/intro-to-layouts

 

Wat ik je wel kan aanraden is om een bestaande template te kopen (of freeware) en deze een beetje aan te passen naar je wensen. Je hoeft dan minder te scripten en je kan eerder online gaan. Het hoeft in het begin niet allemaal perfect te zijn, als de shop er maar verzorgd uitziet.

 

Vb: http://www.templatemonster.com/magento-themes/24204.html

 

 

Klantenbeheer:

1) Kan ik bijhouden en opzoeken wat en hoeveel mijn klanten hebben gekocht. 1a)Biedt het pakket ook iets om de aanmaak van de mailinglist te gemakkelijker te maken?

 

 

Dat zit ook in het systeem, screenshotje hier te vinden: http://www.magentocommerce.com/images/uploads/admin_dashboard.jpg

 

Nieuwsbrief zit ook in Magento.

 

2)Voorraadbeheer:

- worden de inkoopfacturen ingescand of moeten de artikelen manueel ingevoerd worden?

-A: Worden manueel ingevoerd, tenzij u werkt met de inkoopmodule. Dan wordt de voorraad automatisch bijgeboekt.

 

Dat eerste moet ongetwijfeld kunnen maar kost waarschijnlijk veel tijd en geld om te installeren. In Magento zit ook een voorraadbeheer dat je kan koppelen aan de frontend.

 

 

- mijn voorraad ligt in verschillende plaatsen(steden). Biedt het systeem ook de mogelijkheid om dit bij te houden. Ik wil dus weten waar mijn producten liggen en hoeveel bij elk plaats.

-A: SnelStart kan maar van één magazijn de voorraad bijhouden.

 

Voorraden op verschillende plaatsen met verschillende distributie centra is wel erg ambitieus. Wil je dit nu al?

3) Factuur design:

- kan ik facturen zelf ontwerpen/aanpassen? Het gaat bijv. om de hoeveelheid kolommen, breedtes en eventueel een ander layout. (met MS-excell kon het makkelijk)

A: De factuurlay-out is volledig aan te passen. Er zijn standaard lay-outs aanwezig.

 

 

Facturen zou ik via Magento laten genereren, die zet namelijk de producten erop. Het boekhoudpakket is puur voor de financiele adminstratie, ik zou dit gescheiden houden.

 

 

Hoe ik het zou aanpakken:

 

- Webshop voor uitstalling producten, genereren van facturen en voorraadbeheer.

 

- Elke dag export uit webshop naar boekhoudsysteem met een plugin.

 

- In de toekomst koppeling met CRM systeem zodra je klantenbase erg toegenomen is.

 

Over het CRM systeem, VTiger is bijna hetzelfde als Sugar CRM. Beiden zijn een prima keuze.

Link naar reactie
  • 1

Dat snap ik niet. Snelstart is een boekhoud / factureerprogramma, niet een CRM systeem.

 

De meeste boekhoud pakketten hebben CRm achtige functies of die kan je als toevoeging er bij kopen. De meeste CRM systemen hebben overigens ook een factuursysteem.

 

Ik denk overigens dat een CRM systeem voor een webshop met hoodzakelijk particuliere klanten redelijk overbodig is. Ik heb zelfs een osCommerce webshop enigszins omgebouwd en gebruik hem als CRM systeem voor mijn zakelijke dienstverlening, met name offertes, orders en correspondentie.

 

@kw2086

Ik denk dat het handig is je eerst te concentreren op de webshop software, daar ga je het meeste mee werken. Zodra daar je keuze duidelijk is, kies je bijpassende administratie software.

 

Magento bied inderdaad vele malen meer mogelijkheden voor layout aanpassingen maar nog belangrijker... je hoeft niet in de core code te kloten zoals bij oscommerce zodat toekomstige aanpassingen egwoon zonder problemen mogelijk zijn.

Daarom is Magento ook een zwaarder pakket. Op een identieke server zal osCommerce sneller draaien ook al is de code, zeker na veel aanpassingen verre van optimaal.

 

Ik ben er niet voor gevallen maar ik denk dat Magento je niet zal teleurstellen zolang je daar in de hosting maar rekening mee houd. VirtueMart kan nog wel eens tekort gaan komen gezien de wensen van kw2086.

 

@Vossie hoe ver ben je eigenlijk met het omzetten van je shops, draait het al?

Link naar reactie
  • 1
@Vossie hoe ver ben je eigenlijk met het omzetten van je shops, draait het al?

 

Ik heb voor 4 shops nu de layout klaar en deze staan online.

Moet voor 1 shop nog een geheel aangepast assortiment komen en voor alle shops moeten nog een aantal kleine zaken geregeld worden (zoals layouts van e-mails en facturen).

 

De verdere afwerking wordt echter uitbesteed, basis systeem wordt opnieuw geinstaleerd en helemaal geconfigureerd en daarna worden de huidige shops daarnaartoe over gezet en alle nog openstaande puntjes afgerond.

Tevens zullen de shops die nog niet op dat systeem draaien omgezet worden.

Hoop met ongeveer 1 maand alle shops helemaal 100% online te hebben met magento en dan te kunnen starten met de overige uitbreidingen van magento.

Link naar reactie
  • 1

Hoi,

 

Ik weet dat je zelf zo veel mogelijk in de hand wilt houden en dat outsourcen heel duur kan zijn. Wel merk ik dat je zelf in detail hebt bestudeerd wat je allemaal nodig hebt en hoe het in elkaar moet komen te zitten.

 

Ik vermoed dat wanneer je dit op freelance.nl zet en je aangeeft dat je weinig geld hebt er best een paar partijen zijn die dit al eerder hebben gedaan het voor heel weinig willen doen (ik merk nu vanwege het economische klimaat dat veel partijen onderbezetting hebben en ze best diep willen gaan, geen uurtje factuurtje taferelen dus). Binnen een uur heb je dan 10 aanbieders welke je in ieder geval nachtrust kunnen geven. Ik zou je echt aan willen raden het in ieder geval te proberen en de aanbiedingen even aan te zien. Telefoneer ook met ze zodat je zoveel mogelijk info los krijgt voordat je het doet (of niet). Dit heeft mij echt vel problemen gescheelt! Hoe specifieker je de probleemomschrijving en specificaties neerzet en aangeeft dat het puur om de installatie gaat hoe meer de partijen doorhebben dat je niet een marketeer bent met een zak geld, je kunt vooral nu dan veel kennis voor weinig inkopen en je klus alsnog op tijd afkrijgen.

Link naar reactie
  • 1

Fase 1: oriëntatie

 

Keuze is voor Magento. Het heeft alle mogelijkheden. Het kan meer bieden dan alle andere software pakketten. Volgens de bronnen hieronder is magento hoogst waarschijnlijk de toekomst. Er zijn OsCommerce die overstappen naar Magento, maar niet andersom.

Nadeel van Magento is dat het extra veel inwerktijd kost t.o.v. andere pakket. Wellicht ook meer geld voor technische ondersteuning. Er zijn namelijk nog niet veel Magento experts die met elkaar concurreren. Omdat ik verwacht later nog het e.e.a. te veranderen aan de website, ga ik voor Magento. Beter meer tijd nu investeren dan later tijd verliezen om opnieuw een ander pakket te gaan installeren.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alle vergelijkingen OsCommerce, ZenChart, Prestashop, VirtueMart, Magento:

      http://www.design4magento.com/category/magento-vs-other-ecommerce-applications/

      http://www.echthelder.nl/gratis-webwinkel-starten/

 

 

Vergelijking OsCommerce vs JoomlaVirtueMart:

Kort technisch: http://www.joomlavirtuemartideal.nl/2008112138/joomla-en-virtuemart/oscommerce-vs-virtuemart.html

Uitgebreid:    http://blog.centresource.com/2006/10/12/virtuemart-vs-oscommerce-first-glance/

kort algemeen: http://www.uwwinkel-online.nl/veelgestelde_vragen.html

 

Verschil OsCommerce – Magento – voorraadbeheer

      http://www.webwinkelblog.nl/magento-vs-oscommerce-voorraadbeheer/

 

Voorbeeldsites Prestashop & Shopfactory:

Prestashop:    http://www.prestashop.com/en/showcase_liveshops

Shopfactory:http://www.easyaddin.nl/contents/nl/d146_webshop_shopfactory_webwinkel_website_voorbeelden.html

Magento:    vraag voor website voorbeelds aan Vossie/Maurits.

 

 

 

fase 2 komt gauw.

- veel magento info & links voor mede geïnteresseerden

- situatie, plan, aanpak, targets, probleem

 

Link naar reactie
  • 1

 

Ik heb vraagtekens bij: files up loaden naar FTP server. Is er geen mogelijkheid om offline Magento te testen?

 

Kijk eens op http://www.server2go-web.de/

Dit kan je installeren op je PC en dan heb je een lokale webserver. op je PC om te testen. Magento lokaal op je PC installeren en gaan met de banaan. Wanneer je klaar bent met testen en configureren kan je de files ftp-en naar de echte webserver.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn hier al diverse posts over webshop software te vinden, even zoeken kan geen kwaad.

Je zal dan o.a. Prestashop tegenkomen, daar zit een factureersysteem al bij in.

osCommerce is voor mij op dit moment nog steeds de topper. Deze is goed te combineren met Snelstart maar je zal iemand aan het werk moeten zetten (inhuren).

Software die echt opkomt op het moment is Magento.

 

osFinancials is een zeer compleet boekhoudpakket met een koppeling voor osCommerce. Inmiddels heet die koppeling eCommerce koppeling en kan hij ook met andere webshopsoftware overweg.

 

We hebben zelf enkele webshops op osCommerce draaien maar venwege de "inhouse" kennis hebben we dat zelf zwaar aangepast tot een zeer compleet systeem. Deze gekoppelt aan één osFinancials. Alle bestellingen en klantgegevens kunnen we zo importeren. Voorraadbeheer doen we nu in de afzonderlijke shops maar we gaan dit via osFinancials doen omdat we voor één webshop een traditionele winkel gaan openen en osFinancials ook als POS systeem gaan gebruiken. Zo blijven de voorraden in de winkel en op de webshop gelijk lopen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik ben niet te lui om te zoeken, maar het heeft tot nu toe nog niet veel opgeleverd. Nu lees ik allerlei dingen met enkele voor- en nadelen kennen van pakketten, maar nog steeds kom ik niet wat het beste bij mij past. Iedereen heeft verschillende wensen/eisen. Wat voor de ene goed is, kan voor mij anders zijn.

 

Project:

Voor eind juli 2009 moet ik mijn website af hebben en liefst ook al ingewerkt. Anders maak ik (voor mij) veel omzetverlies. Ik wil liever niet blindelings in alle pakketten verdiepen(downloaden,testen,uitproberen). Zo raak ik nog 50uur kwijt en straks nog gefrustreerd ook. Tijd = geld.

 

Wat heb ik:

- budget 1500-2000 euro

- Mijn beschikbare uren: ca. 150uur (kennis over word,excel, snelle keyboard&muis coördinatie)

- Support van een vriend met kennis over goede kennis met dreamweaver en Virtuemart/joomla.

>> (moet extra efficient omgaan met zijn tijd)

 

 

Ik wil zo efficient mogelijk werken. Het budget moet inclusief alle bijkomende (onzichtbare) kosten zijn, zoals webkoppelingen, ING ideal aansluiting,etc. Ik heb nog geen zicht wat er naast boekhoud- + webshopsoftware nog bij moet komen. Gebruiken wij een open Source software zoals OsCommerce, dan moeten we bekijken of het haalbaar is met tijd om alle nieuwe dingen uit te zoeken. Een professional inschakelen is mogelijk, wel moet het binnen het budget blijven.

 

 

Optie1:

OsCommerce+OsFinancials + snelstart combinatie:

Voordeel:

- lees veel positieve feedback en mogelijkheden

- gratis

 

Nadelen voor mij:

- mijn vriend is niet bekend met OsCommerce, wel met VirtueMart/joomla.

- kost ons extra veel tijd = geld

- ik moet het straks grotendeels zelf kunnen beheren. Zo niet, dan moet ik veel overhouden van mijn budget om het uit te laten besteden.

 

Mijn omzet komt grotendeels uit gewone bonnenboekjes. Slechts 20% internet. Ik wil het verschuiven naar 30% kas, 70 online verkopen. Os Financials zou ik ook nodig hebben. Hoeveel kost dit?

Hoeveel tijd&geld heeft het u gekost om Os Commerce 'zwaar' om te laten bouwen?

 

Optie 2:

Shopfactory + Snelstart:

Ik heb veel negatief (over oude versies) van Shopfactory gehoord en een beetje positief. Als ik hun functielijst bekijk, komen ze toch wel aardig bij me in de buurt. Door beperkte kennis, gebruik ik hiervoor de uren van mijn vriend om hun demoversie te proberen.

 

Optie 3:

Ik zie een waslijst van aanbieders. Als ik er eenmaal aan begin, wordt ik weer meegeslurpt in hun salesverhaaltje. Er is jammer genoeg nog geen vergelijkingssite voor mijn probleem. Uiteindelijk moet ik het toch zelf uitproberen. Dit kost enorm veel tijd om de gevorderde functies te kennen van hun systeem. Ik schat gauw weer 5-20uur om echt een goed zicht te krijgen over de voor mij belangrijke functies.

 

Mijn grote vraag is of een ervaren persoon hier bereid is om mijn eisenpakket van 2-3pagina's door te nemen(staat op Word Doc). Ik heb hierop een antwoord nodig met wat ik allemaal moet aanschaffen, downloaden, etc. Voordat ik op avontuur ga, wil ik dus eerst goed plannen wat ik allemaal nodig heb, hoe lang het duurt en hoeveel het kost. Tips of efficient door deze orientatiefase door te komen worden ook van harte gewaardeerd.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

...

Mijn grote vraag is of een ervaren persoon hier bereid is om mijn eisenpakket van 2-3pagina's door te nemen(staat op Word Doc). Ik heb hierop een antwoord nodig met wat ik allemaal moet aanschaffen, downloaden, etc. Voordat ik op avontuur ga, wil ik dus eerst goed plannen wat ik allemaal nodig heb, hoe lang het duurt en hoeveel het kost. Tips of efficient door deze orientatiefase door te komen worden ook van harte gewaardeerd.

 

 

 

 

 

Zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat iemand die jou hier goed in kan adviseren, daar wel een factuur voor stuurt. Voor jouzelf moet je beslissen: investeer ik geld of tijd?

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Kijk hier voor meer shopoverzichten. Zit wellicht iets bij dat je nog niet gezien hebt.

 

Die 20 uur heb je niet verloren trouwens. Weten wat je niet wilt is ook een resultaat ;)

 

Bedankt voor de reactie, ik ben blij dat u probeert te helpen.

 

Ik heb veel doorgenomen, maar ben eigenlijk nog meer in de war geraakt door de vele keuzes. Vele systemen kunnen dicht in de buurt zitten, maar vergen andere extra applicaties, kosten, tijd of professionele inschakeling.

 

Ik dacht dat de verkoper me exact kon vertellen hoe en wat ik nodig heb voor hun pakket om aan mijn eisenpakket te kunnen voldoen. Dit valt erg tegen :'(

 

Ze reageren niet of geven een antwoord waar ik niets mee opschiet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat iemand die jou hier goed in kan adviseren, daar wel een factuur voor stuurt. Voor jouzelf moet je beslissen: investeer ik geld of tijd?

 

Succes!

 

Waar kan ik zo'n iemand vinden? Heeft u een schatting hoeveel het kost? Afhankelijke van de prijs ben ik best bereid om dit uit te besteden.

 

Wordt het makkelijker als ik vraag of één pakket (zoals OsCommerce) past bij eisenpakket. En welke applicaties+waar ik ze kan downloaden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je probleem wel, maar ik verwacht niet dat veel mensen heel inhoudelijk op je vragen kunnen ingaan. Dat kost nl te veel tijd.

 

Nog een paar tips:

- kijk eens op vergelijkbare shops als die jij wilt, bel de eigenaren en vraag ze naar hun ervaringen en hoe zij eea hebben aangepakt.

- ga niet voor 100%, maar voor 'goed genoeg is goed genoeg'. Gebruik MOSCOW: Must have, should have, could have and want to have om je eisen in te delen. Focus op de must haves en de should haves.

- Ik heb zelf in het verleden wel een opdracht gedaan voor een leveranciersselectie maar dat was wel omvangrijker. Dat was 'uurtje / factuurtje' werk. Als je iemand inhuurt, maak dan heel duidelijke afspraken over te bereiken resultaten!

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik ken wel iemand die dit op maat voor je kan maken. Hij is zowel technisch ( zelf software maken en toepassen) als bedrijfskundig onderlegd.

 

Maar of hij tijd heeft is een tweede, :-\

 

Moet ik voor je informeren?

 

Op maat maken klinkt prijzig. Als u denkt dat het met mijn budget geschikt is, graag informeren.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je probleem wel, maar ik verwacht niet dat veel mensen heel inhoudelijk op je vragen kunnen ingaan. Dat kost nl te veel tijd.

 

Nog een paar tips:

- kijk eens op vergelijkbare shops als die jij wilt, bel de eigenaren en vraag ze naar hun ervaringen en hoe zij eea hebben aangepakt.

- ga niet voor 100%, maar voor 'goed genoeg is goed genoeg'. Gebruik MOSCOW: Must have, should have, could have and want to have om je eisen in te delen. Focus op de must haves en de should haves.

- Ik heb zelf in het verleden wel een opdracht gedaan voor een leveranciersselectie maar dat was wel omvangrijker. Dat was 'uurtje / factuurtje' werk. Als je iemand inhuurt, maak dan heel duidelijke afspraken over te bereiken resultaten!

 

 

Iemand die het proces grondig heeft doorlopen zo als het goed is in no time per punt/wens kunnen vertellen of zijn product mijn wens kan realiseren. Zo ja, welke acties moet ik dan ondernemen en hoeveel kost het.

 

Iemand een uurtje betalen zou beter zijn dan 50uur zonder zekerheid experimenteren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

verloren tijd heb je niet, alleen het resultaat was niet wat je ervan verwacht had...

Ik zelf het met tussenpozen ongeveer een half jaar gezocht, getest, gevraagd en geprobeerd voordat ik tot een keuze kwam.

Voor ons was het iets makkelijker, we hadden al een webshop en moesten er alleen nog maar een boekhoudprogramma aan koppelen... het resultaat mag er zijn vindt ik zelf.

oscommerce +ohmega

perfecte koppeling met osc en je kunt facturen printen, voorraad bijhouden, po versturen telebankieren, noem het maar op

 

succes met je keuze.

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.