Hoe echt is de Staatschuld - vraagtekens

Aanbevolen berichten

Je had hem al op slot gedaan, waarom toch weer open ??

 

Een ander bericht is op slot gegaan, omdat op HL één bericht voldoende is en crossposten niet gewenst is (inmiddels is hij zelfs helemaal weg, het voegde niets toe hem online te laten staan). Je doelt dus op een ander topic, dit topic is niet op slot geweest.

Link naar reactie

Ik snap je topic niet precies, wat is hier het ondernemers gerelateerde aan wat er voor zorgt dat dit topic op HL thuis hoort?

 

Laat me het uitleggen.

 

Als ondernemer kan je op je bek gaan, als je risico's neemt dan kan succes of mineur je deel zijn, maar daar doe je het voor. Je kiest ervoor om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Je leent wat geld wat je terug moet betalen, maar je leent omdat je daar, hoop ik, de intentiemee hebt om er een investering mee te doen die meer inkomsten generen. Maar hoe zit als je leent van jezelf? Je hebt wat gespaard of je hebt een klein of fortuin geerft. Dat gebruik je om je bedrijf mee te financieren. Dat noem je eigen vermogen. Hoe kan het in godsnaam dat als het spaargeld van ons allen is, alles wat wij in Nederland hebben verdiend, onze ouders voorons etc. Dat wij nu kunnen zitten met een schuld, hooguit zou je kunnen zeggen dat we interen op ons eigen vermogen. Maar schuld ??

 

Noem het onvrede maar ik geloof het niet meer wat we ons, ik tel me mezelf mee sinds ik actief de politiek volg en dat is sinds mijn 15e niet meer in de illusie die staatschuld heet. Als het staatschuld is dan is de Nederlandse bank een geen nationaal bezit of er iemand anders dan mensen namens ons allen runnen deze bank voor eigen gewin.

 

In de aanloop van de verkiezingen voor het Europees parlement zal ook de kredietkrisis een onderwerp blijken, hoe die is ontstaan de rol van onze centrale (nationale) bank de DNB e.d. In dat ligt is er nog geen partij die dit heeft willen, kunnen of misschien durven aankaarten. Waarom niet?

 

Ik ben bewust ondernemer maar tegelijkertijd wil ik wel een level playing field en ik meen dat we die niet echt hebben als de DNB zo in elkaar steekt als je o.a. op een dergelijk forum vindt. Jammer... ik stem blanco bewust blanco straks, niet omdat ik niet geloof dat we veel te danken hebben aan de Europese samenwerking maar wel omdat ik denk dat de verkeerde mensen aan de touwtjes trekken en dat moet stoppen. Dus in dat opzicht ja. het is een oproep een oproep aan weldenkende ondernemers, weldenkende mensen om toch es stil te staan bij de zo iets als de staatschuld waar we mee worden dood gegooid terwijl dan tegelijkertijd door diezelfde politici die de staatschuld theorie aanhangen wordt beweerd dat wij rijker dan ooit zijn in Nederland. Hoe kan je rijk zijn en tegelijkertijd veel schulden hebben, heeft Paris Hilton schuld ? - of teert ze gewoon in op eigen vermogen.

 

Het spijt me als ik een regel heb overtreden met betrekking tot wat hier crossposten wordt genoemd. Maar moge de boodschap duidelijk zijn. Ik wil en hopelijk andere niet meebetalen aan de ambities van de Bernard Wientjes, Wouter Bossen en dien navolgers en voorgangers Nout Wellink.

 

Wat ik wil bereiken is een beschaafde oproep tot nadenken.

Link naar reactie

Triest wat veel Amerikanen mee maken maar ook hier niet ondenkbaar Joost. Ik stel me serieus de vraag of wij niet gewoon meer zelf moeten gaan doen en minder van de overheid aantrekken ook al zijn ze sponsor van dit platform.

 

Mijn vriendin en ik gaan op onze suffert als wij zo omgaan met regels zoals Nout Wellink de DNB runt maar hij niet, hij kan blijven zitten, zal ook blijven zitten maar zit er wel namens ons allen. Ontslaan zeg ik, tegoeden bevriezen. Audit de DNB.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.