• 0

Google Wave gaat web- en communicatielandschap definitief veranderen...

Grappig, zoveel techneuten op HL en niemand die een draadje start over Google Wave.

 

Een must-see, zie http://wave.google.com/

 

De interactie met websites, blogs, forums, foto- en videosites en vooral email, instant messaging en twitter zullen hiermee definitief gaan veranderen. Als ik designer of webbouwer zou zijn, zou ik hier de komende maanden mijn studie en research op doen.

 

Neem in elk geval de tijd naar deze demo te kijken, duurt ruim een uur maar toont geweldige dingen!

 

Wat is jullie visie? Gaat Wave de wereld veranderen? Ik denk van wel, maar hoor graag jullie visie.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wave moet je meer zien als een nieuw communicatie protocol, net zoals smtp of pop3 een communicatieprotocol is. In principe is dit protocol beschikbaar voor iedereen en mag dus ook iedereen dit protocol gebruiken in zijn of haar software.

 

Protocol of niet, Google is verslaafd aan informatie. Dus zij zullen echt wel het centraal uitwisselpunt worden. Om vervolgens alle communicatie op te slaan om jou nog beter te leren kennen en relevantere aanbiedingen te kunnen doen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Protocol of niet, Google is verslaafd aan informatie. Dus zij zullen echt wel het centraal uitwisselpunt worden. Om vervolgens alle communicatie op te slaan om jou nog beter te leren kennen en relevantere aanbiedingen te kunnen doen.

 

Dat zit er inderdaad dik in...

ClearICT Werkende ICT voor het MKB! www.clearict.nl

Link naar reactie
  • 0

[aluhoedje op]

 

Misschien ben ik de enige die Google niet verafgood, dat kan natuurlijk. Maar de protocol truc is natuurlijk om te voorkomen dat er andere standaarden ontstaan. "Normale" ontwikkelaars zullen natuurlijk gewoon de "gratis" Google API gebruiken, waarna alle communicatie via hun servers verloopt. Vergelijkbaar als bijvoorbeeld bij Android, zogenaamd open source. Maar door de apps die ze integreren is het niet meer vrij en worden varianten doodgewoon gedwarsboomd.

 

[aluhoedje af]

 

Link naar reactie
  • 0

Grappig: Google Wave is zo gemaakt, dat in principe iedereen het op zijn eigen server kan laten draaien. Zo hongerig is Google dus ook weer niet.

Nee maar dan nog gaat Google veel informatie over z'n servers krijgen. Alle conversaties van alle Wavers die wel bij hun zitten komt wel over hun server (op dezelfde manier als het nu al gebeurd bij GMail). Daarnaast krijgen ze ook nog eens extra informatie door Waves waar maar één participant van bij hen zit, maar als die Wave nog 14 andere participanten telt waarvan alles publiek dat komt nu ook bij hen terecht. Daarnaast hopen ze als first-mover nog een stukje meer verkeer te kunnen pakken. Ik ben niet Google paranoia, maar als dit een succes wordt pakken ze natuurlijk wel een flinke berg extra info die ze maar wat graag hebben.

Link naar reactie
  • 0

Okay, point taken.

 

Is Google machtig en gevaarllijk in potentie ? Ja, natuurlijk.

 

Is dat meer mensen opgevallen? jjjjjjJJaa. En dus werd daar deze week naar gevraagd bij een informeel interview met Eric Schmidt en Sergey Brin : http://www.techcrunch.com/2009/10/07/schmidt-we-have-not-yet-found-the-evil-room/

 

Vorige week heb ik een presentatie over Google gehouden : de cultuur, hun principes e.d. en de manier waarop ze omgaan met klantinformatie. Daaruit geleerd waarom Google tot nu toe geen klantinfo verkoopt en/of misbruikt - ze leunen sterk op het vertrouwen dat ze hebben van consumenten en bedrijven. Bovendien proberen ze niet-Evil te zijn (zoals Microsoft, hun Evil-Voorbeeld).

 

Betekent dit dat ze nooit in de verleiding kunnen komen ? Ik weet zeker dat dit al gebeurd is en dat het gaat gebeuren. Hou Google dus zeker in de gaten en zet regelmatig de tinfoil hat op. En bedenk: wat zijn concurrerende diensten van de diensten die je nu van Google afneemt? En/of verwijder je informatie. En/of log niet in op Google-diensten.

 

Of wees niet bang.

 

Hoe dan ook: voor diegenen die Google boeiend vinden en iets meer van het bedrijf willen begrijpen, de prezo :

Link naar reactie
  • 0

 

Een gebruiker van Andoid deelde onlangs zijn ervaringen op webwereld:

 

Android werkt in mijn optiek prima. Wat ik echter wel zeer storend vind is dat Android (al dan niet onderwater) er alles aan doet om zoveel mogelijk van jouw informatie aan Google te verstrekken.

 

Zonder Google account doe je bijvoorbeeld niets op Market. Maar enige tijd geleden ontdekte ik ook dat wanneer ik WiFi aanzet, er automatisch, via WiFi, contact gezocht wordt met Google zonder dat ik gebruik maak van Google-diensten.

 

Heb je bijvoorbeeld al contacten in je telefoon staan en stel je pas daarna een Google account in dan worden de contacten e.d. onmiddellijk, zonder dat je dit kunt voorkomen, naar Google gestuurd. Pas na dit proces kun je instellen dat je dit niet wilt.

 

Wat ik ook opmerkelijk vind aan een behoorlijk aantal apps uit Market is dat ze allerhande informatie vragen/eisen zonder dat dat noodzakelijk is voor het gebruik van de betreffende app. Bijvoorbeeld (GPS-) lokatiegegevens voor een variant op 4-op-een-rij.

 

Ze willen alle info toegankelijk maken, dus verzamelen ze alvast maar info waar ze nog niks mee doen. Niks evils tenminste...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wave is nu nog vreemd en ik ben erg aan t zoeken waarvoor Wave goed is. Ik zit nu nog erg in de 'dit lijkt op..'-fase.

 

Iemand constateert bijv. dat hij een film kan delen met mensen in een Wave.

 

Verder is t geen goed idee om meer dan 100 mensen in een Wave te hebben, waar open gediscussieerd wordt - t wordt chaos.

 

Aan de andere kant: In HL hebben we erg interessante discussies die zo lang duren, dat na verloop van tijd dezelfde argumenten langskomen.

 

Omdat je in Wave kan teruggaan naar t begin van een 'document' en daar evt iets kan toevoegen ipv alles overnieuw vertellen.

 

De Playback-functie wordt door de meeste mensen geroemd: je ziet letterlijk een discussie teruggespeeld worden. Fascinerend en t maakt dat je t verloop van een discussie makkelijker kan volgen dan een gewone online discussie.

 

maar zoals gezegd: nog erg zoeken

Link naar reactie
  • 0

Ze willen alle info toegankelijk maken, dus verzamelen ze alvast maar info waar ze nog niks mee doen. Niks evils tenminste...

 

Ik denk ook niet dat er iets bewust evils wordt gedaan, maar het komt wel ooit vanzelf als Google lang genoeg blijft bestaan, vermoed ik. Elke organisatie krijgt een keer een moment dat het niet meer allemaal lekker loopt. Met Google zal het echt niet anders gaan. Dan wordt er intern afgerekend op resultaat, of gewoon lekker bot op omzet, en de cultuur wordt zakelijker. Als er dan een berg informatie ligt waarvoor er goedkeuring is gegeven om deze te gebruiken (staat vast iets over in de gebruiksvoorwaarden) dan is er uiteindelijk altijd wel één manager die de stoute schoenen aantrekt en zijn bonus veilig stelt. En daarna volgen er meer. Het is een "natuurlijk" proces binnen organisaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik zag dat mijn account ook opeens weer werkte, je staat nu in mijn lijst. Geen flauw idee wat de mogelijkheden nu zijn maar daar komen we vast snel achter.

 

Voor de anderen, ik zie dat ik nog 20 invites over heb. Wie wil?

 

Ik heb inmiddels ook een invite, maar verder geen mede-wavers. Ik kan er dus nog geen zinnig woord over zeggen. Dus kom maar op, volg me, voeg me toe (of hoe werkt dat?) rvandenoord@googlewave.com

 

 

Link naar reactie
  • 0

ook sinds dit weekend heb ik google wave.

het wordt nu nog gebruikt als forum lijkt mij, even wachten tot vrienden, familie en kenissen ook google wave gaan gebruiken.

 

Aanvullend daarop is misschien deze link handig: http://blogoscoped.com/archive/2009-10-01-n38.html over het publiek maken van een wave, waardoor je het inderdaad als een soort real-time forum kunt gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Is er inmiddels eigenlijk al een HL-Wave?

 

Ik ben zo vrij geweest om even jouw adres te misbruiken aldaar Ruben, om te proberen hoe je nu eigenlijk contactpersonen toevoegt ;)

 

Je staat nu in ieder geval in mijn lijstje, maar merk jij daar dan ook iets van, krijg jij een melding?

 

(Misschien moet ik toch dat ruime uur maar eens vrijmaken om die presentatie te gaan kijken ;) )

Link naar reactie
  • 0

Goed punt. of de gaming industrie. Nu is het, helaas, zo saai dat ik er weinig kom.

Klopt maar dat komt mede omdat het nog in de beta ("preview") fase zit. Binnenkort zal Wave een stuk groter zijn verwacht ik.

 

Bovendien zie ik ook zeer mooie toepassingen voor bijvoorbeeld online klanten ondersteuning en FAQ's. Klanten kunnen gemakkelijk online een vraag stellen middels een interactieve FAQ. Het antwoord op hun vraag wordt binnen enkele seconden door een binnendienst medewerker er bij getypt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.