• 0

graag jullie advies voor een IT oplossing voor ons kleine bedrijfje

Beste allemaal,

 

wij zijn op zoek naar een oplossing binnen ons bedrijf op IT-gebied. Graag jullie advies daarbij.

 

Wij hebben 3 desktops op dit moment en daarnaast heb ik (DGA) thuis nog 1 PC staan. We willen naar een goede en duurzame oplossing. Ik zal even de punten opnoemen die voor ons belangrijk zijn en hopelijk hebben jullie tips en adviezen voor mij.

 

 

[*]bestanden (m.n. word, excel, pdf) centraal opslaan zodat iedereen er bij kan

[*]zelf rechten toekennen, m.a.w. dat niet iedereen bij dezelfde folders kan

[*]mooiste is als de data netjes in windows explorer te zien is

[*]aan het einde van de dag automatische back up

[*]een branchegebonden applicatie centraal laten draaien zodat iedereen erbij kan

[*]vanuit de huis-pc toegang tot dezelfde werkomgeving

[*]snel, veilig en spam/virus proof

[*]vanuit een externe locatie (bijv. vakantieadres) toegang tot bestanden via bijv. webportal/applicatie

 

 

Uiteraard is prijs ook een belangrijk punt. Graag hoor ik jullie adviezen hoe we tot een duurzame oplossing kunnen komen.

 

Alvast dank !

DENO

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@Deno: ben jij zo afdoende geadviseerd? Heb jij nog openstaande vragen?

 

Deno is nu over geadviseerd en schaft nu pen aan bloknote aan.

Jongens toch, sluit dit topic en verberg het diep in het archief. Dit heeft toch niets meer met ondernemen te maken.

Link naar reactie
  • 0

En waarom heeft dit volgens jou niks meer met ondernemen te maken?

 

Ik denk wel dat TS eerst eens voor zichzelf een bepaald budget moet stellen om e.e.a.

te realiseren. Deze vraag zal hem normaal gesproken ook door een ICT bedrijf gesteld worden.

Aan de hand van een bepaald budget kan men verder kijken en of datgene wat hij wil ook

mogelijk is. Zolang dit niet goed duidelijk is zullen heel veel adviezen weinig zoden aan de dijk

zetten omdat dit financieel misschien niet haalbaar is.

 

 

Deno is nu over geadviseerd en schaft nu pen aan bloknote aan.

Jongens toch, sluit dit topic en verberg het diep in het archief. Dit heeft toch niets meer met ondernemen te maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niet alle reacties gelezen dus kans dat ik iets herhaal. Als klein bedrijf moet je helemaal geen eigen server willen. Er zijn voldoende applicatie die prima webbased werken en waarbij je dus per definititie wereldwijd dezelfde access hebt als van huis.

Ik werk bij een IT bedrijf met diverse zeer kundige linux specialisten, ontwikkelaars en consultants en zelfs wij hebben geen lokale server, gewoon uitbesteed, veel goedkoper en veel veiliger.

(ik las ergens dat je met een raid 5 geen backup nodig hebt, hm ... en wat als de boel affikt, of gestolen wordt ...? )

 

Persoonlijk zou ik kiezen voor open source oplossingen, zoals vtiger CRM en Knowlegdetree DMS, dan zit je niet aan leveranciers en dure licenties vast. Maar ik werk in die business (uit principe, dat wel) dus dat advies is wel van het kaliber "wij van wc-eend adviseren wc-eend".

Mocht je meer willen weten, mail me dan gerust.

 

MOD-edit: Mocht je meer willen weten, stel hier dan je vraag dan zal ik hem proberen te beantwoorden

Link naar reactie
  • 0

Veel diverse reacties. Zoals je merkt zo veel mensen zoveel tips. maak een afspraak met ICT partij. Wees duidelijk over je budget, en beschrijf samen met de ICT partij wat je, onder de streep, aan functies eist.

Alle genoemde opties en "risico's" zijn uiterst relatief.

 

 

 

 

edit mod: links naar eigen websites alleen in de handtekening

Link naar reactie
  • 0

Tsja, op je site een quote uit 2005 hebben staan van PC Active komt op mij dan niet zo goed over in dit marktsegment maargoed ;)

 

De oplossing is gebaseerd op linux. Ik heb daar geen waardeoordeel over voor jouw situatie maar dat is wel iets wat je goed uit moet zoeken. Of dat past bij je bedrijfsvoering in allerlei opzichten. Daarover zijn veel inhoudelijke discussies online te vinden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik adviseer je om een Linux server te nemen:

• Gebruik Samba (http://us1.samba.org/samba/) voor het delen van bestanden met Windows PC's. De bestanden zijn netjes in Windows explorer te zien.

• Gebruik Rsync (http://www.samba.org/rsync/) om de bestanden te backupen naar een externe harde schijf.

• Benader de server op afstand met SSH (http://www.openssh.com/).

 

De Access applicatie zou ik op een Windows PC laten draaien en proberen te benaderen

via een VNC client (http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Network_Computing).

Link naar reactie
  • 0

 

De Access applicatie zou ik op een Windows PC laten draaien en proberen te benaderen

via een VNC client (http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Network_Computing).

 

Zelf gebruik ik hiervoor Freenx en werkt stukken sneller.

VNC vind ik toch heel wat beperkingen hebben. Freenx is gratis maar er is ook een commerciele versie

van Freenx van Nomachine Je kunt daar wel de gratis NX client downloaden

die je nodig hebt om met je NX server verbinding te maken.

 

Download anders maar een de client

Vervolgens ga je naar de live demo Je zal zien dat dit vele malen beter werkt dan een VNC client.

Link naar reactie
  • 0

Wat een hoop gedoe voor iets heel eenvoudigs.

 

Voor dit soort situaties raad ik mijn klanten het volgende aan:

 

- Windows 2003 SBS Server

- VPN instellen op Windows 2003 server

- Eenvoudige server, zoals bijvoorbeeld een Acer Altos G330 met een RAID 1 confiiguratie.

 

Dan kan je dus:

 

- je bestanden delen

- via VPN vanaf thuis of iedere andere plek de bestanden benaderen.

- mail gebruiken via Outlook

- webmail gebruiken

- outlook mobile access (email synchroniseren met je smartphone)

- De centrale Access database op de server plaatsen en gezamenlijk gebruiken

- De data wordt gespiegeld over 2 schijven, wat ervoor zorgt dat er niets verloren gaat als 1 van de 2 schijven uitvalt.

 

Backup kan bijvoorbeeld via een online backupdienste/ tapedrive of een externe harde schijf.

Wat ik ook een aantal keren op verzoek heb geinstalleerd is een oplossing waarbij men op een andere locatie een externe schijf plaatst (RAID1) en daarmee automatisch synchroniseert. Dan heb je een soort eigen online backup.

 

Zo heb je een betaalbare oplossing waar je prima mee uit de voeten kan. Alleen nog even de vraag of je de centrale applicatie ook vanaf extern wilt kunnen benaderen. Windows 2003 SBS kan je namelijk niet als Terminal Server gebruiken. Je kan er wel met Remote desktop op inloggen als administrator, maar dat wil je eigenlijk niet. De goedkoopste oplossing (1 gebruiker tegelijkertijd) is een pc neerzetten die je vanaf afstand kan overnemen met Remote Desktop.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Wat je eenvoudig noemt :-\

 

En waarom een server pakket uit 2003? Daarna mag je natuurlijk weer "upgraden".

Kijk dan ook even naar het prijskaartje:

http://www.microsoft.com/sbs/en/us/pricing.aspx

 

Windows 2008 mag natuurlijk ook. En als je iets van de materie begrijpt dan weet je dat als je een server koopt je een OEM licentie mag aanschaffen, vele malen goedkoper.

 

Windows home server is natuurlijk weer een halfbakken oplossing. O.a. geen Exchange, dus dan kan je met POP3 accounts aan de slag gaan. Of je neemt hosted Exchange erbij. Maar laat de TS maar reageren wat hij wil.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.