• 0

Verkoop bedrijf in Dollars

Allen,

 

Mijn bedrijf is verkocht aan een bedrijf uit de US en ik wordt betaald in dollars.

Zal ik deze direct inwisselen voor Euro's op een rente rekening of zal ik ze zetten op mijn Dollar rekening zonder rente?

 

Uiteraard weten we niet wat de toekomst biedt maar op dit moment is de Dollar 0,71 Euro en een maand geleden was dit 0,76 Euro.

 

Wat denken jullie, gaat de Dollar nog herstellen ten opzichte van de Euro?

 

Alvast Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op het forum hdg123. Of de dollar gaat dalen of stijgen t.o.v. de euro is puur speculatie, het is altijd lastig om dat te voorspellen. Wij hebben kort geleden op een flinke transactie (ook van dollars naar euro's) in een paar dagen ook flink wat euro's minder ontvangen omdat de transactie drie dagen later geschiedde dan we gehoopt hadden. Het blijft onvoorspelbaar.

 

Overigens zien we hier niet zo vaak dat Nederlandse bedrijven verkocht worden aan Amerikaanse, interessant! Zou je hier meer over willen vertellen, ter lering van anderen? Ik zou dat erg interessant vinden!

Link naar reactie
  • 0

Welkom op het forum hdg123. Of de dollar gaat dalen of stijgen t.o.v. de euro is puur speculatie, het is altijd lastig om dat te voorspellen. Wij hebben kort geleden op een flinke transactie (ook van dollars naar euro's) in een paar dagen ook flink wat euro's minder ontvangen omdat de transactie drie dagen later geschiedde dan we gehoopt hadden. Het blijft onvoorspelbaar.

 

Overigens zien we hier niet zo vaak dat Nederlandse bedrijven verkocht worden aan Amerikaanse, interessant! Zou je hier meer over willen vertellen, ter lering van anderen? Ik zou dat erg interessant vinden!

 

Uhhhh... lastig te voorspellen? Serieus?

 

Misschien op de korte termijn kan het nog een beetje schommelen maar sinds de FED drukkers momenteel op volle toeren draaien en de markt momenteel met verse dollars wordt overspoeld, kan de dollar op de ietwat langere termijn slechts 1 kant: naar beneden!

 

Als ik jou was zou ik die dollars zou snel mogelijk in Euro's om wisselen voordat de dollar nog meer aan waarde inlevert.

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik begrijp dat dit voor TS een moeilijke inschatting is, blijft het een keuze die TS zelf moet maken.

 

Iedereen kan je adviseren, echter het blijft koffiedik kijken. Voor jou, voor mij, voor iedereen (behalve natuurlijk voor Kees de Kort van BNR 8))

 

Om te voorkomen dat er nog meer min of meer betrouwbare adviezen komen waar de kans bestaat dat er achteraf geklaagd gaat worden over het al dan niet kloppen van dat advies gaat dit draadje op slot.

 

Willen jullie TS toch op persoonlijke titel een adviesje geven dan kan dat gewoon via pm. Het openbare deel lijkt me niet de meest geschikte plaats daarvoor.

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.