• 0

Logo ontwerp kosten?

Hallo allen,

 

In de hoop dat niet dit niet een 'verboden' vraag is...

 

Ik zoek een logo voor visitekaartjes, mijn website (in oprichting...) en briefpapier. Omdat ik geen teken/ontwerptalent heb, de volgende vragen.

 

Wat voor kosten moet ik rekening mee houden? En: heeft iemand een aanbeveling voor een goede ontwerper (m/v)?

 

't Gaat om een IT interim en projectmanagement 1manszaak.

 

Alvast bedankt,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou het een verboden vraag zijn?

 

Een logo is ongeveer net zo duur als een auto. Ze komen in prijsklasses van (enkelen) honderd(en) euro's tot vele (tien)duizenden. Iets soortgelijks geldt voor websites, en waarschijnlijk ook voor interim projectmanagement.

 

Gezien je plan om het als eenmanszaak te gaan doen, vermoed ik ook dat je de bedoeling hebt een bedrijf met 1 of wellicht enkele medewerkers op te zetten. In jouw situatie zou ik -denk ik- kiezen om het allemaal niet te gek te maken, maar reken toch op een paar 100 euro.

 

Bedenk je echter wel dat van logo veranderen een vrij kostbare praktijk is, je moet dat briefpapier, kaartjes, websites, etc. allemaal omgooien. Het is dus wel van belang in zee te gaan met someone who gets it right, first time around.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Benm,

 

Tsja, verboden, meer omdat ik nog geen 'vraag en aanbod' forum heb ontdekt.

 

Het is ook letterlijk een 1manszaak, geen personeel voorlopig.

 

"first time right" is goed advies. Ben niet van plan elk jaar een nieuw logo uit te zoeken. De website zal ik zelf opzetten, maar van grafische zaken heb ik geen kaas gegeten.

 

Mijn budget laat geen logo van 'middenklasse auto' toe, dat lijkt me meer iets voor grote bedrijven.

 

Wat zijn de ervaringen van andere mensen?

 

Bye,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik heb aan de lijve ondervonden dat het ontwerpen van een logo niet makkelijk is. Er gaat veel tijd en moeite overheen en het kan zeker veel geld kosten. In mijn geval ben ik geholpen door een goede vriendin, daar zaten ook andere kosten aanvast. Als je een prof. bedrijf gaat benaderen, dan zijn er echt veel verschillende soorten prijzen, eisen en ontwerpen.

 

Ik zou gewoon in je kennisenkring eens rondvragen. Meestal leverd dat genoeg info voor de juiste mensen op ;)

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Als eenmanszaak zou je voor ongeveer 750 euro je gehele huisstijl moeten kunnen laten ontwikkelen. Dit is dan inclusief een mockup van hoe de website er uit zou komen te zien.

 

Ik persoonlijk vind het heeeeeel belangrijk dat je weet wat je wilt communiceren als je met een designer in zee gaat. Weet heel goed wat je doelgroep is en wat het gevoel is dat je uit wilt stralen.

 

Een overzicht van huisstijlen die je zelf mooi vindt kan ook erg goed helpen om bij de creatief duidelijk te maken van wat je zoekt. Wees ook kritisch, jij bent de eigenaar van het bedrijf dus het logo moet uitstralen wat jij wilt.

 

succes iig!

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.