• 0

Webdesign voor dummies: voor nieuw op te richten webwinkel

Goedendag,

 

Ik heb na vele uren diverse topics te hebben doorgenomen (maar ook uren aan het internetten ben geweest) toch de beslissing genomen om een vraag te stellen. Nu weet ik dat enkelen zeer kritisch kunnen zijn en graag willen zien dat je geen 'luie' topicopenster wil zijn... ik zal mijn best doen :-)

 

Korte omschrijving van mijzelf en werkervaring:

Ik ben 29 en reeds 10 jaar werkzaam bij een grote onderneming; de laatste 5 jaar als manager (team van 20 - 25 mdw'ers). Door de vele wijzigingen in het bedrijfsleven en de wil om mijn ambities nu eindelijk op een andere manier vorm te geven, heb ik besloten dit jaar te starten met een webwinkel. Om op alle gebieden goed onderlegd te zijn, ben ik bijna 2 jaar gevorderd met mijn studie Bedrijfskunde. Een innovatief concept heb ik niet, maar ik wil met de juiste voorbereiding, informatievoorziening, degelijkheid en marketing toch een klein onderscheidend karakter ontwikkelen. En niet onbelangrijk, de volledige toewijding!

 

Doel:

Het opzetten van een webwinkel waarin cadeauartikelen worden verkocht voor baby t/m kind; tweetalig. Er zijn kleine onderscheidende factoren die we hierin willen aanbieden, maar daar kom ik in een later stadium nog wel op terug.

 

Struikelblok:

Mijn struikelblok is het laten ontwikkelen van de website. De naam is reeds vastgelegd en daar ben ik zeer tevreden over, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer in de verschillende aanbieders webdesigners en de offertes die worden verstrekt. Vooralsnog heb ik alleen informatie op papier aangevraagd en ontvangen, maar ik heb onvoldoende kennis om deze op juistheid en correctheid te beoordelen. Zodoende heb ik nu een prijsindicatie vanaf 1850 tot 3800 eenmalig + 200 euro maandelijks.

 

Hierin zitten in ieder geval de volgende elementen:

* een eigen huisstijl

* CMS

* login

* max. 2 formulieren

* catalogus (incl. winkelwagentje en online betaalmogelijkheid)

* zoekmogelijkheid

* gastenboek

* faq

* statistieken

* tell-a-friend

 

Wat mij betreft is de prijs/kwaliteitverhouding het belangrijkste aspect; zodoende heb ik dan ook nog geen beperkingen (tot in het realistische natuurlijk) m.b.t. budget. Hebben jullie tips (of ervaringen met goede aanbieders... of mag dat niet?) anders dan bijvoorbeeld ook de klantvriendelijkheid, beschik- en bereikbaarheid, site van aanbieder zelf (van de 3 potentials die ik nu heb, zien deze er allemaal prima uit)?

 

Ik lees graag jullie reacties.

 

Groetjes,

Marieke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0
Hebben jullie tips (of ervaringen met goede aanbieders... of mag dat niet?) anders dan bijvoorbeeld ook de klantvriendelijkheid, beschik- en bereikbaarheid, site van aanbieder zelf
Kwaliteit van het werk. Zal het op te leveren werk toegankelijk zijn? Zijn uitbreidingen op het systeem mogelijk?

 

Als je denkt minstens anderhalf jaar vooruit te kunnen, zou ik kiezen voor een investering. Je zit dan niet vast aan een contract. Een maandelijks contract zou in kunnen houden dat updates -voor zover beschikbaar- gratis worden doorgevoerd of dat nieuwe functionaliteiten gratis zijn. Dat laatste hoeft echter ook niet altijd het geval te zijn, aan de andere kant kun je in het geval van een investering bepaalde kleinere aanpassingen ook gratis laten doen.

 

Verder heb je de keuze uit Open Source software of volledig maatwerk. Open Source kan overigens ook op maat worden gemaakt. Je kunt voor beide voor- en nadelen opzoeken en ergens bewust voor kiezen. Een groot voordeel van Open Source is dat er vele uiteenlopende modules/functionaliteiten mogelijk zijn, wel zul je een programmeur moeten betalen om deze er in te zetten. In het geval van een hoge beschikbaarheid van een bedrijf en hun maatwerk, zal dit in prijs en continuiteit weinig verschillen.

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeker in zee gaan met de aanbieder waarmee het het meest 'klikt'. Helemaal gezien je waarschijnlijk later nog contact met ze hebt, gezien de "+ 200 euro maandelijks".

 

Even uit puur professionele interesse, waarom die 200,- per maand? Da's een behoorlijke hap geld als je ook al een website hebt. Ik kan me voorstellen dat je dat geld beter aan banners/marketing/reclame uit wilt geven dan aan een of andere service die niet echt nodig is.

 

Ik begrijp dat je geen expert bent op het gebied van webwinkels, maar dat is des te meer reden om je in te lezen over wat er mogelijk is, je wilt zeker niet aan een partij vastzitten die later misschien niet meer meegroeit of meewerkt. (of die überhaupt niet meer bestaat)

 

Mijn raad zal daarom altijd zijn om een Open Source oplossing te kiezen, waarbij je dan bijvoorbeeld keuze hebt uit:

 

[*] Drupal met Ubercart of E-commerce (http://www.ubercart.org/)

[*] Magento (http://www.magentocommerce.com/)

[*] Joomla met Virtuemart (http://virtuemart.net/)

 

Hierbij moet je je wel beseffen dat je de expertise moet uitbesteden, maar als je eenmaal een werkende oplossing hebt, je verder niet direct aan kosten vast zit. (Daarom verbaasde mij de 200,- ook een beetje.)

 

Een abonnement aangaan bij een of ander shopfactory zou ik zeker afraden, omdat je minder vrij van keuze bent qua lay-out, presentatie, uitbreidingen, en vast zit aan die ene partij. Zelfs het exporteren van je data (mocht je willen verhuizen) kan bij sommige partijen lastig zijn.

 

Als je nog vragen hebt, laat het weten!

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de super snelle reacties!

 

De 200 euro is ook een behoorlijk bedrag; hierin zit het gebruik van het CMS, webhosting, emailadressen. Tevens wordt het bedrag gecreeerd door gebruik te maken van diverse losse elementen; eigenlijk hebben ze ieder onderdeel dat je maar kunt kiezen opgesplitst in kleine bedragen die opgeteld worden en het maandbedrag vormen.

 

Ik ga me eerst weer inlezen in de drie genoemde sites i.c.m. de gemaakte opmerkingen in beide reacties. Ongetwijfeld gaat dit vast weer vervolgvragen oproepen!

 

Bedankt!

Groet, Marieke

 

Link naar reactie
  • 0

Om hier nog even heel kort op in te gaan, een redelijk zware website met domeinnaam en ongelimiteerde e-mailadressen kun je al voor rond de 100,- per jaar hebben, en dan ben je helemaal klaar. Ik vind de 200,- per maand daarom rijkelijk overdreven. Een CMS kun je op bovengenoemde sites gratis krijgen, dus abonnementskosten per maand betalen is gewoon weggegooid geld.

 

Als je het goed bekijkt kost jouw manier €2400,- per jaar. Dat geld kun je juist mooi gebruiken om een goede site te laten ontwikkelen, helemaal als je de site een jaar of drie mee laat gaan, dan heb je een ontwikkel-budget van €6900,-, en daar kun je hele mooie webwinkels mee laten bouwen. Webwinkels die de komende drie jaar zeker tot de betere in hun soort zullen blijven behoren. Vanuit een professioneel oogpunt kan ik me niet voorstellen dat jouw "200 euro per maand"-partij dat niveau gaat halen.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marieke,

 

Wat ik vooral mis in je betoog is wat je precies nodig hebt. Ik lees een webwinkel, maar hoe groot moet die zijn? Hoeveel artikelen, verdeeld in categorieën? Wil je er foto's bij, beschrijvingen, reacties van kopers? Wil je artikelen op voorraad kunnen laten zetten, wil je kortingen kunnen geven?

 

Dan nog even over het lijstje dat je noemt:

 

* een eigen huisstijl => Tuurlijk, maar dat kan zo goedkoop of duur als je wilt

* CMS => Welke eisen stel je daaraan? Eén of meerdere gebruikers, rechtenstructuren? Wat wil je zelf kunnen doen?

* login => is geen apart item

* max. 2 formulieren => is erg weinig, maar waar gebruik je ze voor?

* catalogus (incl. winkelwagentje en online betaalmogelijkheid) => Dat is dus de webwinkel

* zoekmogelijkheid => hoort bij de webwinkel

* gastenboek => Heb je die echt nodig?

* faq => Moet je zelf maken, mag eigenlijk nauwelijks iets extra kosten

* statistieken => Moet inclusief zijn, maar belangrijk is hoe ze eruit zien: wat krijg je aan statistische gegevens?

* tell-a-friend => Is een eenvoudig extraatje, niet belangrijk lijkt me

 

Ik heb geen idee hoe groots de plannen zijn, maar ik kan me voorstellen dat je klein wilt (kunnen) beginnen. De bedragen die je nu noemt lijken me daarvoor erg hoog, en ook onnodig. Maar, als je alles wilt wat er is, dan kan het wel wat kosten natuurlijk.

 

Enne, als je winkel eenmaal opgezet is, hoe krijg je er verkeer naartoe?

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou op verschillende facetten letten:

[*]Laat je de huisstijl en de website bij hetzelfde bedrijf ontwikkelen? Een huisstijl ontwerpen is niet te vergelijken met het ontwikkelen van een website. Bij de huisstijl van je bedrijf (die je terug moet gaan zien in de website) draait het om de uitstraling, bij de website moet de focus natuurlijk liggen op het genereren van aankopen (en dat doe je niet met louter een goede uitstraling). Elk bedrijf heeft een ander expertisevlak!

[*]Kijk naast mooi ook naar effectief. Een gelikte website is niet per definitie gebruiksvriendelijk, en een gebruiksvriendelijke website leidt niet altijd tot verkopen.

[*]Let op met onderhoudscontracten! Een goede websiteontwikkelaar zorgt voor een website die je voor het grootste deel zelf kunt onderhouden, zonder moeilijkheden. Met de op dit moment beschikbare systemen is er vaak geen kunst aan om de boel zelf te runnen, en je bij voorbaat al binden aan diensten en kosten is dus volstrekt overbodig. Dat kan immers altijd nog.

[*]Vraag naar de webwinkelsoftware: welke aanbieder wordt door hen gebruikt? Is dit een Open Source systeem (gratis), of een eigenlijk minder mooi, duurder systeem waarover zij een leuke commissie vangen?

[*]Waar is hun prijs op gebaseerd? Een wild aanbod in een vlaag van verlangen naar geld? Of een goed onderbouwd tarief waarbij inzichtelijk is gemaakt hoe men tot deze prijs is gekomen?

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf niet zo'n zicht op de exacte ideeen die je hebt, behalve het rijtje dat je geeft. Maar eigenlijk vind ik net als de posts hierboven dat een maandelijkse fee van 200 euro overdreven is. Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee waar ze dit voor willen hebben en ken ik ook geen bedrijven/particulieren die zo'n constructie hebben lopen voor een site van de grootte die jij omschrijft (gezien de bouw rond de 2000-3000 kost).

 

Ik zou zeker niet alleen voor de prijs gaan. Zelf maak ik diverse sites en concepten, maar altijd in overleg met de klant. Als de klant alleen op prijs uit is dan hoeft het van mij niet eens. Niet zozeer omdat ik veel geld wil 'vangen', maar juist omdat ik een eerlijke relatie, goed begrip van de wensen, duidelijk inzicht in het ontwerpen (en zo kan ik nog wel doorgaan) veel belangrijker vind dan dat ik 100 euro goedkoper ben dan een concurrent.

 

Ga dus zeker even met een aantal om de tafel zitten (wellicht van waar je de offerte in iedergeval al enigszins ziet zitten) en bekijk ook eens hun website. Praat eens een keer met ze, je gevoel zegt waarschijnlijk al direct welke niet en welke eventueel wel. Daarna pak je de feiten en kies je zowel rationeel als emotioneel de juiste ontwikkelaar.

Link naar reactie
  • 0

Beste Marieke,

 

Een webshop (laten) ontwikkelen is eigenlijk iets wat nooit helemaal af is. Je blijft regelmatig veranderingen doen, inspelen op klant reacties, veranderen van assortiment etc.

 

Dit in je achterhoofd houdend...

Een webshop kan je zoals eerder gezegd zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Een aantal dingen moet je wel altijd voor jezelf duidelijk hebben voor je offertes gaat aanvragen.

 

- Wat zijn mijn producten en hoeveel zijn het maximaal ?

- Welke functionaliteiten moet ik zeer zeker hebben (denk aan facturatie. doe je dat in de shop of een administratie pakket ?)

- Kan ik bulk uploads of downloads doen of moet ik elk artikel handmatig invoeren ?

- Wat voor een look en feel wil ik ? Wil ik juist een standaard webshop uiterlijk of iets anders ?

- Welke betaalopties wil je gebruiken ? Alleen iDeal of ook paypal, credit cards etc. Wat zijn de kosten hiervoor bij welke payment processor ?

 

- Als het bedrijf ermee stopt, bij wie kan ik dan terecht voor onderhoud uitbreiding ? Kan ik de shop zelf beheren ?

- Hoe makkelijk kan het uiterlijk vn de shop gewijzigd worden ? Wat kost dat ?

 

Zoals je ziet is het al een hele lijst en er zijn zeker nog meer vragen. Een goede en ervaren website bouwer zal proberen deze vragen al te beantwoorden voor je ze stelt (uit ervaring).

 

Zorg dat het inderdaad dat je een goed gevoel hebt bij degene waar je mee in zee gaat. Laat je alles duidelijk uitleggen en als het niet duidelijk is vraag nog een keer om uitleg.

 

Het is altijd moeilijker om een bestaande webshop achteraf aan te passen of te wijzigen dan het gelijk goed te doen.

 

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • -1

Voordat we weer over die 200 euro per maand lopen bokken is het verstandig om het nogmaals goed te lezen. Er staat dat dit een soort licentiegelden zijn aangezien het betaald wordt voor gebruik van allerlei modules + een deel hosting.

 

Als je een custom layout laat maken incl. implementatie en design van huisstil voor 1800-3500 euro kan dat best redelijk zijn.

 

Kortom, eerst even afwachten wat nou echt de feitelijke informatie is.

 

[ot]

en nee wij verkopen niet van dit soort abonnementen

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

[*] Drupal met Ubercart of E-commerce (http://www.ubercart.org/)

 

Drupal/Ubercart heeft nog een groot probleem met vertalingen. Daarbij mist er nog wat in het btw gebeuren. Wordt beide aan gewerkt, maar ik zou nu nog geen 2-talige website opzetten met Ubercart.

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Marieke,

 

Als freelance medewerker van een professioneel eBusiness bedrijf stuur ik je deze reactie:

 

Ook ik vind een bedrag van 200 euro per maand ronduit belachelijk. En ook ik adviseer vooral gebruik te maken van Open Source software, geen licentiekosten en vrij in de keuze van je leverancier (ervan uitgaande dat je het niet zelf gaat doen want ook dat is mogelijk met open source). Ook naderhand kun je eenvoudig je webshop van leverancier A naar B verhuizen als je niet tevreden bent over de diensten.

 

Magento is heel nieuwe maar zeer mooi. Deze vergt wel wat hogere systeemeisen (dus kosten) dan de systemen die al iets langer bestaan.

Zo mis ik nog Zen Cart is het rijtje adviezen. Deze spin-off van het bekendere osCommerce heeft de laatste jaren veel aan populariteit gewonnen. Zou ik zeker meenemen in je shortlist.

Gezien je budget kun je het beste een goede zakelijke leverancier / partner zoeken om je website te realiseren en te supporten. Zorg dat je vooraf goede afspraken maakt over vaste en variabele kosten, anders overschrijd je het budget door veel onnodig meerwerk achteraf.

 

Ik wil hier geen reclame maken dus als je meer wilt weten, mail je me maar.

 

Gr. Richard.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marieke,

 

Misschien is de bottom-up benadering hierin het makkelijkst:

Ga eens een weekend achter de pc zitten en bekijk enkele tientallen webshops. Maak een lijst van welke je hebt bekeken en streep degene af die je niet mooi, niet gebruiksvriendelijk, o.i.d. vindt.

 

Op een gegeven moment hou je een aantal sites over en kun je twee keuzes maken:

1. contact opnemen met het webbureau dat de site heeft gemaakt om te zien wat de mogelijkheden zijn

2. kijken op basis van welk pakket de site is gebouwd en een webbureau zoeken dat met dit pakket werkt.

 

Voordeel van deze manier van werken is dat je zelf een beter idee krijgt van wat je wel en niet goed vindt en dus betere eisen kunt stellen aan je webbureau.

 

Verdeel je eisen wel in groepen,

- Waar ga je geld mee verdienen (opbrengsten)

- Wat zijn leuke extraatjes voor de bezoeker (kosten)

- enz.

 

Neem er de tijd voor! Vaak kiezen bedrijven voor de goedkoopste oplossing voor websites, om er achter te komen dat er later veel meerwerk aan te pas komt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Marieke,

 

De juiste oplossing kiezen is niet makkelijk en ik had het er hier al eens over http://www.e-tail.be/webshop-de-beste-software-oplossin/ maar ik vrees dat je misschien een paar belangrijke stappen hebt overgeslagen :

 

[*]Welk segment van de markt richt ik me (merkkledij, prijsshoppers, etc)

[*]Wie worden mijn concurrenten (hoe zit het met hun prijzen & totaal aanbod & kennis van seo/sea,etc))

[*]Wat maakt mij anders

[*]Hoe & waar wordt ik gevonden (SEO/SEA/partners..)

 

Het heeft absoluut geen zin om een paar duizend euro aan een mooie shop te spenderen als je geen antwoorden kan geven op bovenstaande vragen.

 

Mijn advies zou dus zijn, nog voor je je cash boven haalt, doe de nodige research om te zien wat je moet doen om kans op slagen te hebben..

 

Dave

 

 

 

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

Link naar reactie
  • 0

Allen,

 

Bedankt weer voor alle tips!

 

Voor de duidelijkheid, ik ben dit onderwerp gestart omdat ik een internetdummie ben (inmiddels alweer ietsjes minder door o.a. jullie hulp... maar heb nog een lange weg te gaan). Ik ben dit onderwerp dan ook niet gestart met het geven van informatie over concurrentieanalyse of welke markten specifiek worden aangeboord. Dit betekent niet dat er al heel veel voorwerk zit in het informatieverzamelen op dat gebied. Voorwerk is van groot belang en hoe graag ik ook zo snel mogelijk zou willen starten dat doe ik niet.

 

Wel vraag ik me af in hoeverre ik technisch op de hoogte moet zijn van SEO/SEA verder dan dat ik van het bestaan af moet weten, wat het ongeveer doet en dat ik me hierin laat informeren en adviseren door het bedrijf dat de website zal gaan bouwen. Of denk ik hier te licht over??

 

De mail van moovio.nl heeft me weer even op het juiste spoor gezet, echter het levert me wel de vraag op hoe ik het webbureau kan achterhalen. De site die ik bijvoorbeeld in gedachte heb, geeft daar geen informatie over. Ook bij SIDN wordt ik niet wijzer. Volgens mij heb ik hier wel op een ander draadje ooit iets over gelezen, dus dat zal ik alvast op gaan zoeken.

 

Verder nog wat antwoorden op gestelde vragen...

De benodigde internetsite moet een eigen uitstraling mee krijgen; ik kies er niet voor om met een standaardpakket te werken, waarbij in grote lijnen de layout reeds is vastgelegd. De site zal opgebouw worden met ongeveer 15-20 categorieen; per categorie is de verwachting dat hier zo'n 20 producten worden aangeboden. De producten zijn met foto zichtbaar. Bulkupload is op dit moment nog niet nodig, maar het moet wel mogelijk kunnen zijn. De site moet in eigen beheer kunnen blijven.

 

Ik heb zoveel informatie gekregen (waarvoor dank) dat ik nog veel uitzoekwerk aan het verrichten ben. Ik kan jullie dan ook nog niet een echte update geven over een definitieve keuze... maar wordt wel vervolgd!

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er inderdaad vanaf of je wilt weten hoe de vork aan de steel zit of je het gaat uitbesteden. Als je het gaat uitbesteden aan een bedrijf, reken dan algauw op een 1000 euro/maand. En ook in dat geval weet je er beter iets vanaf, zo ben je in staat op te bepalen of ze hun werk goed/slecht doen.

 

Je kan ook opteren voor iemand die het 'achter zijn uren' doet (en waarschijnlijk goedkoper zal werken) maar uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om een echte biz op te bouwen met die mensen (soms weinig tijd, teveel ander werk, familiale verplichtingen, etc) .

 

Veel eisen zijn er niet om je shop seo vriendelijk (afschuwelijk woord :o) te maken

 

[*]cleane url's

[*]geen automatisch gegenereerde titels en meta descriptions (H-tags mag eventueel wel)

[*]geen frames

[*]geen verschillende pagina's voor eenzelfde product

 

Verder zal het er vooral van afhangen hoe je site structureel wordt opgebouwd en je linkbuilding. De onpage factoren zijn slechts 20-30% verantwoordelijk voor het behalen van goede resultaten in google, de rest is linkbuilding...

 

Dave

 

 

 

 

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je deels zelf de webshop kunt optuigen, als je b.v. www.prestashop.com gebruikt.

De betalings modules kan je zelf makkelijk installeren en configureren ook het vullen van de shop is goed te doen. Er zit echter wel een verkeerd btw percentage in de shop, dit kan een programmeur in een uurtje oplossen.

Het design besteed je uit, dit kan je niet zelf.

 

Mvrg Niek

Link naar reactie
  • 0

Als je geen duizenden artikelen hebt te verkopen en je gaat pas beginnen is mijn filosofie 'keep it stupid/keep it simple'. Begin bijvoorbeeld met een abonnement op www.123webshop.nl. Van 9,95 per maand kun je al een winkel inrichten. Als dit loopt kun je altijd nog verder investeren in een wat meer professionele webshop. Ik denk dat je een belangrijk gedeelte van je beginkapitaal beter kan investeren in Google campagnes, zodat je webshop gevonden wordt op zoekacties, dan in een state-of-the art webshop. Als je niet gevonden wordt in Google is je webshop het bekende pamflet in het grote bos. Zo, we hebben een webshop en nu maar kijken wie er langskomt.

Link naar reactie
  • 1

Verkopen op internet is een gevoel creëren bij je potentiële klant. De site moet alle elementen van het

AIDA model in zich dragen.

 

Internet wordt nu ruim 10 jaar door consumenten gebruikt om aankopen te doen. Bezoekers weten in 2009 precies wat wel en niet een goede webwinkel is.

De juiste sfeer, de beste techniek en optimale marketing haal je niet uit een standaardpakket.

 

 

@marieke79

Mooi dat je wat aan dit forum hebt! Ik stuur je een PM voor een detailvraag.

Je kunt als je de informatie over de site niet kunt vinden, ook altijd de shop bellen en vragen "wie toch die geweldig mooie site voor ze heeft gemaakt". Kun je ook meteen horen wat ze er zelf van vinden... ;D

 

@kemnerb

Zichtbaar zijn in Google en niets verkopen omdat je site niet voldoet, is zonde van de uitgegeven euro's.

Je kunt een kledingzaak ook in een gemiddelde straat beginnen en later uitbreiden. Toch kiezen ondernemers ervoor om rond een A-locatie te starten. :)

 

@dave lorrez

Zelf heb ik al een tijdje rondgekeken in de SEO/SEA wereld en 1000 euro per maand voor uitbesteden is volgens mij wat veel. Misschien splits je de bedragen voor werk (uurloon) en daadwerkelijke advertentiekosten (bijvoorbeeld Adwords of banners) niet uit?

 

Ik ben het niet met je eens wat betreft de verdeling tussen zoekmachine vriendelijkheid van een website en het belang van links. Als de inhoud van de pagina niet past bij veelgebruikte zoekopdrachten, krijg je nog steeds geen bezoek. bijv. als iedereen zoekt naar "gouden ei" en jij hebt een site over "goudkleurig ovum" wordt het lastig om clicks te krijgen. ;)

Link naar reactie
  • 0

@moovio.nl geen idee welke tarieven ze in Nl hanteren maar ik weet zeker als je bij de 'betere' binnenstapt dat je niet zal toekomen met die 1000..

 

Het hangt er natuurlijk vanaf wat ze moeten doen maar als ze actief aan je site moeten werken , zowel SEO/SEA dan zijn dat 'standaardprijzen'.

 

Ik blijf erbij dat de onpage factoren slechts voor een klein deel bijdragen tot goede rankings. Als jij rank voor goudkleurig ovum terwijl het gouden ei moest zijn dan heb je slechte keyword research gedaan maar heeft dat verder niks te maken met de technische kant van SEO..

 

Anderhalf jaar geleden een paar tests gezien van seo'ers die wisten te ranken met een blanco pagina; vertelt gelijk hoe belangrijk de onpage factoren zijn :)

 

 

 

 

 

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

Link naar reactie
  • 1

Hoi,

Allereerst, ik ben het volledig met Dave eens. Ik mis een hoop in je verhaal aan voorbereiding.

Daarnaast: bezint eer gij begint. Zelf ben ik al ruim 3 jaar internetondernemer. Nu een uit de hand gelopen hobby waar ik VEEEL tijd mee kwijt ben.

Heb je al nagedacht aan logistiek? Heb je een rekensommetje gemaakt van hoeveel bestellingen je per dag moet halen voor een X bedrag om voldoende omzet te halen om uit de kosten te komen en zelf ook een salaris te verdienen?

 

Je schrijft: Wel vraag ik me af in hoeverre ik technisch op de hoogte moet zijn van SEO/SEA verder dan dat ik van het bestaan af moet weten, wat het ongeveer doet en dat ik me hierin laat informeren en adviseren door het bedrijf dat de website zal gaan bouwen. Of denk ik hier te licht over??

 

Ik kan je vertellen: als je je hier niet in verdiept, dan kom je nergens. SEO is CRUCIAAL voor een goedlopende e-Business.

 

Zelf adviseer ik hier en daar (als ZZP) ook ondernemingen die een webwinkel willen beginnen en je zal je verbazen over het aantal die zich op het bovenstaande verkijken.

 

Wij hebben onze shop gebouwd met X-cart - Opensource en volledig aan te passen - je kan het zo moeilijk en uitgebreid maken als je wilt. Voordeel tov Magento is dat het al langer bestaat en er een geweldig forum is waar je veel nuttige informatie uit kunt halen. Daarnaast zijn er hele goede mods (modificaties) voor de vinden die je helpen in de zoekmachines (SEO = zoekmachineoptimalisatie).

 

Ik zou er sowieso niet voor kiezen om een maandelijks bedrag te betalen voor je shop. En met X-cart en een beetje goodwill van een ontwerper (of eventueel een standaard template die je kan aanpassen) kan je al voor onder de 2000 euro een goede shop hebben.

 

Vergeet daarnaast niet dat consumenten in Nederland overdreven beschermd worden en je als ondernemer daarin vrij kwetsbaar bent, zelfs met goede algemene voorwaarden.

 

Je schrijft ook:

Een innovatief concept heb ik niet, maar ik wil met de juiste voorbereiding, informatievoorziening, degelijkheid en marketing toch een klein onderscheidend karakter ontwikkelen.

Er zijn ontiegelijk veel online kadowinkels voor baby's en kinderen. Innovatief zijn of opvallend zijn zijn echt voorwaarden voor succes. Lees het boek van Seth Godin - Purple Cow maar eens. In de massa haal je het alleen als je innovatief bent, opvalt (een purple cow bent dus) of goedkoper bent dan de rest.

 

Succes.

 

Melanie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.