• 0

Bedrijfskleding

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat dacht ik zelf dus ook, maar een vriend (en ook ondernemer) beweer dat hij al ze kleding als bedrijfskosten opvoert. De winkel waar ik het kocht zei ook dat het mogelijk was... vandaar dat ik het nu niet meer weet.

 

Als je het niet te gek maakt en niet alles afschrijft dan is het geen probleem, volgens hun.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht eigenlijk ook dat er tegenwoordig iets herkenbaars van het bedrijf op moet zitten. Maarja, ik kan me dan ook niet voorstellen dat een vertegenwoordiger van CMG met een donkerblauw colbert met grote witte CMG-letters op de rug moet gaan lopen.

 

Het probleem zit hem in 'zowel voor werk als prive'. Met veel zaken mag je dan het percentage dat je voor werk gebruikt als bedrijfskosten boeken.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ehmmmm ... belastingregeltjes veranderen vaak en veel, maar voor zover ik weet kun je bedrijfskleding wel afschrijven mits het om "bijzondere" kleding gaat. Hiermee wordt bedoeld ... speciale schoenen met bliksemafleiders, kniebeschermers en dat soort dingen.

Maar de informatie van de site van de Belastingdienst is hier erg ruim in het omschrijven, dusseh ... wellicht is je stropdas tóch aftrekbaar ...

 

Aftrekbare kosten

Zakelijke kosten mag u helemaal aftrekken. Zakelijke kosten zijn kosten die binnen redelijke grenzen nodig zijn voor de uitoefening van uw werkzaamheden, zoals vakliteratuur en werkkleding.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

 

Aftrekbare kosten

Zakelijke kosten mag u helemaal aftrekken. Zakelijke kosten zijn kosten die binnen redelijke grenzen nodig zijn voor de uitoefening van uw werkzaamheden, zoals vakliteratuur en werkkleding.

 

 

Maar als het nu gaat om bijvoorbeeld een vertegenwoordiger, die heeft toch ook kleding nodig voor z'n job neem ik aan, kan hij dat inbrengen als beroepsonkosten ? Ik ben actief in België en hier kan het wel. Je moet natuurlijk wel redelijk blijven maar normaal gesproken kan je als Belgisch ondernemer kleding inbrengen als algemene beroepsonkosten.

 

Ik ben benieuwd hoe het in Nederland precies in z'n werk gaat.

Link naar reactie
  • 0

Er is inderdaad een minimum oppervlakte van het merkbeeld... maar volgens mij is er niets mis met het er op naaien...

 

De exacte oppervlakte zoek ik even op...

[edit]duidelijk zichtbaar en minstens 70 vierkante centimeter[/edit]

 

Ik weet me ook een bedrijf te herinneren dat slim dacht te zijn, door dit logo aan de binnenkant van het colbertje te plaatsen, maar wordt nu dus niet meer geaccepteerd :(

 

Dan hebben die gasten die voor nike, reebok, fila en dat soort merken werken toch weer een voordeel... daar staat het merk ook in de winkel al groot genoeg op...........

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

1 Werkkleding is kleding die naar haar aard uitsluitend of nagenoeg uitsluitend geschikt is om zakelijk te worden gebruikt. Dit betreft o.a. een uniform, een toga, een stofjas en laboratoriumkleding.

2 Kleding die (door anderen) ook wel privé wordt gebruikt, zoals een "zwart pak" of een trainingspak, is geen werkkleding.

3 Bedrijfskleding (dwz. "gewone kleding" in de huisstijl van de onderneming) die voorzien is van een duidelijk zichtbaar logo van ten minste 70 cm2, wordt als werkkleding aangemerkt.

4 Voorgeschreven dienstkleding die ook privé kan worden gebruikt (bijv. voor personeel van een modezaak en leden van een orkest), is geen werkkleding.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 307 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.